09/05/2026
Ook zonder Koolhofjes weet WH4 te winnen!
Nu horen we de meesten al denken; Koolhofjes bij WH4? Maar ja, ze staan echt ingeschreven! Helaas zijn ze weinig op het veld te bewonderen, maar misschien kunnen ze wel op een andere manier hun bijdrage geven? Zo zou Jan Koolhof misschien als grasmeester aan het werk kunnen; het hoofdveld ligt er niet florissant bij. Geholpen door zijn broeder Leon op de trekker die het veld dan kan beregenen, zodat we volgend seizoen weer een biljartlaken hebben om van te smullen.
Van Jeen op 1 begrepen we dat Jappie een lekker weekendje de hort op is. Nu hoopten we wel op massale andere support, maar die was er helaas niet. WH1 speelde een zeer belangrijke wedstrijd voor lijfsbehoud in De Trije Doarpen verderop waardoor daar waarschijnlijk al onze support ook te vinden was. Ze wonnen met 0-1, dus dat is al super positief! Andere support werd door WH2 ingepikt in Feanwalden, met op het moment van schrijven nog 1 wedstrijd te gaan voor het kampioenschap! Zij wisten daar met 0-2 te winnen. Nu zou je denken dat WH3 dan vandaag met 0-3 gaat winnen, en WH4 vervolgens met 0-4. Maar nee, WH3 en WH4 scoorden er in Hallum lustig op los!
WH3 was nagenoeg compleet voor een potje 8vs8 tegen Ouwesyl 2. Niet iedereen had daar zin in zo bleek, dus ze hadden net wat minder wissels dan gepland. Aan de uitslag en veerkracht lag het niet, want van een 1-5 achterstand wisten ze nog een 9-6 overwinning te maken. Tegelijkertijd met de start van WH3, werd op het 2e veld in Hallum afgetrapt door een jeugdig WH4.
Peter had weer een hoge internet en bel rekening deze week, maar wist weer spelers uit alle hoeken van Hallum binnen te halen. Bote maakte zijn minuten voor dit seizoen compleet door er alweer te zijn. Freerk, Marlo, Sym, Jordi, Jan-Durk en Raymond waren de andere versterkingen die normaal niet bij WH4 op papier staan.
De opstelling; Jeen wederom op 1. Sydo niet, hij mocht de fluit hanteren, en dat deed hij verdienstelijk. Achterin op links Freerk, in het midden Fedde en Jelmer, op rechts aspirant leider Michael. Het middenveld bestond uit Marlo, Bote en aspirant leider Jeroen. Voorin speelden Sym, Jordi en nestor Polet. Op de bank vandaag kandidaat leider Raymond, onze groot leider Kim Jung Peter, Ruben en Jan-Durk. Grens van vandaag; good old Cor.
Tijdens de warming-up kwamen we tot de conclusie dat er binnen WH4 misschien nog wel een goede kandidaat leider rondloopt. Ruben heeft nog veel te leren, maar doet ontzettend zijn best. Dit zien wij ook, en we willen de TC dan ook even tippen van dit noemenswaardige optreden. Het op pompen van de ballen moet hij nog even een cursusje voor volgen maar ook dat valt te leren!
Aftrap rond 14.30 op het best wel mooie 2e veld in Hallum. Het hoofdveld kreeg vandaag rust van ons, zodat dit maximaal kan voorbereiden voor de sc**jt je rijk van volgende week. Misschien een ideetje Jan Koolhof, dat je even een kudde koeien meeneemt voor het bemesten van het veld?
Al vroeg in de wedstrijd viel de 0-1. WWS 2 was vandaag trouwens de tegenstander, en zij kwamen goed voor de dag in deze leuke en sportieve wedstrijd. Jeen miste de support van Jappie en schatte een voorzet een beetje verkeerd in. Kan eens gebeuren Jeen, we vergeven het je wel weer. De rest had het over een hoop goede reddingen die dat deze wedstrijd compenseerde maar dat viel wel wat mee. De 1-1 viel ook in de 1e helft, Sym tikte de rebound binnen. Even later de 2-1 van onze nestor Polet, waarna nog voor rust ook de 2-2 viel. Jeen had een flashback naar de 0-1 en deed hetzelfde. Kan wederom gebeuren. Je pakt inderdaad ook wel heel vaak punten voor ons. We hoopten maar dat er in de 2e helft nog support kwam voor onze Jeen op 1! Verder viel Fedde nog uit in de 1e helft met een hoestbui. En hij verstapte zich, dat was de druppel.
