11/06/2020
Overleg met Toerclub Presto uit Drunen
Op de foto zie je Tini van Laarhoven, de voorzitter, in het midden en Rudolf Robben, de secretaris, rechts. De toerclub is een recreatieve club, die 2 keer per week gaat fietsen. In de winter springt men op de mountainbike. Iedere woensdagavond wordt er dan door circa 15 personen bij de Roeivijver getraind. Men heeft hiervoor verlichting aangelegd.
Naar aanleiding van onze oproep, heeft de toerclub ons benaderd. Zij willen graag in de bossen bij de Roeivijver blijven trainen. Dat is uiteraard mogelijk.
Ton Derks, de initiatiefnemer van Duinenrijk, vroeg hen vanmorgen: “En wat zie je als je over deze locatie mag dromen?” Tja, dan zou men wel meer willen. Nu fietst men vaak in de Loonse en Drunense Duinen terwijl het heel druk is. Een alternatief hiervoor is dan wenselijk. Ook zijn de routes voor onervaren mountainbikers niet altijd even veilig door boomstronken. Men wil graag een mooie heuvelige route aanleggen, met niet al te mul zand.
Afgesproken is om elkaar op de hoogte te houden. Zo mogelijk worden de dromen van de toerclub ingepast.
Maak jij met jouw vereniging ook gebruik van het gebied bij de Roeivijver? En heb je wensen/ideeën die we mee kunnen nemen, neem dan contact op met Ton Derks via [email protected].