Sloepweesje

Sloepweesje Stichting Sloepweesje is een sloeproeivereniging gevestigd in Hoogmade. Ook de jeugd heeft bij ons alle opties om mee te doen. Zij sporten gratis.

U kunt bij ons recreatief roeien, maar ook mee trainen om toegevoegd te worden aan 1 van de wedstrijdteams.

Zaterdag 2 mei 2026!!Gisteren stond de wedstrijd in Lemmer (IFK Lemmer) op het programma voor de heren Sloepweesje en de...
03/05/2026

Zaterdag 2 mei 2026!!

Gisteren stond de wedstrijd in Lemmer (IFK Lemmer) op het programma voor de heren Sloepweesje en de dames Easedale!! Bij het ontbreken van onze vaste wedstrijd verslaggevers was deze eer nu aan Marenthe toebedeeld voor het de damesrace en aan Danny voor de herenrace.

Na een iets onstuimige week waarin we te maken kregen met zieken en blessures vertrokken wij gisterochtend gelukkig met 18 man en vrouw richting Lemmer. De heren vertrokken iets later vanuit het Centrum van de Wereld. Met Danny op een mooie troon midden in de bus werd er door de boeren naast hem druk gespeculeerd over de schapen die zij tegen kwamen. Ze waren het er over eens dat ze allemaal rijp waren voor de slacht! Wat een mooie vereniging zijn we toch.

Vanuit alle wedstrijdteams waren wij vertegenwoordigd. Annemiek van de Ruige M8 was zo lief bij de dames Mighty Mates in te stappen. En bij de heren is Frem van de Easedale heren, en zijn Sjoerd en generaal Ton van de Polynoom zo lief om het Sloepwees heren team compleet te maken. Onze Linda, die gisteren jarig was moest helaas verstek laten gaan omdat ze ziek is. Nu moesten wij haar verjaardagsfeestje vieren zonder dat ze erbij was. Een grote dank aan Hijlkje van Skipke die ons cadeau voor Linda meenam naar Lemmer.

Bij aankomst in Lemmer kwamen wij er achter dat de startlijst toch iets gewijzigd was. Onder luid gejuich van onze meegereisde fans onder leiding van Yana vertrokken de dames bij de start samen met de dames van de Mare Australis Zuyderzeeroeiers om iets over half één richting de Brekken!! Wat een heldinnen zijn dat. Vanaf de start konden wij direct op de kont kruipen en dat tot een km of 16 vast houden.
Daarna bleken zij toch nog iets over te hebben en roeiden ze bij ons vandaan. Na ruim drie uur bikkelen werden wij weer onder luidkeels gejuich van onze fans binnengehaald!! Dat wij, bleek later, veel hebben gehad aan deze Mare meiden voor de uitslag hadden we niet verwacht! Bedankt lieve meiden!!!!!

Nadat de heren in de bosjes nog wat gewicht probeerden kwijt te raken, startten zij een klein kwartiertje na de dames onder leiding van generaal Ton. Zo vertrokken ook zij vanuit de haven van Lemmer!! We zouden het gedoseerd aanpakken en dat lukte goed maar na 5 km was het veel boven de 9 per uur. Iedere sleep die langs kwam schreeuwde Ton ons voort om hem te pakken en die sleepjes brachten ons snel naar de Rietroeiers Rietroeiers Serdon die toch 2 min eerder was gestart.

Ton passeerde Bas van de Serdon en schreeuwde hem nog wat toe en we gingen verder. In de sloot was het een grote bende maar iedereen aan de kant voor Tonnie, ook de Razende Snol. De Serdon had een mooie sleep en naderde snel en roeide het g*t snel weer dicht. Tot er een bocht kwam waar Ton het Sloepweesje tussen de sleep en de Serdon manoevreerde en weg waren we. Wij met de sleep mee en de Serdon achter ons gelaten.

