DRC de Mol

DRC de Mol Dordtse Renners Club "De Mol" (DRC de Mol) Algemene informatie
De officiële naam van onze vereniging is Dordtse Renners Club "De Mol" (DRC de Mol). Clubgebouw:

De vereniging is een afdeling van de omni-vereniging genaamd Dordtse Sport Vereniging "De Mol" (DSV de Mol). Een andere afdeling bij de omni-vereniging is de Dordtse Toer Club "De Mol" (DTC de Mol). De doelstelling van De Mol is: De DRC de Mol heeft ten doel de bevordering van de beoefening van de wielrensport. DRC de Mol bestaat inmiddels ruim 75 jaar en is aangesloten bij de KNWU. Activiteiten

De Mol is zeer actief, hieronder volgt een selectie van onze activiteiten:

•organisatie van de inmiddels landelijk bekende Sani-Dump Voorjaarscompetitie voor diverse categorieën op zaterdag.
•organisatie van competities voor diverse categorieën in de zomer: op maandag-, dinsdag- en donderdagavond.
•deelneming aan een competitie op zondagmorgen met diverse andere regionale clubs.
•organisatie van wedstrijden voor Masters 50+ en 60+ en regiovrouwen zonder licentie.
•deelname aan de landelijke klassiekers voor de categorieën Nieuwelingen, Junioren, Amateurs, Sportklasse, Masters, Vrouwen, Beloften en Elite in clubverband.
•organisatie van wekelijkse trainingen voor de jeugd op maandag en woensdag.
•deelname aan de landelijke jeugdtoernooien.
•mede organisator van de Ronde van Dordrecht.
•medewerking verlenend aan de organisaties van de regionale wielerrondes: Ronde van Alblasserdam, Ronde van Hendrik Ido Ambacht, Ronde van Papendrecht.
•deelname door vertegenwoordigende ploegen in internationale wedstrijden in het buitenland.
•organisatie van een regionale veldritcompetitie.
•organisatie van diverse trainingsstages.
•organisatie van diverse clubavonden zoals b.v. feest-, kaart- en informatieavonden.

Morgen het jaarlijkse klimomnium bij De Mol 🚀
19/06/2026

Morgen het jaarlijkse klimomnium bij De Mol 🚀

 etappe 2 met het idee om toch weer voor het groen te gaan, reden de mannen een sterke lead out naar de sprint, maar wer...
19/06/2026

etappe 2 met het idee om toch weer voor het groen te gaan, reden de mannen een sterke lead out naar de sprint, maar werden we helaas geklopt en hadden het vervolg van de etappe zoals velen te licht ingeschat, op de klimmen na de sprint ging het volledig aan bonken. Grote tijdsverschillen en velen buiten tijd. TimvdP en Rick zaten er goed bij en reden beide rond top30, TimA en Quint reden ook op niveau maar wel lang solo, helaas hadden Stijn (herstellend van zijn zware val in GP Televie de week er voor) en Jarno een slechte dag in de hitte van ruim boven de 30 graden. Stijn net binnen op tijd voor Jarno helaas niet en hij was de eerste OTL van velen die dag.

Etappe 3 was de ITT van 18 k hier reden de mannen een sterke tijdrit met 3 man top20 kan je tevreden zijn.

4e en laatste etappe reden de mollen een sterke koers, steeds mee en duidelijk op koers om wat recht te zetten, het werd een massasprint waar Tim helaas de lead out van TimA miste maar met een 8e en 12e plek kwamen we tenminste weer een beetje in de buurt. Conclusie zware editie door hitte en parcours maar mooie dingen gezien van de renners.

Zaterdag en zondag is het NK voor nieuwelingen wn de junioren in Oosterwolde! Succes Liam, Julian en Siebe! 🚀💪🏻👊🏻🔥
18/06/2026

Zaterdag en zondag is het NK voor nieuwelingen wn de junioren in Oosterwolde!

Succes Liam, Julian en Siebe! 🚀💪🏻👊🏻🔥

Afgelopen zaterdag werd Molbelofte Cyriel Hooghwerff in De Ronde van Groot Ammers een mooie 4e plaats!
18/06/2026

Afgelopen zaterdag werd Molbelofte Cyriel Hooghwerff in De Ronde van Groot Ammers een mooie 4e plaats!

Nog een paar mooie foto’s van de clubkampioenschappen van
18/06/2026

Nog een paar mooie foto’s van de clubkampioenschappen van

 etappe 1 op vrijdag was een ploegentijdrit over bijna 25 k. 6 man starten tijd van 3e telde, dus volle bak We moesten b...
18/06/2026

etappe 1 op vrijdag was een ploegentijdrit over bijna 25 k. 6 man starten tijd van 3e telde, dus volle bak

We moesten bij de laatste 8 ploegen starten dus blijkbaar verwachten ze iets van ons en dat klopte mannen reden weer een degelijke tijdrit in dit Franse geweld, met de hotseat toen we binnenkwamen met nog maar 8 ploegen te gaan.

