SC Millingen Korfbal

SC Millingen Korfbal Welkom op de Facebookpagina van Dames Korfbalvereniging Ons Doel Is Ontspanning (D.K.V. ODIO) Millingen aan de Rijn. Jeurissen.

Dameskorfbalvereniging ODIO is opgericht op 3 september 1948 door de heer A. De dames van ODIO spelen in een wit shirt en een rode rok. Onze vereniging bestaat uit 4 seniorenteams, 1 midweekteam, 1 juniorenteam, 4 aspriantenteams, 4 pupillenteams en de sportfitters.

Gisteren stond de laatste zaalwedstrijd van het seizoen op het programma, uit tegen Nijnsel. De wedstrijd begon pas 14:4...
16/03/2026

Gisteren stond de laatste zaalwedstrijd van het seizoen op het programma, uit tegen Nijnsel. De wedstrijd begon pas 14:45, dus er kon uitgeslapen worden. Met de gedeelde tweede plek op het spel wisten we vooraf dat het vandaag om winst moest draaien. Vanaf het eerste fluitsignaal was duidelijk dat beide teams voor de winst wilden gaan. Het tempo lag hoog en we moesten er met z’n allen hard voor werken. Er werd veel energie geleverd en we hebben geknokt voor elke bal.

Ondanks de druk van Nijnsel bleven we rustig en geconcentreerd. Door inzet, goed samenspel en doorzettingsvermogen wisten we uiteindelijk het verschil te maken, met een eindstand van 7-9. Het was zeker geen makkelijke wedstrijd, maar juist daardoor voelt het extra goed dat we de punten verdiend mee naar Millingen konden nemen.

Met deze overwinning sluiten we het zaalseizoen op een mooie manier af en behouden we de gedeelde tweede plek. Iets waar we als team trots op mogen zijn. Nu hebben we eerst een weekje rust.

Daarna gaan we ons weer voorbereiden op het veldseizoen en beginnen de trainingen buiten weer. Op zondag 19 april staat de eerste competitiewedstrijd buiten op het programma. Op naar het veld!

Afgelopen zondag werden de dames van SC Millingen 2 - korfbal kampioen! 🏆🎉🥇
10/03/2026

Afgelopen zondag werden de dames van SC Millingen 2 - korfbal kampioen! 🏆🎉🥇

Afgelopen zondag stond de wedstrijd tegen KVC op de planning. Voor de ranglijst een hele belangrijke wedstrijd. Met gezo...
10/03/2026

Afgelopen zondag stond de wedstrijd tegen KVC op de planning. Voor de ranglijst een hele belangrijke wedstrijd. Met gezonde spanning gingen we de wedstrijd tegemoet. Na een rommelige eerste helft gingen we de rust in met een stand van 4-6. In de rust is er besproken dat er tandje bij moet om de punten in Millingen te houden. Met volle moed en strijd gingen we de tweede helft in. Met een goed verdedigend spel hielden we KVC van het scoren af, helaas deed KVC dat ook bij ons. Hierdoor hebben we de wedstrijd verloren met een 8-9 stand, waarin we het op het eind nog erg spannend hebben gemaakt. Pupil van de week, Niene, zei iets waar we het allemaal mee eens waren: het was fijn geweest als de wedstrijd nog een paar minuutjes langer had geduurd. Ze schreef ook nog een mooi stukje:

Als eerste speelster uit mijn team mocht ik pupil van de week zijn. Dat vond ik wel een beetje spannend, maar ook super leuk! Ik vond het echt heel stoer dat ik de eerste doorloopbal van de wedstrijd mocht nemen. De korf is nog een beetje hoog voor mij, maar ik heb de rand wel geraakt. Ik kreeg een mooie bal, oorkonde en een zakje chips. Daarna heb ik de wedstrijd gekeken en in de rust mocht ik mee naar de kleedkamer. De tweede helft was echt spannend, vooral aan het einde. Ik vond het jammer dat de meiden hebben verloren, maar ik heb wel een hele leuke middag gehad. Dank jullie wel.
High five van Niene J6

We kijken terug op een wedstrijd met fouten en weinig doelpunten, maar zijn er klaar voor om volgende week de laatste 2 punten mee naar Millingen proberen te nemen. We spelen uit om 14:45 tegen Nijnsel.

Na twee weken rust stond vandaag eindelijk weer een wedstrijd op het programma. De rit ging richting Riethoven, waar we ...
01/03/2026

Na twee weken rust stond vandaag eindelijk weer een wedstrijd op het programma. De rit ging richting Riethoven, waar we gebrand waren om de goede lijn van de afgelopen weken door te trekken. Met een mooie tweede plaats op de ranglijst in ons achterhoofd wisten we dat er genoeg op het spel stond.

