BC Haabee81

BC Haabee81 B.C. HaaBee81. www.haabee81.nl
De badmintonclub voor sportievelingen die wel van een shutteltje meppen houden

Hebben jullie het al gezien op de Donk??
30/12/2014

Hebben jullie het al gezien op de Donk??

04/11/2014

6 november Algemene Ledenvergadering in het scouting gebouw aan de Somerweide om 19.00 uur.

29/05/2014

Heb jij je al aangemeld voor het haabeefeest??

De uitnodiging voor een heel gezellig feest in de blokhut op de Somerweide. Meld je snel aan!!
02/05/2014

De uitnodiging voor een heel gezellig feest in de blokhut op de Somerweide. Meld je snel aan!!

20/02/2014

Ook vanavond was het weer gezellig!
Lekker wat shutteltjes kunnen slaan.

Mensen bedankt.

22/01/2014

En al gewend aan je nieuwe agenda??

Even uittesten dan....

Zoek zo snel als je kan de datum 21 juni...

Gevonden?

Mooi, zet er dan meteen even in dat je die avond een heel gezellig feest hebt bij Haabee 81.

-----------------------------------------------------------------------------------------

Gisteravond een hele gezellige bijeenkomst gehad van de feestcommissie!!Cadeautip voor Sint of kerst: een agenda 2014, w...
20/11/2013

Gisteravond een hele gezellige bijeenkomst gehad van de feestcommissie!!

Cadeautip voor Sint of kerst: een agenda 2014, want over niet al te lange tijd wordt de datum bekent gemaakt van het niet te willen missen feest!!!

24/10/2013

van onze fantastische reporter het verslag van de tweede competitieavond:

23-10-2013
Racketcentrum Terheydenseweg te Breda.
Team HaaBee ’81: Captain Wouter, Peter, Wim, Richard.
Team Smash: Bart, Dirk, Edward, Michiel.

Tegenstander : totaal onbekend.
Doelstelling : winst in punten / winst in sets.
Motivatie : Peter : zeer
: Wouter : erg
: Richard : van nature
: Wim : vol vuur

Secundaire doelstelling : plezier gaan hebben deze speelavond

Conclusie : we zijn er helemaal klaar voor, Harco is vanavond alleen toeschouwer, en even fulltime correspondent.

20.40 uur, let the game begin!!!

1ste set: Wim en Richard bijten voor deze avond de spits tegen Dirk en Michiel, in het begin is het een kwestie van aftasten. Een minimale achterstand was het resultaat. Richard en Wim liepen dit echter vrij vlot en, namen zelfs een minimale voorsprong welke een tijdlang stand hield.

Op het einde van de eerste set bleek dit meer als voldoende te zijn, al heeft Richard er vaak moeite mee, om het spel constant achterin te houden, deze 1ste set werd met 21-14 gewonnen.



2 de set: ik ben benieuwd of Richard het deze keer volhoud om ook deze set het spel achterin te gaan houden, en dat hij zich niet laat verleiden om weer aan het net te gaan lopen pielen, wat dan weet vaak resulteert in verliespunten.

Wim blijkt ook vanavond weer een goede en duidelijke coach te zijn, dus het gaat goed komen hopen wij.

De voorsprong is weer snel genomen, maar zoals zovaak ik het vasthouden hiervan, een grote taak op zich, Wim speelt vanavond geconcentreerd en consequent, Richard zijn service is weer op een erg goed niveau. De voorsprong wordt gestaag groter, ik denk echt dat de eerste 2 punten voor de avond binnen zijn!!! Wim en Richard mooi gedaan, 21-12 winst.

3de – 4de set: Peter en Wouter tegen Edward en Bart.

3de set: Dat adel verplicht moeten Captain Wouter en seniorspeler Peter toch wel beseffen nu dacht ik zo.

