Vrouwzeker

Vrouwzeker Vrouwzeker biedt deskundige hulp in het vergroten van zelfvertrouwen bij vrouwen en meiden. Vrouwzeker biedt daarnaast trainingen voor professionals.

Vandaag is het internationale vrouwendag! Zoals jullie weten is dit een dag die ik nooit zomaar voorbij kan laten gaan. ...
08/03/2026

Vandaag is het internationale vrouwendag! Zoals jullie weten is dit een dag die ik nooit zomaar voorbij kan laten gaan. Deze wereldwijde dag staat in het teken van solidariteit, strijdbaarheid en het vieren van de kracht van vrouwen. Zo zijn er vele vrouwen ons voor gegaan waardoor wij nu kunnen leven met de rechten die wij hebben.
Hieruit kunnen we leren dat onze acties invloed hebben, dat je IMPACT kan maken!

Tja, makkelijker gezegd dat gedaan, hoor ik je zeggen…. Volgen wat je denkt is niet altijd even makkelijk. Veelal mentale drempels zorgen er vaak voor dat we ons als mens inhouden, terugtrekken, niet onze mond optrekken. Gedachten als: ‘wat zullen ze er wel niet van denken’, ‘is het niet stom of raar als…’ en ‘hoe weet ik nou wat het juiste is…’? Maar ook de drempels die we als samenleving onszelf hebben opgeworpen zoals de hiërarchie binnen het werkzame leven en met name hoe we deze interpreteren. De directeur heeft wel een ‘hogere’ positie laat ik dit toch maar niet zeggen…

Ik heb mijzelf uitgedaagd 40 dagen lang niet op social media te kijken (tenzij noodzakelijk voor het werk). Ik ben mij in de afgelopen dagen bewust geworden hoe vaak ik mijn tijd opvul met scrollen. Ik checkte even mijn mail, LinkedIn, Instagram en weer door. Nu ik dit niet meer ‘mag’ merk ik dat ik weer meer ruimte heb om even om even uit het raam te kijken waardoor ik mijn eigen gedachten beter waarneem. Lees hier de blog verder https://vrouwzeker.nl/impact-maken/

Zo en af en toe deel ik het verhaal van een coachee omdat ik van veel vrouwen heb gehoord dat dit heeft geholpen. Weten ...
20/02/2025

Zo en af en toe deel ik het verhaal van een coachee omdat ik van veel vrouwen heb gehoord dat dit heeft geholpen. Weten dat je niet de enige bent die af en toe worstelt met bepaalde situaties en gevoelens. En heel eerlijk, mijn leven is ook niet perfect. De afgelopen tijd werden we prive ook even opgeschrikt door pittig nieuws, maar gelukkig lijkt de balans weer wat terug te keren. Tegenslag hoort helaas af en toe bij het leven. Hoe je er vervolgens mee omgaat is een tweede. Veerkracht kan je echt ontwikkelen! Ik wil je daarom ook van harte uitnodigen om het verhaal van Anke (fictiene naam) te lezen.

Het verhaal van anke…

Al een lange tijd merkte ik dat ik niet lekker in mijn vel zat. Er zaten ook goede periodes bij, maar vaak merkte ik de niet goede tijden terugkerend waren. Mijn dagen stampte ik vol van ochtend tot laat. Overal wilde ik wel bij zijn of helpen waar nodig. Mensen om mij heen zeiden dan wel eens; “Denk je ook goed om jezelf?”. Waarop ik dan zei; “Ja hoor, ik vind dit ook leuk om te doen”. Steeds vaker gebeurde het mij dat ik mijn gedachtes en emoties zelf niet kon reguleren. Het overviel mij vaak dat ik ineens moest huilen. Ik wilde het niet erkennen, maar er zat veel onrust in mijn lichaam. Ik genoot op een duur niet meer van de dingen, waar ik normaal wel van genoot.

