PKB Boys

PKB Boys Rico van der Berg
Joerie Veenstra (RC)
Dennie Jonker
Steven Bloemhof
Julian Zijlstra (C)
Lieuwe Zijlstra
Ferdinand Bijma
Jarno Zwier

23/09/2025

Afgelopen week stond speelronde 2 op het programma voor de PKB Boys. Team Aioli kwam op bezoek in de Stunt! De heer Nagelsmann had zijn selectie op tijd op orde en zelfs Mourinho kwam op tijd, dus konden de heren om 20 uur beginnen!

De Round Robin werd begonnen door Jennie Donker en die wist meteen de voorsprong te pakken! De captain mocht als 2e en wou er weer eens een strijdkreet in gooien. Met “Ik lust ze als marmelade!” werd er vooral chaos gecreëerd, maar toen de heren van de baan kwamen stond het 2-0. De Koala had nog de slappe lach en kon het niet bolwerken, dus kwam de 2-1 op het scorebord. Tûnhek kwam wat te laat op gang, raakte nog bijna een legendarische bull-finish (bijna in de triple), maar ging ook ten onder, waardoor we weer opnieuw konden beginnen met 2-2. Jennie was onbuigbaar en wist ons opnieuw op voorsprong en matchpoint te zetten met de 3-2! Waar de tegenstander vooral bang was voor een nieuwe bizarre uitspraak, was onze captain vooral erg stoïcijns en tekende zonder blikken of blozen voor de 4-2, waarmee de Round Robin in winst werd omgezet!
Tussenstand 1-0.

De singles werden begonnen met Joerie, die een warm welkom kreeg op het niveau van de eerste divisie en geen pijl op een dubbel kon zien: 0-3.
Als 2e mocht Julian aantreden en ook hij kreeg ware PDC-gemiddeldes om de oren, ware het niet dat de tegenstander 14 bouncers wist te produceren tijdens deze partij. Desalniettemin werd de kapitein omver geblazen en ging de partij met 0-3 verloren.
Op 3 stond Dennie, en nu was het de PKB-kant van het scorebord dat de hoge gemiddeldes neerzette, en de 3-1 zege was dan ook dikverdiend!
De 4e single was voor Rico, maar werd onderbroken door een bezopen FC Volendam streaker die met liedjes over Henk Veerman zijn frustraties over de nederlaag van zijn idool Julian liet merken. In alle chaos bleek ervaring dan toch een pluspunt te zijn en werd de partij met 0-3 verloren.
Tussenstand 2-3.

Tijdens het tactisch overleg voor de koppels nam Speerpadre plots het woord met een speech over “Eigen kunnen, eigen kracht, PKB-power!”, maar werd hij ruw afgekapt door de Volendammer die riep dat ie dat gezeik niet 2 keer in de week wou horen. Uiteindelijk bleek dat Sanka en de maki koning de eerste koppel zouden gooien. De tegenstander had echter een powerkoppel ingezet en ondanks prima darts van de thuisploeg, viel er op de 1-3 niets af te dingen. Het 2e koppel betekende de rentree van BB-ICE, die met de Beer van Nieuwehorne mocht aantreden. De mannen streden voor wat ze waard waren, maar het powerkoppel bleek toch echt een maatje te groot: 0-3. Daarmee kwam de tegenstander op het 5e punt en hadden ze minimaal een punt binnen. Dat werd gevierd met een dienblad shots en 3 bier de man. Toen ze eindelijk hun andere koppel bij de baan konden brengen waren Sanka en KING JULIAAAANNN zo gefocust dat ze de tegenpartij vermorzelden met een statement 3-0 winst. Stevie B en Koalalala konden niet achterblijven en deden er misschien nog wel een schepje bij op en pakten ook een daverende 3-0 zege!
Tussenstand 5-4.

Resterend nog de captainsgame. Strijdend voor een punt koos PKB natuurlijk voor ús Jennie. Helaas wou de tegenstander geen battle of the Dennies en werd de sterkste checker van de koppels opgesteld. Dat leverde een zinderende partij op waarbij beide heren 3x ton plus gooiden per leg, om maar even van niveau te spreken! Met een zinderende dubbel 13 wist ús Jennie het dan ook naar een beslissende 5e leg te brengen! Helaas stokte hier even het scorende geweld van beide mannen, maar was de g’dykster gladiator net iets eerder weer bij de les, wat genoeg bleek voor de 2-3.

Daarmee kwam de eindstand op 4-6 en slikten de PKB Boys opnieuw een nipte nederlaag. Al is er geen reden tot angst, want de heren lijken steeds beter in vorm en klaar voor de eerste punten. Hopelijk vanavond al, als de heren wederom thuis in de Stunt mogen aantreden tegen de darters van SWB Nylân. Kunnen de heren punten pakken? Kunnen ze een thuiswedstrijd zonder streaker-onderbrekingen spelen? We zien het vanavond om 20 u in de Stunt. Tot dan!

12/09/2025

De PKB Boys mogen weer! Dit seizoen spelen we in competitie 1B dus hebben de heren wederom een promotie weten te behalen. Ook hebben we een nieuwe speler te verwelkomen, niemand minder dan de enige echte Jarno Zwier!

Voor afgelopen dinsdag wist de captain op haren en snaren 4 man te selecteren, en waar Jennie zich liep te haasten, moest de vjeze captain nog wakker worden uit zijn zomerdutje en kwam 10 minuten te laat. Met ufo-piloot Koalalala achter het stuur kwamen de Boys gelukkig keurig op tijd om 19:55 aan in café de Zwaan te Makkum.

Het spits werd natuurlijk afgebeten door KING JULIAAAANNN in de Round Robin, en NATUURLIJK wist de PKB-captain de eerste leg van het seizoen binnen te harken. Jennie Donker miste helaas zijn dubbel en dat strafte Hachee-boer Wiard meteen af. B***t aan Koalalala, maar hem overkwam hetzelfde en dus werd het 2-1 voor de thuisploeg. Tûnhek besloot dat het in de Round Robin tijd was om de muurkwaliteit te testen en gooide meer pijlen buiten het bord dan er in: 3-1. Op matchpoint voor de thuisploeg kwam Jennie nog heel even in opstand met de 3-2, maar de captain kon de gelijkmaker niet over de streep trekken dus werd de Round Robin met 4-2 een prooi voor de Zwaan Darters.
Tussenstand 1-0.

De singles werden gestart met Rico. Hij gooide 2 prima eerste legs, maar daar was de thuisspeler het niet mee eens en met een machtige versnelling werd het een 3-1 zege voor de Makkumer. Terwijl op het bord naast de onze blijkbaar de IJselLakeside-qualifier aan de gang was aan het geschreeuw te horen, werd het in onze partij 2 tijd voor de kraker van de avond tussen 2 (voormalig) Laco-gooiers. Dennie had er zin in en liet het triples regenen zoals ze de hele zomer niet gezien hadden in Makkum en snelde tegen zijn bekende met PDC-gemiddeldes (eat that, BDO’ers) naar een 0-3 zege! Kapitein Julian had na de promotie zijn zinnen gezet op ook een promotie in titel, dus had hij beloofd om als zelfbenoemde Franse generaal Makkum te veroveren vandaag. En we weten bij de PKB allemaal dat deze man zijn woord houdt. Napolian liet met een 1-3 zege zelfs nog een beetje goodwill zien! In de laatste single kwam Joerie nog even opdraven, en waar het kalibreren na de muurtestjes prima begon, kwam er toch behoorlijk wat zand in de motor. Dit leverde hem een inreisverbod op naar woestijnlanden tijdens de vakantieperiodes, maar helaas ook een 3-1 nederlaag.
Tussenstand 3-2.

De koppels werden begonnen met de Beer van Nieuwehorne en de Maki-koning. De boys knokten zich keurig naar 2-2, maar in de 5e leg kwam toch weer die deksel op de neus en gingen ze 3-2 ten onder. Sanka en Tompoes kwamen overtuigend 0-2 voor, maar wouden het helaas niet afmaken en verloren de partij uiteindelijk zelfs met 3-2. Hierdoor hadden de Makkumers al 5 punten en minimaal een gelijkspel, dus begonnen de PKB’ers een charmeoffensief met het aanbieden van Makkums originele “kâlde siepelringen”. Helaas trapte de thuisploeg hier niet in en leverde het niet meer op dan een kokhalzende captain en een hachee-preek van siepelboer Wiard. Tegelijkertijd wist de thuisploeg ook het 3e koppel te pakken door met 3-1 de beer en de maki aan de kant te zetten. Het 4e koppel werd dan eindelijk een prooi voor PKB, want met het wegvloeien van de skreeuwlelijkerds van Atlantis die via de Holle Poarte weer te water gingen, kwamen Jennie en Tûnhek in wat rustiger vaarwater en werd het meteen 0-3.
Tussenstand 6-3.

De afsluitende captainsgame werd uiteraard aan Jennie Vennegoor Sonder Sanka gegeven en deze stelde met een 1-3 zege zeker niet teleur.

Eindstand 6-4 en daarmee leerden de PKB’ers bij hun debuut in de eerste meteen een lesje over hoe op dit niveau de kansjes benut worden als wij ze missen. Of dit de captain grijze haren gaat opleveren of het juist een dipsaus van inspiratie gaat worden, ziet u volgende week als de heren het thuis in de Stunt mogen opnemen tegen team Aioli uit Gorredijk. Graag tot dan of tot siepels!

