Het Leerpunt

Het Leerpunt Expert in beelddenken I Trainer van docenten I RT Oss I Het Leerpunt Oss I Mijn missie: beelddenkers

Motorisch- en Remedial Teacher en Online Remedial Teaching, de begeleiding van kinderen met leer- en studieproblemen op de basisschool en middelbare school. Gespecialiseerd in Beelddenken, Ik leer anders en Jungle memory

Je kind is slim.Maar als je naar de cijfers kijkt…klopt er iets niet.Hij begint niet.Stelt uit.Zegt: “komt wel goed.”Of ...
06/04/2026

Je kind is slim.

Maar als je naar de cijfers kijkt…
klopt er iets niet.

Hij begint niet.
Stelt uit.
Zegt: “komt wel goed.”

Of erger…

“Ik kan dit toch niet.”

En ergens denk jij:
er zit zóveel meer in.

Waarom komt het er niet uit?

Dus je probeert te helpen:

“Begin gewoon”
“Maak een planning”

Maar eerlijk?

Het werkt niet.

Want dit is het echte probleem:

Je kind weet niet hoe het moet leren
EN is gaan geloven dat het het niet kan

En zolang dat niet verandert…

blijft hij uitstellen
blijft hij twijfelen
blijven die cijfers laag

Dit is precies waar mijn workshop over gaat.

Zodat je kind weer gaat geloven:
“Ik kan dit wél.”

Link in bio of stuur me een DM met “workshop”

Ik dacht dat dit mijn ‘makkelijke’ kind was.Sociaal. Slim. Regelde alles zelf.Ik zag het al helemaal voor me:VWO → unive...
02/04/2026

Ik dacht dat dit mijn ‘makkelijke’ kind was.

Sociaal. Slim. Regelde alles zelf.
Ik zag het al helemaal voor me:
VWO → universiteit → klaar.

3 maanden brugklas:
eerste onvoldoendes.

En daar ging mijn plaatje.

Niet omdat ze het niet kon.
Maar omdat niemand haar ooit had geleerd hoe.

En dat zag ik dus pas… toen het al misging.

Mijn andere kinderen?
Zelfde verhaal. Andere vorm.

Slim.
Maar het kwam er niet uit.

En het erge is:
ik wist toen nog niet wat ik nu wél weet.

Dat het niet gaat om motivatie.
Niet om “beter je best doen”.

Maar om weten waar je moet beginnen.

En dat is precies wat de meeste kinderen missen.

Dus als jij nu denkt:
“Er zit zoveel meer in mijn kind…”

Wacht niet.

Workshop (6 of 8 april) – voor jou als ouder
LerenLeren dag (20 april) – voor je kind

Link in bio

Ubongo!!!Ik speelde Ubongo met Teun. Als ik tegen mijn leerlingen speel, ben ik altijd rete-fanatiekEn dat fanatieke is ...
30/03/2026

Ubongo!!!

Ik speelde Ubongo met Teun. Als ik tegen mijn leerlingen speel, ben ik altijd rete-fanatiek
En dat fanatieke is besmettelijk.

De bedoeling is dat we een puzzel oplossen binnen een minuut, maar deze keer lukte het mij echt niet
Teun nam mijn puzzel over en ging ook aan het proberen.
Hij focuste
Zette door
Hij bleef maar proberen

Ineens had ie het ‘Ubongo’!
20 Minuten hebben we gepuzzeld voordat het eindelijk lukte.

“Eigenlijk is ie heel makkelijk, als je maar weet waar je het eerste stukje neer moet leggen.”

En dat is het precies, het is helemaal niet moeilijk als je het samen kan doen en als je de eerste stap kan maken.

Speel jij wel eens een spel met je kind?
Wie wint er dan?
En veel belangrijker Wie zet er door?

Goed voorbeeld doet goed volgen
Doe je mee met de workshop volgende week?

In mijn workshop laat ik je zien:

waarom je kind vastloopt
waarom pushen niet werkt
en hoe je wél beweging krijgt

Zonder strijd thuis.

Meld je aan via de link in bio

“Begin gewoon eerder”“Ga nou eens zitten”“Ik ga je helpen”En toch verandert er niks.Sterker nog…het wordt alleen maar me...
29/03/2026

“Begin gewoon eerder”

“Ga nou eens zitten”

“Ik ga je helpen”

En toch verandert er niks.

Sterker nog…
het wordt alleen maar meer strijd.

En ergens voel je:

👉 “Doe ik iets verkeerd?”

Over een paar weken begint de toetsweek.

En als je eerlijk bent…
weet je nu al hoe dit gaat aflopen.....

Niet omdat je kind het niet kan.

Maar omdat jij (logisch!) doet wat NIET werkt.

Daarom geef ik volgende week een online workshop voor ouders:

👉 Wat je wél moet doen
👉 Wat je vooral moet stoppen
👉 En hoe je je kind helpt zonder strijd

Voor ouders die denken:
“Dit moet nu anders”

Stuur mij een DM “WORKSHOP” of check de link in bio

“Ik ben er zo klaar mee”Dat moment dat je weer bovenaan de trap staat…En denkt:👉 “Moet ik hier nou weer achteraan?”Je he...
28/03/2026

“Ik ben er zo klaar mee”

Dat moment dat je weer bovenaan de trap staat…

En denkt:
👉 “Moet ik hier nou weer achteraan?”

