Leusden Heren 1

Leusden Heren 1 Welkom op de pagina van MHCLeusden H1! Seizoen 2019-2020 komen wij uit in de 1e klasse D. Ook te vo

Dames en Heren,Morgen spelen we de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen en sluiten we de dag af met een prachtig ...
30/05/2026

Dames en Heren,

Morgen spelen we de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen en sluiten we de dag af met een prachtig TD. An sich al genoeg reden om naar de club te komen.

Daarnaast zitten wij nog in de race voor promotie. Al hebben we het niet meer in eigen hand, zullen wij er alles aan doen om de laatste wedstrijd met een mooi resultaat af te sluiten.

Tevens zijn de dames hard op weg om kampioen te worden en kunnen zij bij winst in ieder geval promotie veiligstellen. Des te meer reden om te komen aanmoedigen.

Hieronder nog de recap van de afgelopen twee wedstrijden.

Inmiddels drie weken geleden kregen wij de heren van Zwolle over de vloer. Op dat moment stond Zwolle nog boven ons en zou een overwinning betekenen dat wij de derde plek van hen overnamen. We hadden na de blamage in de uitwedstrijd ook nog wel iets recht te zetten. We begonnen scherp aan de wedstrijd; binnen een paar minuten lag de 1-0 er al in. Dit breidde zich in de eerste helft verder uit naar een mooie 3-0. Een comfortabele stand om mee de rust in te gaan.

In de tweede helft was het de taak om de wedstrijd met deze stand uit te hockeyen. Dit hebben we vervolgens naar behoren gedaan. Met alleen een tegengoal in de laatste minuut was er weinig om ons druk over te maken en namen we de derde plek over.

Twee weken geleden gingen we langs bij de heren van EHV. Na de vooraankondiging van een gezellig TD waren we even vergeten dat we hier kwamen om te hockeyen. Zo gingen we na een zeer matige eerste helft de rust in met een 2-1 achterstand. Nadat we erop gewezen waren dat we deze wedstrijd wel degelijk moesten winnen, ging de knop gelukkig om. We eindigden de wedstrijd met een prima 2-5 overwinning, waarin ook nog een benoemenswaardige goal werd gemaakt door de Spitta van de Week: Mac!

Wij hopen iedereen morgen weer langs de lijn te zien om ons in de laatste competitiewedstrijd van dit seizoen nog één keer naar de overwinning aan te moedigen. Daarna sluiten we het af met een mooi TD!

Tot morgen!!

📸 -

‼️Open trainingen‼️Met de laatste competitiewedstrijd in zicht starten binnenkort weer onze open trainingen! Ben je beni...
30/05/2026

‼️Open trainingen‼️

Met de laatste competitiewedstrijd in zicht starten binnenkort weer onze open trainingen! Ben je benieuwd of Leusden bij jou past? Kom gerust een keer meetrainen. Stuur een appje of bel onze coach Luc van Amelsfoort voor meer informatie.

06 10 20 78 77

Amersfoort kleurt oranje!Afgelopen zondag stond de derby op het programma. Een wedstrijd waar al weken naar werd uitgeke...
05/05/2026

Amersfoort kleurt oranje!

Afgelopen zondag stond de derby op het programma. Een wedstrijd waar al weken naar werd uitgekeken. Na het gelijkspel op eigen bodem waren we gebrand om deze keer de volle punten mee te nemen.

Zo gezegd, zo gedaan. In een klassieke derbywedstrijd waarin het hard tegen hard ging, het publiek zich luid liet horen en de grenzen geregeld werden opgezocht, namen wij uiteindelijk de overhand en eindigde de wedstrijd in een zakelijke 1-3 overwinning.

De goals kwamen van de sticks van Bakker, Cardi en Pepijn, maar het was de verdediging die deze wedstrijd haar stempel drukte en voor een groot deel bepaalde hoe deze pot verliep.

