28/05/2020
Wie o wie ontwerpt en/of produceert eens een gewone veilige fiets voor ouderen?
Veel ouderen willen heel graag blijven fietsen. Er zijn nu wel fietsen met een lage instap en/ of met trap ondersteuning, maar die maken het fietsen wel makkelijker, maar niet veel veiliger, omdat het veruit de meeste keren misgaat bij het op en afstappen.
Een driewieler lost dat probleem wel op, maar is onhandig breed en heeft een duidelijk handicap-imago. Handig voor mensen met een handicap, maar minder voor anderen.
Nu zie ik al jaren motoren rijden met een dubbel voorwiel of dubbel achterwiel, en zelfs wel eens met allebei dubbel.
Dat zou toch voor fietsen ook moeten kunnen? Een dubbel wiel, waardoor de fiets niet breder wordt dan de trappers of het stuur, maar waardoor het wel veel stabieler op en afstappen is. Het zou zoveel minder ongelukken van ouderen opleveren en zoveel mensen veel mobieler houden.