22/11/2025
📝 | SVHV PAKT DE 3 PUNTEN IN EXTREMIS
Na de overwinning van vorige week op concurrent VBC’25 namen het opnieuw op tegen een concurrent: Venhorst JO15-1. We hadden een complete groep vandaag, iedereen was weer fit Renske stond onder de lat vandaag.
We begonnen goed aan de wedstrijd, we namen het initiatief vanaf de aftrap, maar op een paar steekballetjes na die net voor buitenspel werden afgevlagd waren de kansen op een hand te tellen. Er leek geen vuiltje aan de lucht maar na een minuut of 10 spelen kwam er een diepe bal van de thuisploeg deze leek ongevaarlijk bij Renske te komen, maar door het veld remde de bal af en met een doorjagende tegenstander in de buurt moest Renske de bal trappen. Maar ze raakte de bal helemaal verkeerd, we stonden toen allemaal te kijken wat er gebeurde een speler van de thuisploeg pikte de bal op en schoot de bal vanaf een meter of 25 in het doel 1-0. Hierna wilde we wel weer het initiatief pakken maar we bleven in het negatieve hangen. Er was commentaar op iedereen op en rond het veld, de vlagger van de thuisploeg had een rode bril op vlagde alles af in het voordeel van zijn eigen ploeg. Het uitblijven van een fluitje bij een vermeende overtreding, de ergernissen stond bij een paar jongens op ontploffen. Er waren een paar schoten van onze kant waarbij Joep het dichtste bij was met een schot op de lat. De thuisploeg had ook een paar afstandsschoten maar deze waren goed te pakken door Renske. Het zat dus allemaal niet mee, het rustsignaal was zeer welkom.
Even stoom afblazen, de kopjes weer leegmaken en alle neuzen dezelfde kant op zetten. Dit had effect, we kwamen weer beter in ons spel en we speelde constant op de helft van de thuisploeg. We drongen aan en onze schoten werden steeds gevaarlijker. Maar dat ene doelpunt waarop we zaten te wachten bleef vooralsnog uit. Want we speelde scherp en werden ook een paar keer terug gefloten voor buitenspel, een paar keer kwam de pass wel op tijd en konden we door richting het doel, vooral Farrel kreeg een paar goede kansen maar het zat hem niet mee in de afronding. Maar na ongeveer 10 minuten was het Bram die vanaf links een mooie crosspass gaf op Farrel, hij zette de turbo aan en rende iedereen eruit, en net binnen het strafschopgebied haalde hij de trekker over en maakte zijn eerste (en lang verwachtte) doelpunt van het seizoen 1-1. Het teken voor ons om de druk verder op te voeren we wilde kosten wat kost onze ongeslagen status vasthouden. De tijd tikte langzaam weg en klopte steeds harder op de deur, maar de bal binnen schieten kwam er maar niet van. Het scorebord gaf aan dat de 35 minuten erop zaten, de scheidsrechter gaf aan dat er nog 1 minuut extra tijd bij kwam. In die minuut gebeurde er iets waarop we misschien niet meer handen gerekend. Luuk stond randje buitenspel maar mocht door van de vlagger hij ging alleen op het doel af en kon zelf scoren, maar vlak voor de keeper kikte hij de bal breed op Hamzeh hij tikte de bal in de laatste seconde in het doel 1-2!
De vreugde was groot bij iedereen, alle jongens rende naar Hamzeh toe zelfs de bank stroomde leeg en rende het veld in om dit belangrijke doelpunt te vieren.
Volgende week staat er opnieuw een topper op het programma, dan nemen we het in Heijen op tegen EGS’20.