Naast dit geweldige nieuws is er nog een reden voor feest. Onze steun en toeverlaat, de reden dat wij met een gerust hart naar elke wedstrijd kunnen: Yoon is vandaag jarig. Graag willen wij namens het hele team onze fantastische manager van harte feliciteren. Wij hopen nog vele jaren onder deze geweldige begeleiding door te kunnen!

Aankomende zondag krijgen we de heren uit Zwolle over de vloer. Een zeer belangrijke wedstrijd, waarin na de uitwedstrijd nog het een en ander recht te zetten valt.

Graag zien wij iedereen zondag weer langs de lijn om ons richting de overwinning aan te moedigen!

Beste supporters,Morgen staat er weer een heuse derby op het programma. De vorige editie eindigde in een gelijkspel. In ...
02/05/2026

Beste supporters,

Morgen staat er weer een heuse derby op het programma. De vorige editie eindigde in een gelijkspel. In een wedstrijd met veel goals werden thuis de punten gedeeld en was de stand na 70 minuten 4-4. Nu dus de taak om deze keer een overwinning binnen te slepen.

Morgen zullen wij ons een weg banen naar de Amersfoortse hockeyclub. Dat belooft altijd een vermakelijke pot. Wij verzoeken iedereen van harte om ons om 14:45 in Amersfoort aan te moedigen.

Nog even een kleine recap van vorige week:
Wij kregen de heren uit Hilversum op bezoek. Nadat we in de vorige seizoenshelft zowel de competitie als de beker uit wisten te winnen, was het nu ook zaak om thuis de punten te houden.

In een wedstrijd met de nodige randzaken werd er uiteindelijk afgefloten met een zakelijke 3-1 overwinning. Vanaf dat moment waren de koppen meteen gericht op de volgende week.

Wij zien iedereen graag morgen langs de lijn om samen een mooie hockeymiddag neer te zetten, en wie weet daarna ook nog een gezellige derde helft.

Dames en Heren,Afgelopen zondag gingen wij op bezoek bij de heren uit Apeldoorn. Een wedstrijd waar wij, mede door voorg...
25/04/2026

Dames en Heren,

Afgelopen zondag gingen wij op bezoek bij de heren uit Apeldoorn. Een wedstrijd waar wij, mede door voorgaande resultaten, vrij comfortabel naartoe leefden. Helaas was die rust niet terug te zien in ons spel.

De eerste helft verliep moeizaam; acties gingen niet naar behoren en ons eigen spel was nauwelijks te bekennen. Met een 1-1 ruststand was er genoeg ruimte voor verbetering richting de tweede helft.

In de tweede helft werd het spel een stukje beter, maar het scoren bleef helaas nog uit. Dat werd allemaal bewaard voor de laatste vijf minuten. Nadat de 1-2 viel en Apeldoorn meer van eigen helft kwam om druk te zetten, werden de ruimtes goed gevonden. Spier en Florian maakten hier zakelijk gebruik van en schoten twee ballen degelijk in de touwen. Zo eindigde de wedstrijd in een mooie 1-4.🔥

Morgen krijgen we de gasten uit Hilversum op bezoek. Als club die in het oranje uitkomt, zijn we het aan onze Willem verplicht om een mooi resultaat neer te zetten en zo zijn verjaardag in te luiden.🧡

Graag zien wij iedereen morgen weer langs de lijn om 14:45. Wij zullen ons best doen om een vermakelijke pot neer te zetten. Tot morgen!🍻

Beste supporters,Afgelopen zondag ontvingen wij de heren van Naarden. In de vorige ontmoeting wisten wij de punten mee t...
17/04/2026

Beste supporters,

Afgelopen zondag ontvingen wij de heren van Naarden. In de vorige ontmoeting wisten wij de punten mee te nemen uit Naarden, dus nu was het zaak om dat ook thuis weer te doen.