Ik moet constateren dat de tegenspelers er akelig fit en gedreven eruitzien. Maar goed aan het eind van de 4de set zullen we het weten. De tegenstander beginnen met de service, en de eerste 2 shuttle contacten van Peter en Wouter resulteren in de eerste 2 verliespunten hahaha, het is dan ook grotendeels aan onze 2 spelers zelf te danken dat de voorsprong van de tegenpartij al snel oploopt tot zorgwekkende waarden. Ik voorzie een straffe partij, de vooruitzichten zijn dan ook zeker niet optimaal te noemen, en als ons normaal flitsend spelend duo nu de sterren van het plafond zouden spelen ala?? Maar waren het nu de zenuwen, de spanning??? Ik weet het ook niet, ondertussen ben ik getuige van een slechte service van vriend en teamlid Wouter , en toch is de achterstand nu minimaal en zeker niet dramatisch te noemen, slechts een moment van bevlieging en ze staan weer helemaal bij, maar waar is het moment, en waar is de bevlieging?? Ik hoop dat een mooie combinatie van deze 2 gecombineerd worden in de 4de set, deze set blijft voor ons steken op een 18-21 voor de Fanten

4de set: mijn advies, laat de Fanten lopen!!! Het woord Fanten is in deze geen scheldwoord he, maar een volkse naam voor inwoners van ; t Veer, oftewel Raamsdonksveer, met een hernieuwd elan, en geestdrift gaan onze 2 spelers er weer helemaal voor. Het is niet alleen een erg leuk spelletje om te doen, maar het kan ook zo leuk zijn om het te mogen bekijken.

Wat zouden wij als competitie spelers het toch leuk vinden eens wat toeschouwers vanuit de club hier op een dergelijke avond te zien, en trouwens 20-11-2013, zijn we naast een toeschouwer, ook op zoek naar een iemand die bereid is om een verslag erover te schrijven, daar ik dan op een welverdiende vakantie ben. En dit team verdiend elke wedstrijd op onze FB pagina toch???

Binnen 2 minuten ben ik getuige van een missende Peter, een pracht smash van Wouter, welke de volgende slag op majestueuze manier weet te missen, desondanks zit er een gelijkspel zeker in, het spel gaat mooi op en neer tussen de beide partijen. De tegenstanders zijn gewoon erg goed, wat pleit voor Peter en Wouter dat ze toch bij blijven en de score steeds gelijk weten te houden, dan ineens loopt de tegenstander uit, en een erg vertekende stand is een feit, jongens mooi gestreden, goed gevochten, echt Haabee waardig maar helaas verloren 16-21

5de-6de set: Richard en Peter tegen Edward en Dirk.

5de set: opstelling optimaal, instelling altijd goed, resultaat moet nog blijken natuurlijk.

Wouter en Wim bewaken de lijnen, dus dat zit wel goed, eerlijkheid en sportiviteit staan bij ons hoog in het vaandel he. En nu spelen hoppa en winnen zou ook wel weer eens leuk zijn toch haha. En ook nu moet ik zeggen dat de tegenstander niet alleen sterk oogt, maar het ook echt is. Dat er erg mooie rally's te zien zijn zou een understatement zijn, mocht er al een misslag zijn, word deze gevolgd door een harde kreet van ongenoegen. Ik zeg met een gemeend hart dat hiervan verliezen geen lolletje is, maar zeker geen schande hoor, ze zijn gewoon erg sterk, blijkt ook uit de stand 14-21

6de set: wordt het een herhaling, of een ware wederopstanding??

Over het eerste gedeelte kan ik alleen schrijven over de ambitie en de vechtlust van beide kampen. Zowel de tegenstanders als onze eigen spelers bouwden de rally's mooi op en speelden op het scherpst van de snede, wat een mooi iets hier getuige van te mogen zijn vanavond. Er was zelfs een klein puntenvoordeel op het bord te zien voor Peter en Richard, de partij is nog lang, en word het een zege voor de ervaring, of voor de conditie? De eindstand zal hier blijk van gaan geven, ik ga even genieten van het spel in deze leuke partij. Juist uiteindelijk is het de ervaring die de boventoon voert in deze zinderende set 21-19.

7de en 8ste set: Wouter en Wim tegen Michiel en Bart!!