In de rust werd er gewisseld. Peter was al op de voorstopper ingevallen voor Fedde, dus dat scheelde weer een wissel. Jeroen raakte vandaag geen pepernoot en mocht gaan rusten, André pakte rust na zijn minuten gisteren voor de 35+, en ook de niet geheel f***e Michael ging naar de kant. Jan Durk op de rechtsback, Sym op de rechtsmid, Raymond op linksbuiten en Ruben op de rechtsbuiten. En dus wat positiewisselingen.
Leider Peter had nog een troef voor het begin van de 2e helft, dus werd er geprobeerd met een heuze yell de boel op scherp te krijgen. De tekst van semi-captain Raymond was als volgt, en misschien kan dit ter inspiratie dienen voor het geplaagde WH1;
“Leave Heit yn ut hiemelryk,
Wat is de wrald toch ongelyk.
Ik en mien broer Pieter,
Wij hawwe gjin ge********er.
Alleeeee!“
De yell gaf WH4 vleugels. En de wissels aan beide kanten misschien ook, maar dat laten we in het midden. Al vroeg in de 2e helft viel de 3-2, Jordi tikte een rebound binnen. Na de 3-2 was er geen vuiltje aan de lucht, maar vanuit het niets viel de 3-3 van WWS. Geen fout van wie dan ook, gewoon een hele goede counter met een beetje geluk, en een puike goal. Ook dat kunnen wij gewoon toegeven. We hopen dat de leiders van Burgum 6 dit ook lezen, zodat ze volgend jaar misschien bij ons vredelievende team willen coachen! Hierna besloot WWS ons te helpen en het heft in eigen handen te nemen. De 4-3 kwam op het scorebord dankzij een eigen goal, maar anders had Sym m ook wel gemaakt. De 5-3 was een Puskas-award achtige pegel van Jordi van een hele grote afstand, waarna hij ook besloot dat het genoeg was geweest en Michael nog even in de spits mocht komen opdraven. De 6-3 werd vervolgens weer keurig binnen geschopt door WWS. En minstens zo belangrijk; Ykje kwam dus Jeen had zijn support. En dus ook weer alles keurig op de rit!
Conclusie; voor een hoop goals moest je vandaag in Hallum zijn. En een hoop lol natuurlijk. Nog even vergeten te vermelden; de midweekse wedstrijd tegen Frisia ging helaas wel verloren. Sydo kon niks aan de 3 tegentreffers doen, maar gelukkig maakte Wubs uit een vrije trap nog wel een goal om de eer te redden. De vrije trap kwam na een overtreding op Leon. Die polletjes op het veld ook…
Voor WH4 nog een paar wedstrijden te gaan, we maken er het beste van. Dan zien we volgend jaar wel of er weer een WH4 op de velden van Hallum de sterren van de hemel speelt.
Samenvattend;
- 24 goals bij de senioren in Hallum vandaag
- Alle senioren teams van WH wisten vandaag te winnen (dat is ook al eventjes geleden)
- Qua voetbal ligt kunstgras ons beter, met name bij Bote. Maar normaal gras heeft voor onze ledematen toch de voorkeur
- Een yell van Raymond is een ware oppepper voor ieder team
- Behalve Michael, Jeroen en Bouwhuis dient ook Ruben zich aan als kandidaat leider!
- Fedde vertrouwt ons blindelings en is na de rust volgens ons niet meer bij de kantine weg geweest, en dat geeft ons ook vertrouwen!
- Zelfs Jeen op 1 soms een foutje kan maken
- Support is net zo belangrijk als een goeie yell
- Het was weer een wedstrijd voor in de boeken
- Het bijhouden van goals en doelpuntenmakers in de groepsapp doet wonderen. Dus als iemand zich hiervoor geroepen voelt, aarzel dan niet!