Davo'77

Davo'77 De leukste volleybalvereninging van Dalem, Gorinchem en omstreken! Training (bijna) elke donderdag om 21.00 in het Dalemplein, Gorinchem!

Afgelopen week was het zover, de eerste Gorinchemse derby sinds lange tijd, De Meteoor tegen Davo’77! Beide teams begonn...
20/01/2026

Afgelopen week was het zover, de eerste Gorinchemse derby sinds lange tijd, De Meteoor tegen Davo’77! Beide teams begonnen vol goede moed aan de eerste set. Bij Davo liep het niet soepel, en de tegenstander liep uit tot 20-14. Maar met een enorme servicereeks sloeg het helemaal om, en na een nagelbijtende set kwam Davo als winnaar uit de bus met 25-20!
Dat gaf moed voor de 2de set, daar liep het spel een stuk beter van Davo. De aanval draaide ook beter en met een goeie service werd ook deze set gewonnen met 25-14. In set 3 was het van hetzelfde laken een pak, ook deze ging naar Davo!
In de 4de set kwam de Meteoor sterk uit de startblokken en pakte meteen een voorsprong. Bij Davo liep het niet soepel, en kwamen we er niet uit op de manier zoals we wilden. Met wat onnodige fouten was de set uiteindelijk voor De Meteoor met 25-20.
Een leuke pot tegen een bekende tegenstander, en gelukkig ging Davo met 3 punten terug naar huis!

Afgelopen donderdag was het zover, de eerste wedstrijd van het seizoen tegen Smash! De ontmoeting tussen Davo77 en Smash...
12/12/2025

Afgelopen donderdag was het zover, de eerste wedstrijd van het seizoen tegen Smash! De ontmoeting tussen Davo77 en Smash leverde een bijzonder spannende en sportieve volleybalwedstrijd op, die uiteindelijk eindigde in een 2–2 gelijkspel in sets. Beide teams toonden vechtlust, inzet en respect voor elkaar, waardoor het publiek kon genieten van een aantrekkelijke en faire partij volleybal.
Alles lezen? Dat kan hier: https://davo77.nl/wedstrijdverslagen/thuiswedstrijd-davo77-smash/

Op 13 november hebben we onze tweede thuiswedstrijd gespeeld. Onze tegenstander was Phoenix uit Zaltbommel.Een bekend te...
21/11/2025

Op 13 november hebben we onze tweede thuiswedstrijd gespeeld. Onze tegenstander was Phoenix uit Zaltbommel.
Een bekend team voor ons, daar hebben we al vaker tegen gespeeld. Een geduchte tegenstander, dus we hadden er zin in!
Helaas waren er wat afmeldingen vanwege ziekte en andere verplichtingen, dus we hadden maar 7 wedstrijdspelers om op te stellen. Met name de heren (Klaas, Arjo en Maarten) lieten het afweten😊
André was vandaag de scheidsrechter en Arjo hield de stand bij.
Tijdens de eerste set ging Phoenix er meteen vol in. We hadden de nodige moeite met hun service en smashes: de pass kwam regelmatig niet bij setuppers Arend en Janine terecht.
En dan valt het ook niet mee om er een setup op maat van te maken. Onze aanval kwam daardoor niet echt uit de verf.
De eerste set ging dan ook verdiend naar de tegenstander: 14-25.
In de tweede set liep het passen wat beter, waardoor er ook wat meer aangevallen kon worden.
Maar de spelers van Phoenix leken overal te staan en wisten de bal steeds van de grond te houden.
Het viel niet mee om hun aanvallen af te blokken. Er werd hard gevochten, maar ook de tweede set ging naar Phoenix: 15-25.
Tijdens de derde set probeerden we op advies van Richard wat sneller te spelen. Met een korte, snelle setup werden een aantal punten gescoord. Maar ook Phoenix bleef goed serveren, stoppen en aanvallen. Een leuke set, maar ook deze ging weer naar de tegenstander: 14-25.
Tijdens de vierde set kwam DAVO voor het eerst in de wedstrijd voor te staan: 2-0!
Daarna ging het een tijdje redelijk gelijk op en werd er aan beide kanten goed gespeeld.
Na een goede servicereeks van Phoenix kwamen we weer op een behoorlijke achterstand: 7-12. Maar we gaven niet op en kwamen weer terug tot 11-14. Phoenix vroeg zelfs hun eerste time-out aan. In deze vierde set lieten we ons beste spel van de wedstrijd zien en sprokkelden we steeds weer wat punten erbij.
Maar helaas net niet genoeg om de set echt naar ons toe te trekken. Phoenix won ook deze set uiteindelijk met 21-25.

Ondanks het verlies hebben we toch een leuke pot volleybal gespeeld!

Donderdag 16/10/2025 speelde we onze eerste thuiswedstrijd in onze nieuwe zaal Het Dalemplein! Tegen de Driesprong, ook ...
23/10/2025

Donderdag 16/10/2025 speelde we onze eerste thuiswedstrijd in onze nieuwe zaal Het Dalemplein! Tegen de Driesprong, ook voor de eerste keer! Een nieuwe tegenstander in onze nieuwe zaal, dat is altijd leuk.

Set 1. We kwamen wat moeizaam op gaan!
Soms een beetje geklungel om de bal goed over het net te krijgen. We gingen best gelijk op maar we wonnen de eerste set met 25-21, ondanks wat opstart problemen.
Set 2. Deze set waren we er lekker bij . Met veel goede servicepunten en mooi en goed team spel. We hadden de tegenstander een beetje verrast leek het wel en wonnen met 25-13.
Set 3. Door de winst van de vorige set waren we een beetje overmoedig op het begin en dat kosten ons wel punten. Toen moesten we terug komen en dat deden we ook! Met lange rally’s en gaan voor elke bal. We hebben gevochten en ook deze set wonnen we met 25-22.
Set 4. We begonnen niet echt super goed, maar was wel leuk voor de eerste keer met 3 dames en 3 heren,d us dat was een leuk iets om te doen! Maar halverwege de wedstrijd moesten we toch even tactisch wisselen om het iets beter te laten gaan. De tegenstander kwamen zelfs op voorsprong en goed ook. Toen moest er nog een tandje bij en er met de laatste kracht die we hadden en de steun van het publiek (het andere deel van ons team die aan het trainen waren) wonnen we deze set ook met 25-23!
Dus we hebben onze eerste thuiswedstrijd in de nieuwe zaal gewonnen, een betere start kan bijna niet.

De kop is eraf! Donderdag 25 september was het zover, de eerste wedstijd van seizoen ’25-’26. Vol goede moed stapten we ...
16/10/2025

De kop is eraf!

Donderdag 25 september was het zover, de eerste wedstijd van seizoen ’25-’26. Vol goede moed stapten we in de auto richting Beneden Leeuwen waar Isala’77 ons op wachtte. Het tijdstip was gunstig, 65% van het team had zelfs nog een koffie kunnen drinken. Bij binnenkomst struikelde we over de reclame voor no-jump-volleybal, we lieten ons niet uit het veld slaan door de negatieve tekst en spraken al snel van keep-your-feet-on-the-floor-volleybal. Al zoekend naar de kleedkamer werden we ook niet verleid tot sjoelen of indoor jeu de boules. We hadden maar één doel: Volleybal. Even wennen aan de zaal, voelde toch een beetje klein, lekker vlot ingespeeld.

De eerste set begon, wat timide en stil keken we af en toe naar links en naar rechts. Het penetratiesysteem werd goed uitgevoerd, Sanne was continue zichtbaar en klaar voor de 2e bal. Toch ging met 25-8 ging de eerste set naar Isala. De 2e set gingen we er beter in, er werd geroepen en het spel werd dynamischer, het werd zelfs 14-14, er werd redelijk gepast en van verschillende kanten aangevallen, maar op het einde gaf Isala even gas en ging er met de set vandoor 25-19. Bijschaven op positie in de servicepass en een paar rake ballen van Maarten, maar ook de derde set mocht niet meer terug naar Gorinchem: 25 -16. De afstand wat bij het systeem hoort begon zijn tol te eisen en daarbij hadden we het moeilijk met de service van de rode nummer 3. De boomlange midden stond daarbij aan het net, op advies van Richard hebben we nog 10 punten gescoord door een bal diep in de hoeken te spelen. Basis blijft de pass, werd besproken in de derde helft. Voor ons gevoel weinig aangevallen, maar dat kan ook het effect zijn van het nieuwe systeem, met drie aanvallers krijg je als individu minder ballen aan het net. Geheel volgens de planning van André liepen we om 21.10 van het veld. Al met al niet gek tegen de gevierde nummer 1 van de competitie om het seizoen zo te starten, we zijn warm.

We hebben 2 nieuwe sponsoren komend seizoen! Wemmers Tanktransport en Klickt ICT verbinden zich vanaf het nieuwe seizoen...
05/08/2025

We hebben 2 nieuwe sponsoren komend seizoen! Wemmers Tanktransport en Klickt ICT verbinden zich vanaf het nieuwe seizoen aan de club en leveren een belangrijke bijdrage aan de verdere ontwikkeling van de vereniging!
Daarnaast markeert september 2025 een nieuw hoofdstuk in de geschiedenis van Davo’77. Wij verhuizen dan, na 48 jaar, naar een nieuwe thuisbasis: sportzaal het Dalemplein in Gorinchem. De moderne faciliteiten van deze zaal bieden volop ruimte voor groei en verbeteren de trainings- en wedstrijdmogelijkheden aanzienlijk. De nieuwe locatie sluit goed aan bij onze ambities om sportief én organisatorisch verder te groeien. De training blijft wel gewoon op donderdagavond, alleen wordt er om 21.00 gestart. De eerste training is op 4 september om 21.00, wees welkom om te komen kijken en/of meedoen!

Op naar Beneden Leeuwen, en de laatste wedstrijd van het seizoen was er één om niet snel te vergeten! Davo nam het op te...
01/05/2025

Op naar Beneden Leeuwen, en de laatste wedstrijd van het seizoen was er één om niet snel te vergeten! Davo nam het op tegen het sterke team Isala en kreeg flinke tegenstand. De eerste set ging met 25-17 naar Isala, die scherp van start ging.

In de tweede set bood Davo meer weerstand, maar ook deze ging met 25-20 naar de tegenpartij. Davo rechtte de rug in de derde set en wist met 23-25 de spanning terug te brengen in de wedstrijd.

De vierde set werd een echte thriller, met een nek-aan-nekrace tot het einde. Uiteindelijk trok Isala nét aan het langste eind met 29-27. Een leuke en sportieve afsluiter van het seizoen!

Wist je dat: Wanneer is de bal “uit” tijdens het volleyballen? In 3 gevallen; de bal raakt de grond geheel buiten de lij...
25/02/2025

Wist je dat: Wanneer is de bal “uit” tijdens het volleyballen?

In 3 gevallen; de bal raakt de grond geheel buiten de lijn, de bal raakt het plafond of de bal raakt de antenne!
Lijkt jou het leuk om dat eens te ervaren?
Kom dan op donderdagavond om 20.30 volleyballen bij Davo in De Elzenhof!

Het wedstrijdteam van Davo speelt in de mix recreanten competitie van Recvol! Maar weten jullie hoeveel dames er minimaa...
18/02/2025

Het wedstrijdteam van Davo speelt in de mix recreanten competitie van Recvol! Maar weten jullie hoeveel dames er minimaal in het veld moeten staan?

In de Recvol competitie spelen we met minimaal 2 dames in het veld!
Lijkt jou het leuk om ook een van die spelers in het veld te zijn?
Kom dan op donderdagavond om 20.30 volleyballen bij Davo in De Elzenhof!

www.davo77.nl
https://recvol.nl/competitie/gemengd/gemengd-hoofdklasse/

Adres

Kruithoorn 3
Gorinchem
4208CJ

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Davo'77 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Davo'77:

Delen