We passeerden ook de dames Easedale en Wouter wenste ons nog veel succes de rest van de tocht. Op naar het laatste stuk tegenwind. Dat laatste stuk was pittig maar we zaten heerlijk achter de Oksewiel I. 97 cm, 27 cm, de afstand bleef gelijk en op de boeg werd de chinees al gebeld om een rijsttafel te bestellen. We probeerde er nog een keer langs te komen maar dat was onbegonnen werk. In de laatste km werden we nog aangemoedigd door een prachtige dame in een mooie rok. Het koste de captain wat moeite om zijn manschappen weer de aandacht op het roeien te krijgen maar we gingen vol naar de finish, zij was een welkome afleiding op de barre tocht. Met de finish in zicht kneep de Gereraal ons nog één keer uit, precies de finish over.

Na de finish even bijkomen om vervolgens de sloepen te kranen. Dit was weer goed geregeld door de organisatie! Na het kranen wordt er goed voor de innerlijke mens gezorgd met een biertje, wijntje en een lekker broodje hamburger!! En dan is de prijsuitreiking gestart. We blijven lekker buiten staan want we zullen toch niet naar voren hoeven…. Toch???!!! Maar dan dames eerste klasse derde plaats……… Easedale!!!!!! Wauw wat zijn we blij en trots. Zo zie je maar Wout, als je alle boeien meepakt kun je best prijzen met ons winnen. Na de dames zijn de heren eerste klasse aan de b***t!! En wederom mag Hoogmade naar voren komen. De heren pakken gewoon een prachtige tweede plek!!! Het was een zware race met heel veel nieuwe blaren en schaafplekken. Maar ze waren het meer dan waard!!

Organisatie bedankt! Het was weer top geregeld! Nu twee weekjes rust en dan mogen we met de hele vloot naar de HT Harlingen-Terschelling Roeirace!

Vanavond gaan we trots met 2 prijzen naar huis. Vereerd! Dank jullie wel voor de organisatie. Heren Easedale sportploeg ...
23/04/2026

Vanavond gaan we trots met 2 prijzen naar huis. Vereerd! Dank jullie wel voor de organisatie. Heren Easedale sportploeg van het jaar en onze Willemijn coach van het jaar in de Gemeente Kaag en Braassem

Hierbij de beloofde foto's van de Zaanslag van afgelopen weekend, gemaakt door Wendy Leytens
20/04/2026

Hierbij de beloofde foto's van de Zaanslag van afgelopen weekend, gemaakt door Wendy Leytens

Shared album · Tap to view!

19/04/2026

Zaanslag 18 april 2026

De heren van de Sloepwees en de dames van Ruige M8, dit keer in de Easedale, mochten gisteren opnieuw aantreden op het wedstrijdveld van de Zaan. Altijd een wedstrijd waar we ons thuis voelen en waar alles tot in de puntjes geregeld is. Complimenten, met name aan de toiletjuf – pico bello zag het er de hele dag uit!

De heren startten ’s ochtends, de dames ’s middags.

Normaal gesproken zouden we hier uitgebreid stilstaan bij de goede koffie, prachtige inhaalmanoeuvres en het ronden van boeien (of juist het níet ronden ervan).

Dit keer willen we echter vooral een diepe buiging maken voor de roeiers van de Bertha, Zonder Dollen en Sloeproeiteam Brandweer Rotterdam Rijnmond in de Kees. Zij hebben snel en doortastend gehandeld bij de reanimatie van één van hun roeiers – met een positieve afloop.

Chapeau.

De heren van Sloepwees zijn uiteindelijk als vierde geëindigd en de dames werden eerste in de vrije klasse (we waren in eerste instantie in de verkeerde klasse ingedeeld).

Foto’s van de wedstrijd volgen later.

Met dank aan een snurkende eindredactrice / social media support medewerker... met vertraging het wedstrijdverslag van U...
16/04/2026

Met dank aan een snurkende eindredactrice / social media support medewerker... met vertraging het wedstrijdverslag van Utrechtse Grachtenrace ronDom, namens Collin Eisema! Een soort throwback-Thursday, maar dan leuker! :)

Grachtenrace RonDom Utrecht 2026

Het seizoen is los en terwijl een groot gedeelte van de roeiclubs naar Harlingen afreizen om daar op het water te strijden is het bij onze vereniging traditie om deel te nemen aan de grachtencup om het mooie Utrecht.