Met prima aanvalsspel wisten we na enige tijd het verschil te maken, waardoor we de rust in gingen met een 0-6 voorsprong.

In de tweede helft was de zaak om geconcentreerd te blijven en het spel niet te laten verslappen. Sportiva 1 probeerde de druk op te voeren, maar wij bleven rustig aan de bal en bleven ons eigen spel spelen. We hielden de controle over de wedstrijd en trokken de overwinning verdiend over de streep, met een eindstand van 7-15.

Met deze mooie winst staan we op de tweede plaats. Daar zijn we trots op, maar we weten ook dat er nog twee belangrijke wedstrijden op de planning staan.

Op naar volgende week, waarin we opnieuw alles gaan geven om samen weer een mooi resultaat neer te zetten! Thuis om 12:45 tegen KVC.

24/02/2026

🌱 Potgrondactie SC Millingen – zaterdag 7 maart! 🌱

Op zaterdag 7 maart is het weer zover: de jaarlijkse potgrondactie van SC Millingen! 🖤💙❤️
Onze leden gaan die dag langs de deuren om potgrond te verkopen.

🪴 Prijzen potgrond:
• 1 zak – €6
• 2 zakken – €12
• 3 zakken – €18
• 4 zakken – €22

💳 Betalen kan zowel contant als per pin.

👉 De volledige opbrengst gaat naar SC Millingen, dus met jouw aankoop steun je direct onze club!

Alvast bedankt en misschien tot aan de deur! ⚽🌼

Gisteren stond de wedstrijd tegen MKV op het programma. Een bekende tegenstander en uit eerdere ontmoetingen wisten we d...
09/02/2026

Gisteren stond de wedstrijd tegen MKV op het programma. Een bekende tegenstander en uit eerdere ontmoetingen wisten we dat het niet makkelijk zou worden. Eén ding was zeker: we moesten alles geven om de punten in Millingen te houden.

De eerste helft van de wedstrijd rommelig. Ballen kwamen niet aan, kansen werden niet afgemaakt en al snel keken we tegen een 2-4 achterstand aan. Even leek MKV het tempo te bepalen. Maar richting het einde van de eerste helft draaide het om. We vonden weer onze focus, de goals vielen aan onze kant en ineens stonden we weer voor. Met een 8-7 voorsprong gingen we de rust in 🫣.

Na een stevige peptalk van Martijn in de rust kwamen we met hernieuwde energie het veld op. In de tweede helft lieten we zien wat we konden. De aanvallen werden scherper, het samenspel beter en doelpunt na doelpunt viel aan onze kant.

Het was een fysieke, pittige wedstrijd, maar we bleven strijden voor elke bal. En met resultaat: de punten bleven in Millingen, met een eindstand van 18-9.

Naast de winst hadden we nog een hoogtepuntje deze zondag: onze pupil van de week, Ise van Aernsbergen! Ze schreef na afloop dit leuke en lieve berichtje:

Lieve Dames van Millingen korfbal,

Vandaag mocht ik pupil van de week zijn en dat vond ik heel erg leuk! De doorloopbal konden we gelukkig nog even oefenen voor de start van de wedstrijd.ik heb ook superveel geleerd. ik ga de trucjes met de training oefenen!

Dankjewel voor deze onvergetelijke ervaring!
Liefs, Ise van Aernsbergen

Nu is het tijd om eerst een weekje op te laden en te genieten van de carnaval. Op 1 maart wacht de uitwedstrijd tegen Sportiva, om 11:00 uur in Riethoven. En daar gaan we weer vol voor!

Gisteren stond de wedstrijd tegen Heumen op de planning. Een bekende tegenstander voor ons. Vol enthousiasme gingen we d...
26/01/2026

Gisteren stond de wedstrijd tegen Heumen op de planning. Een bekende tegenstander voor ons. Vol enthousiasme gingen we de wedstrijd tegemoet met onze nieuwe tenues. De wedstrijd verliep in het begin erg moeizaam, heel veel kansen die er niet in wilde. Verdedigend stonden we erg sterk en gingen met een 6-2 voorsprong de rust in. Uiteindelijk hebben we de wedstrijd naar ons toegetrokken met een 10-4 winst. Niet een van de beste wedstrijden, maar blij dat we hebben gewonnen. Volgende week weer een nieuwe uitdaging, een uitwedstrijd tegen Sportclub Loosbroek.
Ook Milou, pupil van de week, vond het een leuke wedstrijd vertelt ze hieronder in haar eigen verslag;

Op zondag 25 januari 2026 was ik Pupil van de Week bij SC Millingen 1 tegen Heumen 1. Dat vond ik superleuk en ook wel erg spannend.
Ik moest om 12:15 uur in sporthal De Duffelt zijn. Daar werd ik opgewacht door Amy en Julia. Zij hebben mij de hele tijd overal mee geholpen. Dat was erg fijn.