Je hebt al:

* geholpen
* uitgelegd
* herinnerd
* gepusht

En toch gebeurt er niks.

En dan knapt er iets.

Bij jou.
Bij je kind.
In huis.

Dit is geen huiswerkprobleem.

Dit is een:
👉 “ik weet niet hoe ik moet leren” probleem

Op 20 april pak ik dat bij de kern aan.

Zodat jij niet meer hoeft te trekken.

Stuur “LIVEDAG” als je dit herkent.

Je kind is niet lui.Maar als je kijkt naar zijn gedrag… lijkt het wel zo.Niet beginnenAlles uitstellenSnel afgeleidDus l...
27/03/2026

Je kind is niet lui.

Maar als je kijkt naar zijn gedrag… lijkt het wel zo.

Niet beginnen
Alles uitstellen
Snel afgeleid

Dus logisch dat je denkt:
👉 “Hij wil gewoon niet”

Maar hier zit het verschil:

Een lui kind WIL niet
Jouw kind WEET NIET HOE

En dat verandert alles.

Want als je niet weet:

❔ hoe je moet beginnen
❔ hoe je moet leren
❔hoe je overzicht maakt

Dan blijf je hangen.

Dat is precies wat ik doorbreek op 20 april.

Geen motivatiepraatje.
Maar leren hoe het werkt.

DM “LIVEDAG” voor informatie.

“Ik ga zo beginnen…”En 3 uur later zit je kind nog steeds op z’n telefoon.Ondertussen:* ligt z’n boek open* is er morgen...
26/03/2026

“Ik ga zo beginnen…”

En 3 uur later zit je kind nog steeds op z’n telefoon.

Ondertussen:

* ligt z’n boek open
* is er morgen een toets
* en weet jij al hoe dit gaat eindigen

- Snel doorlezen
- Paniek
- Slecht cijfer

En jij?

Jij wordt gek.

Van het trekken.
Van het herinneren.
Van die discussies die elke keer weer hetzelfde gaan.

En het ergste is nog:

Je wéét dat je kind niet dom is.

Dus waarom laat hij het dan niet zien?

Hier is de waarheid waar bijna niemand het over heeft:

❕ Je kind weet niet hoe leren werkt.

Niet hoe je begint.
Niet hoe je het aanpakt.
Niet hoe je zorgt dat je het onthoudt.

Dus blijft hij hangen in:
“ik zie wel”
“ik doe het straks”
“komt wel goed”

Tot het weer misgaat.

Op 20 april geef ik een livedag waarin ik tieners dit wél leer.

Niet harder werken.
Niet nóg meer uitleg.

Maar:
👉 hoe ze moeten leren
👉 hoe ze moeten beginnen
👉 hoe ze overzicht krijgen

Zodat het eindelijk gaat klikken.

Voor ouders die klaar zijn met:

* 4’en en 5’en
* eindeloze discussies
* en het gevoel dat er meer in zit dan eruit komt

Er zijn maximaal 10 plekken.

Dus als je denkt:
“Dit is precies mijn kind”

Stuur me “LIVEDAG” in een DM
en ik stuur je alle informatie

Ik werk met veel tieners die slim zijn…maar slechte cijfers halen.Niet omdat ze niet willen.Maar omdat ze niet weten hoe...
25/03/2026

Ik werk met veel tieners die slim zijn…

maar slechte cijfers halen.

Niet omdat ze niet willen.

Maar omdat ze niet weten hoe.

Ze snappen de les.
Maar lopen vast bij het leren.

En langzaam gaan ze geloven:

“Ik kan dit niet.”

En dat is precies wat je wilt voorkomen.

Niet nóg harder werken.

Maar leren hoe leren werkt.

Daar help ik ouders mee.



Niet bij de eerste onvoldoende.Niet bij de tweede.Maar bij dat moment dat een kind zegt:“Ik snap het wel in de les…maar ...
23/03/2026

Niet bij de eerste onvoldoende.

Niet bij de tweede.

Maar bij dat moment dat een kind zegt:

“Ik snap het wel in de les…
maar bij de toets weet ik het niet meer.”

Dan gebeurt er iets.

Docenten denken:
“Hij heeft niet genoeg geleerd.”

Ouders denken:
“Ze moet harder werken.”

En het kind denkt:

“Ik ben blijkbaar dom.”

Maar dat is bijna nooit het probleem.

Het probleem is dat niemand het kind heeft geleerd
hoe het moet leren.


"Dit hoor ik zo vaak..."
22/03/2026

"Dit hoor ik zo vaak..."

Adres

Oss

Openingstijden

Maandag 09:00 - 21:00
Dinsdag 09:00 - 21:00
Woensdag 09:00 - 20:00
Donderdag 09:00 - 21:00
Vrijdag 09:00 - 21:00
Zaterdag 09:00 - 14:00

Telefoon

+31631768568

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Het Leerpunt nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Het Leerpunt:

Delen

Type