21/04/2022
STT Honeypot 603: Welkom2020.
Net als het plenaire gedeelte van de toetsochtend voorbij is krijg ik een mail… STT… Goor!!! Ik heb gisterenavond na rondje Rutbeek nog door gewerkt. Wat ik moet doen kan ook vanmiddag of vanavond…. Dus gaan!!
En wat een heerlijk geslaagd avontuur was dit weer!!!! Eerste paasdag greep ik mis na een middag fietsen op het terrein van Vliegveld Twente. Dat is vanaf Haaksbergen maar een klein stukje! Snel ga ik lezen, wat moet ik doen.... OK, dit lijkt goed te doen. Het lijkt erop dat het een behoorlijke ronde is.... met de auto dit keer dus. Ik vier alle Waypoints in.
Binnen 10 min zit ik in de auto. Ik rijd eerst langs WP 4, die is het dichtstbij, daar vind ik alleen een cijfer 4 (in mijn gedachte was dit ook wp4), misschien moet ik dan toch bij 1 beginnen en zijn daar meer instructies. Wel spannend dit hoor.... Bij 1 vind ik alleen een kruis... hm..... dan toch nu de route maar op volgorde verder.... Op ieder WP een aanwijzing. Wp 5 was iets lastiger. Even rondlopen zoeken... Het zal toch niet dat ik nu niets kan vinden? En ja... iets verder dan verwacht mijn volgende aanwijzing. Onderweg dwing ik mezelf om heerlijk te genieten van het prachtige weer!!!!! maar ondertussen ook die spanning. Ik heb al eens eerder een STT tour door Winterswijk gemaakt en toen was ik op het eindpunt ook NET te laat... Dat gaat me niet weer gebeuren. Onderweg maant iemand me al rustiger te rijden... Sorry. Ik doe echt mijn best om me netjes aan de snelheid te houden. Geloof alleen niet dat dat overal gelukt is. Ik word achterna gezeten door een boer die komt vragen wat ik achter dat kastje te zoeken had. Nou, er is hier een puzzeltocht uitgezet en achter dit kastje zit een aanwijzing. Al mompelend loopt hij terug. Hij moest eens weten, maar voor verdere uitleg heb ik niet zoveel tijd. Net als ik bedenk dat ik beter nog even naar het toilet had kunnen gaan thuis, moet ik de hele Plasdijk afrijden. Ja dat zul je altijd zien 😉.
En dan kom ik bij Wp 9... niet eens de tijd om te checken, maar volgens mij is dit het laatste waypoint. En nu... ik ga naar de website om de checker in te vullen. Ja hoe dan? Huh, er zijn ook al twee rode checkers??? S**t, er zijn er dus meer op zoek, b***n, ik kan niet invoeren omdat ik eerst moet inloggen. Dat lukt natuurlijk niet direct. Rustig bijven. Toen maar opgeschreven en handmatig ingelogd. Maar dan komt er nog iemand achter de lantaarnpaal zoeken en ik wens haar succes. Ik druk op enter en heb een groene checker. Deze concurrent zat veel te snel weer in de auto... inmiddels gebeurt dit alles onder toeziend oog van team Hagelslag die ondertussen mijn trackable logt op mijn auto!! Ja, it's me... nu zal het me lukken! Ik ben dus in de buurt en heb de checker op groen. Even ben ik de richting kwijt en draai ik tot twee keer toe. Ze komen me allebei achterna! Team Hagelslag slaat af, om mij te ontvangen op het eindpunt??? maar mijn achtervolger is nog te zien in mijn achteruitkijkspiegel. Ik kies voor een hele andere weg en al snel is duidelijk dat ik de enige ben met het eindcoördinaat.
Ik verzin een list en kan uiteindelijk zonder achtervolging de laatste aanwijzing vinden in het prachtige Twentse Landschap. Super leuk dat we nog even gezellig hebben nagepraat. Ik heb genoten!!! Roos Nick Hagelslag Vlogs super bedankt!