Wedstrijdje 22 voor de PKB Boys. Het slotstuk van een heel sterk debuutseizoen in de 2e divisie. Kunnen de heren de gren...
08/05/2025

Wedstrijdje 22 voor de PKB Boys. Het slotstuk van een heel sterk debuutseizoen in de 2e divisie. Kunnen de heren de grens van 50 punten nog doorbreken? Kan de captain zijn oogjes drooghouden? We zouden het antwoord gaan vinden in café het Raadhuis te Drachten. Vrijwilligers voor de seizoensafsluiter waren er genoeg, behalve de dispensatiespeler die in een blauw-zwarte pyjama een blessure had geveinsd. Daarentegen besloot onze talentvolle mooiweerdarter maar weer terug te keren uit warmere oorden, zeker nu er geruchten waren dat het zonnetje ook hier in Friesland weer scheen. Dus kon chauffeur R1co maar weer eens met een volle achterbank op weg! En zelfs na even te zijn verdwaald in het Drachtster steegjeslandschap dat niet onder deed voor oud-Osdorp, kwamen de heren net op tijd aan voor de wedstrijd!

De Round Robin werd begonnen door Dennie, die natuurlijk geen moeite had om de PKB Boys op voorsprong te zetten. De gebruinde adonis Steven deed het nog rustig aan, maar zette de zonnebril wel even af om de 0-2 uit te gooien! Joerie wist zowaar triples te raken en ook de tops werd meteen gecheckt! 0-3 en dus stond Julian al op matchpoint! Na nog even met zijn prooi te hebben gespeeld maakte hij het uiteindelijk ook meteen af en zo was de Round Robin bliksemsnel binnen met een 0-4 zege!
Tussenstand 0-1.

Waar de Raadsheren de opstelling niet wijzigden, deden de PKB Boys dat ook niet. Dus mocht Jennie als eerste de singles aanvatten. Na anderhalve monsterleg leeg de 0-2 in aantocht, maar om één of andere reden bogen de ijzers plotseling alle kanten op behalve de goede, en werd het 1-1. En terwijl de PKB-pijlen maar vonken bleven produceren op de ijzers, ging tegenstander Alle rustig verder met wel de rode vakken te raken en snelde naar een 3-1 voor de thuisploeg. Het talent was spoorloos, dus werd er druk gezocht door de fanatieke PKB-aanhang. Gelukkig was ‘ie al gauw gevonden, hij zat weer in het avondzonnetje als BoemBoemBloembak. Na een schamele 8 minuten was hij daar alweer, en kon hij met een 0-3 zege op zak gaan genieten van de Drachtster zonsondergang. Tûnhek maakte dat allemaal niet mee, hij had een trainingsschema van Speerpadre meegekregen en zat druk in zijn notities te bladeren. Dat hij wat geleerd had bleek, want sterk spel werd beloond met een 100% op zijn finishpercentage. En dus was de volgende 0-3 zege een feit. Dus was het de b***t aan De Kapitein! Die vol zelfvertrouwen zei “de beste zal het nu wel even laten zien jongens!” En welja, de 0-1 voorsprong was al gauw een feit. Maar 2 prima legs van de 4e Raadsheer draaide de wedstrijd weer om. “Wacht maar, daar komt ‘ie!” Riepen de PKB-fans die weer massaal naar binnen waren gekomen voor hun captain, en jawel! De 2-2 werd gemaakt en dus kwam het aan op een beslissende 5e leg. “Ik kan je wel succes wensen, maar ik ben gewoon de beste, dit is mijn comfortzone, hij is binnen!” zei de captain zelfverzekerd en hij maakte gehakt van de 5e leg en eindigde die zelfs met een no-look-finish! 2-3.
Daarmee kwam de tussenstand op 1-4 in PKB-voordeel.

De koppels werden eensgezind verdeeld en ter ere van de captain toch maar weer eens in de ABBA-formatie. Dennie beukte de triple nu weer op de correcte manier aan gort in het eerste koppel, en Joerie deed ook zijn best. Maar de dubbels waren voor laatstgenoemde en met tweemaal tops met de eerste pijl stond het al gauw 0-2. En toen stonden de heren na 9 pijlen ineens op 180. En de Tompoes gooide spontaan 2 triples, maar de scheidsrechter zei dat een 180 niet zou tellen, dus zette hij maar tops weg, die Sanka nu dan met de eerste pijl wist te verzilveren voor een 13-darter. 0-3 winst! Het 2e koppel was voor het zonnestraaltje en de captain. De mannen kregen even een realitycheck en nadat ze op een 3-1 nederlaag waren getrakteerd ging de zonnebril weer af bij BB-ICE en begon de kapitein een monoloog over dat hij zich moest herpakken als de allerbeste. Dat de heren gebrand waren bleek, want KING JULIAAAAN had er spontaan een 180 in hangen toen ze er eentje tegen kregen. Na een felle strijd hadden de heren dit koppel met 1-3 gewonnen en was het slot met een 15-darter ook zeker niet misselijk! Met dit zesde punt was de winst dus binnen. Dus konden Jennie en Tûnhek het rustig aan doen… Daar had Jennie dus geen zin in en beukte met PDC-gemiddeldes de tegenstand weg, hij zette bovendien maar weer eens tops weg, die natuurlijk zonder missen werd gefinisht door de Tompoes. In leg 2 kreeg hij met 80 een grotere uitdaging, maar met een triple-dubbel was dat ook geen probleem. In de laatste leg liet Sanka 58 staan want “dan kest weer mooi naar tops”, maar Joerie wou toch nog een triple raken en pakte dan ook de dubbel 2 maar met de eerste pijl. Dus had dit koppel opnieuw een 0-3 zege binnengehaald!
Tussenstand 2-7.