We waren present met maar liefst 5 teams. De heren en dames Easedale en Sloepweesje en het mixteam van de Polynoom verschenen aan de start. 'S ochtends om 11 uur starten de mannen, en ondergetekende zat in het Sloepweesje. Wij startten gelijk met de heren Easedale dus een mooie onderlinge strijd stond ons te wachten. Zoals altijd werden we met een daverend schot weggeschoten. Het eerste rechte stuk stond er fikse wind tegen dus wij van Sloepweesje gingen lekker ‘linkeballen’ achter de Easedale. En zo begon de race lekker ontspannen, beetje denken, lekker opwarmen.

Stuurman Joost van de Easedale was vlak voor de grachten nog wel zo ‘galant’ om ons een inhaalpoging te ‘gunnen’. Dat moest dan wel in een buitenbocht gebeuren en dat is schier onmogelijk. Onze stoervrouw Willemijn had dat al snel in de smiezen en we verspilden zo weinig energie.

Dan de grachten in, altijd smal, druk en chaos. Wij draaiden en keerden soepeltjes er doorheen. Tuurlijk werd er weleens een riem geraakt of schuurden we langs een muur. Maar over het algemeen ging door vrij goed. We zaten nog steeds dicht achter de Easedale. Achter ons de Seahorse en daarachter sloot de Polynoom aan. In de stad werden we luid aangemoedigd door de dames en andere fans. Dat geeft net even meer energie!

Eenmaal de grachten uit wist de Easdale toch een voorsprong van 20 meter te pakken. Dat was niet de bedoeling! Dus ging het losssss in het Sloepweesje! Met 2 heren op boeg met de achternaam Loos was dat natuurijk geen probleem. 20mtr werd 12, 12 werd 8 en zo zaten we er weer bij. Dit was natuurijk niet genoeg! Na de laatste bocht en voor de wind gingen alle registers open. We gingen ernaast en er voorbij! Nu was de gemiddelde leeftijd in het Sloepweesje door wat aanstormend talent en een inleenkracht van de vrienden van Sloeproeiteam 'Schone Waardin' flink verlaagd, in de Easedale zaten echter taaie ervaren gasten. Die gaven echt niet zomaar op! Toch wisten we de voorsprong uit te breiden en zo te finishen. Phoe! Dit kon weleens een mooie uitslag worden. Maar daarover later meer.

‘S middags was het de b***t aan de dames. De wind was nog wat verder aangetrokken en in de stad is het op het water ook wat drukker. Des te meer ontzag hadden wij voor deze heldinnen. Wij mannen en enkele support dames onder leiding van Akela Riny Winters vertrokken richting de stad. Terwijl enkele leden van ons bestuur met een banaan aan het geiten waren (leuke microfoon voor een interviewtje met handhaving, Derck de Bock), keek de rest reikhalzend uit naar de dames.

Voor ons ontvouwde zich een scheeps-chaos van jewelste met twee rondvaartboten die hun best deden niet in de weg te varen, maar ze zijn nu eenmaal nogal groot. De aanstormende roeisters moesten in de ankers. Toen er eindelijk wat ruimte kwam, ze weer op gang kwamen en ze doken de onder de brug…… kwam er net een tegenligger aan! Bam en de boot lag direct stil. Toen dit zich allemaal zo ontvouwde en ontrafeld voor ons neus, werden wij wel wat zenuwachtig voor de dames Sloepweesje en Easedale... Die moesten er toch wel goed door komen, hoopten wij. En ja hoor, alles was weg en de dames Wees kwamen soepeltjes langs. Uiteraard luid aangemoedigd door het publiek. Daarna wachten op dames Easedale. Dat duurde wat langer dan gewenst, maar die hadden al heel wat meegemaakt bleek na afloop. Toch knap dat ze als 4de eindigden in hun klasse.

