Siska Tromp Ont-wikkelt

Siska Tromp Ont-wikkelt Auteur van Het Toverballenparadijs. Opvoeden, onderwijs en leven vanuit je allermooiste eigen-Wijsheid. Coaching voor volwassenen en kinderen. Tel.

Specialisme: HSP, begaafdheid, levenspad begeleiding
Motto's: Dromen, durven, doen. Je gevoeligheid is je kracht Over Siska

Al meer dan twintig jaar coacht Siska mensen van 0 tot 100 op hun weg door het leven. Ze werkte onder meer binnen scholen, kinderdagverblijven en voor verschillende onderwijsadviescentra, een psychologenpraktijk en de laatste jaren vanuit haar eigen praktijk ‘Siska Tromp Ont

-Wikkelt’. Haar expertise ligt op het gebied van hoogsensitiviteit, begaafdheid en
levenspad begeleiding. Siska is naast haar werk vooral moeder van twee (hooggevoelige, begaafde) kinderen. Ze heeft een dochter die inmiddels puber is en een zoon die op de basisschool zit. Naast haar Master NLP en diverse studies op het gebied van onderwijs, opvoeding, psychologie, energetische ontwikkeling en spiritualiteit, is Siska dus vooral een ervaringsdeskundige. Als schrijfster deelt ze haar herkenbare en inspirerende teksten over opvoeding, onderwijs, hoogsensitiviteit en bewust leven via diverse social media kanalen. Wat ik jou kan bieden:
(scroll ook vooral even over mijn paginaberichten, waarin ik af en toe lijstje plaats met redenen waarom mensen mij opzoeken of wat ik zou kunnen betekenen voor jou of jullie)

~(Life-)Coaching, onderwijs- en opvoedkundig advies bij hoogsensitiviteit.

~ Meer dan 15 jaar ervaring in het werken met (hooggevoelige) kinderen, volwassenen en teams

~ Deskundigheid vanuit pedagogische achtergrond binnen het basisonderwijs en voorschoolse voorzieningen en middelbare scholen. Trainer/coach van o.a. sova- en faalangst trainingen, werkervaringen in eerstelijnpsychologie, NLP Master en alternatieve therapievormen specifiek gericht op hoogsensitiviteit.

~mogelijkheid tot samenstelling plan van aanpak bij leer-/gedragsproblemen binnen school m.b.t. hooggevoelige kinderen.

~coaching van zowel kinderen, volwassenen als teams of gezinnen.

~begeleiding vanuit 3-ledige aanpak (body, mind & spirit). Waardoor Siska zich onderscheidt van regulier aanbod waar veelal uitgegaan wordt van enkel body en mind. Juist bij HSP is die 3e factor bepalend voor het al dan niet behalen van krachtige resultaten en uiteraard essentieel voor het aanvoelen van elkaar.

~doelgericht; korte tijdsmomenten.
~mogelijkheid tot enkel eenmalige adviserende gesprekken.
~regelmatig aanbod van workshops en mini cursussen. Voor vrijblijvende informatie;
Bel, app of stuur een bericht. Nr. 06 48 47 63 82

Even ter info: i.v.m. de weersvoorspelling voor morgen heb ik besloten om niet deel te nemen aan de fair in Linde. Voor ...
08/04/2022

Even ter info: i.v.m. de weersvoorspelling voor morgen heb ik besloten om niet deel te nemen aan de fair in Linde.
Voor wie wel gaat, heel veel plezier gewenst!
En wie weet tot een volgende keer!
Liefs, Siska

04/04/2022

Even snel een kleine reminder voor al onze diepe denkertjes (groot en wat kleiner):
Vandaag om 12:00 uur gaan de sirenes af.
1e maandag v.d. maand.

01/04/2022

...zucht.
Er ligt een trui op de trap.
Van de puber.
Klaargelegd door ondergetekende om meegenomen te worden naar boven.
Puber loopt er 3x aan langs op haar weg naar boven.
Drie keer. Drie keer langs haar eigen trui.
Niet de mijne.
En nu heb ik haar "mood" verpest.
Want ik zeur.
En ik ben "zoooo moederig aan het doen".
Zij had er geen last van nl.
Ook geen problemen mee.
Dus.

