02/01/2014
Op 31 december een succesvol personal training traject afgesloten. De persoon in kwestie schreef het volgende:
Mijn lichaam leren kennen.
Ongeveer een jaar geleden kwam 't dan, diagnose diabetes type 2!
Dan kun je je ogen er niet meer voor sluiten, dan moet je mond op slot, dan moet je veranderen.
Maar hoe begin je daarmee na 30 jaar ongeremd eten, weleens afvallen, ook weleens heel veel afvallen, maar toch steeds weer bijkomen en steeds een stukje meer.
Het moest dus anders.
Naar de diëtiste die gelukkig meteen wist wat ze voor "vlees" ze in de kuip had.
Met haar afgesproken dat we eerst maar eens zouden beginnen met 3 maaltijden per dag wat al een heel gunstig resultaat op mijn weegschaal teweeg bracht.
Na drie maanden, tijd voor een volgende stap, bewegen!
Ze vertelde dat ze Ton Seegers kende en dacht dat dit misschien wel eens iets voor mij zou kunnen zijn, een personal trainer.
Misschien samen met hem een traject uitzetten? Ga eens met hem kennismaken.
Zo gezegd, zo overdacht en toen een afspraak met Ton gemaakt. Zo kwam het dat we in Maart 2013 aan onze eetkamertafel ( hoe toepasselijk) zaten en bespraken of en hoe Ton iets voor mij zou kunnen betekenen.
De eerste vraag van Ton was, wat is je doel? Een doel? Ja die had ik. Ik besloot mijn gewicht links te laten liggen en mijn doel was mijn suiker omlaag. Die was toen 71
Ik wilde kijken of dit mij zou lukken in 3 maanden.
We begonnen aan ons doel. Het was moeilijk, soms verdrietig, met hindernissen maar uiteindelijk grandioos. En wat super was mijn suiker zakte naar 53!!!! Ik had er dus wel degelijk zelf invloed op.
Ton heeft me geleerd te bewegen we hebben echt hindernissen moeten nemen maar door zijn expertise bleek dat ik geen goed schoeisel had dus eerst maar eens spul op orde brengen.
Dit maakte het verschil!
Ineens bleek bewegen leuk en fijn.
Na de vakantieperiode wilde ik graag een nieuw doel stellen want ineens bleken deze doelen haalbaar en de hulp daarbij voelde niet als pressie.
Mijn nieuwe doel was in 5 maanden 15 kilo afvallen.
Streefdatum 31 December 2013
Dat mijn suiker hierdoor zeker ook zou gaan zakken was een extra fijn gegeven.
Het waren moeilijke maanden met veel verdriet in persoonlijke sfeer maar ik ben ervoor gegaan.
Ton en ik hebben mijn doel gehaald, gemotiveerd, geholpen en bijgestaan.
Door Ton zijn ongeremde inzet en positieve instelling komt t niet in je op om af te zeggen ongeacht de weersomstandigheden.
Het is niet alleen dat uurtje samen, maar dat uur maakt het verschil!
Mijn suiker is 45 en ben 15 kilo kwijt!
Ton, dankjewel.
Geeft energie voor nieuwe trajecten. Nog geïnteresseerden?