De rest van de uitslagen? De prijzenkast in Hoogmade moet nodig uitgebreid worden want:
Heren Easedale: 1ste in de vrije klasse.
Dames Sloepweesje: 1ste in de 1ste klasse.
Heren Sloepweesje: 2de in de 1ste klasse.
Hulde ook voor het mix team Polynoom, 4de in de 1ste klasse is een knappe prestatie omdat de houten dame (met snor) vrij lijvig is in de krappe grachten.

Organisatie van RonDom Utrecht, hartelijk dank voor weer een mooi evenement! Tot volgend jaar! Foto's zijn van onze Akela.

Afgelopen jaar waren de heren van de Easedale de gelukkige winnaar in de eerste klasse van het Nederlands kampioenschap ...
09/04/2026

Afgelopen jaar waren de heren van de Easedale de gelukkige winnaar in de eerste klasse van het Nederlands kampioenschap van de Federatie Sloeproeien Nederland.

Zij hebben dus bij veel wedstrijden prachtige bekers, voedselpakketten, biertjes en andere zeer waardevolle prijzen mogen ontvangen. Maar 1 prijs moest nog ingewilligd worden. Bij de wedstrijd van HellevoetsluisMaritiem werden de heren ook eerste en daarmee wonnen zij een rondleiding bij het Loodswezen, Shoretension dynamic mooring systems & Hutchison Ports ECT Rotterdam

De bedankbrief namens het team omschrijft goed hoe zij die dag beleefd hebben:

Nog bekomend van de vele indrukken en nagenietend van de goede zorgen en verwennerij, willen wij, Team Easedale, van Sloepweesje, onze ongelofelijke dank uitspreken.
Het ontvangst bij de 3 gastbedrijven, de tour over de maas en door de haven en de zeer uitgebreide lunch hebben wij als zeer bevoorrecht ervaren.
Wij realiseren ons terdege dat dit een zeer unieke ervaring is geweest en vinden jullie ware ambassadeurs voor de Rotterdamse haven en mentaliteit.
Daarom onze vraag, om alle personen die bij de organisatie betrokken waren nogmaals hartelijk te bedanken voor deze onvergetelijke dag. Jullie hebben de eerste prijs van de wedstrijd in Hellevoetsluis (naast de beker en eer) echt van een gouden randje voorzien.
Wij kijken daarom ook weer uit naar komende wedstrijd op 4 juli in Hellevoetsluis op het Haringvliet.
Al zal het deze keer in de hoofdklasse moeilijker worden de eerste plaats te behalen,
wij doen ons best maar gunnen deze ervaring ook aan de andere winnaars.

Hieronder wat beeldmateriaal om een visuele indruk te geven van die dag.
https://photos.app.goo.gl/1jza99cQjuPZbape7

Nogmaals dank!

Shared album · Tap to view!

Verslag Vechten op de Vecht! Het sloeproeiseizoen is sinds dit Paasweekend weer los! Afgelopen zaterdag trok onze vloot ...
06/04/2026

Verslag Vechten op de Vecht!

Het sloeproeiseizoen is sinds dit Paasweekend weer los! Afgelopen zaterdag trok onze vloot richting Weesp voor Vechten op de Vecht, en dat deden we niet bescheiden: met twee herensloepen en twee damessloepen stonden we aan de start.

De eerste wedstrijd van het jaar heeft altijd iets feestelijks. Na een winter vol trainingen (of niet) en sterke verhalen (altijd) is het eindelijk weer tijd om elkaar op het water te zien. En dat geldt niet alleen voor je eigen ploeg, maar ook voor de conculega-sloepvrienden.

Voor de start begint het aftasten al een beetje. Op de steiger wordt er druk bijgepraat, gelachen en hier en daar een subtiel psychologisch spelletje gespeeld. “Nee hoor, we hebben eigenlijk nauwelijks getraind deze winter…” (je armen vertellen een ander verhaal, maat…). De eerste krachtmetingen beginnen dus gewoon met babbels en bijpraten… al is het vooral gewoon leuk om iedereen weer te zien.

