07/05/2026
Afgelopen weekend stond ik, 1,5 jaar na mijn bevalling, an de start van de Gymrace. En wat ben ik trots op die prestatie!
De weg terug naar fit worden na een zwangerschap was niet altijd makkelijk. Ook als personal trainer kreeg ik te maken met tegenslagen, vermoeidheid, onzekerheid en momenten waarop mijn lichaam simpelweg meer rust nodig had dan ik gewend was.
Nu na 1.5 jaar kan ik weer zeggen dat ik me weer zo fit voel als voor mijn zwangerschap! Mijn lijf is niet meer hetzelfde, maar dat streef ik ook niet na. Echt postpartum herstel vraagt tijd, geduld en vooral: luisteren naar je lijf.
Dat is misschien wel de belangrijkste les die ik de afgelopen 1,5 jaar heb geleerd.
Niet altijd harder trainen. Niet jezelf voorbijlopen. Maar sterker worden goed naar je lijf te luisteren en een goede balans te zoeken in beweging, rust & die kleine!
Juist daardoor kon ik deze Gymrace nu met veel plezier doen (zeg ik achteraf).
Niet ondanks mijn herstelproces, maar dankzij het respecteren ervan.
Aan alle moms (to be): je bent niet alleen in jouw herstel! Heb geduld en stel realistische doelen die passen in jouw nieuwe leven.