11/03/2026
Een leuke en informatieve avond bij onze collega's van IJsbaan Zuidbroek gisteren. Voor de IJsvereniging Muntendam namen Alex Wijnsema, Tim Lemain, Erik Weijer en Hendrik Loots deel aan de cursus van de KNSB. Hiermee staat de vereniging weer een stukje sterker. Tevens spraken we met de KNSB om lid te worden van de bond, wat voordelen voor de vereniging, maar ook zeker voor de inwoners van Muntendam kan gaan opleveren!
Gisteravond hebben 16 vrijwilligers van de ijsbanen Zuidbroek, Noordbroek, Muntendam en Siddeburen de KNSB cursus tot natuurijsmeester gevolgd. 👨🎓
De avond werd verzorgd door Rieks Poelman van KNSB afdeling natuurijs gewest Groningen-Drenthe.
Een mooie avond met leerzame en grappige anekdotes, waarbij alle vrijwilligers met het certificaat KNSB natuurijsmeester naar huis gingen 🥳
Je kunt ons nu alles vragen over ijs maken, ijs meten, ijs repareren, ijs eten, verschillende soorten banen, gras, asfalt, combi, slimme zetten, domme acties, you name it... we know it! 💪