Wykels Hallum

Wykels Hallum Wykels Hallum is dé voetbalvereniging voor voetballers uit Hallum en omgeving! Het eerste team speelt in de 3e klasse B zaterdag.

De club ontstond in 1991 na een fusie tussen VV Hallum, opgericht in 1929 en SV Wykels uit 1960. De vereniging speelt in het seizoen 2021-2022 met 17 teams iedere zaterdag op het veld en twee vrouwen 7-tallen op vrijdagavond. In totaal heeft Wykels Hallum rond 275 actieve leden.

Wauw! Wat hebben wij een mooie dag gehad 😁. Het was een prachtig voetbalfeest. Allemaal toppertjes 👊👍!
14/05/2026

Wauw! Wat hebben wij een mooie dag gehad 😁. Het was een prachtig voetbalfeest. Allemaal toppertjes 👊👍!

Kijk eens wat iemand met ChatGPT heeft gemaakt.

Scheidsrechter Peter Pool houdt bij elke wedstrijd die hij leidt een collecte voor de stichting Alzheimer. Wie niet in d...
10/05/2026

Scheidsrechter Peter Pool houdt bij elke wedstrijd die hij leidt een collecte voor de stichting Alzheimer. Wie niet in de gelegenheid was om in Koarnjum in de collecte bus een bijdrage te doen : Er was een flyer met een QR code. Via deze code kan iedereen ook zijn / haar bijdrage doneren. Van harte aanbevolen!

Zaterdag 9 mei 2026, Wykels Hallum prolongeert het 4e klasserschap  met  verdiende en terechte 0-1 zege op DTD.Na de zep...
10/05/2026

Zaterdag 9 mei 2026, Wykels Hallum prolongeert het 4e klasserschap met verdiende en terechte 0-1 zege op DTD.

Na de zeperd tegen Keimpe Mosterd & Co in april was het zaak voor Wykels Hallum om nu de 3 punten te pakken om nacompetitie te ontlopen, een gelijkspel is niet voldoende om niet afhankelijk te worden van andere ploegen. Door de afwezigheid van een aantal basisspelers (Roan, David, Roeland, Bas) moest de staf improviseren en had een paar sterkhouders bereid gevonden om deze belangrijke wedstrijd tot een goed einde te brengen (Ybele, Bjorn, Gwen).. Er waren al eerder twee oefenwedstrijden gespeeld om in een iets andere samenstelling te spelen.

Natuurlijk stond er veel spanning op de wedstrijd, maar Wykels Hallum ging voortvarend van start en had al binnen een minuut op voorsprong kunnen staan. Bij rust stond het nog steeds 0-0, waar 0-3 een juiste afspiegeling zou zijn gewet. Wykels Hallum voetbalde makkelijker, was steeds dreigend, vond elkaar beter, alleen het beslissende doelpunt ontbrak. DTD kwam nauwelijks verder dan de lange bal spelen.

In de rust verving Jesse Daniek voor de tweede helft, en ook nu hetzelfde beeld, eenrichtingsverkeer naar het doel van Maikel Hottinga, die samen met zijn verdedigers de boel met kunst en vliegwerk dichthield. Er leek geen doorkomen aan, tot Karsten door de verdediging soleerde en knap de 0-1 binnenschoot. Een enorme ontlading. volgde. Het wachten was op de 0-2, er werden nog verse krachten ingebracht: Gwen voor Youri, Stefan en Sjouke voor Sytse en Hendrik. De laatste 10 minuten kwam DTD tot een wanhoopsoffensief maar daar ontbrak de overtuiging op een goed resultaat tenslotte en ook stond Thijmen een formidabele partij te keepen. . Na drie minuten blessuretijd kwam het verlossende eindsignaal van scheidsrechter Peter Pool uit Rottevalle, die in het interview bij Omrop Fryslân later die middag een prima analyse gaf van de wedstrijd. Door de resultaten op de andere velden degradeert Dronrijp en speelt Arum nacompetitie. De andere kandidaat hiervoor is SSS68 en nu dus ook DTD, waarbij SSS68 de beste papieren heeft. Volgende week zaterdag de laatste competitieronde, thuis tegen Oosterlittens.

09/05/2026

Ook zonder Koolhofjes weet WH4 te winnen!

Nu horen we de meesten al denken; Koolhofjes bij WH4? Maar ja, ze staan echt ingeschreven! Helaas zijn ze weinig op het veld te bewonderen, maar misschien kunnen ze wel op een andere manier hun bijdrage geven? Zo zou Jan Koolhof misschien als grasmeester aan het werk kunnen; het hoofdveld ligt er niet florissant bij. Geholpen door zijn broeder Leon op de trekker die het veld dan kan beregenen, zodat we volgend seizoen weer een biljartlaken hebben om van te smullen.

