Yvonne Verwondert

Yvonne Verwondert Ik help vrouwen met afvallen, vanuit plezier en verwondering en zonder dieet
Yvonne Huijs
Mook

07/06/2026

Je ontdekt een wereld waar vrouwen die een paar kilo kwijt willen, makkelijk afvallen vanuit plezier door te gaan wandelen op de Mookerhei, zonder dieet en keiharde discipline.

Geen strenge regels.
Geen uren in de sportschool.

Wel genieten van de natuur, frisse lucht, vogelgeluiden en je verwonderen over alles wat er te ervaren valt.
En ondertussen ook op weg naar een fitter lijf, vol energie en een gewicht dat bij je past.

Want duurzaam afvallen begint niet met meer moeten, maar met iets vinden waar je blij van wordt.

Ben jij toe aan een manier van afvallen die wél vol te houden is?
Trek je wandelschoenen aan en ervaar zelf hoe krachtig wandelen kan zijn.

Wandel je liever samen?
Of kun je wel wat hulp gebruiken?
Stuur me een berichtje!

Even checken of jij niet stiekem die hele zak chips hebt leeg gegeten, terwijl je je had voorgenomen maar een beetje te ...
04/06/2026

Even checken of jij niet stiekem die hele zak chips hebt leeg gegeten, terwijl je je had voorgenomen maar een beetje te eten…

Herkenbaar?

Je begint met een handje. Daarna een klein kommetje. En voor je het weet is de hele zak leeg.

En weet je wat veel vrouwen dan denken? ‘Zie je wel, ik heb geen discipline.’

Terwijl het vaak helemaal niet om discipline gaat.

Als je de hele dag te weinig eet, jezelf van alles verbiedt of constant bezig bent met ‘goed’ en ‘fout’ eten, wordt het veel moeilijker om naar je lijf te luisteren.

Afvallen hoeft niet te betekenen dat je nooit meer chips mag eten. Juist wanneer je leert genieten zonder schuldgevoel, wordt gezond eten veel makkelijker vol te houden.

Dus nee, één lege zak chips verpest je resultaat niet.

Morgen is er weer een dag.

Herken je dit?
En kun je hier wel wat hulp bij gebruiken?
Dan hoor ik heel graag van je 😉.

31/05/2026
Wil jij meteen bovenaan die berg staan?Of kun jij ook genieten van de klim?Je wilt graag afvallen. Maar ondertussen ben ...
28/05/2026

Wil jij meteen bovenaan die berg staan?
Of kun jij ook genieten van de klim?

Je wilt graag afvallen.
Maar ondertussen ben je vooral hard voor jezelf.

Je denkt dat je meer discipline moet hebben.
Dat je minder moet eten.
Geen fouten mag maken.

Maar afvallen vanuit moeten werkt niet.
Als je innerlijke criticus tegen je blijft roepen.

Duurzame verandering begint vanuit zorg voor jezelf.
Je hoeft niet perfect te eten, om vooruitgang te maken.
Wees mild voor jezelf,
Juist als het even minder gaat.

Leer genieten van de klim
en je bent veel eerder bij de top!

Herken jij jezelf hierin?
En kun je wel wat hulp gebruiken?
Reageer hieronder dan met HULP
Of stuur me een DM
En ik kom bij je in de lucht!

24/05/2026

Je ontdekt een wereld waar vrouwen
die zich eenzaam en alleen voelen,
zich weer verbonden voelen
door te gaan wandelen op de Mookerhei,
zonder jarenlange therapie en
zonder te hoeven praten over hun verleden.

Er is je misschien verteld dat als je je eenzaam voelt,
dat je daar jarenlange therapie voor nodig hebt en
heel veel moet praten over alles wat je hebt meegemaakt.

Ik kan je vertellen dat het echt sneller, makkelijker en veel leuker kan!

Het enige wat je nodig hebt is een bos of omgeving waar de natuur nog zijn eigen gang kan gaan.

Ga zo vaak en zo kort/lang als je wilt en kunt
en je zult zien dat jij veel sneller weer de verbinding voelt waar je zo naar verlangt.

Het lijkt zo onbenullig, maar deze 3 dingen helpen mij om elke dag vol energie te beginnen. 1. Elke ochtend daglicht bin...
21/05/2026

Het lijkt zo onbenullig, maar deze 3 dingen helpen mij om elke dag vol energie te beginnen.

1. Elke ochtend daglicht binnen 1 uur na zonsopkomst. Dit hoeft geen direct zonlicht te zijn. En ook voordat je kunstlicht ziet. Dus doe binnen pas een lamp aan, nadat je buiten bent geweest.

2. Een korte workout van 10 minuten. Ik maak gebruik van een app waarbij je de tijd, intensiteit, soort oefeningen en hulpmiddelen kunt aanpassen. Elke workout is weer anders en je traint er verschillende spiergroepen mee. En dan dat heerlijke gevoel daarna…

3. Een koude do**he, voordat ik ga ontbijten. Ik ben dit inmiddels gewend, maar als dit nieuw voor je is, begin dan met een paar seconden koud afdo**hen. Of verlaag de temperatuur steeds een héél klein beetje. Die energie boost die je daarna krijgt is echt hemels! En je gasrekening is er ook blij mee 😉.

