23/02/2019
Vroeg vetrekken, vroeg vliegen en vroeg aankomen en Barcelona. Alleen maar meer tijd voor leuke dingen! Woensdags kwamen wij aan in Barcelona, waar we meteen begonnen aan onze eerste hockeytraining op de velden van Real Club de Polo. Na deze eerste training in de heerlijke zon vertrokken we naar ons hotel. Woensdag was natuurlijk de avond waarop Ajax tegen Real Madrid speelde. Wij bekeken de wedstrijd gemengd tussen andere Nederlanders en onder het genot van een Hamburger en een frisdrankje in Bar Amsterdam.
Donderdags startten we de dag met een fanatiek paddel toernooi. Publieksliefhebbers Bert en Thijs lieten meerdere teams alle hoeken van de baan zien maar moesten net als Leen & Pieter en Max & Lode de winst aan zich voorbij laten gaan. Toernooiorganisator Stef ging er samen met Stijn met de winst vandoor. Een goede lunch en verschillende gesprekken tussen de spelers over de eerste seizoenshelft in een zonovergoten park deden de wonden van de verliezers al snel helen. Later deze middag speelden we een oefenwedstrijd tegen IJsseloever die wij met een 7-3 wonnen. Een goede wedstrijd en een goed resultaat. Na een powernap in het hotel werd de avond afgesloten bij een Italiaans restaurant vlakbij het hotel.
Vrijdag was onze dag waarop de spieren en scharnieren in de lichamen aan alle kanten piepten en kraakten. Na een stevig ontbijt legden we de tweede hockeytraining af. Dit keer bleven we op het complex rondhangen. Een pauze van anderhalfuur gaf ons genoeg energie om Alkmaar met 4-0 terug te sturen naar hun hotel. Met de laatste krachten liepen we naar de metro en gingen wij terug naar het hotel. Onze briljante reisleiders zouden geen briljante reisleiders zijn als zij niet nog een activiteit hadden gepland. Onder leiding van Bas, Stef en Bert arriveerden we bij een fiets tour bureau. Na de hockey activiteiten stond ons een drie uur lange fietstocht te wachten. Na onderweg wat te hebben geklaagd en meerdere keren uitgescholden te worden door de Spaanse bevolking moeten we achteraf zeggen dat we met onze lowriders op twee wielen verschillende mooie plekken hebben kunnen zien. En dan, de kookschool. Waarom elke avond uit eten als je het ook zelf kan maken? Echt zelf maken zat er niet meer in nadat een aantal jongens al verschillende glaasjes sangria ophadden, maar we mochten allemaal een handje helpen met het maken van een gigantische pan paella. Misschien hebt u het wel live gezien dankzij parttime ede influencer Pieter, dan zag u natuurlijk koning mossel Mo hard aan het werk in de keuken. Na verschillende sangria golven en zelfs een vloedgolf zijn wij teruggegaan naar het hotel.
De laatste teamactiviteit stond zaterdagochtend op de planning. Langs het strand werden wij door bootcamp goeroes Paul en Mark anderhalf uur lang compleet gesloopt. Welverdiende vrije tijd en een lekker biertje bracht ons ‘s middags tot totale ontspanning. Op deze laatste avond kon het niet ontbreken en moesten ook de nachtclubs van Barcelona nog uitgespeeld worden, de een scoorde deze avond wat meer punten dan de ander. Al met al kijken wij terug op een zeer geslaagde teamtrip en hadden wij dit voor geen goud willen missen! Op naar een mooie tweede seizoenshelft!