07/01/2026
Koning Winter weet van geen ophouden! We kijken naar buiten en zien dat het maar blijft sneeuwen. Het is werkelijk een plaatje, maar... het betekent dat we weer bij jullie even in de lucht komen voor een mededeling over hoe we het voor de trainingen zien.
Omdat de natuur ons trakteert op zóveel winterse pracht, dwingt ze ons ook om heel even een pas op de plaats te maken. De atletiekbaan ligt diep verscholen onder de sneeuw en de wegen zijn op dit moment het domein van de slee, niet van de hardloopschoen. Daarom lassen we een korte winterpauze in en zijn de trainingen tot en met vrijdag afgelast. Advies is om in de tussentijd de website, je mail of onze Whatsapp Community in de gaten te houden van de laatste status.
Maar wat is dit een unieke kans! Laat het niet kunnen hardlopen je absoluut niet weerhouden om naar buiten te gaan. Trek je warmste laarzen aan, zet je muts op en geniet. De frisse lucht en het krakende geluid van verse sneeuw onder je voeten; het is echt magisch. Want laten we eerlijk zijn: dit maken we bijna nooit mee in Nederland. Het is buiten een waar Winter Wonderland!
Voor de kinderen (die nu vaak ook vrij zijn van school) is dit natuurlijk een droom die uitkomt. Grijp die kans! Dit is hét moment voor eindeloze sleeritjes, het bouwen van gigantische sneeuwpoppen en wie weet is er zelfs genoeg sneeuw voor een heuse iglo? Geniet van deze unieke omstandigheden zolang het kan.
En voor degenen die echt niet gediend zijn van deze kou en nattigheid: hou nog heel even vol! Kruip lekker weg bij de kachel met een warme chocomel, thee of koffie. Voor je het weet is dit witte geweld weer voorbij, stijgen de temperaturen en staan we weer in onze korte broek op de baan.
Geniet van de sneeuwpret of de warmte binnen!
Sportieve groet,
Het Bestuur van AV'40