Met een TD in het vooruitzicht en een lekker zonnetje was er weer genoeg publiek om ons aan te moedigen richting de overwinning. Voor ons dus de taak om een goede wedstrijd neer te zetten. Aan de voorbereiding kon het in ieder geval niet liggen; de boys van JO10 hebben ons goed geholpen om warm te draaien richting de wedstrijd.🔥

De wedstrijd ging gelijk op, waarbij Naarden in de eerste helft een corner wist te verzilveren, wat resulteerde in een ruststand van 0-1. 

De tweede helft begon voorspoediger, zo wist Ron een strafbal te verzilveren, waardoor we het laatste kwart ingingen met een 1-1 tussenstand. Waar de wedstrijd in een gelijkspel leek te eindigen, wisten we toch nog een strafcorner te versieren in de een-na-laatste minuut. Gelukkig heeft Lars een neus(je) voor de goal en wist hij deze waanzinnig af te maken.

En alsof dat nog niet genoeg was, kregen we in de laatste minuut nog een corner door een goede actie van Spier. Ook deze wist Lars op keurige wijze af te ronden, wat resulteerde in een mooie 3-1 overwinning. Mooi om te zien hoe we als team zijn blijven hockeyen en ons, ondanks eventuele randzaken, niet hebben laten afleiden.

Nu maken we ons op voor een mooie wedstrijd tegen de heren van Apeldoorn. Nadat we hen al twee keer hebben mogen ontvangen, zowel in de competitie als in de beker, mogen wij nu bij hen op bezoek.

Hopelijk zien we een aantal van jullie daar langs de lijn!🧡

Dames en heren,‼️Morgen is het weer zover: het eerste TD van 2026 staat voor de deur.‼️Om 12:45 speelt ons Dames 1 tegen...
11/04/2026

Dames en heren,

‼️Morgen is het weer zover: het eerste TD van 2026 staat voor de deur.‼️

Om 12:45 speelt ons Dames 1 tegen de dames van Beuningen, en daarna mogen wij om 14:45 aantreden tegen de gasten uit Naarden.
Kortom: een mooie hockeymiddag, met na afloop natuurlijk een gezellig feest!🧡

Hier nog even een kleine recap van de afgelopen weken.
Na een 0-puntenweekend, waarin wij het aflegden tegen Helmond en GHBS, was het tijd om ons te herpakken.

Gelukkig lukte dat tegen Upward, al ging dat niet helemaal zoals gepland. We gingen de rust in met een 2-0 achterstand, wat ook wel terecht was als je kijkt naar hoe we die eerste helft speelden.
In de tweede helft wisten we gelukkig weer hoe we een stick moesten vasthouden, en dat was terug te zien in ons spel.

Ervaring spreekt op beslissende momenten, en zo ook nu. Onze veteraan Ron legde er drie op rij in het net, waarna Pepijn de laatste maakte en daarmee de eindstand bepaalde. Dit alles resulteerde in een mooie 2-4 overwinning.🔥

Na een weekje rust maken wij ons nu op voor de pot tegen Naarden.

Wij hopen jullie allemaal weer langs de lijn én daarna op het TD te zien!!🍻

🏆Silvercup🏆📅 Vrijdag 20 maart⏰ 20:30📍ThuisDames en heren,Hierbij een korte terugblik op de afgelopen maanden. Na het suc...
18/03/2026

🏆Silvercup🏆

📅 Vrijdag 20 maart
⏰ 20:30
📍Thuis

Dames en heren,

Hierbij een korte terugblik op de afgelopen maanden. Na het succes in de zaal zijn we direct over gegaan op het veld. Na een prima eerste seizoenshelft was het zaak om die lijn door te zetten naar de tweede helft. Dit begon allemaal bij onze teamtrip.🇪🇸

Onze jaarlijkse reis bracht ons deze keer naar het mooie Málaga. Hier hebben we de koppen bij elkaar gestoken, sportieve activiteiten gedaan en hier en daar genoten van een klein biertje.🏑