Ik kende Sarah van insta en van mensen uit mijn omgeving. Soms schoot het wel eens door mijn hoofd, dat het mij zo fijn lijkt om met iemand te praten die je niet kent. Dan hoef je je ook niet schuldig te voelen als het steeds over jezelf gaat, want daar is immers diegene voor. Ik stopte dat gevoel eigenlijk snel ook weer weg, want zo erg is het bij mij ook niet toch? Op een gegeven moment waren er een aantal mensen in mijn omgeving die mij teruggaven al een langere tijd te zien, dat ik niet helemaal happy was. Vriendinnen adviseerde mij ook om met iemand te gaan praten. Dit gaf mij inzicht. Ik dacht; Als mijn omgeving dit ook ziet, voor wie hou ik de schijn dan op? Lees hier verder https://vrouwzeker.nl/anke-vertelt-2/

Sandra heeft een aantal maanden een coachingstraject bij Vrouwzeker gevolgd. Graag deelt ze haar verhaal met jou zodat j...
02/01/2024

Sandra heeft een aantal maanden een coachingstraject bij Vrouwzeker gevolgd. Graag deelt ze haar verhaal met jou zodat je, mocht je je herkennen in haar situatie, weet dat het kan veranderen!

"Als kind was ik vroeger erg verlegen. Door de jaren heen heb ik me kunnen ontwikkelen, waardoor ik niet meer heel verlegen ben, maar mijn onzekerheid is altijd wel gebleven. Ik was me bewust van mijn onzekerheid en ik wilde hier graag aan werken, al wist ik niet goed hoe. “Gewoon doen, stel je niet aan, let’s go!” dacht ik vaak, maar dat was toch altijd wel lastig. Mijn onzekerheid kwam ook in mijn werk naar voren en dit kreeg ik vaak terug op functioneringsgesprekken. Afgelopen december ben ik op aanraden van mijn baas gaan zoeken naar wat allemaal mogelijk was om te werken aan mijn onzekerheid. Nog twee maand heb ik gedacht: “ik kan dit zelf wel”, totdat ik in februari brak en direct een kennismakingsgesprek heb ingepland bij Sarah. Dit was mijn beste keus ooit en had ik veel eerder moeten doen.  

Tussen alle zoekresultaten om te werken aan onzekerheid sprak Sarah mij direct aan. Sarah kijkt namelijk echt naar wie jij als persoon bent. Dit sprak mij erg aan, omdat ik geen trucjes wilde leren om zelfverzekerd over te komen in mijn werk, maar ik wilde werken aan mijzelf. Ik wilde leren hoe ik om kon met mijn onzekerheid, blij te zijn met mezelf en vanuit dat punt vrij, gelukkig en als een zelfverzekerder blij ei door het leven te gaan.  

Lees het verhaal verder in de link, zie mijn story van vandaag. Of via mijn link in bio te vinden bij mijn blogs.

Wist je dat ik ook mannen in mijn coachingspraktijk zie? Mijn bedrijfsnaam impliceert natuurlijk anders, maar de deuren ...
19/07/2023

Wist je dat ik ook mannen in mijn coachingspraktijk zie? Mijn bedrijfsnaam impliceert natuurlijk anders, maar de deuren staan open voor eenieder die wil groeien in persoonlijk leiderschap. Daarom deelt Tom vandaag zijn verhaal!

TOM VERTELT...

Door de jaren heen heb ik de werkkamers van aardig wat hulpverleners bezocht om me te helpen met mijn onzekerheidsproblematiek. In het verleden ben ik veel gepest en hebben enkele vermeende vrienden zich van het ene op het andere moment van mij afgekeerd, waardoor ik veel twijfels had over mijn eigen kunnen. Deze hulpverleners hebben mij gelukkig op allerlei manieren goed geholpen; ik heb vrede met de situatie zoals die toentertijd was en ik heb de handvatten om goed om te kunnen gaan met mijn eigen opdringere gedachten. Dit was echter allemaal voornamelijk van toepassing op mijn privésfeer. Toen ik begon als medewerker aan de universiteit merkte ik dat al die twijfels over mijn eigen kunnen weer op begonnen te spelen. Hoe weet ik zeker dat mijn werk wel goed genoeg was? Kan ik tevreden zijn met mezelf? Vindt men me aardig? De handvatten die ik had ontwikkeld werkten uitstekend in de privésfeer, maar waren minder goed toepasbaar op de professionele sfeer.  
Sarah moedigde mij aan hier een stapje dieper over na te denken. Aan het begin was ik sceptisch om te beginnen met coaching. Ik had geen behoefte aan wederom diep in mijn verleden graven nu ik net alles een plekje had gegeven.

