26/01/2026
2026-01-25
Liempdse judoka's laten strijdlust zien in Mierlo
Afgelopen zondag 25 januari organiseerde Budovereniging 'De Hechte Band' in Mierlo een instaptoernooi, waar 14 ijverige Liempdse judoka's op de mat verschenen.
Het toernooi werd op 2 matten gehouden, wat het extra bijzonder maakte dat de wedstrijden erg goed doorliepen. In een kleine 3 uur kwam iedereen aan de b***t, met enkele extra noemenswaardige resultaten: Brent van der Pasch liet mooi aanvallend en gevarieerd judo zien door ippons te scoren met heupworpen, een beenworp, een houdgreep en een omstrengeling, wat uiteindelijk resulteerde in een verdiende 1ste plek.
Ook Marcus Reuvers behaalde goud door zijn hoofd koel te houden en nam al zijn tegenstanders in de houdgreep waaruit geen ontsnapping mogelijk was. Ruben, Miles, Iris en Teun lieten allemaal zien dat ze écht wilden judoën en wisten een zilveren medaille mee naar huis te nemen.
Oliver zat weliswaar in een zware poule met grotere judoka's, maar luisterde goed naar de coaching en wist partij om partij het zijn tegenstanders moeilijker te maken, wat beloond werd met een bronzen plak.
Ook Siem, Lucas, Faber, Esmee, Eijse, Aaron en Eva gingen er vol voor, maar belandden net buiten het podium ondanks hun inzet. Noemenswaardig is dat Aaron na een paar verliespartijen de knop omzette en zijn laatste partij tóch nog wist te winnen van de latere kampioen. Alle judoka's van Judoclub Liempde zijn weer een stukje beter geworden vandaag.
Met als thema van de dag; je wint, of je leert. Komende week weer een training om de leerlessen toe te passen.
Coaches waren vandaag Collin van Dijk & Marieke Knapen
Uiteindelijke resultaten:
1: Brent van der Pasch, Marcus Reuvers
2: Ruben van Leusden, Miles van de Sande, Iris van den Berg, Teun Schalken
3: Oliver Wójcik
4: Siem Munnecom, Lucas Klomp, Faber van Schijndel
5: Esmee Verdonk, Eijse Dijk, Aaron Reuvers, Eva Gerritsen