15/04/2026
Op 29 augustus ga ik de Stelvio Pass in Italië hardlopend omhoog tijdens Stelvio for Life. Samen met TRC Advocaten, een bedrijf waarvoor ik al jaren met trots trainingen en vitaliteitsprogramma’s verzorg, reis ik naar Italië met één belangrijk doel: zoveel mogelijk geld ophalen voor onderzoek naar kanker.
Als trainer van TRC Advocaten zie ik de groep het hele jaar in de gym, maar dit is natuurlijk andere koek dan een uurtje trainen. Nu gaan we samen de berg op: sommigen lopend, sommigen fietsend en ik zelf rennend.
Deze editie maakt het voor mij nog persoonlijker, omdat kanker ook dicht in mijn omgeving voorkomt. Dat maakt mijn motivatie om de top te bereiken alleen maar groter. Elke kilometer die we omhoog gaan en elke euro die we ophalen dragen bij aan onderzoek naar betere en meer persoonlijke behandelingen.
De uitdaging zelf is ook niet mals: een halve marathon van 21,1 km met 1.533 hoogtemeters, volledig bergop richting de top van de Stelviopas op 2.758 meter hoogte, met 37 haarspeldbochten en een gemiddelde stijging van ongeveer 8%, met uitschieters tot circa 14%. Het wordt fysiek zwaar en mentaal echt een spelletje met jezelf.
Ik heb al vaker marathons gelopen, maar een klim die alleen maar steiler wordt is ook voor mij een flinke uitdaging. Tegelijk maakt dit het voor mij persoonlijk extra bijzonder: door een knie-ongeluk heb ik zes jaar lang niet hardgelopen, en dit wordt dus mijn eerste echte run weer. Ik kijk er enorm naar uit om weer te lopen, al ben ik eerlijk gezegd ook een beetje huiverig.
Misschien maakt dat deze uitdaging juist nog mooier. Het mooiste vind ik om te zien dat de mensen die ik wekelijks train nu zelf hun grenzen verleggen en dit avontuur aangaan. Op die berg ben ik niet alleen de trainer, maar maken we als één team de meters richting de top.
Steun jij mijn loop naar de top voor dit belangrijke onderzoek?
Doneren kan via deze link:
https://www.stelvioforlife.nl/donate/participant/fddaab63-04b6-4a55-ac06-31bb6688133e