De ochtend begon echter met een ander soort strijd op de Boskade: de strijd tegen de trailersloten. Die bleken namelijk na de winterstop nog niet helemaal overtuigd van hun deelname aan het seizoen. Met behulp van leesbrillen (want kleine sleuteltjes en kleine lettertjes zijn een verraderlijke combinatie voor onze mannen) werd het mechanisme bestudeerd. Na enig technisch overleg, wat gefriemel en gefrutsel gaven de trailers zich uiteindelijk gewonnen.

Uiteraard ontbrak ook het traditionele wedstrijdelement “zoek je spullen” niet. Dit keer ging het om de tas van Anouk. Beschrijving volgens de eigenaar: groot en bruin. Beschrijving volgens de werkelijkheid: klein en groen. Dat zorgde voor een korte maar intensieve speurtocht, want waarom ook niet. Verder konden we ons goed op de wedstrijd concentreren. Niet onbelangrijk: voor Chantal de eerste keer voor het “echie”…. Al leek zij minder nerveus dan een aantal doorgewinterde roeisters. Met klotsende oksels en trillende vingers zochten zij voor de start nog in hun apothekerstas naar een extra snufje deo-zekerheid.

De wedstrijd zelf begon zoals altijd meteen spectaculair. Direct na de start wachten namelijk twee sluizen, en die zijn ongeveer net zo gastvrij als de oprit A4 bij Hoogmade. Riemen zoeken hun weg langs muren, en af en toe wordt er een klein souvenir achtergelaten. Volgens inval-stoervrouw Marenthe kost dat hooguit af en toe een likje verf. Gelukkig heeft zij, naar eigen zeggen, een uitstekende band met de schilders van dienst.

Eenmaal de sluizen door opent de Vecht zich en begint het echte werk. Lange stukken water, stroming die net genoeg tegenwerkt om vervelend te zijn, wind vanuit alle richtingen, en dit weekend als bonus: een vriendelijk Paaszonnetje. Het soort zon dat je energie geeft terwijl je ondertussen toch langzaam gaar kookt… (daarom dus die apothekerstas met zonnebrand, mannen….)

De boten gleden over het water terwijl alle roeiers hun seizoensritme weer vinden. Riemen die tegelijk het water in prikken, stuurcommando’s die over het water schallen, boten die langzaam maar zeker langs elkaar kruipen. Af en toe een sprintje, af en toe tanden op elkaar en blijven trekken. Het soort wedstrijd waar je de eerste kilometers nog last hebt van een winterslaap, maar bij de finish klaar bent voor de HT (nouja… mentaal dan).

Ons hoogtepunt van de dag kwam van dames team Ruige M8 Sloepweesje, die er met overtuiging met de dubbele winst vandoor gingen: eerste overall én eerste in de eerste klasse. Een seizoenstart waar je normaal gesproken een heel trainingskamp voor nodig hebt. (Heeft dat tandem-rondje deze zomer toch gewerkt, toppers!).

Ook op het stuurfront gebeurde het nodige. Stuurman Joost had zijn eigen race er al opzitten, maar stapte daarna vrolijk over naar de damesboot om daar de wedstrijd te sturen. Dat deed hij met opvallend vertrouwen in de afloop: bij de start werd alvast geproost op de latere overwinning met een kopje alcoholische thee. Achteraf blijkt dat gewoon strategisch vooruitdenken.

Voor stuurman Wouter was het ondertussen zijn eerste wedstrijd met de dames Easedale….En dat bleek meteen een leerzame ervaring. Volgens hem was het vooral een boei-end avontuur. Wij wensen Wouter en de dames dan ook een b(l)oei-end seizoen. Kortom: goed gestuurd, bijgeleerd en waarschijnlijk ook een paar nieuwe inzichten opgedaan over de aftakeling van vrouwelijk schoon tijdens een wedstrijd.

