23/09/2025
Afgelopen week stond speelronde 2 op het programma voor de PKB Boys. Team Aioli kwam op bezoek in de Stunt! De heer Nagelsmann had zijn selectie op tijd op orde en zelfs Mourinho kwam op tijd, dus konden de heren om 20 uur beginnen!
De Round Robin werd begonnen door Jennie Donker en die wist meteen de voorsprong te pakken! De captain mocht als 2e en wou er weer eens een strijdkreet in gooien. Met “Ik lust ze als marmelade!” werd er vooral chaos gecreëerd, maar toen de heren van de baan kwamen stond het 2-0. De Koala had nog de slappe lach en kon het niet bolwerken, dus kwam de 2-1 op het scorebord. Tûnhek kwam wat te laat op gang, raakte nog bijna een legendarische bull-finish (bijna in de triple), maar ging ook ten onder, waardoor we weer opnieuw konden beginnen met 2-2. Jennie was onbuigbaar en wist ons opnieuw op voorsprong en matchpoint te zetten met de 3-2! Waar de tegenstander vooral bang was voor een nieuwe bizarre uitspraak, was onze captain vooral erg stoïcijns en tekende zonder blikken of blozen voor de 4-2, waarmee de Round Robin in winst werd omgezet!
Tussenstand 1-0.
De singles werden begonnen met Joerie, die een warm welkom kreeg op het niveau van de eerste divisie en geen pijl op een dubbel kon zien: 0-3.
Als 2e mocht Julian aantreden en ook hij kreeg ware PDC-gemiddeldes om de oren, ware het niet dat de tegenstander 14 bouncers wist te produceren tijdens deze partij. Desalniettemin werd de kapitein omver geblazen en ging de partij met 0-3 verloren.
Op 3 stond Dennie, en nu was het de PKB-kant van het scorebord dat de hoge gemiddeldes neerzette, en de 3-1 zege was dan ook dikverdiend!
De 4e single was voor Rico, maar werd onderbroken door een bezopen FC Volendam streaker die met liedjes over Henk Veerman zijn frustraties over de nederlaag van zijn idool Julian liet merken. In alle chaos bleek ervaring dan toch een pluspunt te zijn en werd de partij met 0-3 verloren.
Tussenstand 2-3.
Tijdens het tactisch overleg voor de koppels nam Speerpadre plots het woord met een speech over “Eigen kunnen, eigen kracht, PKB-power!”, maar werd hij ruw afgekapt door de Volendammer die riep dat ie dat gezeik niet 2 keer in de week wou horen. Uiteindelijk bleek dat Sanka en de maki koning de eerste koppel zouden gooien. De tegenstander had echter een powerkoppel ingezet en ondanks prima darts van de thuisploeg, viel er op de 1-3 niets af te dingen. Het 2e koppel betekende de rentree van BB-ICE, die met de Beer van Nieuwehorne mocht aantreden. De mannen streden voor wat ze waard waren, maar het powerkoppel bleek toch echt een maatje te groot: 0-3. Daarmee kwam de tegenstander op het 5e punt en hadden ze minimaal een punt binnen. Dat werd gevierd met een dienblad shots en 3 bier de man. Toen ze eindelijk hun andere koppel bij de baan konden brengen waren Sanka en KING JULIAAAANNN zo gefocust dat ze de tegenpartij vermorzelden met een statement 3-0 winst. Stevie B en Koalalala konden niet achterblijven en deden er misschien nog wel een schepje bij op en pakten ook een daverende 3-0 zege!
Tussenstand 5-4.
Resterend nog de captainsgame. Strijdend voor een punt koos PKB natuurlijk voor ús Jennie. Helaas wou de tegenstander geen battle of the Dennies en werd de sterkste checker van de koppels opgesteld. Dat leverde een zinderende partij op waarbij beide heren 3x ton plus gooiden per leg, om maar even van niveau te spreken! Met een zinderende dubbel 13 wist ús Jennie het dan ook naar een beslissende 5e leg te brengen! Helaas stokte hier even het scorende geweld van beide mannen, maar was de g’dykster gladiator net iets eerder weer bij de les, wat genoeg bleek voor de 2-3.
Daarmee kwam de eindstand op 4-6 en slikten de PKB Boys opnieuw een nipte nederlaag. Al is er geen reden tot angst, want de heren lijken steeds beter in vorm en klaar voor de eerste punten. Hopelijk vanavond al, als de heren wederom thuis in de Stunt mogen aantreden tegen de darters van SWB Nylân. Kunnen de heren punten pakken? Kunnen ze een thuiswedstrijd zonder streaker-onderbrekingen spelen? We zien het vanavond om 20 u in de Stunt. Tot dan!