Met enkel de captainsgame nog te spelen werd de jokerkaart getrokken met R1co. De man gooide van alles, triples, bouncers, afzwaaiers en zelfs swirls waar Roberto Carlos jaloers op zou zijn. Het maakte niet uit, tegenstander Alle wist van geen wijken en speerde naar een overtuigende 3-0 zege voor de thuisploeg.
3-7 winst in de laatste partij van het seizoen was voor de kapitein een reden om een spreekb***t te geven over het woordje trots. En ergens was iemand in een Dumfries-shirtje heel blij dat hij die mocht overslaan.

En daarmee komt het PKB-seizoen nummer 2 tot een einde. We willen u bedanken voor alle support, en mits de transferperiode overleefd wordt (champions league teams willen natuurlijk de allerbeste(n) en zelfs de zonnige Saoedi-dollars lonken voor een zeker talent), kunt u uw helden weer zien en lezen in september! Tot dan!

23/04/2025

De PKB Boys mochten voor hun 21e en voorlaatste competitiewedstrijd van het seizoen afreizen naar Frieschepalen om in Ma Kelly’s Muziekcafe aan te treden tegen de heren van Peallen 1. Voor de PKB Boys was er maar 1 missie, winst zou de 2e plaats veiligstellen. Waar ons supertalent nog altijd lag te chillen op de Antillen, besloot de dispensatiespeler een blessure te veinzen, zodat de PKB’ers van Nagelsmann met een 4-koppige selectie op pad gingen en de captain geen mogelijkheid meer had om zichzelf op wissel te zetten. De heenreis verliep verrassend soepel, al moesten de door de captain aangeleverde BVO’tjes wel kundig uit het zicht van de norse Paalwachters gehouden worden. Die Paalwachters waren echter bliksemsnel weer fan van de PKB Boys, en zouden gedurende de avond meerdere malen tegen het raam gespot worden.

Niet iedereen bleek een even grote fan. De barman wist ons te verwelkomen met een “Ols dat die gallige KGB Boys net wer binne” en kwam ons voor aanvang van de wedstrijd nog even waarschuwen dat er niet met bier gegooid mocht worden, want de Zamboni was voor groot onderhoud naar de droogdokken van Madurodam gebracht.

Nadat de sfeer weer was opgefleurd door 47 bouncers bij het ingooien, kon de partij dan mooi om 20 uur van start gaan. Met namens de PKB’ers de Kapitein op pole position voor de Round Robin. Helaas waren de banden lek en zat er traag zaad in de motor en kon de thuisploeg op 1-0 komen. Sanka zou weer eens een volledige wedstrijd spelen en deed het daarom rustig aan, maar wist uiteindelijk met de 34e poging de dubbel 2 te vinden voor de 1-1! De Beer van Nieuwehorne liep zonder glorieuze zaken te noteren makkelijk weg bij de tegenstand, en al die tijd werd hem bijna fataal. Gelukkig wist ook hij na talloze pogingen toch nog de dubbel 2 te raken en bracht zo de stand op 1-2 in PKB-voordeel. Tûnhek was meer bezig met flights zoeken dan speren, en zette daarom ook maar dubbel 2 weg, want die wilde er wel in deze avond! 1-3. Op matchpoint mocht Jennie nog eens opkomen, en om de tegenstanders niet al te erg te ontmoedigen miste hij nog de mythische 157-finish (die hij had geleerd uit Speerpadres Soevereine SpeerStrategieënboek, bundel 2), om het dan maar met een 16-darter af te maken.
1-4 en dus 0-1.