Wat helpt jou om de dag vol energie te beginnen?

17/05/2026

Durf jij alleen op vakantie te gaan?
Of ben je bang dat je je dan eenzaam voelt?

Ik ben een paar dagen in Gent geweest
En ook al ben ik niet bepaald een stadsmens
Ik heb er wel van genoten!

Het was prachtig weer
En Gent vanaf het water is ook prachtig!
Heb door de stad gekuierd
Heel veel gezellige terrasjes gezien
Grote statige gebouwen
En idd ook veel mensen…
En dat heeft op zijn tijd ook wel wat

Zodat ik als ik weer thuis ben
Extra kan genieten van de rust en natuur

Hoe is dat voor jou?
Ben jij team stad of team natuur?

Ik voel me nu al een enorme bofkont met zo’n prachtige omgeving in mijn ‘achtertuin’… maar als er íéts is waar ik écht g...
14/05/2026

Ik voel me nu al een enorme bofkont met zo’n prachtige omgeving in mijn ‘achtertuin’… maar als er íéts is waar ik écht gelukkig van word, dan is het de combinatie van bergen en water.

Op zulke momenten voel ik direct een diepe verbinding: met mezelf, met de natuur en eigenlijk met alles om me heen. Alsof alles even precies goed is zoals het is. Rust in mijn hoofd, vrede in mijn hart en geen enkele haast of ruis.

Dat gevoel van pure aanwezigheid… ken jij dat ook?

In welke omgeving of op welk moment voel jij je het meest verbonden?

10/05/2026

Waarom hoor ik dit wéér als laatste?

Dat ene appje kan soms veel meer raken dan alleen de situatie zelf.
Niet omdat het over een cadeau gaat.
Maar omdat het voelt alsof jij er opnieuw niet echt bij hoort.

Deze week gebeurde er iets kleins.
Tenminste… zo zou het voor anderen misschien lijken.

Ik heb deze week weer een verjaardag en we zouden samen een cadeau geven.
Ik dacht dat er nog niks geregeld was, zette een berichtje in de groepsapp
en kreeg terug dat het “al geregeld was”.

Geen overleg.
Geen vraag wat ik ervan vond.
Geen idee wat er besteld was.

En ineens was daar weer dat oude gevoel.

Buitengesloten.
Niet serieus genomen.
Alsof mijn stem er niet echt toe doet.

Misschien herken je dat gevoel wel.
Dat anderen allang beslissingen nemen terwijl jij nog probeert aan te haken.
Dat je je afvraagt:
Ben ik nou te gevoelig?
Maak ik me druk om niks?
Of raakt dit eigenlijk iets veel diepers?

Want vaak gaat het niet alleen over die ene situatie.
Het gaat over een patroon.
Over vaker degene zijn die als laatste iets hoort.
Over ruimte innemen spannend vinden.
Over bang zijn dat je “lastig” bent zodra je iets zegt van wat je voelt.

En dat is precies waar eenzaamheid soms ontstaat.
Niet alleen doordat mensen letterlijk afwezig zijn…
maar doordat je je emotioneel alleen voelt in contact met anderen.

Ik voelde de neiging om boos te reageren.
Of juist helemaal niks te zeggen.
Want zwijgen voelt veiliger dan het risico lopen afgewezen te worden.

Maar dit keer deed ik iets anders.

Ik stuurde toch een bericht.
Rustig.
Vanuit mezelf.
Zonder aanval, maar mét eerlijkheid.

Dat ik het waardeer dat ze het geregeld heeft.
Maar ook dat ik me buitengesloten voelde doordat ik nergens in meegenomen werd.

En eerlijk?
Ik vond dat doodeng.

Niet omdat ik ruzie wilde.
Maar juist omdat ik bang was voor meer afstand.

Grenzen aangeven is niet altijd hard zijn.
Soms is het juist jezelf eindelijk serieus nemen.

En misschien is dat wel wat veel van ons nog aan het leren zijn:
dat je ruimte mag innemen zonder jezelf eerst te hoeven verdedigen.

Herken jij het gevoel van buitengesloten of niet serieus genomen worden?

Er is er een jarig, hoera hoera! Vandaag mag ik weer een nieuw levensjaar aantikken 😃. En ik kan me nog niet voorstellen...
07/05/2026

Er is er een jarig, hoera hoera!

Vandaag mag ik weer een nieuw levensjaar aantikken 😃.
En ik kan me nog niet voorstellen dat er een dag gaat komen dat ik daar niet dankbaar voor ben 😊.
Dankjewel ook voor alle lieve berichtjes die ik al mocht ontvangen, heel lief!!

En wie jarig is trakteert, dus wil je kans maken op een gratis sessie, reageer dan binnen een week hieronder met een van de volgende woorden:
- wandel sessie: WANDEL
- adem sessie: ADEM
- verrassing sessie: VERRASSING

Volgende week donderdag kom ik bij je terug als je een van de gelukkigen bent!
Je bent meer dan welkom ❤️

Adres

Mook
6585

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Yvonne Verwondert nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Yvonne Verwondert:

Delen

Type