Wij willen alle sponsoren die het mogelijk hebben gemaakt om weer een fantastisch teamweekend neer te zetten ontzettend bedanken. Zonder jullie was de voorbereiding geheid een stuk minder verlopen.❤️

Na deze geweldige vier dagen stonden alle neuzen naar dezelfde kant en mochten we het weer gaan laten zien op het veld. De oefenwedstrijden verliepen over het algemeen prima. Hier en daar moest er weer wat scherpte gevonden worden, maar de ogen waren gericht op 8 maart, de eerste wedstrijd uit op Wageningen.

Meteen een mooie kraker tegen de Heren van Wageningen. In de eerste seizoenshelft wisten zij de punten mee te nemen vanuit Leusden. Nu stonden ze 1 plekje boven ons en wilden wij er alles aan doen om dit keer de punten mee te nemen en gelijk een plek stijgen in het klassement. Dit gebeurde dan ook.🔥

Afgelopen zondag kregen we de mede promovendus Buitenhout op bezoek waar we ook tegen wisten te winnen. Een prima start dus.

Nu staat er aankomende vrijdag de eerstebeker wedstrijd weer op de planning. We spelen thuis en hopen dan ook heel erg jullie allemaal weer langs de lijn te zien. Na de wedstrijd sluiten we af met een mooi feest!!🎉🍻

Tot vrijdag!!🏆🔥

Zaalkampioen 25-26Sidequest✅Na twee jaar afwezigheid in de zaal keerde wij dit jaar terug. Met een mooie selectie van gr...
02/02/2026

Zaalkampioen 25-26

Sidequest✅
Na twee jaar afwezigheid in de zaal keerde wij dit jaar terug. Met een mooie selectie van grotendeels heren 1 spelers maar ook twee oud teamgenoten begonnen we aan het zaalseizoen.🔥

De doelstelling was vanaf het begin duidelijk, kampioen worden. Voor een kampioenschap zijn natuurlijk een aantal dingen van belang. Hard trainen, een duidelijk systeem, fitheid, goede keuzes maken de avond voor een wedstrijd en natuurlijk een goede team spirit.

Toch fijn dat wij in ieder geval aan één van deze punten voldeden. Een topsfeer binnen het team waardoor wij op de momenten dat het er op aan kwam de knop konden om zetten en toch een aantal degelijke prestaties hebben weten neer te zetten. Een ongeslagen seizoen is natuurlijk niet verkeerd. 🏆

Helaas ontbreken er twee belangrijke spelers op deze prachtfoto. Onze reus op goal en onze topscorer van onderen .vd.laan. De heren gaven ons na het behalen van het officieuze kampioenschap in de een na laatste week het volledige vertrouwen om de laatste wedstrijden zonder hun over de streep te trekken. Wat wij mede door het invallen van op goal dan ook hebben gedaan.

Nu kijken of we deze winning streak door kunnen zetten op het veld, waar de tegenstand toch een stukje zwaarder zal zijn. Maar voordat we dat doen vliegen we aankomend weekend naar het zuiden van Spanje om de teamspirit volledig te maximaliseren. Blijkbaar kom je daar toch best ver mee!

Aan onze trouwe toeschouwers, hartelijk dank! Ondank dat het spel niet altijd van een geweldig niveau was zijn wij eeg blij dat jullie toch telkens kwamen aanmoedigen.Hopelijk tot snel!!🧡🍻

En natuurlijk Yoon bedankt wat moeten wij aan zonder onze top manager!

****en letsgo oranjegloed puntsj focus hockey hockeyisleuk supporters kameraden mentaal kwartvoordrie jaja mishetniet spannend wajohe mannen strijden winnen adidasFieldHockey adidas thwsport

Adres

Leusden-Centrum

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Leusden Heren 1 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Leusden Heren 1:

Delen