De kapiteins waren tevreden, al ging Mourinho zwelgend in zelfmedelijden zijn verdriet verzuipen in een hoekje; hij had zo uitgekeken naar het weerzien met Sam de Pony. Gauw werd er wat op papier ingevuld en bleek dat Julian opnieuw het spits mocht afbijten. De Kapitein stond al gauw op een 0-2 voorsprong, maar ging toen weer nadenken over hoe hij een wedstrijd moest afmaken. Toen daardoor een leg verloren ging was hij echter weer scherp en viel er uiteindelijk niets af te dingen op zijn 1-3 zege. Rico mocht als 2e zijn kunsten vertonen en maakte al snel de 0-1. Daarna zat ook hij zo in twijfel over welke dubbel te gooien, dat hij er maar geen gooide en de tegenstander de stand gelijk trok. Daarna kwam er van beide kanten zo’n dramatische leg, dat deze deed denken aan de strijd tussen Leonidas en Xerxes uit Speerpadres Speerfabelbundel, waar volgens de geleerden ruim 10.000 speren gemist werden en verdwenen in het niets. Natuurlijk wist Rikoala deze leg wel te winnen en was daarna zo pi**ed, dat hij in anderhalve minuut klaar was en met de 1-3 de zege had binnengeharkt. Dennie mocht als nummer 3 een kraker van jewelste aangaan, volgens de odds van BetCity was dit op papier de partij met de meeste kans op een 180, van heel divisie 2B. Speerdaddy deed ook prima zijn ding en kwam 0-1 voor. Na de verdiende gelijkmaker kregen de bookies dan toch gelijk, want via een 180 snelde Dennie naar een 1-2 voorsprong. Dat betekende ook de rug tegen de muur voor de tegenstander, en zoals het gezegde luidt, maakt een Hongaarse badeend in het nauw rare sprongen. Plots werd er namens de thuisploeg een 12-darter gemist en ging het in de 5e b***t dan maar uit. 2-2 en dus een beslissende 5e leg en hierin werd er wederom ijzersterk gespeeld door de thuisploeg en pakten zij hun eerste punt middels een 3-2 zege. Joerie werd uit zijn hoek gesleurd en voor het bord gezet voor de 4e single, maar dat ging niet van harte. De eerste 2 legs liep hij meer als de gebochelde bijziende burgemeester van Bouncerdam zijn pijlen op verkeerde plekken te zoeken, dan dat hij daadwerkelijk wat gooide, maar met 1-1 op het scorebord begon het steeds meer op darten te lijken en wist hij zelfs binnen een poeha en een scheet met een 16-darter de partij rap binnen te halen met 1-3.
Tussenstand 1-4.

In de koppels deden we weer een variëteitje van het huis, want in Speerpadres Sensationele Speerspijzen Receptenboek wordt vermeld dat verandering van spijs doet speren! Dus gingen de PKB’ers weer eens in een ABAB-formatie door. Met als eerste Julian en Dennie, die volgens recept als beesten tekeer gingen en de tegenstanders dusdanig vernederden, dat zelfs de aan het raam gekluisterde Paalwachters begonnen te rellen op het dorpsplein. Na het oponthoud (de barman loste het op door een kauwgomballenautomaat uit 1994 kapot te smijten op het plein) bleek de 0-3 zege gewoon geldig te zijn. Daarmee waren de Boys nog 1 winstpartij verwijderd van het opeisen van de 2e plek. Rico en Joerie wisten dus wat hen te doen stond, en voor de sfeer lieten ze de tegenstanders er nog even aan ruiken met een 2-2 tussenstand, maar in de beslissende 5e leg werd er vol overtuiging doorgeboetst naar de winst! Met het 6e punt en dus de overwinning binnen, barstte er een klein feestje los waarin zelfs Speerpadre werd gebeld, die met een memorabele “Jullie zijn de godenzonen van het darten” Ma Kelly’s Muziekcafe helemaal op zijn kop zette. Van darten kwam er in de koppels niet veel meer, en beide partijen gingen met respectievelijk 3-2 en 3-1 verloren.
Tussenstand 3-6.

De captainsgame werd opgeëist door de Peallenkapitein, en onze Jennie wou revanche voor zijn singlepartij. Dus werd BetCity opnieuw geraadpleegd en in een zinderende pot brachten Erik en Dennie hun 180-totalen van deze avond op respectievelijk 2 en 3. Erik had echter haast omdat hij de bus naar Parrega nog moest halen, en zette Sanka met 3-0 voor p**l.

Daarmee kwam de eindstand volledig in PKB-stijl van dit seizoen op een 4-6 overwinning. De barman kwam al gauw met de rekening, want hij wou af van “die minne KGB’ers”. De schuimbekkende Paalwachters werden gauw voorbijgereden, en met Speerpadres Spotify Speersoundtracks op de speakers waren de heren zo weer in Heerenveen.

Volgende week hebben de PKB Boys nog een weekje vrij om op te laden voor de slotwedstrijd in café Het Raadhuis te Drachten, tegen de Raadsheren. De kaartverkoop gaat snel, dus als het u lukt er bij te zijn, zien we u weer op 6 mei!

18/04/2025

Met nog 3 wedstrijden te gaan was er voor PKB Boys maar 1 missie: plekje 2 veiligstellen op de ranglijst. Dat mocht meteen in de volgende absolute kraker, thuis tegen de als 3e geklasseerde heren van Dikke Wille. Voor de wedstrijdselectie zag het er wederom wat anders uit, Stevie B had gezien dat er op dinsdag wellicht een drupje regen zou vallen en besloot spontaan naar de Antillen te vertrekken. Nagelsmann zat met de handen in het toupetje, maar op de wedstrijddag zelf had hij toch weer 5 man weten op te trommelen en dus kon hij zichzelf maar weer eens op de felbegeerde R1 positie plaatsen.

