19/05/2026
SLOTDAG KONING SLAAT OPNIEUW TOE, KAMPHUIS WEER HET GOUDHAANTJE
LSV heeft afgelopen zondag het seizoen afgesloten met een 1-3 overwinning bij Reutum. Kamphuis was, net als vorig jaar, opnieuw het goudhaantje op de slotdag van de competitie. Hij maakte wederom 2 doelpunten. Reutum is door de nederlaag gedegradeerd.
De wedstrijd begon zoals velen hadden verwacht. Reutum begon met veel energie en speelde 'alles of niets'. In de eerste fase hadden ze LSV dan ook goed onder druk. Echter hield dit offensief van de thuisploeg niet lang stand en nam LSV de wedstrijd snel over. Omdat Reutum bij balbezit van LSV ver inzakte kregen de bezoekers alle tijd en ruimte om te voetballen. In de 27e minuut beloonden de Lonnekernaren zichzelf. Wie anders dan Job van Manen opende de score. Hij liep goed door op een lange bal die door de keeper van de tegenstander verkeerd werd ingeschat. Vervolgens krulde hij de bal heerlijk in de verre hoek. 0-1. Daarna kreeg LSV een aantal goede mogelijkheden om de score te verdubbelen, maar deze werden niet benut.
Na de rust was het spelbeeld niet veel anders. Men had niet echt het gevoel dat Reutum de laatste strohalm wilde pakken. LSV kreeg grote kansen via de gebroeders Job en Gijs van Manen maar zij faalden in de afwerking. De ingevallen Thijm Kamphuis deed dit in de 64e minuut niet. Hij schoot de goede voorzet van Sam de Jong keurig in de verre hoek: 0-2. In de 79e minuut maakte Reutum de aansluitingstreffer. Maar die kwam werkelijk waar uit de lucht vallen. Daarna hebben de gastheren ook geen kans meer gehad op de gelijkmaker. Nog geen 3 minuten later schoot Thijm Kamphuis LSV definitief in veilige haven. Job van Manen bediende het 'goudhaantje' die vervolgens koelbloedig binnenschoot in de korte hoek.
LSV eindigt dit seizoen als 5e in de 4e klasse A. De selectie en staf van LSV 1 willen iedereen bedanken voor de geweldige steun en support dit jaar! Op naar volgend seizoen!
Wij feliciteren Fleringen met het kampioenschap en wensen de ploegen die nog in de nacompetitie spelen heel veel succes!
Hopelijk tot volgend seizoen!💙🤍⚽️