7de set: Dit zouden onze sterren moeten kunnen redden, als de harmonie er is kunnen deze giganten werkelijk alles aan, dus kom op zeg, en geeft Haabee wat ze verdient, juist de eerste overwinning van dit seizoen!?!

Ik ga nu ff niet schrijven, maar juist kijken en genieten van dit tafereel want aan ons voorgeschoteld word. Even gekeken, en onze W.W combinatie is echt beduidend sterker, maar soms sluipt er dan toch weer een vleug van nonchalance in he, wat een totaal onnodig puntenverlies teweeg brengt, nu zullen ze deze set wel winnend afsluiten hoor, maar zeker niet met de niets ontziende en alles vernietigende kracht die deze heren ten tonele kunnen leggen. Ik ben echt benieuwd naar de uitslag van de 7de set, het is hoe je het ook bekijkt een verrassende uitslag 21-11 mooi gedaan.

8ste set: zou dan nu het volle potentieel van deze 2 heren ten volle worden benut en de zege worden veilig gesteld ?? we gaan het beleven ja.

Als onze spelers zich nu eens een kleine, of amper 14 minuten volledig zouden kunnen concentreren zou de beslissing op zeker met grote verschillen gemaakt worden, ik heb er natuurlijk zo wie zo alle vertrouwen in, ja hoor de 8ste set is voor ons en zo hebben onze 4 spelers de overwinning van de avond mooi bevochten en behaald 21-17.

Proficiat jongens, en bedankt voor weer een leuke avond.

Resumé plezier : check
inzet : check
concentratie : check
overwinning : check

de eindstand van de avond 5-3 voor HaaBee”81
...........................................................................................

04/10/2013

En Jawel, hier weer het verslag van de eerste competitieavond door onze enige echte journalist HARCO!!!

2 Oktober 2013.
En na lang wachten was hij eindelijk weer daar!!! De eerste competitie avond van het seizoen, 2013-2014.
Wouter Hollemans, kwam mij zoals te doen gebruikelijk ophalen, hij was ruim op tijd, maar door een kleine electronische hapering in Huize van de Corput werd Wouter opgehouden, dus uiteindelijk echt strak op tijd in de sporthal gearriveerd, waar onze vrienden Wim van der Meulen en Richard Robbesom al fanatiek aan het warm spelen waren, dat ze er niet beter door worden mag de pret niet drukken haha

Harco zou de eerste 2 sets spelen met Richard spelen, na kort warm spelen werd er een start gemaakt. en al snel blijkt dat een (te) korte opwarmingperiode geen garantie biedt voor een geweldige set.
Kortom we werden met snelle slagen wisselingen ingemaakt het samenspel tussen Richard en mijn persoon liep dan ook niet geheel vlekkeloos, dus daar lieten we ook wat punten liggen.
Hoe dan ook weinig woorden vuil maken, de eindstand was 21-12, dat was echt te groot verschil, kijk verliezen is al niet leuk, maar afgedroogd worden is helemaal niets
Snel door naar de 2de set, deze verliep voor ons illuster duo al stukken beter, we speelden beter veld, veld systeem was wat duidelijker voor beide denk ik
Het score verloop bleef vrij lang aan elkaar gewaagd, maar toch moesten we deze set ook afgeven, met 21-17 werd de stand een gedesillusioneerde 0-2 voor ons, snel vergeten, op naar set 3-4.

Wouter en Wim, dat moet toch beter gaan he zou je denken, nu lees verder en kom het te weten, via de objectieve beschrijving van deze 2 ongegeneerd mooie sets van de 2 puntenscoorders van Haabe 81
Ik had voor de eerste set maar amper de tijd om mijn pen op te rapen om het verslag te gaan schrijven.
Eenmaal op de baan, formeerde onze 2 clubspelers een hecht en snelspelend en snelscorend duet, wat niet onder zou doen voor een dans in het Zwanenmeer, wat een souplesse, een lenigheid, een accuratesse, een waar oogstrelend tafereel.
De stand was werkelijk in no time 7-21, en dan mogen de tegenstanders nog niet eens klagen ook,
Dat belooft wat voor de 4de set ??
De combinatie van de oude elan van Wim, en de geestdrift van de jonge Wouter is toch een rare maar leuke mix
Wouter had zijn kletsmodus weer aangezet , bij het begin van deze set droop het spelplezier ervan af, en zeker in het begin werden de tegenstanders gewoon gedecimeerd, ik zag een vroege do**he al arriveren, maar altijd zit er even een kleine dip in het spel en laten ze de tegenstanders toch weer wat in het spel komen !! maar ruim op tijd kwamen de doodvallende dropjes van Wim zijn door Henk gespannen Racket net over het net, dit gecombineerd met de snoeiharde en fluitende smashes op zijn plaats,
De overwinning werd speels en welverdiend binnen gehaald, 13-21, mooie score heren ik zeg dat belooft wat voor het komend seizoen

