13/09/2015
Sv Lopik 3 - Odysseus 91 6 1-6
Na de 2 teleurstellende oefen (beker) wedstrijden mogen we eindelijk weer beginnen aan de competitie. Al had ik achteraf gehoopt dat t nog niet was begonnen. Voorafgaand de wedstrijd begon de ellende al. Aangezien onze vaste keeper aan het genieten is van zijn vakantie, iets wat al weken bekend was, moeten wij die zien te vervangen. Helaas spelen alle senioren rond hetzelfde tijdstip, iets wat ook al van te voren bekend was, dus is het niet mogelijk om een keeper van een ander team te gebruiken. Dat houdt in dat er niks anders op zit dan een veldspeler op doel te zetten. En wat heeft een keeper nodig? Inderdaad, handschoenen! De wedstrijd moest later van start gaan omdat de handschoenen nog gehaald moesten worden. Boven dat waren er ook nog eens geen shirtjes geregeld voor de spelers die ons elftal hebben aangevuld, gezien wij een tekort hebben. Gelukkig was Addy aanwezig, die dit allemaal met lede ogen aan zat te kijken, die snel reserve shirtjes geregeld heeft.
Nou shirtjes? Check! Handschoenen? Check! Metz? Check! We kunnen dus beginnen. De eerste helft begint lekker, waar we normaal minder starten, begon het vandaag wel aardig. Je merkt wel dat dit niet meer de 6e klasse is en het niveau veel hoger ligt. Halverwege de eerste helft lopen we tegen een 0-1 achterstand, de bal ging er klunzig in, maar je kan de keeper niks kwalijk nemen want hij heeft nog nooit eerder op doel gestaan.
Gelukkig hebben onze jongens een hoop vechtlust en de wil om te winnen. Zoals het er naar uit zag was het ook niet nodig om te verliezen en moet zo een tegenstander gewoon een makkie zijn. De gelijkmaker zat er aan te komen en die viel ook! Na een actie van Ruud die de bal afspeelt naar Bilal, die hem weer door speelt aan Ali, die m beheerst afmaakt!
Tot aan de rust ging het gelijk op met. Beide teams creëerden kansen, maar deze werden niet benut. Na rust moesten een tweetal spelers afhaken, waaronder de aanvoerder Ali. De volgende 45 minuten waren hel! Het leek alsof er een compleet nieuw elftal stond. Een elftal zonder vechtlust zonder de wil en het geloof om te winnen. Hier maakte de tegenstander gebruik van. We komen op een 1-2 achterstand en die komt binnen als een mokerslag. Enkele spelers geloofden er nog in, maar als je niet als team er achter gaat staan heeft het allemaal geen nut meer.
Odysseus 91 6 ging er wel als een team achter staan. En dat was af te lezen van hun spel. De trukendoos ging aan de linker kant bij Odysseus open, zal zijn tegenstander niet bij naam noemen, maar iedereen zag wat voor een panna hij kreeg! Aan onze zijde gaf Eric ook nog een panna die ook genoemd mag worden. Ondertussen was t al 1-5 voor Odysseus, de b***n vlogen er op allerlei manieren in. Het was prijzenschieten op veld 3. Tot slot maken ze ook nog de 1-6. Godzijdank fluit Mets af en verlost hij ons van de ellende.
Conclusie! Er is geen organisatie op en naast het veld. Geen duidelijkheid en niemand die daar voor zorgt. Hoop dat hier heel snel verandering in komt anders verwacht ik een heel kort seizoen.