De Round Robin werd begonnen door Jennie, die na een weekje rust weer klaar was voor wat sloopwerk. Helaas deed de tegenstander dat net zo, en die mocht als eerste aanleggen: 0-1. De Beer van Nieuwehorne mocht als 2e en wist de tegenstander zo af te leiden met de eucalyptusbladeren achter zijn oren dat het een vrij eenvoudige 1-1 werd. Tûnhek mocht als 3e komen opdraven en deed bij vlagen alsof ie kon darten en gooide prompt een 102-finish, 2-1. Last but not least de natgeregende dispensatiespeler, en die maakte korte metten met alle illusies van Dikke Wille op een gelijkmaker: 3-1. Nu mocht SpeerDennie nogmaals aan het bord verschijnen en het matchpoint werd meteen verzilverd!
4-1 en dus een tussenstand van 1-0.

Mourinho had een plan gesmeed met Nagelsmann en na een kort overleg werd daaraan vastgehouden. Dat betekende dat de Tompoes zelf van start ging. Er werd aan alle kanten gemist, behalve als de tegenstander op tops stond. Dus ging het natuurlijk maar weer eens naar een beslissende 5e leg. Hierin kwam de tegenstander op een dusdanig grote voorsprong dat er rustig weer naar tops gewerkt kon worden en dus werd het 2-3. De 2e singlepartij was voor de Koala. Met verse eucalyptusbladeren in het haar ging het niet gek met de triples, helaas ging de tripleregen bij de tegenstander nóg makkelijker, en met ook nog eens een 101-finish om de oren werd het een geflatteerde 0-3. Tijd voor Speerdinand om zijn kunsten maar weer eens te vertonen! Naar eigen tevredenheid ging het allerminst, maar de PKB-joker was duidelijk een maatje te groot en snelde al brommend naar een 3-0 zege! In de laatste single hadden we Sanka ingepland, die weer ouderwets zonder boven zichzelf uit te stijgen gehakt wist te maken van de tegenstander en met een 3-0 zege PKB Boys weer op voorsprong zette!
Tussenstand 3-2.

Terwijl de kemphanen in overleg gingen over hoe te koppelen, zat King Julian nog maar eens in “Het grote spreukenboek van Speerpadre” te bladeren. Hoe kon hij er nou voor zorgen dat PKB met volle motivatie die koppelpartijen even aan zou gaan vangen? Het antwoord vond hij in hoofdstuk 6.9, en net toen hij voor zijn speech naar buiten wou, kwamen de mannen alweer binnen. Het werd de ABBA-formatie! De Kapitein droop af en zei dat ie het goed vond.

De koppels begonnen we met Joerie en Dennie, en nog voor de partij kon beginnen, sprong de captain plots weer naar binnen en begon tot ieders verbazing begon hij uit volle borst te zingen: “See PKB, watch de sfeer! De boys van de dancing speeeeerrrrr!!” Nadat de beveiligers overtuigd waren dat dit geen streaker was, ging de wedstrijd toch verder. En hoe verward iedereen ook was, Joerie en Dennie wonnen hun eerste koppel met 3-2. De volgende koppelpartij was dus voor Rico en Ferdinand, en de start liet even op zich wachten toen de captain weer verdween, maar toen hij gelukkig terugkeerde met de handen vol bier was iedereen opgelucht en wonnen de mannen ook meteen met 3-1. Toen de captain ook van ABBA’s Mamma Mia een PKB-verbastering wou maken, werd hij heel gauw naar buiten gestuurd en gingen de Koala en de Dispensatiespeler gauw op voor hun 2e koppel. Misschien wel iets te gehaast, want de partij ging helaas met 2-3 verloren. Dus was het aan Joerie en Dennie om bij een 5-3 stand de winst binnen te halen. Helaas kwam er na de 2-1 (via de 2e 101 van de avond, nu van Jennie) zand in de motor en kwamen de heren in de beslissende leg net te laat op gang: 2-3.
Tussenstand 5-4.

Nu El Capitano weer wat was afgekoeld en na nog maar een rondje halen ook weer pluspunten had gescoord, moest er nog besloten worden wie dan de captainsgame moest gaan gooien. Uiteindelijk werd Ferdinand namens de PKB’ers voorgedragen en kregen we nog een kraker in de slotpartij van deze avond. Dat bleek zeker uit het begin van de uitverkorene van Dikke Wille, die brutaal een 0-1 voorsprong wist te pakken. Gelukkig liet Speerdinand zich dat niet zomaar gebeuren, en na een keurige gelijkmaker maakte hij in de 3e leg met een vroege 180 korte metten met de hoop van Dikke Wille. Met de 2-1 voorsprong in de pocket kende Vjezze Fer ook geen genade in leg 4, en pakte hij de winst met een ontzettend vunzige 148-check!
3-1. En dus eindstand 6-4.

