14/05/2026
Veel mensen denken dat spieren kweken alleen iets is voor jongeren. Maar het tegendeel is waar: ook na je 60e kun je nog spieren opbouwen. 💪
Naarmate we ouder worden, neemt spiermassa af. Dit proces, ook wel sarcopenie genoemd, hoort bij het ouder worden. Gelukkig kun je het vertragen door actief te blijven en aan krachttraining te doen.
Regelmatige krachttraining helpt om:
✨ Spierkracht te behouden
✨ Sterker en mobieler te blijven
✨ Je lichaam fit te houden
Beweging blijft dus belangrijk in elke levensfase. Want een sterk lichaam helpt je om actief en zelfstandig te blijven. 💜
Veel vrouwen vragen zich af of je na je 60ste nog spieren kunt kweken. Het antwoord op die vraag is volmondig ja! Dat kan zeker!