12/06/2025
Soms krijg je van die berichtjes, of zie je iets, en dan denk je: Jaaaa… dit is toch wel precies wat je hoopt dat er gebeurt met de mindset van “je meiden”. Zo zag ik een van hen afgelopen weken op andere uren dan normaal en open gym i.p.v. de lessen. Wat bleek? Haar partner zat de hele week in het buitenland, waardoor ze ’s avonds niet weg kon i.v.m. de kids, maar ze wilde wel consistent haar trainingen volhouden! Dus had ze een manier gevonden om toch deze momenten voor haarzelf in te plannen. Zeker niet de makkelijk, maar wel gedaan!
Van een van mijn andere meiden (toevallig ook een werkende moeder van een jong gezin, dus voldoende andere uitdagingen zou je zeggen) kreeg ik het volgende berichtje nadat ze me vertelde zich te hebben ingeschreven voor de halve marathon van de Singelloop: “En wie had dat ooit verwacht dat ik dit ging doen, toen ik me inschreef voor het programma*. Ik zelf in ieder geval niet🫣 dus super leuk, dat ik me er nu mentaal en fysiek sterk genoeg voor voel. […] Uitlopen is het doel, geen tijdsdruk of andere dingen. Gewoon doen, en denk vooral een mentale strijd - met mezelf!”
Dan voel ik als coach alleen maar trots. Trots dat deze dames doelen voor zichzelf stellen. Dagelijks, wekelijks, of iets verder in de toekomst. Trots dat ze prioriteit maken van goede gewoontes. Niet omdat het makkelijk is. Maar omdat je daardoor leuker, gezonder, beter, [vul zelf in] wordt voor jezelf EN voor de mensen/mensjes om je heen. En anderen weer weet te inspireren.
PS. Denk je nu: “ik zou wel willen, maar dat lukt mij nooit!” Maak het dan kleiner, zo klein mogelijk… Wat is het kleinste dingetje dat je wekelijks of dagelijks zou kunnen doen in de richting van je doel? Begin daar… Discipline kun je leren. You got this. ❤️
* Strong Women Programma