Van Jeen op 1 begrepen we dat Jappie een lekker weekendje de hort op is. Nu hoopten we wel op massale andere support, maar die was er helaas niet. WH1 speelde een zeer belangrijke wedstrijd voor lijfsbehoud in De Trije Doarpen verderop waardoor daar waarschijnlijk al onze support ook te vinden was. Ze wonnen met 0-1, dus dat is al super positief! Andere support werd door WH2 ingepikt in Feanwalden, met op het moment van schrijven nog 1 wedstrijd te gaan voor het kampioenschap! Zij wisten daar met 0-2 te winnen. Nu zou je denken dat WH3 dan vandaag met 0-3 gaat winnen, en WH4 vervolgens met 0-4. Maar nee, WH3 en WH4 scoorden er in Hallum lustig op los!

WH3 was nagenoeg compleet voor een potje 8vs8 tegen Ouwesyl 2. Niet iedereen had daar zin in zo bleek, dus ze hadden net wat minder wissels dan gepland. Aan de uitslag en veerkracht lag het niet, want van een 1-5 achterstand wisten ze nog een 9-6 overwinning te maken. Tegelijkertijd met de start van WH3, werd op het 2e veld in Hallum afgetrapt door een jeugdig WH4.

Peter had weer een hoge internet en bel rekening deze week, maar wist weer spelers uit alle hoeken van Hallum binnen te halen. Bote maakte zijn minuten voor dit seizoen compleet door er alweer te zijn. Freerk, Marlo, Sym, Jordi, Jan-Durk en Raymond waren de andere versterkingen die normaal niet bij WH4 op papier staan.

De opstelling; Jeen wederom op 1. Sydo niet, hij mocht de fluit hanteren, en dat deed hij verdienstelijk. Achterin op links Freerk, in het midden Fedde en Jelmer, op rechts aspirant leider Michael. Het middenveld bestond uit Marlo, Bote en aspirant leider Jeroen. Voorin speelden Sym, Jordi en nestor Polet. Op de bank vandaag kandidaat leider Raymond, onze groot leider Kim Jung Peter, Ruben en Jan-Durk. Grens van vandaag; good old Cor.

Tijdens de warming-up kwamen we tot de conclusie dat er binnen WH4 misschien nog wel een goede kandidaat leider rondloopt. Ruben heeft nog veel te leren, maar doet ontzettend zijn best. Dit zien wij ook, en we willen de TC dan ook even tippen van dit noemenswaardige optreden. Het op pompen van de ballen moet hij nog even een cursusje voor volgen maar ook dat valt te leren!

Aftrap rond 14.30 op het best wel mooie 2e veld in Hallum. Het hoofdveld kreeg vandaag rust van ons, zodat dit maximaal kan voorbereiden voor de sc**jt je rijk van volgende week. Misschien een ideetje Jan Koolhof, dat je even een kudde koeien meeneemt voor het bemesten van het veld?

Al vroeg in de wedstrijd viel de 0-1. WWS 2 was vandaag trouwens de tegenstander, en zij kwamen goed voor de dag in deze leuke en sportieve wedstrijd. Jeen miste de support van Jappie en schatte een voorzet een beetje verkeerd in. Kan eens gebeuren Jeen, we vergeven het je wel weer. De rest had het over een hoop goede reddingen die dat deze wedstrijd compenseerde maar dat viel wel wat mee. De 1-1 viel ook in de 1e helft, Sym tikte de rebound binnen. Even later de 2-1 van onze nestor Polet, waarna nog voor rust ook de 2-2 viel. Jeen had een flashback naar de 0-1 en deed hetzelfde. Kan wederom gebeuren. Je pakt inderdaad ook wel heel vaak punten voor ons. We hoopten maar dat er in de 2e helft nog support kwam voor onze Jeen op 1! Verder viel Fedde nog uit in de 1e helft met een hoestbui. En hij verstapte zich, dat was de druppel.

In de rust werd er gewisseld. Peter was al op de voorstopper ingevallen voor Fedde, dus dat scheelde weer een wissel. Jeroen raakte vandaag geen pepernoot en mocht gaan rusten, André pakte rust na zijn minuten gisteren voor de 35+, en ook de niet geheel f***e Michael ging naar de kant. Jan Durk op de rechtsback, Sym op de rechtsmid, Raymond op linksbuiten en Ruben op de rechtsbuiten. En dus wat positiewisselingen.