Ik ben blij dat dit inderdaad het geval bleek te zijn. In zeven sessies heeft Sarah de voor mij goed werkbare handvatten voor de privésfeer zo omgebogen dat ze ook toepasbaar zijn op de professionele sfeer. Ze schuwde pittige discussies die aan de kern van mijn wereldbeeld raken niet, maar verloor daarbij nooit de professionaliteit en hield zich aan haar belofte. Op het werk merk ik dat ik nu minder afhankelijk ben van de goedkeuring van anderen, en durf ik meer op mijn eigen kunnen te vertrouwen. Als ik mezelf nu vergelijk met hoe ik een half jaar geleden in mijn werk stond zie ik een man die zelfverzekerd is, weet wat hij kan, en de confrontatie minder schuwt. Waarvoor dank!

MIRJAM VERTELT ... Ik kwam in februari bij Sarah voor coaching gesprekken en ik nam deel aan het E-coachingsprogramma ‘l...
16/06/2023

MIRJAM VERTELT ... Ik kwam in februari bij Sarah voor coaching gesprekken en ik nam deel aan het E-coachingsprogramma ‘leven met lef en zelfvertrouwen!’.  Tijdens dit programma heb ik een aantal face-to-face sessie op kantoor in combinatie met een online training zodat ik tussen de sessies door ook aan de slag kan. 

Eén van mijn hulpvragen was: Hoe haal ik het beste in mezelf naar boven? 

Nadat ik in januari bij mijn ex-partner was weggegaan, merkte ik dat ik me steeds minder goed begon te voelen. Ik had veel angsten, sliep slecht, was het vertrouwen in mezelf en in mannen kwijt en ik had vaak de gedachte: ‘wie ben ik?’.  

Ik kwam er stukje bij beetje achter dat er sprake was van misbruik in mijn relatie. Ik vroeg mezelf af hoe het kon dat IK in zo’n toxische relatie terecht was gekomen en ik vroeg me af of het niet mijn eigen schuld was dat er zo met mij om is gegaan drie jaren lang.  

Er was sprake van emotioneel, psychisch en seksueel misbruik in de relatie. Ik heb leren inzien dat hoe mijn ex omging met mij, NIET oké was. En dit was niet mijn schuld. Mijn hele lijf reageerde op dit trauma door angstaanvallen te krijgen, nare gedachtes en ik had het gevoel dat de grond onder mijn voeten weg was gezakt. Naar de supermarkt gaan, keuzes maken wat ik wilde eten en daar tevreden mee zijn, was al een grote opgave.  

Ik besef me nu dat ik een enorm opvangnet heb. Mijn ouders, broertje, familie, vrienden en vriendinnen hebben tot de dag van nu alle tijd en ruimte gegeven aan mij en mij geholpen waar ze konden. Ik heb geleerd dat ik om hulp mag vragen en dat ik het niet alleen hoef te doen. Ik was en ben deze mensen ZO dankbaar. Ze hebben mij enorm geholpen om niet nog meer te vervreemden van deze wereld.  

Sarah heeft een stukje meegelopen in het proces van antwoorden vinden op deze, en andere, vragen. Door de coaching gesprekken en de opdrachten te maken van het online programma, ben ik erachter gekomen dat ik goed ben zoals ik ben.  

Ik voel me 10 stappen verder dan vóór ik bij Sarah kwam. 

Lees verder in de link in de story...

JOLANDA VERTELT...“Je moet het zien als een cadeautje voor jezelf” zo zei een collega om mij de drempel van coaching ove...
06/03/2023

JOLANDA VERTELT...

“Je moet het zien als een cadeautje voor jezelf” zo zei een collega om mij de drempel van coaching over te krijgen. En zo maakte ik anderhalf jaar geleden een afspraak bij Sarah van Vrouwzeker. Geen idee wat hiervan te verwachten en geen idee waar we het dan over zullen moeten hebben. Ik heb ook regelmatig op het punt gestaan om weer af te bellen.

Want het gaat toch goed met mij? Ik ben een sterke krachtige vrouw met een fijn gezin, sociaal leven en een goede leidingevende baan in de zorg. Wel een zware veeleisende baan waar ik steeds minder van genoot, maar verklaarbaar door de situatie rondom de corona pandemie. En als dat achter de rug was zou het vast beter gaan en rustiger worden.

De eerste sessies bij Sarah gingen vooral over mijn karakterstructuren: volhouder, verantwoordelijk, loyaal, harde werker, neiging mezelf weg te cijferen. En van daaruit het zoeken naar de oorsprong van deze karaktertrekken. Verantwoordelijkheid dragen op een leeftijd waarop je dat nog niet hoort te hebben; geen kind kunnen zijn, dat maakt dat je deze structuren in je leven eigen maakt. Geleerd mijn waarde te halen door te “werken”. Als ik maar hard werk, dan vinden ze mij van waarde. Als ik maar een goede vriendin ben, vinden ze mij van waarde. Als ik maar een goede moeder ben, vinden ze me van waarde.

Dus ik moet “sterk” zijn, want als ik dat niet  ben, ben ik niet van waarde voor de ander. Doe ik er niet toe. Wat de ander te zien kreeg was dus altijd de perfecte sterke ik. En dat deel wat, in mijn ogen, zwak was kreeg niemand te zien. Ik stond mezelf niet toe om compleet te zijn, negeerde onbewust een deel van mezelf omdat die “niet oké” was. Heb mezelf geleerd om dat deel ook niet meer te voelen.

En toen ineens ging het licht uit!

MARLOES VERTELT...Marloes had mij op de radio gehoord en mailde mij daarna dat ze graag wilde kennismaken. Omdat zij nie...
09/12/2022

MARLOES VERTELT...
Marloes had mij op de radio gehoord en mailde mij daarna dat ze graag wilde kennismaken. Omdat zij niet in het noorden woonden hebben wij het gehele traject via videobellen gedaan. Zo mooi om te ervaren hoe je ook op deze manier een goede connectie kan opbouwen en tot positieve verbeteringen kan komen.

Marloes wil graag haar verhaal met jou delen!

'Toen ik deze training bij Sarah begon liep ik tegen verschillende dingen aan. Ik keek erg op tegen andere mensen. Ik had de neiging om mijzelf onder diegene te plaatsen en over dingen die ik normaal prima weet en kan ging ik dan aan twijfelen. Ik functioneerde daardoor ook onder mijn kunnen. Ik liep op mijn werk ertegen aan dat ik me bij collega's ging aanpassen om te kunnen samenwerken. Dit koste mij zoveel energie dat ik dacht dat ik hier echt wat mee moest. Dit alles maakte dat ik mij heel onzeker voelde en ik wist zelf ook niet waar ik voor stond en of ik een eigen mening had. Ook hebben een aantal zaken uit mijn verleden een rol gespeeld bij dingen waar ik moeite mee had en waar ik niet zo goed wist wat ik daarmee aan moest.

Doordat Sarah naar mij luisterde, met mij meedacht en mij adviezen gaf kreeg ik dingen meer op een rijtje en kon ik ook bepaalde dingen een plek geven. Ook deed dit me stappen zetten die ik dacht nooit te kunnen.
Voordat ik met de coaching startte had ik ook vaak negatieve gedachten over mijzelf waar ik dan ik kon blijven hangen. Sarah liet mij door bepaalde oefeningen zien hoe ik hiermee om kan gaan en die negatieve gevoelens als het ware kan neutraliseren. Dat maakt dat ik nu minder negatief over mijzelf denk en dat ik alles beter kan relativeren en positiever in het leven sta. Doordat we samen hebben gekeken naar waar ik vandaan kom en gekeken hebben naar mijn kwaliteiten en mijn kernwaarden heb ik een basis gelegd voor mijzelf. Hierdoor kan ik betere keuzes maken waarbij ik dicht bij mijzelf kan blijven en kan ik verder werken naar meer waardering voor mijzelf.

Ik ben heel dankbaar dat Sarah op mijn weg is gekomen en dat ik nu met meer zelfvertrouwen en lef verder kan gaan.'

Zo mooi om te zien, horen en lezen dat iemand zich vrijer en zelfverzekerder is!

INTERVISIEGROEP IN HET NOORDEN GEZOCHTIk ben voor mijn werkzaamheden als coach op zoek naar een intervisiegroep, bij voo...
08/11/2022

INTERVISIEGROEP IN HET NOORDEN GEZOCHT

Ik ben voor mijn werkzaamheden als coach op zoek naar een intervisiegroep, bij voorkeur in de provincie Groningen.

Misschien heb jij nog ruimte in de groep waar jij aan deelneemt of ken je iemand die een goede tip heeft?

Groet,

Sarah

IETS NIEUWS LEREN Vandaag heb ik een online gitaarles gevolgd.Na een uur oefenen met de basis, kon ik het liedje 'lang z...
23/10/2022

IETS NIEUWS LEREN

Vandaag heb ik een online gitaarles gevolgd.

Na een uur oefenen met de basis, kon ik het liedje 'lang zal ze leven' spelen! Leuk om straks op een verjaardag te doen.

Iets nieuws leren doet je zelfvertrouwen goed. Bij kinderen zie je dat vaak heel goed en gek genoeg vergeten we dit soms als volwassenen.

We vinden dan opeens dat we alles moeten kunnen. Gek toch?!

In mijn mailing vandaag hoor je een korte podcast over wat zelfvertrouwen nou precies inhoudt. Het aanleren van vaardigheden is daar één onderdeel van.

Ontvang je de mailing nog niet? Laat hieronder of in een DM gerust je email achter.

Wat ga jij voor nieuws leren deze week?

Fijne week alvast!

Gr Sarah

Hoe vaak gaat er wel niet mis in de communicatie?! 💥Iemand begrijpt je verkeerd, iemand reageert emotioneel, er ontstaan...
14/10/2022

Hoe vaak gaat er wel niet mis in de communicatie?! 💥

Iemand begrijpt je verkeerd, iemand reageert emotioneel, er ontstaan irritaties, je kwetst iemand terwijl je het niet zo bedoelt.

🥁 Ook in relaties, in welke zin dan ook, is dit één van de meest uitdagende thema's.

💡Waar het vaak mis gaat is dat we ons vooral richten op de ander. Hoe kan ik het zo goed mogelijk doen voor de ander? Of teveelop jezelf.

🙌🏻 Voor jou de uitdaging om te proberen bij jezelf én bij de andere te zijn. Jezelf én de ander echt proberen te begrijpen.

Ik ben heel benieuwd hoe dan het gesprek verloopt!

✅ Ps mocht je meer willen leren hierover, weet dat dit ook onderdeel is van de coaching.

Fijn weekend alvast!

Gr Sarah

Christa heeft onlangs haar coachingstraject bij mij afgerond, met succes! Ik heb haar gevraagd of ze haar verhaal wil de...
06/10/2022

Christa heeft onlangs haar coachingstraject bij mij afgerond, met succes! Ik heb haar gevraagd of ze haar verhaal wil delen ter inspiratie wellicht voor jou!

‘In de knoop met mezelf en met veel frustraties kwam ik bij Vrouwzeker terecht. Ik modderde al jaren aan en was nooit echt hersteld van de burn-out die ik al jong kreeg.

In het eerste gesprek wist Sarah dat door de juiste vragen te stellen al snel op tafel te krijgen. Alles waar ik in vast liep was uiteindelijk te herleiden tot patronen en negatieve overtuigingen die ik als kind had ontwikkeld in een moeilijke jeugd. Daardoor was ik niet in staat om grenzen aan te geven, had ik een negatief zelfbeeld, durfde ik geen ruimte in te nemen en onderdrukte ik emoties door vanuit mijn hoofd te leven. Ik leerde dat dit een overlevingsmechanisme was dat me als kind had geholpen, maar mij als volwassen vrouw enorm in de weg zat. De patronen en overtuigingen hadden negatieve invloed op privé- en werkrelaties waardoor verhoudingen verstoord raakten en ik het moeilijk vond om me open te stellen en echt contact te hebben met mensen. Mede hierdoor wisselde ik nogal eens van baan en vond ik het moeilijk om vriendschappen aan te gaan.

Sarah’s aanpak is een combinatie van gesprekken waarin ze echt luistert naar wat er zich achter je woorden bevindt en daar vragen over stelt en oefeningen die helpen je bewust te worden van patronen en overtuigingen. Sessie na sessie verdiepte ik me onder leiding van Sarah in verschillende facetten van deze patronen en overtuigingen en al snel ontstond er meer rust en ruimte in mijn hoofd. Ik leerde herkennen wanneer mijn hoofd direct een emotie wilde overstemmen, ontdekte dat ik allerlei regeltjes voor mezelf had bedacht en herkende wanneer ik in mijn hoofd mezelf weer eens iets had opgelegd wat ik in mijn hart eigenlijk niet wilde. Moeten werd loslaten en voelen waar ik echt behoefte aan had, emoties kregen de aandacht die ze verdienden en gaven me veel inzicht. Doordat ik me open stelde in contact werden vriendschappen hechter en ontstonden waardevolle nieuwe relaties, zowel in werk als privé.’

Groet, Christa

Dank je wel Christa dat je je verhaal wilde delen! Fijne dag, groet Sarah

Adres

Reitdiephaven 430
Groningen
9746RK

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Vrouwzeker nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Vrouwzeker:

Delen

Type