27/03/2021
In 2012 kwam wilde het woord Essentie gezien, gevoeld en geleefd en doorgeleefd worden. Ik vond het geen hippe naam, wilde wat symbolischer, een andere taal en uiteindelijk werd het Latijns, Essentia. In 2014 registreerde ik mijn praktijk bij de KvK onder de naam Coachingspraktijk Essentia. Al vlug omvatte het woord coachingspraktijk niet meer de essentie van mijn werk en werd het Praktijk Essentia. Al langere tijd wist ik dat het rond was, en dat deze reis rond is. Het weten van het woord essentie werd het leven en belichamen van het woord essentie. Het is een boeiende reis geweest. Essentie, datgene wat overblijft als alle randzaken weg vallen.
Langere tijd wist ik dat ik de naam mocht los laten, er was nog geen nieuwe naam voor mijn werk, voor mijn reis. Tot ik in september 2020 op Vision Quest ging. Een reis naar mijn diepste zelf.
Stervenskracht en levenskracht
Daar boven op die berg, waar ik 4 dagen en 4 nachten van mijn leven offerde in totale afzondering, vastend met alleen water, kwamen de woorden stervenskracht en levenskracht elke keer opnieuw tot mij. Het was de weg die ik zelf ging. Het pad wat ik afgelopen jaar liep. Sterven, we weten niet meer hoe te sterven, hoe de dood te verwelkomen zeker niet in een maatschappij die er volledig op gericht is het sterven te voorkomen. Sterven in fysieke vorm, en ook de sjamanistische dood. De sjamanistische
dood gaat over het loslaten van het oude en het verwelkomen van het nieuwe. Dat was en is mijn reis. De moed om je diepste donkerte vast te pakken en aan te kijken. De moed om dat donker, daar waar we niet willen zijn, en alles in ons systeem in verzet komt, daar naar af te dalen en volledig door je heen te laten stromen. Zodat er licht op schijnt en het smelt. Stervenskracht, de moed om het donker in jezelf te ontmoeten, over het durven loslaten van het oude, over het volledig in waarheid zijn en daar geen concessies meer in doen. Levenskracht, de moed om te durven leven vanuit jou daadwerkelijke (levens)kracht, om in je licht te gaan staan, om jezelf volledig te verwelkomen en alle ruimte in jezelf in te nemen, daar is ook moed voor nodig, misschien nog wel meer moed. Stervenskracht en levenskracht, het zijn de woorden die in mij nazinderen. Het gaat over de ruimte die ik nu mag innemen. Een ruimte in en om mij heen waarvan ik de diepte voel en er tegelijkertijd nog geen woorden zijn, waar ik diepe angsten tegen kom om deze ruimte in te nemen.
Our deepest fear is not that we are inadequate. Our deepest fear is that we are powerful beyond measure. It is our light, not our darkness that most frightens us.
Sterven om te leven.
You have enough light inside, to own the shadow. And enough shadow inside, to own the light.
* Facebook werkt niet mee, de naam van mijn oude zakelijke pagina wilt niet veranderd worden. Ik mag echt loslaten, de naam van mijn werk, mijn eigen werkruimte waar ik jaren heb mogen werken, en mijn Facebook pagina.
Mocht je mijn nieuwe pagina willen vinden, zie hieronder de link;
https://www.facebook.com/Sacred-Lifeforce
www.sacredlifeforce.nl