Praktijk Reconnect Coaching & Training

Praktijk Reconnect Coaching & Training Praktijk ReConnect is gericht op coaching voor volwassenen en kinderen. Daarnaast worden er ook trainingen gegeven.

ReConnect Coaching & Training bied individuele coachtrajecten aan volwassen en kinderen. Door middel van verschillende methodieken helpen we inzicht te krijgen in je gedrag, je gevoelens, gedachten en emoties. ReConnect is gespecialiseerd in het werken met: Hooggevoeligheid, Familieopstellingen en Traumaverwerking.

“Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk, ik ben er om een steuntje in

de rug te bieden, een spiegel voor te houden en je te ondersteunen zodat je zelf het heft weer in handen kunt nemen.”

Praktijk ReConnect is aangesloten bij deNBTP. (Nederlandse Beroepsvereniging voor Toegepaste Psychologie)

Neem gerust een kijkje op: www.praktijkreconnect.nl

30/04/2023
• Examineren • Het was weer een heerlijke dag!!!
16/04/2023

• Examineren •

Het was weer een heerlijke dag!!!

• Ben jij erbij? • Als we onszelf en de mensen om ons heen willen begrijpen én begeleiden, moeten we eerst snappen én vo...
16/04/2023

• Ben jij erbij? •

Als we onszelf en de mensen om ons heen willen begrijpen én begeleiden, moeten we eerst snappen én voelen wat er gebeurt. Zowel in ons gedrag, als dieper op overtuigingsniveau waarin patronen en ervaringen verborgen liggen. Vervolgens kunnen we nog een laagje dieper gaan en komen we uit bij de kern van onze pijn. Waardoor we bepaald gedrag gaan doen.

Johan Cruijff zei zo mooi; “je gaat het pas zien als je het doorhebt”

Meld je aan voor je training Persoonlijk Leiderschap en kom jezelf verder ontwikkelen. Zak mee in je eigen ijsberg, waarbij je gaat leren hoe je gedrag werkt, waar je invloed op hebt (en waar juist niet) en hoe je eindelijk patronen kan doorbreken. Vol vertrouwen!

Aanmelden kan via [email protected] of via een berichtje. Er zijn nog 3 plekjes!

Fijne dag lieve allemaal!

~ Liefs, Elise ~

• Tijd voor verandering • De lente komt eraan. En hoewel het super koud was vanmorgen, voelde het zonnetje en dit heerli...
04/04/2023

• Tijd voor verandering •

De lente komt eraan. En hoewel het super koud was vanmorgen, voelde het zonnetje en dit heerlijke bos geweldig om weer een mooie sessie te houden. We staan aan het begin van het bruggetje…

“Wat ligt er voor je aan de andere kant?” Vraag ik.
Ze moet er even over denken. Na enige stilte zegt ze; “mijn comfortzone voelt vertrouwd. Het is bijna alsof ik het mezelf niet toesta of gun om ook die andere kant op te gaan.”

We vervolgen onze sessie met het voelen van het effect van haar gedachten. En hoe het is om aan de andere kant te staan. Welke stappen zitten er nog tussen?

Na afloop zegt ze “nu ben ik me ook veel bewuster van de fluitende vogels, de zon op mijn gezicht en dit prachtige uitzicht. Voel me bekrachtigd in de oefeningen en heb zelfs zin om er mee in de praktijk te oefenen”

Wat is het toch mooi om deze plek als “kantoor” te hebben.
Heb jij ook zin om eens te diepte in te gaan? Niet tussen 4 muren van de praktijk, maar op deze heerlijke plek?

Je bent van harte welkom.

~ Liefs, Elise ~

• Weten ≠ genoeg! •Persoonlijk Leiderschap: dag 3Je bent meer dan alleen je hoofd. Je bent ook meer dan alleen je lijf. ...
30/03/2023

• Weten ≠ genoeg! •

Persoonlijk Leiderschap: dag 3

Je bent meer dan alleen je hoofd. Je bent ook meer dan alleen je lijf. De derde dag van de training staat in teken van bewustzijn. Klinkt misschien beetje zweverig maar is echt alles behalve dat!

Want nu je je bewust bent geworden van je gedrag, je overtuigingen (hallo overactieve hoofd), je comfortzone en wat je zo graag anders wil, staat vandaag in teken van DOEN.

Middels allerlei leuke, laagdrempelige en praktische oefeningen ga je stoppen met vermijden en uitstellen. We gaan doen wat we al die tijd niet durfden te doen!
En diepe dag vol humor, plezier en lichtheid. Want het draait allemaal om balans!

Merk jij ook dat je dingen uitstelt en ben je er helemaal klaar mee? Er klaar voor om nu eindelijk eens te doen waar je écht gelukkig van wordt?
Mail me dan voor alle info!

~ Liefs, Elise ~

Vandaag de opleiding Kindercoach afgerond in Eindhoven met deze toppers! Met een traan en een lach hebben ze een ontwikk...
24/03/2023

Vandaag de opleiding Kindercoach afgerond in Eindhoven met deze toppers! Met een traan en een lach hebben ze een ontwikkeling doorgemaakt, zijn ze gegroeid; als mens en in hun rol als coach! Trots! ❤️

• Wandelcoaching • Ik was nooit zo fan van wandelen, maar sinds wij in Oisterwijk wonen kan ik een wandeling over de Cam...
21/03/2023

• Wandelcoaching •

Ik was nooit zo fan van wandelen, maar sinds wij in Oisterwijk wonen kan ik een wandeling over de Campina erg waarderen. Wat is het toch lekker om in de natuur te zijn.

Vandaag mocht ik weer een nieuwe dappere vrouw ontmoeten. Ze vond het spannend en soms best confronterend. Maar het moeilijkste is gedaan, namelijk de eerste stap zetten. Dat vergt moed, lef en durf!

En terwijl we door de prachtige natuur wandelen, pellen we langzaam de laagjes af.

Hoe is jouw dag?

~ Liefs, Elise ~

• Samen slapen •Gister deelde ik een post van  en ik kreeg veel reacties. Krijg vaker vragen als;👉🏼 Hoe slapen jullie da...
21/03/2023

• Samen slapen •

Gister deelde ik een post van en ik kreeg veel reacties. Krijg vaker vragen als;
👉🏼 Hoe slapen jullie dan?
👉🏼 Slaapt hij wel in zijn eigen bed?
👉🏼 Ligt hij echt tussen jullie in?
👉🏼 Hoe doe je dat dan met de tweede?
👉🏼Verschilt het per kind?

Xavier is altijd super alert en sliep als baby weinig. (Snap het ook na zo’n zwangerschap en de start die hij maakte met reflux enz). Als we bezoek krijgen of op bezoek gaan blijft hij altijd op, gezellig en super actief. Legden we hem om 19.00 uur in bed dan was het strijd, ellende en gekluns tot het moment dat wij naar bed gingen.
Het gebrek aan ritme is wel verbeiterd, hij gaat nu om 18.30 naar boven en als het goed gaat slaapt hij rond 19.30 uur.

In de slaap wordt er verwerkt dus dat betekent dat hij ons in de nacht ook nodig heeft. Zodra hij voelt dat we er zijn is het goed. Zo niet, wordt hij 20 keer per nacht wakker.

We slapen allemaal anders. Ik ben gewend aan onderbroken nachten dus kan tegenwoordig wel goed tegen weinig slaap. Romée slaapt (tot nu toe) vrij goed in haar eigen bed. Sebas kan niet zo goed tegen die gebroken nacht. Dus om allemaal zo goed mogelijk te slapen hebben we een bed tegen Xaviers bed aangezet. We beginnen allemaal in ons eigen bed en als ik dan een paar keer over de gang gespookt heb, pak ik mijn kussen en ga ik daar liggen.

Veel mensen vinden hier wat van en zijn ook niet te beroerd om zomaar hun idee erover te delen 🤪.

Lees verder in de comments wat ze zeggen. 👇🏽👇🏽

• Regie nemen •Persoonlijk Leiderschap… Letterlijk: ‘de leider zijn over jouw eigen leven’ of anders gezegd, ‘de regie h...
20/03/2023

• Regie nemen •

Persoonlijk Leiderschap…
Letterlijk: ‘de leider zijn over jouw eigen leven’ of anders gezegd, ‘de regie hebben over jouw eigen keuzes en de weg die je bewandeld.’

De grote vraag is: In hoeverre leid jij je écht eigen leven? Of laat je je leven op dit moment nog te veel bepalen door anderen mensen, door andere meningen of door wat jij van huis uit hebt meegekregen.

Heb jij antwoord op de vraag; “waarom doe ik wat ik doe?” Waarom doe jij wat je doet? Wat zit er in de onderstroom? Wat laat je aan de buitenkant zien en klopt dit met de binnenkant? Hoe komt je gedrag tot stand en wat zijn jouw conditioneringen?

Hier zoomen we in tijdens de eerste dag van de training Persoonlijk Leiderschap.
Een dag, geheel verzorgd waarbij je op onderzoek kunt gaan in jezelf. En waarbij je tegelijkertijd leert hoe je hier een ander bij kan helpen.

Een deelnemer na afloop van de eerste bijeenkomst;
“Ik werk nu al 2 jaar als coach. Heb een Kindercoach én lifecoach opleiding gevolgd dus ik dácht echt dat mijn rugzak flink gevuld was. Dat is ook zo, maar waarom hebben we dit niet eerder geleerd? Dit voelt als het fundament, de basis! Ik heb nog niet zoveel “aha” momenten gevoeld als vandaag!”

Nieuwsgierig geworden?
Laat een ❤️ achter en ik stuur je alle informatie!

We starten 26 mei! Ben jij erbij?
~ liefs Elise ~

• Training Persoonlijk Leiderschap • YES!!! Hij is terug! Na het succes van de afgelopen trainingen staat hij weer op de...
18/03/2023

• Training Persoonlijk Leiderschap •

YES!!! Hij is terug! Na het succes van de afgelopen trainingen staat hij weer op de agenda!
DE training die ervoor zorgt dat je eindelijk datgene gaat doen wat je zo graag wil!

Werk jij met mensen? Heb je zin om iets nieuws te leren, te groeien en jezelf op persoonlijk én professioneel gebied verder te ontwikkelen. Kijk dan naar onderstaande vragen:

☘️ Vind je het interessant om antwoord te krijgen op: 'waarom doet iemand wat hij doet?'
☘️ Wil jij jezelf specialiseren op het gebied van mindset, patronen doorbreken en inzichten krijgen op 'wat eronder zit'?
☘️ Wil jij meer leren dan 'enkel een methodiek' waarbij je de kennis direct toe kunt passen in de praktijk?

Dan is deze training voor jou!

Werk jij niet met mensen en herken jij het volgende:

☘️ Je hebt een droom, een passie, een hobby waar je jouw werk van wil maken, maar je bent het iedere keer aan het uitstellen. Geen tijd. Geen geld. Geen kennis. Niet genoeg ervaring. Zo maar een aantal argumenten waardoor het nu nèt even niet uitkomt. Je hoofd blijft bedenken waarom dit niet het juiste moment is. En terwijl jij hier allemaal naar luistert gebeurt er precies niks.

Dan is deze training ook voor jou!

In de training “Persoonlijk Leiderschap – Grip op Gedrag” leer ik je hoe je jouw dromen kunt verwezenlijken. Leer hoe gedrag werkt, hoe de comfortzone werkt en hoe je grip en controle kunt krijgen zodat het nu wel gaat lukken. Tegelijkertijd leer ik het je toepassen bij anderen, dus werk jij met mensen en wil jij jezelf persoonlijk en professioneel verder ontwikkelen, dan zit je bij deze training ook goed.

💡 Kwaliteit gegarandeerd
💡 Vanuit wetenschappelijk onderzoek
💡 Toepasbaar bij jezelf én cliënten
💡 Herkenbaar en vol humor door middel van leuke oefeningen
💡 Kleine groepjes dus training en veel persoonlijke coaching!

Meld je aan via [email protected] en krijgt 10% korting wanneer je jezelf tot het einde van maart inschrijft!

Ga jij het doen?!!

~ Liefs Elise ~

• Ontspanning & de hoge Lat• “Maar weetje wat het is?” Zegt ze tijdens onze coachsessie. “Als ik me dus voorneem om te g...
16/03/2023

• Ontspanning & de hoge Lat•

“Maar weetje wat het is?” Zegt ze tijdens onze coachsessie. “Als ik me dus voorneem om te gaan ontspannen, dan voel ik me juist alles behalve ontspannen.. mijn lijf doet zeer, ik krijg hoofdpijn, als ik de kinderen uit school ga halen voel ik me toch opgejaagd en aan het einde van de dag is het min min. Ik voel me én niet ontspannen én mijn to-do lijst is niks gekrompen.”

Wat leggen we onszelf toch veel op en wat ligt de lag torenhoog. Want eerst hollen we onze benen onder ons vandaan omdat we het zo graag allemaal goed willen doen. De leukste moeder, de hardwerkende werknemer, een attente vriendin, een liefdevolle partner, en ga zo maar door.

Dan raken we uitgeput en komen we in coaching en ook daar moet het vrij “snel en efficiënt” gebeuren. Alsof het een trucje is wat je kunt toepassen om terug in balans te komen. Een quick fix.

Dat. Werkt. Niet.

Gedragingen en patronen zijn ook niet van de een op de andere dag gekomen. Het heeft tijd, bewustwording, triggers, oefening, ongemak en ruimte nodig om te veranderen.

En als er dan ruimte komt, zie je dat we onszelf eerst nog wat rotter gaan voelen. Juist omdat ons lijf eindelijk de tijd krijgt waar het al die tijd om geroepen heeft.

Fijn? Nee.
Nodig? Ja.

Want wil je het anders gaan doen? Wil je anders gaan leven ipv een trucje leren? Dan zul je de patronen moeten gaan doorbreken en voelen wat JIJ wil.
De eerste stap om dit te doen is bewustwording van hoe het nu is, voelen van het ongemak en er stoppen tegen te vechten om dat weg te nemen.

Geen QuickFix, wel op lange termijn heel fijn!

~ Liefs, Elise ~

Adres

Oisterwijk

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Praktijk Reconnect Coaching & Training nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen

Type