Leider Peter had nog een troef voor het begin van de 2e helft, dus werd er geprobeerd met een heuze yell de boel op scherp te krijgen. De tekst van semi-captain Raymond was als volgt, en misschien kan dit ter inspiratie dienen voor het geplaagde WH1;

“Leave Heit yn ut hiemelryk,
Wat is de wrald toch ongelyk.
Ik en mien broer Pieter,
Wij hawwe gjin ge********er.
Alleeeee!“

De yell gaf WH4 vleugels. En de wissels aan beide kanten misschien ook, maar dat laten we in het midden. Al vroeg in de 2e helft viel de 3-2, Jordi tikte een rebound binnen. Na de 3-2 was er geen vuiltje aan de lucht, maar vanuit het niets viel de 3-3 van WWS. Geen fout van wie dan ook, gewoon een hele goede counter met een beetje geluk, en een puike goal. Ook dat kunnen wij gewoon toegeven. We hopen dat de leiders van Burgum 6 dit ook lezen, zodat ze volgend jaar misschien bij ons vredelievende team willen coachen! Hierna besloot WWS ons te helpen en het heft in eigen handen te nemen. De 4-3 kwam op het scorebord dankzij een eigen goal, maar anders had Sym m ook wel gemaakt. De 5-3 was een Puskas-award achtige pegel van Jordi van een hele grote afstand, waarna hij ook besloot dat het genoeg was geweest en Michael nog even in de spits mocht komen opdraven. De 6-3 werd vervolgens weer keurig binnen geschopt door WWS. En minstens zo belangrijk; Ykje kwam dus Jeen had zijn support. En dus ook weer alles keurig op de rit!

Conclusie; voor een hoop goals moest je vandaag in Hallum zijn. En een hoop lol natuurlijk. Nog even vergeten te vermelden; de midweekse wedstrijd tegen Frisia ging helaas wel verloren. Sydo kon niks aan de 3 tegentreffers doen, maar gelukkig maakte Wubs uit een vrije trap nog wel een goal om de eer te redden. De vrije trap kwam na een overtreding op Leon. Die polletjes op het veld ook…

Voor WH4 nog een paar wedstrijden te gaan, we maken er het beste van. Dan zien we volgend jaar wel of er weer een WH4 op de velden van Hallum de sterren van de hemel speelt.
Samenvattend;
- 24 goals bij de senioren in Hallum vandaag
- Alle senioren teams van WH wisten vandaag te winnen (dat is ook al eventjes geleden)
- Qua voetbal ligt kunstgras ons beter, met name bij Bote. Maar normaal gras heeft voor onze ledematen toch de voorkeur
- Een yell van Raymond is een ware oppepper voor ieder team
- Behalve Michael, Jeroen en Bouwhuis dient ook Ruben zich aan als kandidaat leider!
- Fedde vertrouwt ons blindelings en is na de rust volgens ons niet meer bij de kantine weg geweest, en dat geeft ons ook vertrouwen!
- Zelfs Jeen op 1 soms een foutje kan maken
- Support is net zo belangrijk als een goeie yell
- Het was weer een wedstrijd voor in de boeken
- Het bijhouden van goals en doelpuntenmakers in de groepsapp doet wonderen. Dus als iemand zich hiervoor geroepen voelt, aarzel dan niet!

08/05/2026

• B A L S P O N S O R •

Aanstaande zaterdag speelt DTD 1 de laatste thuiswedstrijd van de competitie tegen Wykels Hallum. Een spannende wedstrijd waarin voor beide ploegen veel op het spel staat in de strijd om handhaving en het ontlopen van nacompetitie voor lijfsbehoud.

De balsponsor van deze wedstrijd is Terpica uit Hallum, van Yne-Peter Terpstra. Yne-Peter is geen onbekende binnen DTD: wanneer de club omhoog zit om een grensrechter, staat hij regelmatig klaar om bij te springen.

DTD waardeert deze betrokkenheid enorm en bedankt Terpica hartelijk voor het sponsoren van de wedstrijdbal. We wensen iedereen een mooie, spannende en sportieve middag toe! ⚽️

⚽ Zaterdag 16 mei speelt het eerste van s.v. Wykels Hallum om 14:30 uur de laatste thuiswedstrijd van het seizoen, tegen...
07/05/2026

⚽ Zaterdag 16 mei speelt het eerste van s.v. Wykels Hallum om 14:30 uur de laatste thuiswedstrijd van het seizoen, tegen Oosterlittens.

