14/02/2026
Soms kom je weer even thuis in iets wat je bijna was vergeten.
Trainingen geven…
Dat heb ik jarenlang met zóveel plezier gedaan.
Maar door de groei van mijn 1:1 praktijk verschoof mijn aandacht. Af en toe gaf ik nog een training als ik werd gevraagd — en dat was altijd leuk — maar het stond niet meer op de voorgrond.
Tot vandaag.
Vandaag stond ik op de Universiteit Groningen in Leeuwarden om de training “Plan je wijk” te geven.
In het Engels nog wel 😊
En oh… wat voelde dit fijn.
Samen bouwen, overleggen, discussiëren, keuzes maken. Zien hoe verschillende belangen botsen. Hoe er ineens “politiek” ontstaat in een groep. Hoe iemand opstaat. Hoe iemand juist twijfelt.
En dan die nabespreking…
Daar gebeurt het.
Daar ontstaan de inzichten. Het perspectief. Het begrip. De verwondering.
Ik merkte het meteen:
dit geeft me energie.
Dit past óók bij mij. Ik was het alleen even vergeten!
Deze werkvorm gebruik ik trouwens niet alleen met studenten of groepen, maar ook binnen gezinnen. Ook daar levert het zulke mooie gesprekken op.
Dus ja… ik denk dat ik dit weer vaker ga doen 😊
Lijkt het je leuk om deze training in te zetten voor een groep, gezin of teamdag?
Heb je een idee voor een training op maat of wil je eens sparren over wat er mogelijk is?
Ik denk heel graag met je mee.
*Plan je wijk is ontwikkeld in een samenwerking met Duore . en JGM serious eXperiences