Doornspijker IJsvereniging

Doornspijker IJsvereniging Al het nieuws over de ijsvereniging en ijsbaan in Doornspijk

30/03/2026

⛸️ Geen ijs dit jaar, wél jullie steun ❤️

Helaas is het dit seizoen niet gelukt om de Doornspijker ijsbaan te openen, doordat de winter ons niet gunstig gezind was ❄️

Toch willen we iedereen bedanken die onze vereniging blijft steunen ❤️
Onze leden, donateurs en natuurlijk de Club van 50: dank jullie wel! 🙏 Juist in een seizoen zonder ijs betekent dat extra veel voor ons.

We kijken nu alvast vooruit naar het volgende winterseizoen ⛸️
Hopelijk laat koning winter zich dan wél van zijn beste kant zien en kunnen we weer genieten van mooie rondjes op het ijs ❄️

En wie weet… horen we dan weer de bekende klanken van ‘Brandend Zand’ 🎶 uit het nieuwe onderkomen van onze huis-DJ 🎧

Voor nu wensen we iedereen een hele fijne zomer! ☀️

❄️ NL DOET bij de Doornspijker IJsvereniging! 🎨🛠️Ook dit jaar doen we als Doornspijker IJsvereniging weer mee met de NL ...
14/03/2026

❄️ NL DOET bij de Doornspijker IJsvereniging! 🎨🛠️

Ook dit jaar doen we als Doornspijker IJsvereniging weer mee met de NL DOET actie! 💪
Dit keer hebben we ons gericht op het plaatsen van een mooi blokhutje op ons terrein.

Een tijdje geleden deden we een oproep voor een blokhutje, en daar is gelukkig gehoor aan gegeven. Inmiddels staat het hutje op zijn plek! 🏡 Mede dankzij de bijdrage van de NL DOET actie konden we het blokhutje plaatsen en zijn we nu bezig om het topgeveltje te voorzien van een mooi laagje verf. 🎨

Dit blokhutje krijgt een mooie functie: het wordt de thuisbasis van onze eigen DJ Thijs Visch 🎧 Vanuit dit hutje zullen straks de bekende melodietjes – zoals Brandend Zand – weer over de ijsbaan galmen. 🔊🎶

De kans dat dit dit seizoen nog gaat gebeuren is helaas nihil… ❄️ Maar geen zorgen: dan zijn we er in ieder geval helemaal klaar voor voor het volgende schaatsseizoen! ⛸️

Iedereen die heeft meegeholpen: bedankt voor jullie inzet! 🙌

Update: nieuwe invulling ‘voormalig’ koek en zopie hokje 🍪☕️Terwijl de winter nog een beetje na-pruttelt ❄️🔥 en wij stie...
15/02/2026

Update: nieuwe invulling ‘voormalig’ koek en zopie hokje 🍪☕️

Terwijl de winter nog een beetje na-pruttelt ❄️🔥 en wij stiekem hopen dat we dit seizoen nóg een paar dagen open kunnen, zitten de mannen ondertussen allesbehalve stil 💪🔨

Afgelopen november deden we een oproep: wie heeft er nog een tweedehands tuinhuisje staan? 🏠👀
Dat tuinhuisje zou de plek innemen van ons ‘oude’ vertrouwde koek en zopie tentje. En wat denk je? Daar is gehoor aan gegeven! 🙌💚

De eerste werkzaamheden zijn inmiddels achter de rug en er is al flink wat werk verzet. Bekijk vooral de foto’s om te zien wat er allemaal is gebeurd 📸✨

Supermooi om te zien hoe we hierbij geholpen worden door onze lokale ondernemers 👏🤝
De firma www.zandengrint.nl en www.juntegrondwerken.nl hebben het grondwerk verzorgd 🚜🪨 – mannen, bedankt voor jullie inzet!

Binnenkort delen we meer nieuws over wat de nieuwe invulling precies gaat worden… 👀🤫
Dus: houd ons goed in de gaten! 👀📲

Wordt vervolgd! 🎉

Prachtige plaatjes van de ijsbaan.Laten we hopen dat de winter nog even aan houdt🤞⛸️. (Fotografie Thijs Visch )
03/01/2026

Prachtige plaatjes van de ijsbaan.
Laten we hopen dat de winter nog even aan houdt🤞⛸️. (Fotografie Thijs Visch )

Sinterklaas kwam te weten, al vroeg in de ochtendwind,Dat het Doornspijker ijsbestuur weer druk in de weer was, heel bem...
05/12/2025

Sinterklaas kwam te weten, al vroeg in de ochtendwind,
Dat het Doornspijker ijsbestuur weer druk in de weer was, heel bemind.
Met tassen vol kaartjes trokken ze door ’t dorp heen,
Langs huizen en lanen, niemand werd overgeslagen, geen één.

Ze stapten dapper door, in regen, kou of nacht,
Want voor de leden wordt dit werk elk jaar met zorg gebracht.
Een vriendelijk knikje, een praatje aan de deuren,
Zo maakt dit bestuur het elk seizoen weer tot een heus gebeuren.