Daarnaast kan ook het tweede elftal nog kampioen worden tijdens hun wedstrijd tegen Buitenpost om 13:15 uur. Alle reden dus om er een mooie middag en avond van te maken! 🏆❤️💛

Na afloop maken we er samen een gezellige avond van!

Vanaf 17:00 uur zorgt DJ Winston Black voor sfeer en muziek in de kantine en op het terras. Maar dat is nog niet alles…

Om 18:00 uur organiseren we een “Schijt Je Rijk” op het hoofdveld! 💩

Voor €10,- koop je een vak. De grootte van de vakken is afhankelijk van het aantal deelnemers. Van de totale inleg gaat:
• 20% naar de prijzenpot
• 80% naar de jeugd van Wykels Hallum ❤️💛

Aanmelden kan tot 16 mei, 17:30 uur. Daarna worden in de kantine de spelregels uitgelegd en vindt de loting/indeling van de vakken plaats.

Om 18:00 uur is het zover en zal het dier het hoofdveld betreden om de beslissende keutel te draaien… 👀🐄

Wie weet ga jij met de prijzenpot naar huis!

Aanmelden kan via onderstaande link:

https://form.jotform.com/261131821983052

P.S. Vergeet je ook niet aan te melden voor het mixtoernooi en de barbecue tijdens de familiedag op 14 mei!

07/05/2026
05/05/2026

Het bestuur nodigt leden en (ouders van) jeugdleden uit tot het bijwonen van de ledenvergadering die we houden op dinsdag 19 mei, vanaf 20.45 uur in de kantine van Bruisend Hart.

Jappie laat Burgum-uit voelen als een thuiswedstrijd voor WH4Op een zonovergoten zaterdag eind april, staat voor WH4 de ...
27/04/2026

Jappie laat Burgum-uit voelen als een thuiswedstrijd voor WH4

Op een zonovergoten zaterdag eind april, staat voor WH4 de uitwedstrijd tegen Fc Burgum 6 op het programma. Voorafgaand aan de wedstrijd staat WH4 op een keurige 5e plek, waarbij Burgum de jacht op het kampioenschap nog niet had opgegeven.

Met alle telefonische voorbereidingen afgelopen week had Peter weer een elftal op de been gebracht om van te smullen. En omdat hij hier al zo vroeg mee was begonnen en op donderdag al heel ver was, mocht Stip vandaag het duel aanschouwen van WH2 in Stiens, waar ze met hun overwinning een flinke stap richting het kampioenschap hebben gezet. En hij gaf hiermee ook ruimte aan de toekomst, en daarmee zit het wederom wel snor. Met een harde kern van WH4, aangevuld met de jo-19, begonnen we om stipt 2 uur aan de wedstrijd op de met rubber bezaaide kunstgrasmat van Burgum.

In de voorbereiding op deze wedstrijd heeft Peter wederom laten zien dat hij een uitstekende leider is. Na een week of 2 geleden eenmalig door Jeroen te zijn vervangen in verband met een vakantie, hebben we vandaag ook weer veel aspirant leiders gezien. Hieronder een overzicht van hun verdiensten en waarom wij er vertrouwen in hebben;

- Michael; Deed het vandaag uitstekend. Stond als een gentleman langs de kant, gekleed als teammanager, en met uitstekende versnaperingen tijdens en na de wedstrijd weer van een onschatbare waarde

- Jeroen; Laatst al interim leider, maar ook nu weer het hoogste woord. Met zijn plekje op het middenveld iemand die de lijnen uit zet, maar dit dus ook als leider kan!

- Bouwhuis; heeft altijd het grootste woord, maar ziet het werk ook echt!

Misschien kunnen we een carrousel opstellen van deze 3 leiders en hiermee het komende seizoen in vliegen? En wat ook nog kan is dat we de leider en wissel van Burgum 6 uitnodigen voor ons team. Maar hierop komen we later terug.

Opstelling;
JEEN op 1, Achterhoede vlnr; Ate Bote, Jelmer, Fedde, Willem. Middenveld vlnr; Jeroen, Bote, Maarten. Voorin; Levy, Peter, Polet. Wissels; Gerjan, Jason, Ruben, Bouwhuis.