Het wachten tussen de heren- en damesstart door bleek soms bijna een eigen discipline. Sterker nog: het wachten tussen de wedstrijden duurde langer dan het wachten op de uitslag. Maar toen die uitslag eenmaal kwam, bleek dat ineens helemaal niet zo erg. Het is namelijk best leuk om vanaf de kraanlocatie onthaald te worden als heldinnen van de dag! Inclusief ingelast VIP moment met foto op het podium! Nogmaals onze felicitaties aan de Sloepwees-dames (kleine shout-out ook naar de dames van Westeinder sloeproei team, met een 1e plek in de VK tijdens jullie eerste wedstrijd!). Lekker meiden!

Langs de kant werd overigens ook weer ook hard gewerkt aan het visuele bewijs. Foto-Riny heeft opnieuw prachtige foto’s gemaakt, zodat iedereen later nog eens rustig kan terugkijken hoe heroïsch (of in sommige gevallen hoe rood aangelopen) er werd geroeid. Gewapend met boterkoek en charme heeft zij nog geprobeerd de wedstrijdleiding te verleiden na een kleine Easedale-escapade, maar het blijkt dat zij succesvoller is in het maken van foto’s.

Zoals het hoort bij een goede roeidag stopte het feest natuurlijk niet bij de finish. Het bleef nog lang onrustig in de bierkerk van Weesp, waar de wedstrijden uitgebreid werden geanalyseerd, herbeleefd en hier en daar ook een beetje heroïscher werden verteld dan ze al waren (al staat iedereen zo’n geel hesje / gele jas natuurlijk beeldig, Paul). Voor sommigen ging het feest daarna vrolijk verder tijdens de afterparty in het centrum van de wereld bij de de Kromme Does.

Kortom: een seizoenstart zoals je hem wilt hebben. Met vier boten, mooie resultaten en vooral heel veel gezelligheid.

Op naar de volgende wedstrijd Utrechtse Grachtenrace ronDom, voor nu dank aan de organisatie van VodV!

Wedstrijdverslag Muiden Pampus Muiden 2025: De natte napraatMuiden. Vrijdagavond. Sloepje voor de sluis, sloepje erachte...
03/11/2025

Wedstrijdverslag Muiden Pampus Muiden 2025: De natte napraat

Muiden. Vrijdagavond. Sloepje voor de sluis, sloepje erachter en eentje nog bij de kraan: het was duidelijk, de wezen kwamen op volle sterkte in idyllisch Muiden aan! De MPM als afsluiter van een prachtig roeiseizoen, met nog volop mogelijkheden in het FSN kampioenschap… voldoende voer om te verwerken tijdens een Pasta Alfredo (zonder kip, wel van een Haan). Na een kleine alcoholische versnapering en/of een gezelschapsspel (KEEZEN! HITSTER!) doken de roeiers in hun Utopiaanse bedden.

Zaterdagochtend. Badend van het zweet wakker worden in je klamme kajuit. De mist nog over het water terwijl je de klontjes uit je ogen wrijft. Langzaam wordt de haven wakker en vanaf de slaapschepen klinken de eerste kreunen van roeiers die zich afvragen waarom ze dit ook alweer leuk vonden. Precies het moment voor een koffie met boterkoek van CateRiny en Anouschka.

De sfeer? Gezellig-chaotisch, dus precies zoals het hoort. Iemand zoek nog naar z’n handschoentjes, een ander is een roeibroek kwijt. De derde kruipt over de grond voor zijn rugtas die hier gisteravond echt nog lag. Kortom: we zijn er klaar voor. De dames mogen die ochtend als eerste aantreden, en er valt nog best wat te halen: voor de dames Sloepwees de totale verplettering van de dames Easedale door ze vooral in te halen en op Pampus achter te laten, voor de Easedale eigenlijk precies het tegenovergestelde (en bij voorkeur pakken zij ook de derde plek in het eindklassement van de K1).

Het is tijd. de start.
Een touwtje met een houtje, een 3-2-1, een setje strakke slagen, en weg waren we. De sloepen trokken van Muiden naar Pampus alsof ze door een onzichtbare hand werden geduwd. De wind deed z’n best om ons de goede kant op te blazen! Na de epische ronding om Pampus bleek de tegenwind de echte tegenstander van de dag…. ach, wat is een sloeproeiwedstrijd zonder een straal water in je nek?

