21/07/2021
Uiteraard schrijven onze scouts ook een kampkrant. Hierbij de kampkrant van dinsdag:
Kampkrant dinsdag 20-07 Dunkin Donuts geschreven door Rosa
Vandaag werden we wakker voor de grote dag van het kader en kampdoop. We begonnen met ontbijten waarbij we een boterham aten. Na dat de afwassers niet heel veel hadden gedaan begonden we met de spellen. Met de spellen begonnen we met zakkenroof, dat is een soort van pionenroof, maar dan met een twist. Na veel heen en weer gerend te hebben, gingen we hollandse leeuwen doen… dus daar kan je best veel blauwe plekken van krijgen… gelukkig waren er niet veel gewonden, maar alsnog waren er een paar die gesneuveld waren. Toen gingen we het grootste spel doen van de kaderdag, namelijk… LEVEND STRATEGO!!! Ook vonden de meeste kinderen het het leukste spel. Vooral dat de diamant in het spel kwam (de vlag). Somige gingen zelfs de struiken in waar ze met een paar teken eruit kwamen. We hadden intotaal 2 potjes gedaan waarbij de teams meerdere keren gewisseld waren. Na het spel levend stratego gingen we lunchen. Wij aten paar lekkere tosties waarvan we heel van op hadden. Na lunchen gingen we het seinspel doen. Ik Rosa die deze kampkrant schreef mog het spel uitleggen. Er waren 2 teams waarvan het ene team de code moest seinen met 2 vlaggen en de andere moesten raden. De 1e ronde ging het al gelijk goed, alleen iemand ging in het code slot wat uitproberen en toen was het uiteindelijk ongelooflijk, want het was gelukt om de code te raden. iedereen moest best lachen. Toen begonden we aan de 2e ronde en die ging gelukkig wel goed. Ze hadden uiteindelijk de code goed geraden. Na het seinspel gingen we draken en trollen doen maar dan met de versie van maffiagang en politie. De potjes gingen best snel, want we hadden een speelveld van zand, dus dan heb je inderdaad wat last van zand. We hadden in totaal 3 potjes gedaan. En ja hooor!!! nu komt het leukste stukje…. KAMPDOOP!!! Het houd in dat de mensen die voor het eerst op zomerkamp gaan bij de scouts, iets vies of uitdagends krijgen. Iedereen vond het best spannend, want kamdoop is meestal niet zo leuk. Ze begonnen om ze aan elkaar te binden met tireps en slotjes, waarbij ze allemaal helemaal vast zaten aan elkaar. Toen moesten ze lopen naar de tafel met borden met aardappelpuree en vla, want daar moesten ze met hun hoofd in en een sleuteltje proberen te vinden om hun slotjes los te maken. Ze gingen lekker met hun hoofd in de vla met aardappelpuree!!!! Heel veel kinderen duwden sommigen er ook nog eens extra in. Ze moesten een sleuteltje vinden om hun slotjes open te maken. Toen zaten ze echt helemaal onder de smurie. Na een lekkere bak met vla op je gezicht te hebben gekregen gingen ze door het natte pad. Wij mochten hun lekker nat gooien!!! Als eerst kwamen de arenden aan rennen die een lekkere plons water over hun heen kreegden. Daarna vervolgde de panters de ook lekker nat werden. Toen de haviken en uiteindelijk de vossen. Als afsluiting moesten alle kampdopelingen door een tunnel heen waarbij ze er vies uit kwamen. Na dat de kinderen hun kamdoop hadden gehad was het tijd voor de nieuw leiding, en dat waren Harm en Jelle. Hun kregen extra veel tireps en slotjes en een extra grote bak met de smurie. Helaas verdraaide Jelle zijn hand waardoor die niet verder kon met zijn kampdoop Harm ging natuurlijk wel door. Heel zijn gezicht zat lekker onder de vieze smurie en hij kreeg ook zijn slotjes open. Daarna kreeg hij een blinddoek om en vervolgde die de pad naar het watergevecht toe. De kinderen stonden allemaal klaar om hem eens lekker nat te gooien. En ja hij was ook echt nat geworden. Nadat iedereen zijn kampdoop had gehad gingen ze allemaal onder de douch, want dat was natuurlijk wel nodig. Toen ging iedereen avond eten, waarvan wij spaghetti gingen eten. Het was heel lekker en na het eten gingen we het spel Chinese muur doen.