20/06/2026
Ben jij ook zo’n doorrenner? Zo iemand die liever niet voelt, maar gewoon doorgaat?
Juist nu, zeker met deze warmte, vraagt je systeem om iets anders. Niet nog even doorgaan, maar een paar seconden terugkomen bij jezelf.
Waarmee? Gewoon, je adem.
Adem rustig in door je neus en blaas uit via je mond. En mochten je schouders door spanning of maar doorgaan inmiddels ergens naast je oren zitten, laat deze dan ook zakken bij de uitademing.
Met NEI gebruiken we de adem om te helpen om iets los te laten wat vastzit. En je adem is altijd beschikbaar. Midden in je dag, midden in je onrust.
Wie weet helpt het jou om vandaag eens zo’n momentje te pakken. Daarmee hoef je niet helemaal de diepte in, je hoeft ook niet helemaal stil te staan bij wat je voelt. Je landt alleen weer even in je lijf.
Wist je dat doorrennen en vooral niets voelen handig kan lijken, maar je ook in de weg kan gaan zitten? Want als je nooit stilstaat, dan kan het lichaam of de geest dat voor je gaan doen.
Soms willen mensen dan een sessie omdat ze niet meer kunnen doorgaan zoals ze altijd deden. En dan antwoord ik eigenlijk altijd: “Misschien is dat precies de bedoeling.”
Niet om je daar te laten, maar om te kijken wat er mag komen op de plek van het doorgaan. Iets zachters, iets wat meer bij je past. Dat kan spannend zijn, want je weet nog niet wat het is. En toch mag je er anders, beter uitkomen dan je erin ging.
Want diep van binnen weet je het zelf ook al. Zoals het ging, ging het niet meer.
Wil je je gedachten hierover eens delen? Je bent welkom voor een gratis gesprek.