De ronde om Pampus was zoals altijd: te kort voor de ervaring, te lang voor je kater, precies lang genoeg voor mooi geschoten maar “wat-een-bek-trek-ik” foto’s, en ergens tussen: “mooi man” en “dit was een hobby toch?”. Het schijnt dat de mannen er in hun eerste wedstrijd precies zo over dachten.

Zaterdagmiddag. Ronde twee. Herhaling van zetten maar wel met wat beter weer. (Hier dachten de heren dan weer heel anders over, maar ik kan niet zoveel doen aan die lokale wolkbreuk die het nieuw Muidens peil vakkundig liet stijgen).

Na de finish was er die magische mengeling van trots en PHPD-tjes. Met trilhandjes elkaar een schouderklopje geven of toch een beetje teleurstellend je hoofd schudden.. het hoort erbij. Op dat moment weten de heren Easedale dat ze nog volop in de race meedoen, de dames Easedale voelen aan hun Muidens water dat ze hun meerderen moeten erkennen in de Zuyderzeeroeiers van de Mare en de Mata’s van de Mata Hari. De dames Sloepwees hebben het top gedaan (en zijn als je de vrienden van de Azorean Raket Roeivereniging Ferox niet meetelt ook gewoon een keer als eerste gefinisht), de heren Sloepweesje hebben een top tijd neergezet en de Polynoom heeft flink geknald in de K1.

Zaterdagavond. Na wat opwarm rondjes van chocomel met of zonder Schrobbeler, is het tijd voor het grootse stampotbuffet van chef-koks Floor, Wout en Ed. Wederom grote dank!
Er werd gelachen, geluld en gelonkt: want wat was er nog mogelijk in de klassementen? Al snel kwam de verlossing in de gezelligste feesttent van Muiden: de prijsuitreiking. En eigenlijk is er maar één resultaat dat telt: HEREN EASEDALE KAMPIOEN VAN DE K1. Het was nog spannend met de Razende Snollen en Schone Waardinnen Sloeproeiteam 'Schone Waardin', maar het is gewoon gelukt. Feestje op zijn kop! TOPPERS! We zijn ontzettend trots op jullie.

Zondagochtend. Het cadeautje. Niet die wekker maar wel het weer: zonnetje erbij, windje minder, en een feestsfeertje. Nog één keer dat ritme, nog één keer dat “we kunnen dit” en hup, daar gingen we weer. Deze ronde grote shout out naar alle roeiers die voor deze wedstrijd voor het eerst instapten: jullie zijn toppers! Dank ook aan de dames Westeinder sloeproei team die in de Polynoom meedraaiden. Volgend jaar zelf in het klassement? Het is jullie gegund.

Zondagmiddag. Einde weekend. Muiden Pampus Muiden was weer precies wat het moest zijn: afzien met een glimlach, maar deze ronde met een GOUDEN randje 🥇.

Tot volgend jaar, tot volgend seizoen. Dank MPM en dank alle vrijwilligers van Sloepweesje die dit weekend mogelijk maakten: van boodschappen doen tot koken tot sloepvervoer en stoermensen.

03/11/2025
Foto's zeggen meer dan duizend woorden. Hierbij de prachtige plaatjes van afgelopen weekend van Muiden Pampus Muiden. Er...
03/11/2025

Foto's zeggen meer dan duizend woorden. Hierbij de prachtige plaatjes van afgelopen weekend van Muiden Pampus Muiden. Er volgt vast nog een verslag deze week, maar eerst maar eens nagenieten. Riny Winters bedankt voor het vastleggen van onze en alle andere helden dit weekend.

Shared album · Tap to view!

Heren easedale 1e van Nederland in de 1e klasse!
01/11/2025

Heren easedale 1e van Nederland in de 1e klasse!

Adres

Vlietkade 22
Hoogmade
2355CR

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Sloepweesje nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Sloepweesje:

Delen