24/10/2013
van onze fantastische reporter het verslag van de tweede competitieavond:
23-10-2013
Racketcentrum Terheydenseweg te Breda.
Team HaaBee ’81: Captain Wouter, Peter, Wim, Richard.
Team Smash: Bart, Dirk, Edward, Michiel.
Tegenstander : totaal onbekend.
Doelstelling : winst in punten / winst in sets.
Motivatie : Peter : zeer
: Wouter : erg
: Richard : van nature
: Wim : vol vuur
Secundaire doelstelling : plezier gaan hebben deze speelavond
Conclusie : we zijn er helemaal klaar voor, Harco is vanavond alleen toeschouwer, en even fulltime correspondent.
20.40 uur, let the game begin!!!
1ste set: Wim en Richard bijten voor deze avond de spits tegen Dirk en Michiel, in het begin is het een kwestie van aftasten. Een minimale achterstand was het resultaat. Richard en Wim liepen dit echter vrij vlot en, namen zelfs een minimale voorsprong welke een tijdlang stand hield.
Op het einde van de eerste set bleek dit meer als voldoende te zijn, al heeft Richard er vaak moeite mee, om het spel constant achterin te houden, deze 1ste set werd met 21-14 gewonnen.
2 de set: ik ben benieuwd of Richard het deze keer volhoud om ook deze set het spel achterin te gaan houden, en dat hij zich niet laat verleiden om weer aan het net te gaan lopen pielen, wat dan weet vaak resulteert in verliespunten.
Wim blijkt ook vanavond weer een goede en duidelijke coach te zijn, dus het gaat goed komen hopen wij.
De voorsprong is weer snel genomen, maar zoals zovaak ik het vasthouden hiervan, een grote taak op zich, Wim speelt vanavond geconcentreerd en consequent, Richard zijn service is weer op een erg goed niveau. De voorsprong wordt gestaag groter, ik denk echt dat de eerste 2 punten voor de avond binnen zijn!!! Wim en Richard mooi gedaan, 21-12 winst.
3de – 4de set: Peter en Wouter tegen Edward en Bart.
3de set: Dat adel verplicht moeten Captain Wouter en seniorspeler Peter toch wel beseffen nu dacht ik zo.
Ik moet constateren dat de tegenspelers er akelig fit en gedreven eruitzien. Maar goed aan het eind van de 4de set zullen we het weten. De tegenstander beginnen met de service, en de eerste 2 shuttle contacten van Peter en Wouter resulteren in de eerste 2 verliespunten hahaha, het is dan ook grotendeels aan onze 2 spelers zelf te danken dat de voorsprong van de tegenpartij al snel oploopt tot zorgwekkende waarden. Ik voorzie een straffe partij, de vooruitzichten zijn dan ook zeker niet optimaal te noemen, en als ons normaal flitsend spelend duo nu de sterren van het plafond zouden spelen ala?? Maar waren het nu de zenuwen, de spanning??? Ik weet het ook niet, ondertussen ben ik getuige van een slechte service van vriend en teamlid Wouter , en toch is de achterstand nu minimaal en zeker niet dramatisch te noemen, slechts een moment van bevlieging en ze staan weer helemaal bij, maar waar is het moment, en waar is de bevlieging?? Ik hoop dat een mooie combinatie van deze 2 gecombineerd worden in de 4de set, deze set blijft voor ons steken op een 18-21 voor de Fanten
4de set: mijn advies, laat de Fanten lopen!!! Het woord Fanten is in deze geen scheldwoord he, maar een volkse naam voor inwoners van ; t Veer, oftewel Raamsdonksveer, met een hernieuwd elan, en geestdrift gaan onze 2 spelers er weer helemaal voor. Het is niet alleen een erg leuk spelletje om te doen, maar het kan ook zo leuk zijn om het te mogen bekijken.
Wat zouden wij als competitie spelers het toch leuk vinden eens wat toeschouwers vanuit de club hier op een dergelijke avond te zien, en trouwens 20-11-2013, zijn we naast een toeschouwer, ook op zoek naar een iemand die bereid is om een verslag erover te schrijven, daar ik dan op een welverdiende vakantie ben. En dit team verdiend elke wedstrijd op onze FB pagina toch???
Binnen 2 minuten ben ik getuige van een missende Peter, een pracht smash van Wouter, welke de volgende slag op majestueuze manier weet te missen, desondanks zit er een gelijkspel zeker in, het spel gaat mooi op en neer tussen de beide partijen. De tegenstanders zijn gewoon erg goed, wat pleit voor Peter en Wouter dat ze toch bij blijven en de score steeds gelijk weten te houden, dan ineens loopt de tegenstander uit, en een erg vertekende stand is een feit, jongens mooi gestreden, goed gevochten, echt Haabee waardig maar helaas verloren 16-21
5de-6de set: Richard en Peter tegen Edward en Dirk.
5de set: opstelling optimaal, instelling altijd goed, resultaat moet nog blijken natuurlijk.
Wouter en Wim bewaken de lijnen, dus dat zit wel goed, eerlijkheid en sportiviteit staan bij ons hoog in het vaandel he. En nu spelen hoppa en winnen zou ook wel weer eens leuk zijn toch haha. En ook nu moet ik zeggen dat de tegenstander niet alleen sterk oogt, maar het ook echt is. Dat er erg mooie rally's te zien zijn zou een understatement zijn, mocht er al een misslag zijn, word deze gevolgd door een harde kreet van ongenoegen. Ik zeg met een gemeend hart dat hiervan verliezen geen lolletje is, maar zeker geen schande hoor, ze zijn gewoon erg sterk, blijkt ook uit de stand 14-21
6de set: wordt het een herhaling, of een ware wederopstanding??
Over het eerste gedeelte kan ik alleen schrijven over de ambitie en de vechtlust van beide kampen. Zowel de tegenstanders als onze eigen spelers bouwden de rally's mooi op en speelden op het scherpst van de snede, wat een mooi iets hier getuige van te mogen zijn vanavond. Er was zelfs een klein puntenvoordeel op het bord te zien voor Peter en Richard, de partij is nog lang, en word het een zege voor de ervaring, of voor de conditie? De eindstand zal hier blijk van gaan geven, ik ga even genieten van het spel in deze leuke partij. Juist uiteindelijk is het de ervaring die de boventoon voert in deze zinderende set 21-19.
7de en 8ste set: Wouter en Wim tegen Michiel en Bart!!
7de set: Dit zouden onze sterren moeten kunnen redden, als de harmonie er is kunnen deze giganten werkelijk alles aan, dus kom op zeg, en geeft Haabee wat ze verdient, juist de eerste overwinning van dit seizoen!?!
Ik ga nu ff niet schrijven, maar juist kijken en genieten van dit tafereel want aan ons voorgeschoteld word. Even gekeken, en onze W.W combinatie is echt beduidend sterker, maar soms sluipt er dan toch weer een vleug van nonchalance in he, wat een totaal onnodig puntenverlies teweeg brengt, nu zullen ze deze set wel winnend afsluiten hoor, maar zeker niet met de niets ontziende en alles vernietigende kracht die deze heren ten tonele kunnen leggen. Ik ben echt benieuwd naar de uitslag van de 7de set, het is hoe je het ook bekijkt een verrassende uitslag 21-11 mooi gedaan.
8ste set: zou dan nu het volle potentieel van deze 2 heren ten volle worden benut en de zege worden veilig gesteld ?? we gaan het beleven ja.
Als onze spelers zich nu eens een kleine, of amper 14 minuten volledig zouden kunnen concentreren zou de beslissing op zeker met grote verschillen gemaakt worden, ik heb er natuurlijk zo wie zo alle vertrouwen in, ja hoor de 8ste set is voor ons en zo hebben onze 4 spelers de overwinning van de avond mooi bevochten en behaald 21-17.
Proficiat jongens, en bedankt voor weer een leuke avond.
Resumé plezier : check
inzet : check
concentratie : check
overwinning : check
de eindstand van de avond 5-3 voor HaaBee”81
...........................................................................................