05/06/2026
Vandaag was het dan eindelijk zo ver: de sponsorloop op basisschool Weidevogels voor Ride4Kids! 🧡🏃♀️🏃♂️
Wij (Pegah, Maud en Vivienne) zijn hier al sinds 15 december mee bezig. Sinds toen zijn we druk geweest met overleggen, voorbereiden, regelen en organiseren. Na al die tijd was het vandaag eindelijk zover.
De dag zelf verliep heel goed. Helaas kon Pegah er vanwege privé redenen niet bij zijn. Al om half 10 was Vivienne aanwezig om samen met Nyeleti alles door te lopen en klaar te zetten, van waterbekers en stempeltafels tot de startplekken. Daarna kwam Maud erbij en hebben we ook nog de banners opgehangen. Rond 11:15 kwamen de 31 hulpouders en hebben Nyeleti en Vivienne iedereen een korte briefing gegeven over de taken. Na die briefing ging iedereen naar zijn of haar plek. Sommige ouders stonden bij de stempeltafels, anderen bij het water, als verkeersleider of bij de startvakken om te zorgen dat elke klasgroep in het juiste vak stond en alles goed door kon draaien.
Daarna begon de sponsorloop en gingen de groepen één voor één van start. Alle leerlingen deden super enthousiast mee en zelfs iemand op krukken rende mee. Na het rennen konden de leerlingen onder de kooi drinken halen en daarna op de kooi de andere leerlingen aanmoedigen.
Met deze sponsorloop op basisschool Weidevogels hopen wij zoveel mogelijk geld op te halen voor Ride4Kids en daarmee voor kinderen met metabole ziekten. We hebben er veel tijd en energie in gestoken en zijn trots dat de tussenstand nu al op ongeveer €4000 staat. Het definitieve bedrag wordt binnenkort bekendgemaakt!
Ride4Kids