Sinterklaas glimlacht trots en zegt met plezier:
“Wat een inzet tonen jullie toch, keer op keer, elk jaar weer!”
De vereniging groeit, leeft, en blijft altijd fijn,
Dankzij vrijwilligers die zo betrokken willen zijn.

En denk je nu zelf: ‘Daar hoor ik ook graag bij!’
Dan kan dat heel makkelijk, en ook nog eens snel en blij.
Via de website, of het opgave formulier dat gaat heel fijn — dan wordt u lid, of u nu groot bent of klein.”
👉 https://doornspijker-ijsvereniging.nl/Aanmeldingsformulier

“En heeft u na 9 december nog geen kaartje gezien,
Laat het ons dan even weten — zo kunnen wij het snel nagaan misschien.”

Afgelopen dagen is de laatste hand gelegd om de baan weer winter klaar te krijgen. Momenteel vult de baan zich op natuur...
24/11/2025

Afgelopen dagen is de laatste hand gelegd om de baan weer winter klaar te krijgen. Momenteel vult de baan zich op natuurlijke wijze met water. We houden het weer nauwlettend in de gaten. Mocht het lijken te gaan vriezen dan zetten we de pomp aan om de baan volledig onder water te zetten. Koning winter heeft de afgelopen dagen een aantal speldenprikjes uitgedeeld. Laten we hopen dat er binnenkort een 'mokerslag' wordt uitgedeeld😅 en dat het een mooie winter mag gaan worden⛸️⛸️

22/11/2025

Op zoek!!
We zijn op zoek naar een mooi blokhutje. Bij de ijsbaan willen we het voormalige koek en zopie hokje, wat ook al niet meer in gebruik is, een nieuwe functie geven. Wat deze invulling gaat worden houden we nog even voor ons zelf.😜 Aangezien het bestaande hokje in een zeer slechte staat is, zijn we op zoek naar een 2e hands blokhutje, of iets vergelijkbaars. Weten jullie iemand die zoiets heeft, maar er vanaf wil, dan houden we ons aanbevolen.
Zegt het voort.... 👊

22/11/2025

Afgelopen donderdag heeft de jaarlijkse ledenvergadering van de Doornspijker IJsvereniging weer plaats gevonden. Met een historische opkomst zijn de aanwezige leden weer helemaal op de hoogte gebracht. Vanaf deze kant Café Petit-Restaurant Wolf Sindy Wolf nogmaals bedankt voor de gastvrijheid. 👌

We hebben ook dit jaar weer een mooi bedrag mogen ontvangen. Een ieder die op ons gestemd heeft, hartelijk bedankt 🥳
16/10/2025

We hebben ook dit jaar weer een mooi bedrag mogen ontvangen. Een ieder die op ons gestemd heeft, hartelijk bedankt 🥳

Laat je stem niet verloren gaan🤗
21/09/2025

Laat je stem niet verloren gaan🤗

Op vrijdag en zaterdag hebben de vrijwilligers van de Doornspijker ijsvereniging de grote eiken aan de Rodelandsweg gesn...
20/09/2025

Op vrijdag en zaterdag hebben de vrijwilligers van de Doornspijker ijsvereniging de grote eiken aan de Rodelandsweg gesnoeid. Met behulp van een hoogwerker die beschikbaar was gesteld door firma ‘van het Goor’ uit Doornspijk, was het mogelijk om veilig en snel het snoeiwerk uit te voeren. We willen de vrijwilligers en firma ‘van het Goor’ bedanken voor hun inzet en materiële steun.

Breng je stem uit!!!De Rabo Clubsupport is weer van start gegaan.. Leden van de Rabobank mogen een stem uitbrengen op hu...
02/09/2025

Breng je stem uit!!!

De Rabo Clubsupport is weer van start gegaan.. Leden van de Rabobank mogen een stem uitbrengen op hun favoriete vereniging. Jou stem helpt ons! https://www.rabobank.nl/leden/clubsupport/stemmen

Het geld van Rabo Clubsupport willen wij graag gebruiken voor onderhoud aan gebouwen en machines, zodat we de inwoners van Doornspijk en omstreken in de winterperiode een mooie ijsvloer op een sfeervolle baan kunnen bieden.

Kies doornspijker ijsvereniging bij de actie 2025 op de Rabo App of online.
Rabobank leden zonder internetbankieren en zonder e-mailadres hebben wel de mogelijkheid om te stemmen.
Neem contact op met de Rabobank en ontvang de unieke stemcode telefonisch: 088 – 722 66 00

Deel dit met zo veel mogelijk vrienden, family, buren en kennissen en stem op de Doornspijker IJsvereniging.

Alvast bedankt voor uw steun.

Adres

Doornspijker IJsvereniging
Doornspijk
8085SM

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Doornspijker IJsvereniging nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Doornspijker IJsvereniging:

Delen