Ik mocht met de dames van SCM 1 meedoen met de warming-up. Dat was heel gaaf! Vlak voor de wedstrijd mocht ik de wedstrijd openen met een doorloopbal. Iedereen keek naar mij en dat vond ik heel bijzonder. Tijdens de wedstrijd zat ik op de wisselbank, zodat ik alles goed kon zien. In de rust mocht ik mee naar de kleedkamer en hoorde ik wat de coach allemaal vertelde.

Ik heb heel veel geleerd en vond het superleuk om alles mee te maken. Het was een hele leuke middag en ik heb ook nog vanalles gekregen; Een mooie bal met alle namen, een oorkonde en een zakje chips! Bedankt dat ik Pupil van de Week mocht zijn!

Groetjes,
Milou

De J5 is zaalkampioen! 🥳 Proficiat dames! 🥇
17/01/2026

De J5 is zaalkampioen! 🥳 Proficiat dames! 🥇

Vanavond veranderde onze korfbalvereniging in een waar spookparadijs! Overal fladderden kleine heksjes, stoere spoken en...
24/10/2025

Vanavond veranderde onze korfbalvereniging in een waar spookparadijs! Overal fladderden kleine heksjes, stoere spoken en dolenthousiaste dracula's rond. We begonnen de avond met heerlijke cupcakes en een bijzonder toverdrankje.🧙🏼
Daarna gingen de handen uit de mouwen: pompoenen werden uitgehold, versierd en omgetoverd tot de mooiste kunstwerkjes. Ondertussen werden er ook spookjes geknutseld, sommige zo schattig dat ze onmogelijk iemand kunnen laten schrikken.
En alsof dat nog niet genoeg magie was, werd er volop gezongen en gedanst. 💃
De spoken swingden over de dansvloer en zelfs de pompoenen konden niet stil blijven staan! 👻🎃
Kortom: het was een avond vol plezier, creativiteit en een flinke dosis Halloween-magie. Bedankt aan iedereen die erbij was en iedereen die geholpen heeft! 🕷️💀

Rabobank ClubSupport Campagne 2025 Geacht lid, ouder(s)/verzorger(s) jeugdleden, sponsor, relatie, andere geïnteresseerd...
05/09/2025

Rabobank ClubSupport Campagne 2025

Geacht lid, ouder(s)/verzorger(s) jeugdleden, sponsor, relatie, andere geïnteresseerde,

Vanaf 1 september tot 23 september 2025 kunnen alle leden van Rabobank Rijk van Nijmegen stemmen via de Rabo APP of via www.rabobank.nl . Elk lid van de Rabobank krijgt 3 stemmen en mag maximaal 1 stem per vereniging of stichting uitbrengen. SC Millingen en D.K.V. Odio doen nog één keer afzonderlijk mee, u kunt dus één stem op SC Millingen én één stem op D.K.V. Odio uitbrengen. Omdat beide verenigingen op moment van inschrijven nog zelfstandig waren is in overleg met de Rabobank besloten om beide verenigingen dit jaar nog apart mee te laten doen. De stem die u nog over heeft, kunt u op een andere (eventueel Millingse) vereniging of stichting uitbrengen.

Nog geen lid van de Rabobank en wel een Raborekening! Lid worden kan heel eenvoudig via de Rabo App of via de site. Lid worden is gratis en het mooie is: daarna kunt u meteen stemmen.

STEMMEN KAN VANAF NU VIA RABO APP OF www.rabobank.nl . Ga in de App of via de site via “Instellingen” naar “lidmaatschap” en “ (alles over) Rabo Clubsupport 2025”. Hier kunt u uw 3 stemmen verdelen.

Wij hopen dat wij op uw steun(lees stem) kunnen rekenen.

Met vriendelijke groet,
Bestuur SC Millingen

ℹ️ | Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur. Om dit seizoen met een mooi verzorgd sportpark te beginnen organiseren ...
04/08/2025

ℹ️ | Het nieuwe seizoen staat weer voor de deur. Om dit seizoen met een mooi verzorgd sportpark te beginnen organiseren we weer een nieuwe doe-dag!

Kom jij ook een handje helpen door kleine klusjes te verrichten in en rondom het sportpark?

We starten om 08:30 en sluiten af rond 13:00 met een hapje en een drankje.

📩 | Aanmelden via [email protected]

Adres

Hoefseweg
Millingen Aan De Rijn
6566 WP

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer SC Millingen Korfbal nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar SC Millingen Korfbal:

Delen