Dus kon het feestje losbarsten, want de 2e plek kan de PKB Boys in hun debuutjaar in de 2e divisie eigenlijk niet meer ontgaan. Een zekere PKB’er vroeg daarom de ene na de andere ABBA-hit aan, maar toen die niet gedraaid werden, begon ie zelf maar weer op de melodie van Dancing Queen “Ik bin fan P-K-B!!!”

Volgende week mogen de PKB Boys hun voorlaatste wedstrijd van het seizoen afwerken in Frieschepalen. Gezien het last-minute afblazen van de buscombi de vorige keer, zien we supporters graag op eigen gelegenheid komen! Tot dan!

08/04/2025

Gallus VS PKB Boys. Maken we de kampioensstrijd nog spannend? Of wordt Gallus onofficieel kampioen? De selectie bestond vandaag uit 4 man, dus Nagelsmann had geen stress.

Aangekomen in Appelscha over het stoepje, begonnen we de Round Robin eens anders. Rico startte en kreeg dartles. Steven vanaf plekje 2 strafte een gemiste finish meteen af. Julian kreeg dartles. Joerie wist voor het eerst in 33 maanden de d10 te raken dus 2-2. Steven kreeg dartles. Rico kreeg dartles. 4-2 en dus 1-0 achter.

De singles begonnen we met Rikoala. Hij had meteen het vizier op scherp, maar na de eerste leg ging het niet meer zo. 3-1 de boot in, helaas. Tompoes kwam in no-time 2-0 achter. “Minne aukeurde plysjehûn!” Werd er geroepen. Plots stond het 2-2. In de 5e leg werd zo’n 15x dubbel 5 gemist, maar Tûnhek kwam niet eens aan de dubbel toe: 3-2. De Kapitein pakte nog een leg, maar kreeg vooral dartles: 3-1. BoemBoemBloemhof stond in no-time 2-0 voor, maar natuurlijk moest het 2-2 worden. Gelukkig wist hij te profiteren van gemiste matchdarts en pakte de 2-3 winst.
Tussenstand 4-1 achter.

De koppels begonnen we met Rico en Julian. De mannen kregen dartles. 3-0. Joerie en Steven kwamen 1-0 voor, maar kregen daarna dartles. 3-1. Op herhaling kwamen de Boys 0-2 voor. Maar afmaken zat er niet in en met 3-2 gingen de Boys de boot in. Daar kwamen de Beer van Nieuwehorne en de Keizermaki weer. Dartles 3-0.
Tussenstand 8-1.

De captainsgame was voor Stevie B. Maar hij kende een ontketende tegenstander die revanche wou voor de single tegenover zich. Heel snel werd het 2-0, maar Steven toonde met een 109 check toch zijn klasse. Helaas was de 4e leg weer het verhaal van de avond en werd met dartles de 3-1 genoteerd.

Eindstand 9-1 voor Gallus en daarmee zijn de Appelschaasters alleen op papier nog niet officieel kampioen. Voor de PKB Boys rest het handhaven van de 2e plek, te beginnen met directe concurrent Dikke Wille, aanstaande dinsdag in de Stunt. Uw support is dan van harte welkom!

04/04/2025

De derby. De stuntgenoten. De PensKleinBuikjes tegen de bierbuiken. Een pot op zich. Speel je thuis of speel je uit, het blijft relatief.
Maar dat het een wedstrijd zou gaan worden stond bij voorbaat al vast. En dat op 1 april, zo’n grap moet je maar hebben. Die grap vertolkte zich ook in het aanmelden voor de pot, Nagelsmann geloofde er helemaal niks van dat op maandagavond werd gemeld dat maar liefst 6 selectiespelers acte de présence zouden geven. Zelfs de dispensatiespeler kwam weer langs en ook Jennie vond een rentree in de basis geen gek idee, beide heren arriveerden na het afronden van hun speerdaddytaken, en dus kon de derby los!

De Round Robin werd geschreven door Mourinho, die R1-Co wist af te troeven voor het ereplaatsje aan het scorebord. Hij zag dat niemand minder dan BB-ICE het bal succesvol wist te openen voor de PKB Boys. 1-0. Het lange wachten der gewone stervelingen werd beloond, de rentree van Speerdinand ging met enkele glimpen van pure klasse naar de 2-0. B***t aan de Kapitein, maar als hij niet nog steeds van de leg was van zijn duizelingwekkende spelersaantallen, werd ie wel dizzy van de tegenstand: 2-1. B***t aan Jennie, die als vanouds liep te beuken, maar de ijzers der dubbels zo erg wist te buigen dat zowel tegenstander als schrijver het ijzerslijpsel in de oren hadden. Geprofiteerd werd er ook door de BierBuiken, en dus werd het 2-2. Steven was nog zo onder de indruk van hetgeen hij net had gezien, dat hij spontaan vergat te winnen: 2-3. Ferdinand wist wel raad met de druk en gooide uit het losse polsje een 16-darter voor de 3-3. En die lui van een bord verderop mochten kiezen, en zij kozen voor de matchup met de Kapitein. “Meen je dat, willen jullie tegen de beste?” Riep hij smilend, en ging vol overmoedige ambities los. De tegenstand bleek sterker, totaan de dubbel, waar niet 1 hele b***t werd gemist, maar ook nog een 2e. “1 april, captain in je bil!” klonk het plotseling en zowaar speerde KING JULIAAANNN zich naar de winst en de 4-3 voor PKB Boys!
Tussenstand 1-0.