Zoals gezegd hadden ze de sterkte van de ploegen in geschat met resultaten uit het verleden, dus de ploegen na ons waren in theorie sterker en dat was ook zo. Eentje van die laatste 7 DN1 en Conti ploegen hadden we nog achter ons en dus een mooie 7e plek dus!

Wie wordt Clubkampioen DRC De Mol, 2026? Het parcours voelt zwaar, het is benauwd en de concurrentie is niet mals vanavo...
17/06/2026

Wie wordt Clubkampioen DRC De Mol, 2026? Het parcours voelt zwaar, het is benauwd en de concurrentie is niet mals vanavond.

Wanneer het in de eerste ronden ‘best aardig’ gaat, prima te doen zelfs, dan weet je dat er snel een breekpunt komt. En dat geldt zeker voor de clubkampioenschappen. Een heel pak hardrijders gaan de wedstrijd niet zomaar op zijn beloop laten. Opletten dus!

In de zevende ronde gebeurt het. Binnen 10 seconden veranderd het mooie peloton in een ware veldslag. 7 mannen zijn weg. Alles daarachter ligt helemaal uit elkaar. De kopgroep vindt elkaar snel en zijn weg. Het slagveld daarachter komt met veel moeite en stap voor stap weer bij elkaar.

De podiumplekken voor de A-klasse zitten alle drie in de kopgroep. De derde plek voor de B-klasse zit in het overblijfsel daarachter. Daar zal nog een kleine strijd binnen de strijd voor gaan plaatsvinden.

De kopgroep zet het peloton op een ronde en sluit weer aan. Een aantal rondes hardrijden verder gaan de gedubbelde renners uit de wedstrijd. De strijd binnen de strijd om de derde plek bij de B-categorie wordt door Chris Maas gewonnen.

Na ruim anderhalf uur koers wordt het tijd voor de eindbeslissing en Marino Harinck komt als eerste over de streep, direct gevolgd door Cyriel Hooghwerff en Cédric de Jager.

Liam Versloot is de winnaar bij de Nieuwelingen, Siebe Zwemmer bij de junioren. Bij de A-klasse wint de clubkampioen van vorig jaar: Cyriel Hooghwerff maar dit jaar is Marino Harinck vanuit de B-Klasse de allersnelste en hij wordt clubkampioen 2026!

We beginnen ons verhaal over de afgelopen week in Frankrijk waar we de  reden en verbleven in een huis van  met dus dit ...
17/06/2026

We beginnen ons verhaal over de afgelopen week in Frankrijk waar we de reden en verbleven in een huis van met dus dit keer onze eigen koks, die ook in de verzorging actief waren.

Het was echt top van het ontbijt tot de pasta voor de koers, na de koers in de auto en daarna nog een diner, ook ruim voldoende zelfs voor wielrenners!

Jan Dorst en Bart Dronkert heel erg bedankt voor jullie inzet, het eten was echt top en we waren heel blij dat jullie erbij waren!!!

En nog wat mooie foto’s van Rita Thienpondt van het Kampioenschap van het Waasland!
17/06/2026

En nog wat mooie foto’s van Rita Thienpondt van het Kampioenschap van het Waasland!

Gisteren stond alweer de volgende klassieker op het programma het Kampioenschap van het Waasland in Belsele. Redelijk wa...
17/06/2026

Gisteren stond alweer de volgende klassieker op het programma het Kampioenschap van het Waasland in Belsele. Redelijk warm koersweer en een zuchtje wind.

De 7 mollen reden een goede wedstrijd, zo zagen we Nick na zijn laatste val goed hersteld in het peloton finishen, reden Xavier en Casper een sterke koers veel voorin het peloton, sprintte Jeff naar een nette 22e plek achter de kopgroep, was er een meer dan verdienstelijk debuut na jaren van Salvador maar kreeg hij helaas last van zijn maag en moest hij na 2,5 uur afhaken maar zeker niet door de conditie maar door de carboloader waar zijn maag het nog niet mee eens was. Cedric reed ook een goede koers, Micha moest helaas vroeg van fiets wisselen op een slecht moment en kon net niet terug keren.

Kortom een degelijk wedstrijd van de Mollen en met dank voor de lift terug uit de bevoorrading van 👌🏻

Foto’s

Adres

Vogelaarsweg 6
Dordrecht
3313LL

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer DRC de Mol nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen