28/10/2018
Een krankzinnige middag in Deventer!
Afgelopen zaterdag (27-10) speelden wij een uitwedstrijd tegen SV Helios O19-1.
Wij hadden de laatste 3 officiële wedstrijden verloren terwijl Helios 6 punten verzamelde de afgelopen 3 wedstrijden .
Natuurlijk verdienden wij meer tegen SV Colmschate O19-1 thuis, maar in de 93e minuut viel toch de 1-2 voor de mannen van Colmschate.
Vorige week (20-10) speelde wij uit tegen SV Enter O19-1 dat uitkomt in de hoofdklasse.
De eerste helft waren wij duidelijke de betere ploeg maar verloren we uiteindelijk met maarliefst 7-0!
Dit terwijl we met een 1-0 achterstand gingen rusten.
Je zou dus verwachten dat wij de wedstrijd tegen Helios sterk zouden beginnen.
Dit hadden we ook duidelijk met elkaar afgesproken in de kleedkamer voor de wedstrijd.
We begonnen met de volgende opstelling :
1. Luuk
2. Karlo
3. Merlijn
4. Beer
5. Jeroen
6. Rowan
7. Dolf
8. Stef
9. Jesse
10. Nick
11. Portinho
Wissels:
12. Thijs
14. Koen
15. Sven
Nadat de scheidsrechter floot voor het begin van de wedstrijd, mochten wij aftrappen.
Wij wisten dat Helios zoals de meeste ploegen bij ons in de competitie in een 1-4-4-2 formatie speelde.
Na 2 minuten liet Nick zich veel te makkelijk van de bal lopen op het middenveld, waaruit Helios direct 1-0 maakte.
2 minuten later gebeurde exact hetzelfde alleen was het toen Portinho die de bal verloor.
Juist 2-0 voor Helios na 4 minuten spelen.
We kwamen wel iets beter in de wedstrijd, niet dat we grote kansen creëerden maar we gaven ook niets weg.
Na 27 minuten ging de toch ongelukkig spelende Portinho het veld uit en kwam Sven voor hem in de plaats, Sven kwam op 10 te spelen en Nick ging naar de linksbuiten positie.
We probeerden met Sven iets meer druk voorin te krijgen en met zijn individuele kwaliteiten tot kansen te komen.
Dit gebeurde ook, maar het ontbrak ons aan een beetje geluk.
Na een goede aanval van ons in de 31e minuut was het vanuit een omschakel moment weer Helios dat ons pijn deed, hun nummer 10 schoot een bal geweldig in de kruising.
Ruststand 3-0 achter..
In de rust aangegeven dat er echt wel wat te halen valt, maar dat we geen druk op de helft van de tegenstander hadden.
Dit probeerde we wel te creëren door Jesse eraf te halen en Thijs in de punt te zetten.
Beer moest er geblesseerd af en Koen kwam voor hem in de plaats, Merlijn ging door het middenveld in en Koen kwam er als vrije man achter .
We begonnen wat onrustig aan de 2e helft, maar het was wel heel duidelijk dat het duidelijk was dat wij wouden scoren.
We werden tweemaal gevaarlijk via Thijs (tweemaal een kopbal net over en langs het doel)
Na 61 minuten was het dan eindelijk raak, na een goede solo van Rowan over rechts, kwam Sven goed op elf meter van de goal en schoot koelbloedig binnen.
Vanaf dit moment kon je zien dat iedereen er in geloofde, achterin stond het als een huis, dit was mede te danken aan de uitstekend invallende Koen, en de man of the match Merlijn Beene.
Daarnaast hadden Karlo en Jeroen hun 2 spitsten volledig in de zak.
Na 65 minuten maakte Dolf uit de kluts met zijn linkerbeen de 3-2 na een goede solo van de ook ijzersterke spelende Sven.
Helios wist niet wat ze overkwam, en ja hij hing in de lucht.
Na een goede aanval over links was het Nick die na een lange sprint 1 op 1 met de keeper niet faalde en in de lange hoek de 3-3 binnen schoot, dit na een splijtende pass van Stef die zichzelf drie slagen in de rondte werkte.
Na deze 3-3 bleven we maar gaan en gaan, bij Helios was de pijp leeg.
Na 81 minuten was het Thijs die de bal veroverde op de helft van Helios, hij kwam samen met Nick op de keeper af en gunde Nick de goal.
3-4!!!
3-4 was blijkbaar niet genoeg want uiteindelijk werd het nog 3-5 via Nick en uiteindelijk 3-6 via een weergaloze solo van Sven.
Ik kan niet meer zeggen dat ik trots ben op een team die het zo op kan brengen om na zo onthutsend zwakke eerste helft, zo weergaloze 2e helft te spelen.
Natuurljk mag je nooit meer zo 1e helft spelen als wij gisteren op de mat legde !
As zaterdag wacht hekkensluiter Rohda O19-2.
Fijn weekend!