Fijne vrijdagochtend allen.
Geniet van de witte wereld!

Liefs, Siska.
P.s. de stilte van mijn kant uit komt omdat ik bere druk ben met het spelen met brocante én met mijn boeken.
Volgende week zaterdag 9 april sta ik voor de eerste keer ooit met m'n beide boeken op een fair.
En ik sleep uiteraard de nodige brocante pareltjes mee, om de hobby te voeden💃.
Leuk kraampje wordt het!
Linde fair te Linde. Zaterdag 9 april.
Van 11:00 tot 16:00 uur.
Ook leuk voor de toverballen want er is een speelweide en van alles voor hen erbij georganiseerd.
Flyer volgt zsm.

🍨Druilerige dagen mogen we soms zelf een beetje opfleuren. Net zo lang tot...De Lente komt! 🌷🌷Liefs,Siska
03/02/2022

🍨Druilerige dagen mogen we soms zelf een beetje opfleuren. Net zo lang tot...
De Lente komt! 🌷🌷

Liefs,
Siska

Over Brocante, Vintage, oude leuke meuk en andere geneugten des levens 💃 Kortom:Ik vind het ondertussen de hoogste tijd ...
24/01/2022

Over Brocante, Vintage, oude leuke meuk en andere geneugten des levens 💃 Kortom:

Ik vind het ondertussen de hoogste tijd om weer eens even een ouderwets straaltje Siska de tijdlijn op te laten fladderen.
Want dat is alweer even geleden.
Het Luchtige. Het speelse.

Ik was het een beetje kwijt.
Althans, ik was het natuurlijk niet kwijt, ik had het vooral heel erg zorgvuldig verstopt.
Ergens dieper in mijZelf.

"St***je overleven" nam de afgelopen paar jaar een aantal keer flink de overhand bij ons thuis.
En hoewel we ook hele mooie dagen en maanden hebben gekend en een paar hoogtepunten (zoals de uitgave van mijn boeken bijv.🌱🍨) was het toch best pittig.
Dat geeft niet.

Zolang het tij maar een keer weer keert.
En soms en misschien wel altijd, kun je daar gelukkig Zelf een handje bij helpen.
Door de Vreugde en het Plezier er even weer bij te roepen.
En "st***je overleven" te bedanken voor haar toen-nodige diensten, om haar vervolgens weer mee te laten vliegen met de wind.
Vervlogen tijden...

Dat brengt me dus, met een heul gemakkelijk bruggetje, naar dit berichtje wat ik graag met je wil delen.
Want... Mevrouw Tromp heeft weer eens een droom-durf-doe projectje uit haar mouw geschudt.
Eentje die al jaren in een oude koffer zat en er, af en toe, even van mijzelf uit mocht piepen om het Leven leuk, makkelijk en vooral uitzinnig vrolijk te maken.

Mijn brocante droom.
Ik hou er zo van.
Van oud spul. Van schatten en vondsten die menigeen "oude troep" noemt.
Van dozen volgestouwd uit oma's oude keukentje. Of stoffige rommelschuren waar de geur van roest en stro mijn zintuigen prikkelen en ik, letterlijk, als een KIND zo blij lekker doorheen mag struinen.

Geef die rommel maar aan mij.
Glad gelukkig word ik er van.
En het kind in mij, wat ik nog steeds te vaak een beetje wegduw(de), schater lacht dan, al koppeltje duikelend, tussen de emaille, blik, verweerd hout en elegante melkbussen door.
Dolle pret.

Helemaal "mijn ding".💃
Dus... Omdat ik een aantal jaren geleden mijzelf ten doel heb gesteld dat ik ieder jaar een droom ga uitleven, voelde ik heel duidelijk dat 2022 een jaar voor mij mag worden waarin ik eindelijk weer eens ongegeneerd ga spelen.
Maar dan ook ECHT on-ge-ge-neerd.

Schaamte-loos!

Ik heb alle brocante en vintage, antiek en curiosa dus tevoorschijn getoverd die ik nog had. En... Ik Verhoog de feestvreugde voor mijzelf door daarnaast wekelijks een heus "struin-uitje" te mogen doen!
Wat.Een.Walhalla.

Maar goed...
Bij Mijn brocante droom hoort ook (uiteindelijk ooit) een kraampje, volgestouwd met schatten voor het publiek dat er net zoveel liefde voor voelt als ik.
En natuurlijk reisjes naar landen waar de brocante markten mij van de nodige voorraad gaan voorzien.
En een lichtblauwe oude besteleend-bus.
Waar ik dan mee op pad ga.
Op struinjacht.
Met een bloknote en een pen op de bijrijdersstoel. Dat wel altijd.
Want schrijven of woorden die willen stromen, die blijven natuurlijk, dwars door deze oude droom, heen komen.

Schrijven moet ik.
Struinen moet ik.
Ademen. Voelen dat ik leef.
En heeeeeeel bizar veel plezier maken en keihard lachen om mezelf omdat "ik wel gek lijk met al die oude zooi in m'n Kofferbak"😂.
Maar oeh zo heppie.

Geen idee of die droom ooit in deze vorm uitkomt hoor.
Maar niet geschoten is altijd mis.

Je kunt wel blijven dromen.
Maar je kunt ook, net zo makkelijk, dezelfde droom "gewoon een beetje voor de LOL" gaan doen.

And so here we go!
Als je er ook van houdt... Ik heb de eerste lichting online gezet. Ik verkoop eerst maar eens wat ik allemaal nog in oude koffers had liggen. En een aantal grote spullen die in mijn schuur niet de liefde krijgen die ze wél verdiend hebben!

Het is hobby.
Mijn hobby.
En hobby's zijn bedoeld om van te genieten.
Te spelen. Te lachen.
En vooral niét om er moeilijk over te doen.

Dus dat ga ik ook niet doen.
Mooi.niet.

Ik heb een insta-accountje gemaakt.
En daar plaats ik op wat weg mag.
En met vrolijke plaatjes stuur ik met een lach ook mijn meuk marktplaats op.
Mogen ze daar een beetje staan shinen.
Terwijl ik ondertussen lekker verder struin, op zoek naar vergeten schatten en verstofte wonderlijke vondsten.

Zo maak ik 2022 nu al een TOPjaar.
Met coachen, schrijven, struinen én mijn "rommel" opruimen.

Waardoor ik steeds meer zowel het kind in mij als de moeder in mij glad gelukkig weet te maken...😉👜

Tot gauw.
En zoek me gerust op mocht je ook houden van oude heerlijke zooi.
Ik vul de komende tijd mijn insta-dingetje aan.. En op MP staat de eerste lichting al klaar. Dat ruimt al lekker op dus.😉
(Zoekterm: Sis brocante)

Vandaag zelfs een vintage Perzisch tapijtje geplaatst. Niets voor mij en toch weer wel. Want...ze is Hemels-Blauw!!!
Zoals de Lucht.
En laat dat luchtige nou precies zijn waar ik dit jaar voor ga.
Ik gun het jou ook.

2022: Speel en Deel!🤸🤸✨

Ga je mee?
🍨
Liefs, Siska

Omdat deze bijna-volle maan-dag blijkbaar ook wel Blue Monday wordt genoemd maak ik er accuut maar een Heavenly Blue Mon...
17/01/2022

Omdat deze bijna-volle maan-dag blijkbaar ook wel Blue Monday wordt genoemd maak ik er accuut maar een Heavenly Blue Monday van.
Dat past me beter.
😉

Welterusten voor straks.
En binnenkort schrijf ik ook weer lekker voor en over onze allerliefste kleurrijke Toverballen, hoor.
Oh én ik heb weer ruimte voor coaching in mijn hoofd, hart en dagen. Dus voel je vrij om contact op te nemen voor een zacht steuntje in de rug voor jou of je kind(-eren).

Liefs, Siska 🍨

🌱 Flexibel Zijn 🌱
Vandaag kreeg ik deze tekst weer eens onder ogen. Ik schreef het een aantal jaar geleden op mijn andere pagina, ver voordat ik überhaupt durfde te dromen over 'Briefjes op het aanrechtblad'.
Op deze (Heavenly😉) Blue Monday, misschien toch even een mooie reminder...

~ Flexibel Zijn ~
Lief mens,
Denk jij misschien dat "flexibel zijn" betekent dat je altijd, direct klaar kunt of moet staan?

Ben je misschien gaan geloven dat "flexibel zijn" betekent, dat jij je eigen plannen of zelfs lichaam, zomaar ineens om kunt gooien omwille van "dat wat er van je gevraagd wordt", door een ander of door je agenda?

Omwille van je werk.
Omwille van je vrienden.
Omwille van je familie.
Omwille van de tikkende klok.

Dat is heel vaak en veel "flexibel zijn",
omwille van een ander of iets anders...

Maar wat nou als dat helemaal niet is wat bedoelt wordt met 'flexibel mogen Zijn'?

Wat nou, als datgene wat jij aan het doen bent, eigenlijk niet veel meer is dan over je eigen grenzen gaan?
Dat het je wel dankbaarheid, of een gulle lach oplevert, van anderen of van iets buiten je om,
Maar ook een zere rug.
Een stijve nek en een heleboel on-afgemaakte eigen prioriteiten...

Voelt "flexibel" dan nog wel zo flexibel?

Want voel op die momenten maar eens, lief mens,
Hoe VOELT jouw lijf?
Flexibel, zoals een elastiek?
Of juist star en strak?

Hoe voelt jouw agenda?
Hoe voelt jouw dagplanning?
FLEXIBEL en dus rek-baar?
Of juist bomvol en rek-loos?

Lief mens,
Flexibiliteit is dat je mee beweegt.

Flexibel kunnen Zijn is dat jij mee beweegt met je Zelf en met juist jouw eigen Leven.

Flexibiliteit is misschien wel dat je 's ochtends opstaat en even voelt hoe je je voelt en daarop reageert en anticipeert.

Flexibiliteit is misschien wel durven zeggen dat je iets aanpast, verzet, omzet of zelfs afzegt.
Omwille van...
Juist je Zelf.

Want pas als jij je goed voelt, heb je iets te geven aan een ander.

🌟Flexibiliteit is een constante activiteit.

Constant even bewust VOELEN of je mee gaat in de stroom van je leven of dat je er tegenin aan het zwemmen bent.

En daarop durven te re-ageren...

Eerst voelen. En daarop afstemmen.
Want dat is stap 2.
Actie zetten op je gevoel.
Voorkomen is beter dan genezen.

Iets doen voor een ander of er kunnen zijn voor een ander is mooi.
Maar schiet je er in door en vergeet je even te voelen hoe het met jou Zelf gaat, dan schiet je, per ongeluk, misschien snel door richting "Pleasen"...

Natuurlijk zijn er iedere dag dingen die "moeten".
Maar je mag de keuze maken hoe jij die dingen doet.
En je mag altijd de keuze maken om te voelen of datgene waarin jij je aanpast, je voegt of "je flexibel opstelt", wel iets is wat goed is of goed voelt voor JOU...

Kijk naar dat wat het leven je presenteert, iedere dag opnieuw.
Om van daaruit bewust even te kiezen hoe jij hiermee om kunt en wilt gaan...

Dát is misschien wel de ware Kracht van Flexibiliteit.

En dat "moet" je mogen van jezelf.✨

Want al houdt heel het land van je,
al die 17 miljoen mensen,
JIJ bent degene waar jij het, dit hele leven lang, mee "moet" en mag doen.

Dus lief mens...

Voel.
En wees een beetje lief voor je Zelf.💖

🌱
Liefs, Siska



✨  Kerst 2021  ✨Waar je ook bentOf waar je ook gaatDe komende 2 dagen En alle dagen van het nieuwe jaarLaat je Licht sch...
24/12/2021

✨ Kerst 2021 ✨

Waar je ook bent
Of waar je ook gaat

De komende 2 dagen
En alle dagen van het nieuwe jaar

Laat je Licht schijnen

Het hoeft niet groots
Het hoeft niet extreem bijzonder of speciaal

"Just Shine"

En doe af en toe een dansje
op je lievelings muziek

Geluk, Vrijheid en Rijkdom
Is een kwestie van gevoel

Wanneer je danst en lacht en lief hebt
Ervaar je precies wat ik bedoel

Ik wens je alle goeds voor nu
En voor het nieuwe jaar

Hou vast aan je dromen
En vooral... aan elkaar.
💖

Liefs, Siska

Want als iets héél hard bij je binnenkomt...Dan is het maar wat fijn dat het er, op een gegeven moment, ook weer uit(en)...
17/12/2021

Want als iets héél hard bij je binnenkomt...
Dan is het maar wat fijn dat het er, op een gegeven moment, ook weer uit(en) komt.
Dus laten we ze geen deksels aanbieden voor op de beerput, geen maskers voor hun ware gezicht en geen muren om hun hart mee af te schermen.
Maar laten we hen (en onszelf 😉) leren,
hoe ze intense gevoelens op een handige manier kunnen uiten...

Zodat de schaterlach de ruimte, af en toe, blijft vullen.
En zodat ze kunnen zeggen wat ze dwars zit, zonder het uit te hoeven brullen.
💗
Liefs, Siska

P.s. Ik heb maar weer een stapel Toverballenparadijsjes ingepakt vandaag, zodat ze nog vóór de Kerst onder de boom kunnen.
Dus heb je haar jezelf of een ander nog niet cadeau gedaan?
Als je nu appt, gaat ze morgen nog onderweg naar je. En heb je heerlijk iets te lezen tijdens de Kerst.🍨
Tel.nr. voor app bestelling: 06 48 47 63 82
(Ook te bestellen via Bol.com
excl. Cadeauverpakking)

25/11/2021

...ik spreek me zelden hier uit over zaken waar ik zelf (nog) niet alle kanten van be-Licht heb.
Of waar al meer dan genoeg (tegen-)Licht op geworpen wordt.
Maar wat ik wél weet en waar ik al dit hele leven lang zo diep in geloof, is in de Kracht van SAMEN.
Ik wil het liefste SAMEN 💖

S Amen

Liefs, Siska

Sint of Kerst tip!🍨Bestellink en verzendinfo. onderaan dit bericht.        🍭Het Toverballenparadijs🍭Opvoeden, onderwijze...
24/11/2021

Sint of Kerst tip!🍨
Bestellink en verzendinfo. onderaan dit bericht.
🍭Het Toverballenparadijs🍭
Opvoeden, onderwijzen, en Leven vanuit je allermooiste eigen-Wijsheid.

Een inspirerende bundel korte teksten en gedichten voor vaders, moeders, opvoeders, leerkrachten, opa’s & oma’s en alle andere begeleiders van onze kleurrijke Toverballen.

In Het Toverballenparadijs vind je:
☀️ Een aantal gevoelige gedichten.
☀️ Een selectie van de mooiste, herkenbaarste
blogs uit de afgelopen jaren.
☀️ Tips voor in de klas, thuis, of in jou eigen
leven.
☀️ Inspirerende en herkenbare teksten over
opvoeden.
☀️ Eye openers of juist herkenbare tools voor
in het onderwijs.
☀️ Informatie en een paar tips over
hooggevoeligheid bij kinderen &
volwassenen
☀️ Een klein beetje herkenning en tips over
(hoog-)begaafdheid bij kinderen
☀️ Teksten die je inspireren tot het beleven van
je eigen mooiste Leven

☀️ Kortom: Een boekje vol, makkelijk en vlot te
lezen korte teksten die je even doen laten
nadenken over;
Waarom je doet wat je doet…
In de opvoeding, voor de klas, of in jouw
eigen Leven.

En het allermooiste wat jij kunt gaan
vinden in Het Toverballenparadijs?
Dat is toch wel…

🌟 De Zon in JeZelf 🌟

Bestel direct zonder cadeau verpakking:
https://www.boekscout.nl/shop2/addtocart.php?bid=11347
Het boek is ook te bestellen bij Bol.com
(Levertijd 2 tot 5 werkdagen)

🍨🎁Óf....ontvang binnen 1 a 2 dagen in cadeauverpakking, rechtstreeks bij Siska:
via de app knop of whats app:06 48 47 63 82.
Ik stuur je een betaalverzoek en zorg dat het cadeautje z.sm. bij je is.

Aanschafbedrag: 18,99 euro.
*Verz.kosten zijn inclusief bij Bol.com en de webshop van Boekscout.
*Verz.kosten via Siska: 2,00 euro.
Maar..dan krijg je dus wel een héél mooi cadeautje in de bus.🍨💝

Dit boek gaat je vast veel herkenning opleveren!

Liefs,
Siska

🍨Deze kwam ik net weer tegen in mijn stapeltje oude krabbels voor het Toverballenparadijs. Altijd fijn, als de Zon zomaa...
21/09/2021

🍨Deze kwam ik net weer tegen in mijn stapeltje oude krabbels voor het Toverballenparadijs. Altijd fijn, als de Zon zomaar ineens stralend verschijnt. ☀️
Ik deel hem hieronder daarom graag nog een keer met je.
Deze en vele andere Licht-opstekers vind je in mijn beide boeken. Naast natuurlijk nog wat inspiratie, enkele gedichten en de nodige prikkelende zinnen om even weer bewust stil te staan, heel dicht bij de Zon in je Zelf...

🍨 Her ont-dek de Zon in je Zelf 🍨

Voor jou,
Wanneer je denkt dat 't (L)even grijs en saai is...

Wat hoop ik dat je de zon voelt.
Die altijd op je gericht is.
Wat hoop ik dat je de zon kunt voelen die IN jou zo fel schijnt.

Wat gun ik jou dat jij in jeZelf ziet
wat ik en anderen om jou heen,
zien als we naar je kijken.

Zet even de donkere bril af.
Verwissel hem voor eentje met helder glas.
En kijk.
Kijk van bovenaf naar jezelf.
Kijk van onderaf naar jezelf.
Kijk van voren en van achteren.
En vooral, lief mens,
Kijk vooral eens naar binnen...

Dáár zit die zon die jij telkens weer kwijt lijkt te raken.
Dáár schijnen de warme zonnestralen,
dwars door alle lagen,
van je eigen opgebouwde muren, heen.

Zie nou toch eens wat jij de wereld, je eigen wereld om je heen, te bieden hebt!

Zie jeZelf.

En lukt 't niet ineens? Geeft niets.
Begin dan klein; doe iets wat je blij maakt.
Dat is de weg naar jouw zon...
Het maakt niet uit WAT het is dat jou blij maakt. Maar DOE het.

Doe het zoveel en zo vaak mogelijk.
'T hoeft geen uren te duren.
Al zit je elke dag 10 minuutjes te tekenen, te puzzelen, te lezen of sta je 1 nummer met de radio op 10 mee te dansen....
Start met gewoon elke dag 1 x iets te doen
waar jij blij van wordt.

En je zult zien....

Je gaat de zon in jezelf herkennen.
Je gaat 't voelen.
En je zult er steeds sneller en makkelijker naartoe terug kunnen grijpen...

Her-ONT-dek je éigen stralende kleuren.
Her-ONT-dek je éigen plezier.
Her- Vind de zon jeZelf!

💖
Liefs, Siska

Adres

Gramsbergen

Telefoon

0648476382

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Siska Tromp Ont-wikkelt nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Siska Tromp Ont-wikkelt:

Delen