Een zeer jeugdig WH4 voor deze keer. Met een terugkeer van Bote op het veld. Hij betaalt per gespeelde minuut 1 euro contributie, dus de helft van zijn beschikbare speelminuten zitten er na zo’n wedstrijd al weer op. De wedstrijd verliep eigenlijk op rolletjes. Er werd leuk gespeeld, en ook aan de kant van Burgum waren wel enkele dikke kansen te noteren. Alleen gingen ze er bij ons wel in, en bij Jeen niet. Dit kwam ook ongetwijfeld door de fanatieke support van Jappie P, collega van Jeen op 1! Hij heeft ons door alle moeilijke momenten geloodst, genoten van het zonnetje, en ook het soms oogstrelende voetbal.
In de eerste helft viel de 0-1 na zo’n 20 minuten te noteren. Levy werkte af na een prima aanval. 7 minuten later was het de 0-2. Jeroen kopt de bal tegen de touwen! En inmiddels kunnen we bijna wel met zekerheid zeggen; als Jeroen scoort dan winnen we. Maar als hij ook al koppend kan scoren, dan is hij wel in bloedvorm. Nog 10 minuten later viel de 0-3, wederom Levy op het scorebord. Met nog 3 minuten te spelen in de 1e helft maakt ook Polet zijn goaltje. Dat moest ook wel, want hij zou maar 1 helftje spelen. Vlak daarna valt dan toch de 1-4 van Burgum. En eerlijk is eerlijk; dit had ook zo maar de 3e of 4e van Burgum kunnen zijn. Maar dat was t niet, dus we mochten met een 1-4 voorsprong gaan rusten.

De 2e helft werd begonnen met 3 wissels; Bouwhuis voor Peter, Ruben voor Polet en Gerjan voor Jeroen. Zo wisten we zeker dat Bouwhuis echt even de oudste was aan Hallumer zijde. Maar aan zijn lenigheid viel dit niet te zien. Na een aftastend begin van de 2e helft, bekroonde Bote na een kwartier zijn terugkeer op de velden met een goaltje; 1-5. Een minuut of 8 later viel de 2-5 voor Burgum; en ondanks dat Jeen op 1 fanatiek werd aangemoedigd was hij kansloos. Minuutje of 10 later was het dan toch de b***t aan de dubbele radslag van Bouwhuis; hij rondde keurig af! En Jason was ondertussen ook al ingevallen, maar wanneer is niet genoteerd in de app helaas.

De 2-6 was ook de einduitslag van deze enerverende wedstrijd. Bij Burgum zouden ze ook graag willen wisselen, maar degene die moest worden gewisseld vond het zo leuk dat hij er niet uit wou. Hierop bedankte de technische staf, behalve de grens gelukkig, en de wissels voor de eer en liepen weg. Dus; mannen van Burgum6; mochten jullie volgend seizoen leuk willen voetballen en je stempel op een wedstrijd willen drukken zonder gemopper; jullie zijn van harte welkom! Een prima middag voor de senioren van WH!

Verder leerden we;

- Jason mocht vandaag alleen voetballen omdat hij geen biertje had gedronken de dag er voor. Maar Michael regelt wel altijd de goudgele blikken voor ons, dus dit voelt wel een beetje dubbel
- De jeugd heeft zich weer dubbel en dwars bewezen
- We ook volgend seizoen 2x een beroep op Bote kunnen doen
- Een uitwedstrijd met zo’n fanatieke support ook kan voelen als een thuiswedstrijd!
- Jeen op 1 moest (dat hoorden we veel)
- Jeen ook een 10 kreeg van onze mascotte
- Het voetbal op kunstgras ons wel ligt, alleen de schaafwonden na de tijd niet
- Burgum een voorkeur heeft voor een witte bal ipv een zwarte
- Er veel aspirant leiders rondlopen bij WH4, en misschien ook wel bij FcB6
- Bouwhuis nog steeds ontzettend soepel is en een dubbele radslag een peulenschil is
- Dat bij ons de sfeer ten allen tijde meer dan goed is
- WH2 met een 1-2 overwinning bij Stiens een goede stap richting het kampioenschap heeft gezet
- WH3 dankzij een goal in de dying seconds met 2-2 gelijk speelde bij Tsjom
- Bij een stemming er unaniem werd gekozen dat Jeroen en Michael een zeer goed technisch duo zou zijn voor volgend jaar
- Ik namens Jeen en mijzelf (Jelmer) spreek dat we weer volle bak hebben genoten in het zonnetje
- En dat jullie op donderdag 7 mei in de avond ons net zo fanatiek mogen aanmoedigen als Jappie dat vandaag deed. Dat doet ons goed!

Adres

It Blikkelan 17
Hallum
9074CM

Openingstijden

Dinsdag 19:00 - 21:00
Donderdag 19:00 - 21:00
Zaterdag 09:00 - 19:00

Telefoon

+31518841581

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Wykels Hallum nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Wykels Hallum:

Delen