M3- Overal coaching

M3- Overal coaching Gewichtsconsulent en Mind 5 Optimal Performance Leader - healthy mind and a healthy body with Marjolein Overal

"I help people reconnect to themselves with a coaching program combining nutritional, mental and physical self-awareness training." "Ik help mensen opnieuw verbinding te maken met zichzelf door een programma dat voedingsadvies, mentale en fysieke begeleiding combineert om zelfbewustzijn te stimuleren".

Wat een zalig zomer weer!!Ik ben net 45 geworden en ondanks dat ik slank ben begin ik te merken dat ik mijn voeding en/o...
09/06/2021

Wat een zalig zomer weer!!

Ik ben net 45 geworden en ondanks dat ik slank ben begin ik te merken dat ik mijn voeding en/of beweeg patroon moet veranderen. Mijn lichaam veranderd. Al een paar maanden kan ik niet hardlopen wat toch echt mijn uitlaatklep is en mijn lichaamsonderhoud. Nu is mijn conditie achteruitgegaan en daarmee ook zeker mijn stofwisseling....dus zal ik ook anders moeten gaan eten. Dit laatste vind ik erg lastig want ik eet, drink, beweeg al jaren ongeveer hetzelfde en kon het allemaal prima in balans houden. Nu is het anders....help hoe moet dat? een nieuwe balans vinden en aangezien ik ouder wordt is meer bewegen zeker nodig.
Dus weer terug naar de basis; bewuster kiezen en luisteren naar wat mijn lichaam nodig heeft en een planning maken qua beweging.
Goed te doen met dit heerlijke weer. Ik ga snel naar buiten...
Naast veel fruit en groenten staat wandelen en tuinieren vandaag op mijn menu.
Hoe ziet jouw dagmenu er vandaag uit?

19/01/2021

Oeeee zo spannend. Er is net een filmpje gezet op LinkedIn waarin ik vertel wat training voor mij betekend..... binnenkort zal ik het ook hier plaatsen.

Interessant over voeding en overgewicht op Ned 1 Max masterclass en vooral wat het gevolg is van overgewicht bij kindere...
18/11/2020

Interessant over voeding en overgewicht op Ned 1 Max masterclass en vooral wat het gevolg is van overgewicht bij kinderen.

Gedachten…Het is herfst. Een seizoen waar ik met gemengde gevoelens mee om ga. De onstuimigheid van de herfst loopt para...
18/11/2020

Gedachten…
Het is herfst. Een seizoen waar ik met gemengde gevoelens mee om ga. De onstuimigheid van de herfst loopt parallel aan mijn gemoedstoestand.

Ik vind het lastig om het gezonde gedrag waar ik in de lente en zomer minder moeite mee heb vast te houden. Zodra het donkerder en kouder wordt gaat mijn verlangen naar zoetigheid en passief op de bank hangen flink omhoog.
Soms er aan toegeven mag van mij, ik ben streng voor mezelf maar niet onrealistisch.
Ik kan er ook echt van genieten een paar avonden bankhangen met eindeloze bakjes thee en zoete koeken, chocolade of ‘maakt eigenlijk niet uit wat het is als het maar zoet is’.
Ik struin de kastjes langs op zoek, ligt er nog wat in de koelkast? Waarom haal ik niet gewoon wat lekkers in huis voor dit soort momenten vraag ik mezelf af.
Yes! Ik vind nog een paar chocolaatjes in een doosje waar ik zelden in kijk. Met een voldaan- en, ik geef toe, een beetje schuldgevoel ga ik te laat op bed.
Deze cyclus herhaalt zich een paar dagen tot ik me realiseer dat ik niet zo wil zijn. De knop moet weer even om.

Vanmorgen was de knop aanwezig, moest er alleen nog even op drukken.
Dus de wekker ging en ik besloot na een gezond ontbijt en natuurlijk mijn geliefde bakjes thee (ik hoor mijn vriend al zeggen, nee dat is geen thee dat is heet water met een smaakje) alvast mijn hardloop kleren aan te doen zodat ik vandaag in ieder geval wat aan sport zou doen.
Ik weet dat ik me altijd beter voel na het sporten. Vrolijker, energieker, trots op mezelf en warmer van binnen.

Om 9 uur ga ik op pad. Runkeeper aan en gaan. Het weer valt me mee, droog, best zacht en buiten lijkt het minder donker dan toen ik binnen was. Het hardlopen valt me wel tegen. Zware benen, weinig adem, heb ik wat onder de leden? Heb ik last van de te veel aan suikers van de afgelopen tijd? Beweeg ik te weinig? Stop! Niet meer analyseren, kijk om je heen, zie de natuur, hoor de wind ruizen, wees mindful. Dat helpt.
Langzaam aan voel ik me in een flow raken. Dit is waarom ik lopen fijn vind. Mijn hoofd stopt met piekeren, creatieve ideeën vallen zomaar te binnen en wat is de natuur toch mooi!

Ik merk dat ik te snel ga en raak uit de flow, ik heb lang niet gelopen dus kan ik mijn gewone tempo nu niet aan. Of komt het door het pieker en gemaal van de afgelopen tijd? Dat slurpt ook energie. Stop! Niet meer analyseren, gewoon iets langzamer lopen, kijk om je heen, zie de natuur, hoor de wind en de vogels, wees mindful. Dat helpt. Hallo flow.

Het eindpunt, thuis, is weer in zicht. Zal ik nog een stukje omlopen? Ja ik doe het, het voelt goed.

Eenmaal thuis breekt het zweet me uit. Ik ben trots op mezelf, voel me vrolijker, energieker, er is meer ruimte in mijn hoofd en ook het schuldgevoel van de afgelopen dagen is verdwenen.
Mooi wat bewegen en buitenlucht kunnen doen!
Liefs,
Marjolein

Het meeste van een break van werk maken...afronden van mijn Mind5 training opleiding.          Doel is vóór januari klaa...
27/10/2020

Het meeste van een break van werk maken...afronden van mijn Mind5 training opleiding.
Doel is vóór januari klaar te zijn en mensen te kunnen begeleiden naar een gezondere levensstijl.

Ik moet nodig een nieuw kopje thee voor mezelf maken....

Adres

Heerenveen

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer M3- Overal coaching nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar M3- Overal coaching:

Delen