Set 5 en 6
Wim en Harco,
Dit duo zou ook de sterren van de hemel moeten kunnen slaan ???
Ik zal snel de vraagtekens verklaren, ik Harco, maakte in de 5de set echt teveel slordige foutjes wat Richard op de bank ook even vermelde aan wouter, en gaf opbouwend kritiek
Wim probeerde echt alles op het normale niveau te krijgen, wat een verloren moeite, de set moest al snel door ook het sterke spel van de tegenstander worden afgegeven, ik maak er geen woorden aan vuil ook, sorry teamleden
21-19, stand viel mee maar wel verloren gr #%@ # #
Hoppa 6de set vol nieuw hervonden geloof, helaas deze set viel mijn mond van verbazing open, onze sterspeler Wim maakte fouten, deze badminton robot haperde, was dat mijn schuld, nee ik stimuleerde hem, zei hem steeds weer geef niets Wim kan gebeuren, jammer Wim, volgende keer beter Wim, je zat er goed bij Wim, Wim rustig aan, Herpak jezelf Wim, beetje bewegen Wim, concentreren Wim, dus nee aan mij kan deze set niet gelegen hebben
Toch was het verdiend geweest als we deze gewonnen hadden
22-20 verloren, mijn avond was klaar ik was de spreekwoordelijke gebroken man, ik was er helemaal klaar mee, maar toch zou ik naar de 2 laatste sets kijken van Wouter en Richard
Hop hop , opschieten jongens ik ben er klaar mee
Ik weet niet wat nu de strijd was, of het badmintonnen of Wouter en Richard onder elkaar hahahhaa
Deze strijd was zo opgelost en na een zware en net verloren eerste set 15-21, ging de harmonie in de laatste set stukken beter wat dan weer wel resulteerde in een winst set voor deze 2 clubleden, je kan zien dat ik door een gesprek met vriend Wim weinig heb kunnen noteren van deze laatste set, ik kan jullie melden dat deze werd gewonnen 21-15
Dankzij onze punten koning Wouter hebben we toch nog 3 punten kunnen pakken
Was reden genoeg om met een Erdinger biertje de avond te beëindigen, wie weet is het leuk om eens een van jullie te mogen treffen als toeschouwer, of als journalist, zodat er eens een ander verslag in komt hahaha

Jongens bedankt voor toch een leuke avond ., tot de volgende ronde maar weer hahahaha

Rackets weer uit het vet en op spanningzetten !! minder dan 48 uur !!Hallo HaaBee-badmintonners, Hierbij een kleine, maa...
13/08/2013

Rackets weer uit het vet en op spanningzetten !! minder dan 48 uur !!

Hallo HaaBee-badmintonners,

Hierbij een kleine, maar duidelijke en dringende herinnering.

Over twee dagen is het weer zover en kunnen we met zijn allen weer tegen het shuttletje slaan.

Bereid je nog even goed voor, vroeg naar bed en we zien elkaar donderdag!!!!

Fred

sorry, deze had ik dinsdag al willen plaatsen... maar hier issie alsnog!!!
24/05/2013

sorry, deze had ik dinsdag al willen plaatsen... maar hier issie alsnog!!!

en delen jullie deze ook???
19/04/2013

en delen jullie deze ook???

Adres

Prinsenbeek

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer BC Haabee81 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen