02/04/2019
31 maart 2019
Afgelopen zondag mochten we weer. Uit tegen Helmond, in Helmond, obviously. En de voorbereiding verging niet zonder problemen. Zo moest natuurlijk, classic op de eerste dag van de zomertijd, een van onze nieuwste Scorepies zich verslapen omdat ze haar wekker niet goed had gezet. Tsjaa, die dingen gebeuren. Gelukkig stond er een auto paraat om haar op te halen die was gewisseld met een Scorepioen die volgens het rij-schema niet aan de b***t was deze dag. Snap je hem nog? Nee, wij ook nog steeds niet.
Na deze nodige verwarring was het wel gelukt om op tijd aan de afslag te staan van de wedstrijd. Iedereen was erg gefocust en had er zin, alleen bij de inval-aanvoerster zat een draadje los deze ochtend (vandaar dat ze ook maar de invaller was). Hoe dan ook, vanaf het eerste fluitsignaal waren alle koppies alleen nog maar bezig met de knikkers die wij vandaag mee naar huis zouden nemen. We schoten uit de startblokken en na veel kansen rondde onze raceraket Fred na een geweldige solo prachtig af. En ondanks het stuiterende waterveld, hielden wij ons stand, want niet lang daarna prikte Chirley ook een goaltje mee. Toch begonnen we richting de rust moeite te krijgen met de tactiek van onze tegenstanders. Nog nooit hebben we zo vaak de lucht in gekeken, want elke keer vloog de bal weer over ons heen. Door al deze onwennige hoofdbewegingen raakten we een beetje verward, en nog voordat we onszelf konden voorzien van een banaan lag de bal achter onze keep Senna. Ondanks dit tegengoal, moeten we haar wel complimenten geven, want deze spits heeft als een beest ons goal verdedigd.
De scheidsrechters waren nogal gehaast op deze dag en vonden 5 minuten rust wel genoeg, waardoor we met nog een halve banaan in onze mond op het veld stonden voor deel 2. In plaats van dat we onze 2-1 voorsprong uitbouwden, kwamen we halverwege de tweede helft op een gelijk stand. Met mooie acties en combinaties creëerden we meerdere mogelijkheden om de wedstrijd naar ons toe te trekken, maar helaas viel het dit keer niet onze kant op en wist Helmond in de laatste minuut wel nog een keer het net te vinden.
We hebben weer genoeg verbeterpunten uit deze wedstrijd kunnen halen om ons de komende week op te focussen. Met een goede nek massage zullen we volgende week om 10:45 uur thuis aan Mierlo laten zien hoe wij gebruikelijk de knikkers verdelen. Tot aan de lijn!
#22