17/01/2022
Omdat deze bijna-volle maan-dag blijkbaar ook wel Blue Monday wordt genoemd maak ik er accuut maar een Heavenly Blue Monday van.
Dat past me beter.
😉
Welterusten voor straks.
En binnenkort schrijf ik ook weer lekker voor en over onze allerliefste kleurrijke Toverballen, hoor.
Oh én ik heb weer ruimte voor coaching in mijn hoofd, hart en dagen. Dus voel je vrij om contact op te nemen voor een zacht steuntje in de rug voor jou of je kind(-eren).
Liefs, Siska 🍨
🌱 Flexibel Zijn 🌱
Vandaag kreeg ik deze tekst weer eens onder ogen. Ik schreef het een aantal jaar geleden op mijn andere pagina, ver voordat ik überhaupt durfde te dromen over 'Briefjes op het aanrechtblad'.
Op deze (Heavenly😉) Blue Monday, misschien toch even een mooie reminder...
~ Flexibel Zijn ~
Lief mens,
Denk jij misschien dat "flexibel zijn" betekent dat je altijd, direct klaar kunt of moet staan?
Ben je misschien gaan geloven dat "flexibel zijn" betekent, dat jij je eigen plannen of zelfs lichaam, zomaar ineens om kunt gooien omwille van "dat wat er van je gevraagd wordt", door een ander of door je agenda?
Omwille van je werk.
Omwille van je vrienden.
Omwille van je familie.
Omwille van de tikkende klok.
Dat is heel vaak en veel "flexibel zijn",
omwille van een ander of iets anders...
Maar wat nou als dat helemaal niet is wat bedoelt wordt met 'flexibel mogen Zijn'?
Wat nou, als datgene wat jij aan het doen bent, eigenlijk niet veel meer is dan over je eigen grenzen gaan?
Dat het je wel dankbaarheid, of een gulle lach oplevert, van anderen of van iets buiten je om,
Maar ook een zere rug.
Een stijve nek en een heleboel on-afgemaakte eigen prioriteiten...
Voelt "flexibel" dan nog wel zo flexibel?
Want voel op die momenten maar eens, lief mens,
Hoe VOELT jouw lijf?
Flexibel, zoals een elastiek?
Of juist star en strak?
Hoe voelt jouw agenda?
Hoe voelt jouw dagplanning?
FLEXIBEL en dus rek-baar?
Of juist bomvol en rek-loos?
Lief mens,
Flexibiliteit is dat je mee beweegt.
Flexibel kunnen Zijn is dat jij mee beweegt met je Zelf en met juist jouw eigen Leven.
Flexibiliteit is misschien wel dat je 's ochtends opstaat en even voelt hoe je je voelt en daarop reageert en anticipeert.
Flexibiliteit is misschien wel durven zeggen dat je iets aanpast, verzet, omzet of zelfs afzegt.
Omwille van...
Juist je Zelf.
Want pas als jij je goed voelt, heb je iets te geven aan een ander.
🌟Flexibiliteit is een constante activiteit.
Constant even bewust VOELEN of je mee gaat in de stroom van je leven of dat je er tegenin aan het zwemmen bent.
En daarop durven te re-ageren...
Eerst voelen. En daarop afstemmen.
Want dat is stap 2.
Actie zetten op je gevoel.
Voorkomen is beter dan genezen.
Iets doen voor een ander of er kunnen zijn voor een ander is mooi.
Maar schiet je er in door en vergeet je even te voelen hoe het met jou Zelf gaat, dan schiet je, per ongeluk, misschien snel door richting "Pleasen"...
Natuurlijk zijn er iedere dag dingen die "moeten".
Maar je mag de keuze maken hoe jij die dingen doet.
En je mag altijd de keuze maken om te voelen of datgene waarin jij je aanpast, je voegt of "je flexibel opstelt", wel iets is wat goed is of goed voelt voor JOU...
Kijk naar dat wat het leven je presenteert, iedere dag opnieuw.
Om van daaruit bewust even te kiezen hoe jij hiermee om kunt en wilt gaan...
Dát is misschien wel de ware Kracht van Flexibiliteit.
En dat "moet" je mogen van jezelf.✨
Want al houdt heel het land van je,
al die 17 miljoen mensen,
JIJ bent degene waar jij het, dit hele leven lang, mee "moet" en mag doen.
Dus lief mens...
Voel.
En wees een beetje lief voor je Zelf.💖
🌱
Liefs, Siska