Terwijl de selecties en supporters zich even lieten afkoelen in de lenteschemering, smeedden de kapiteinen der Stuntschepen hun plannen voor de singles. Uiteindelijk zette Mourinho weer eens een formatie neer die deed denken aan het FC Porto van 2004 en werd er gestart met Dispensatienand. Vjezze Fer was klaar voor de uitdaging en in een PDC-kraker vol triples, snelle (en creatieve) finishes had hij binnen 6 minuten de 3-0 winst binnen! De Kapitein mocht vandaag vanaf plek 2 starten en wist net als in de finale van de Round Robin zichzelf in een spannende pot terug te vinden. Uiteindelijk ging het naar 2-2 en dus een beslissende 5e leg, waarin hij wederom net iets daadkrachtiger bleek op de beslissende dubbel: 3-2 winst. Stevie B op plek 3 stond voor de volgende kraker, en ook deze partij leverde een spektakel op, waar het talent op de rand van 2-1 stond, werd hij verrast door een onorthodoxe 88-stuntcheck van Paulus (16, D16, tops). Gelukkig was BB-ICE allerminst onder de indruk en beukte hij zich meteen terug naar de 2-2. In de beslissende 5e leg die ook weer alles had, was Paul weer iets kalmer in de afwerking en kwamen de Bierbuiken middels een 2-3 zege ook op papier. In de laatste single was het podium aan Sanka die maar weer eens zonder boven zichzelf uit te stijgen, wist uit te blinken in pieken op de juiste momenten en een 3-1 winst wist te pakken!
Tussenstand 4-1 voor de PKB Boys!

De koppels werden door dezelfde 4 begonnen en werd er vandaag gekozen voor het duo Julian/Dennie om de eerste op zich te nemen. De heren lieten er geen twijfel over bestaan dat ze vandaag wouden winnen en boekten een 3-0 zege! Daarmee had PKB nog 1 winst nodig om de avond te winnen en daarvoor moesten Ferdinand en Steven dan gaan zorgen. Ook in dit koppel werd er succesvol geknokt, “met strijd, passie en beleving!” zoals Speerpadre de PKB’ers altijd wil opzwepen, werd de partij met 3-1 gewonnen. Met het zesde punt binnen ontbrandde er een supportersfeest, en werd R1koala getroffen door een vliegende schoen. Terwijl hij duizelig crowdsurfend naar buiten werd gebracht, mochten Ferdinand en Steven op herhaling, en ook dit koppel werd met 3-1 binnengehaald, waarna ze onder luid gejuich hun buiging deden voor het publiek. Op het 4e koppel werd even gewacht, want Jennie bleef liever even op de Koala passen, die met leuzen als “Wij zijn PKB, wij zijn de beste!” meer op een Amsterdamse zu***ap begon te lijken dan de Nieuwehornster troetelbeer die we gewend zijn. Dat betekende dat niet R1 maar R2 en dus Tûnhek er in moest komen en dus kregen we als toetje het kapiteinskoppel. En wat voor een toetje! Na eem gedecideerde 1-0 wisten de heren uit het losse polsje even een 14-darter te noteren, alvorens er met een Juul-de-Bull-finish op 88 met een 3-0 werd afgesloten.
Tussenstand 8-1.

De captainsgame als slot van de avond moest nog gegooid worden. Waar menig speler de pijlen al had opgeborgen zette de Kapitein de Tompoes-yell in, die gretig werd overgenomen door het publiek. Dus werd de Tompoes, die eigenlijk alleen maar oog had voor zijn tapje, naar het bord geleid. Gefrustreerd en gescheiden van zijn pilsie snelde hij naar een 1-0, maar daarna wilde de dubbel er niet meer in. Zelfs met de tegenstander vanaf de knieën gooiend werd er niet gefinisht en dus ging de partij met 1-3 verloren en werd er afgesloten met een 8-2 einduitslag! Nagelsmann was uiterst tevreden en deed de polonaise met de overgebleven 3 supporters.

Aanstaande dinsdag 8 april komen de PKB Boys weer in actie, bij en tegen de koploper Gallus. Mocht u de heren willen steunen, zien we u dan weer in het verre Appelscha! Wellicht lukt het de Boys dan wederom te stunten tegen de ongenaakbare leiders van competitie 2B. Tot dan!

Adres

Nieuwstraat 3
Heerenveen
8441GC

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer PKB Boys nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen