Triathlon Vereniging Breda

Triathlon Vereniging Breda Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van Triathlon Vereniging Breda, Amateursportteam, Breda.

11/11/2025

Inschrijving geopend!

De inschrijving voor de Triathlon Terheijden is van start gegaan! Er komen al volop aanmeldingen binnen, dus zorg dat je erbij bent.

Doe op zondag 14 juni mee aan één van de oudste én gezelligste triathlons van Nederland.

Schrijf je nu in via: stemenwb.nl

📸

Afgelopen zondag was de laatste wedstrijd voor onze Eredivisie teams in Hulst. Met een sprinttriathlon sloten zij het se...
27/09/2025

Afgelopen zondag was de laatste wedstrijd voor onze Eredivisie teams in Hulst. Met een sprinttriathlon sloten zij het seizoen af. De dames (Marleen, Annabel, Lynn & Laura) behaalden ondanks een lekke band van Laura een knappe 6e plaats. Hiermee werden zij 8e in het eindklassement. Onze mannen (Sander, Tim, Kevin & Michael) hielden ondanks een afzegging van Robbie met een 12e plaats mooi stand en behaalden ook een 12e plaats in het eindklassement. Keurig net boven de degradatiestreep en dat betekend dat we beide teams volgend jaar weer terugzien in de Eredivisie! 😃💪🏼

Teamcompetitie Klazienaveen door Mark van AertOp zaterdag 30 augustus was dan dé grote dag! Alle competitie teams mochte...
05/09/2025

Teamcompetitie Klazienaveen door Mark van Aert

Op zaterdag 30 augustus was dan dé grote dag! Alle competitie teams mochten naar Klazienaveen voor hun wedstrijd in het relay format. De reis vanuit Breda (heen en weer ruim 500 kilometer) was duidelijk langer dan de wedstrijd zelf. De wedstrijd was namelijk 300m zwemmen, 7,5km fietsen en 1,9km lopen. Na deze afstand tik je je ploeggenoot aan die dit trucje herhaalt tot de laatste van het team mag finishen.

Omdat velen het niet de moeite vonden om voor deze hele kleine afstand dat hele eind te rijden op één dag, was er op voorhand besloten door een grote delegatie voor een verblijf op de camping te gaan. Zo waren we al op vrijdagavond met 12 vrouw/man sterk te vinden op TVB camping Oosterbos. Hier werden vakkundig tentjes geplaatst en vormde de TVB tent het middelpunt van onze eigen camping. Lynn en Mathijs (door mij gedoopt tot luxe poezen) houden niet zo van het eigen luchtbed oppompen dus gingen voor het huren van een pipo-wagen op hetzelfde terrein.

De zaterdag startte voor mij met slingers bij de TVB tent ter ere van mijn verjaardag. Wat leuk om dit direct met zoveel sportvrienden te kunnen vieren. En je kunt de dag dan niet beter starten dan met een mooi rondje van 12km hardlopen, want sparen voor die wedstrijdafstand is niet de moeite.

In Klazienaveen druppelden inmiddels de overige 12 TVB-atleten binnen zodat we uiteindelijk met 24(!!!) enthousiaste geel-zwarte deelnemers te vinden waren in het centrum van dit idyllische dorp. Wat mooi toch dat er inmiddels zoveel leden vol overgave meedoen met deze teamcompetitie.

De hele dag werd er gestreden in alle divisies door de geel-zwarte brigade. De een ging nog harder dan de ander. Toch leverde de maximale krachtsinspanning voor geen één van onze teams een podiumplaats op. De uitslagen zijn daarom ook niet zo van belang maar nog wel een paar leuke dingen om te benoemen:

- Emile heeft de prijs gewonnen van ‘wisselkoning’: Hij heeft het voor elkaar gekregen langer naar zijn fiets te zoeken dan dat hij heeft gezwommen.
- Sommige van onze atleten kozen ondanks de super korte afstand toch voor een wetsuit. Ik denk dat ze bang waren voor het vieze water?
- Je gaat harder lopen als je blijft lachen gedurende de wedstrijd ondanks dat het pijn doet. Dat hebben we dus regelmatig naar elkaar geroepen.
- Ook met kramp in je kuiten kan je op snelheid tot aan je ploeggenoot rennen.
- De teamcompetitie sokken werden weer als waar trofee met open armen ontvangen.
- De voorbereidingen en tactiek besprekingen op de camping hebben ruim 10 X zo lang geduurd als de hele wedstrijd.

Na afloop van de wedstrijd stond er nog een teamcompetitie barbecue te wachten. Met uitstekend weer werd hier met veel plezier teruggekeken op deze mooie dag. De heren eredivisie mochten toen toch alsnog het podium op. Niet omdat ze zo’n geweldige uitslag hadden gehaald maar wel omdat het lootje bij de tombola werd getrokken. Helaas grepen we naast de Mallorcaprijs van onze eigen clubsponsor maar gelukkig was er nog wat anders leuks waardoor we nog een paar dagen terug mogen naar het Oosten van het land. Sander vond het daarna nog nodig om nog even aan de speaker van dienst te melden dat ik jarig was dus mocht ik nog even op het hoogste treetje van het podium voor het lang zal hij leven… Bedankt Sander!

Op de camping werd de evaluatie nog eens dunnetjes overgedaan onder het genot van een (volgens andere campingbewoners iets te luid) muziekje. Na een vriendelijk verzoek van de bondsgedelegeerde van de NTB om de muziek wat zachter te zetten doken we uiteindelijk in ons bedje.

Op zondag vormde een ritje naar de col du VAM (wel 4800cmhoog!) nog het laatste hoogtepunt van dit mooie weekend voor een aantal van de campingbewoners. Daarna togen we naar huis met een hoop leuke nieuwe herinneringen en de gedachte aan de komende week waarin alweer de volgende TVB activiteiten stonden in de vorm van het clubkampioenschap en het jubileum.

We kunnen dus wel zeggen dat de club volop leeft en dat alweer 40 jaar!

Gelreman door Mark BosNa al onze prachtige veelal gezamenlijke lange(koppel)trainingen in de weekends kwam een week voor...
05/09/2025

Gelreman door Mark Bos

Na al onze prachtige veelal gezamenlijke lange(koppel)trainingen in de weekends kwam een week voor de start (23 augustus) de spanning. Wel of geen wetsuit, droog of niet etc. Zoals Dennis altijd zegt, omarmen die zaken waar je geen invloed op hebt. In de ochtendduisternis arriveerden we om 05.30 in Elst. Althans diegenen die de hele dag wilden sporten. Patrick was er al eerste (maar die had al een nachtje op het terrein gelogeerd en over het parcours gedroomd dat afweek van zijn eerste deelname aan de Gelreman). Ondanks zijn recent opgelopen kuitblessure wilde hij toch graag starten. Na een mooie zwem- en fiets prestatie moest hij helaas na 14 km toch uitstappen. Emotioneel lastig maar nu gaat zijn blik op een mooie Duitse marathon die hij samen met een maatje wil afvinken. En dan Jan-Peter. Zijn 40e hele in ons mooie lustrumjaar. Toeval bestaat niet. Hij werd blij verrast met een heel mooi T-shirt van Kitty met o.a. de teksten opa en 40xstarten en finishen en veel andere triathlons die hij heeft volbracht. Show hem binnenkort maar JP! En ook Kitty had een mooi T-shirt! Semmie was er ook weer bij en JP was nu zeer alert bij het zwemmen (na zijn Frysman ervaring 7 wekengeleden in een golvend groot bad) en kwam fris en fruitig uit het water. Hij fietste heerlijk over de dijken. Leuk dat de speaker ook rondbazuinde dat het zijn 40e hele was! Op het loopparcours vond hij een maatje en zij hadden minstens 2 loopronden van 7 km nodig om samen herinneringen uit te wisselen. JP was zoals altijd de snelste TVB-er. Ervaring loutert. En dan onze Dennis. Zijn hart won het van zijn verstand. Helaas sukkelt hij al wat langer met een vervelende voetblessure en was zijn voorbereiding door andere ongelukkigheden verre van ideaal. Na zijn zwemtocht en hele snelle fietsrondes (dit jaar bleef hij de route trouw) ging ie aan de pijnstilling om dat lastige looponderdeel te overleven. Dat lukte zijn geest, een nieuw PR zijn beloning. Dat belooft veel! En dan Franziska. Na haar Hamburg Ironlady avontuur hoopte ze op geen wind. Onze Ironlady kreeg extra ijzer voorgeschreven waardoor ze nu aan de dubbele Ironlady denkt. Maar das voor straks. Zoals altijd ging Franziska (bijna altijd) lachend in het rond en genoot ze onderweg. En kreeg ze verrassende support uit Waalwijk en omgeving. Super tof. Een klein ongenoegen aan het eind van de marathon kon haar goede zin niet bederven en ook een PR-retje was haarbeloning. Carin, een andere Frysmanganger, was natuurlijk weer volledig hersteld en had een gedegen voorbereiding. Onvermoeibaar en het vermoeden bestaat dat trainen op hoogte leidt tot stijgende prestaties. Haar darmflora floreerde (of juist niet) en ook zij steeg tot grote hoogte. Bam weer een PR. Tja en Mark. Die was heel blij dat zijn fiets met Patrick mee mocht om aan de omgeving te wennen (nogmaals dank Patrick!) en Natasja en Dennis hem oppikten (en zijn zooi een dag eerder), zat 's-ochtends gevangen in het pikkedonker op WC zonder licht en waterdoorvoer (zijn tel was in de auto), had bijna zijn bril nog op bij de start (bedankt Carin), na 1.700 meter eerste kramp terwijl hij toch maar geen boei had meegenomen, bleek in de wisselzone zijn zadel los te zitten (hilarisch, wie gaat dat filmpje vinden) en viel lichtjes tijdens een poging om verlost te raken van overtollig vocht maar hield zich verder dit jaar nauwgezet aan zijn race- en vreetplan. Zoals zoon Tychon zei: het is een vreetfeest en dat begint al dagen voor de sportdag. Hij leverde een dijk van een marathon af terwijl hij vorig jaar kermend en trekkend zijn laatste rondjes veelal moest wandelen. En dan is een PR niet zo lastig.

Bart, Paul en Bryan gingen op de eigenwijze halve (120 km fietsen) van start. Paul was super afgetraind en na zijn Frysman koos bij bewust voor een klein stukje minder lang. Paul ging gedreven en ontspannen het water in en fietste vrolijk zijn rondjes. Lekker zwaaiend naar zijn TVB genootjes en high five's uitdelend. Genietend van het parcours bereikte hij de finishlijn. Bart ging na zijn hele in Frankfurt, die heerlijk warm was, overtuigend van start. Maar helaas zat hij in de typische wastrommel en kreeg hij veel schoppen in zijn gezicht te verwerken en nog meer zwemellende zocht hem op. Na deze misselijkmakende ellende kwam Bart op stoom en trapte hij zijn wattages heerlijk weg. Ondertussen hield hij zijn hartslag nauwkeurig in de gaten ter voorbereiding op Nice. Lopen ging ook erg goed. Onder luide aanmoedigingen van zijn trouwste supporter (Jenny natuurlijk) kwam hij al heel snel bij de finish. Bedankt Jenny voor het delen van je leuke kiekjes, supertof! En dan Bryan, de meesten hebben hem alleen bij de start gezien. Die havermout met geheime toevoegingen miste zijn uitwerking niet kan ik uit betrouwbare bron verklappen. Bryan was erbij vanaf de hele vroege ochtend en was zo galant speciale dopingbidons op de juiste plek te parkeren waarvoor dank. Na een indrukwekkende zwempartij zat hij als een speer op de fiets alwaar hij begeleid werd door een motor die al slingerend door het deelnemersveld ruimte probeerde te maken voor deze snelheidsduivel. Af en toe - voor een leek - leek hij wel te stayeren achter die motor..... Met ruime voorsprong begon hij aan zijn drie looprondjes die hij op zijn gemak vol maakte. En uiteraard ging hij met de winst strijken en zelfs het parcoursrecord! Van harte!! Daarna supporterde hij Carin en ons.

Uiteraard kunnen we onze vaste supportcrew niet vergeten zoals Kitty / family en Semmie, en Natasja natuurlijk en hen niet genoeg bedanken. Superfijn dat jullie met ons op pad wilden Jammer dat jullie even moesten wachten op de koffie. Daarnaast waren partners en ook vele vrienden en bekenden op en langs het parcours, waarvoor ook dank en hulde. En dat geldt uiteraard ook voor Anne en Ilona die gezellig langs kwamen, Ome Sander die zijn maat Patrick een hart onder de riem wilde steken, het rondebord werd zorgvuldig bijgehouden onder de TVB tent en zelfs Sander de Bart en Guido waren fietsend richting het Noordoosten even komen aanwaaien! Natuurlijk willen we ook de nieuwe Gelreman organisatie heel erg bedanken voor het verzorgen van dit prachtige event. En alle super enthousiaste vrijwilligers (waaronder de moeder van Dennis!) die er alles aan deden om de sporters in de watten te leggen. Echt geweldig. Na afloop hebben we samen lokaal heerlijke warme frieten op en de laatste atleten kunnen aanmoedigingen. Na terugkomst in Breda werd er hier en daar geslapen in de nieuwe Gelreman outfit.

Afgelopen zondag was de enalaatste wedstrijd voor onze 1e divisie dames. Het werd een duathlon vanwege de waterkwaliteit...
29/08/2025

Afgelopen zondag was de enalaatste wedstrijd voor onze 1e divisie dames. Het werd een duathlon vanwege de waterkwaliteit. Voorafgaand was er zelfs een diepte-interview met onze dames. Wij hebben superkwaliteit in huis! Ilona, Vera, Mira & Loes kwamen als 11e team over de streep.

Voor de zomervakantie hadden we nog de teamcompetitie wedstrijd in Hellevoetsluis voor de 2e en 3e divisie. Alle teams l...
20/08/2025

Voor de zomervakantie hadden we nog de teamcompetitie wedstrijd in Hellevoetsluis voor de 2e en 3e divisie. Alle teams legden een Sprint afstand af. Bij de mannen 2e divisie met Lars, Michael, Bas & Bojan werd een nette 12e plaats behaald. De dames 2e divisie met Nadine, Samantha, Loes Vissers & Anne werden mooi 13e. En tot slot de mannen 3e divisie met André, Patrick, Marco & Sander, zij behaalden een keurige 18e plaats, maar stonden niet op de foto 😉

1/3 Aarschot door NadineInmiddels ligt de Haagland Power Triathlon al enige tijd achter me. Samen met Marleen en Mark mo...
02/08/2025

1/3 Aarschot door Nadine

Inmiddels ligt de Haagland Power Triathlon al enige tijd achter me. Samen met Marleen en Mark mocht ik afreizen naar Aarschot. Op aanraden van Mark heb ik mij ingeschreven als voorbereiding op een halve (waar na deze dag in ieder geval nog even een streep door gaat).

Alsof met mijn (gebrekkige) voorbereiding een 1/3 triathlon nog niet genoeg hooi op de spreekwoordelijke vork was, vinden ze het in Aarschot ook leuk om de atleten met 2 transitiezones uit te dagen. Ik was al ‘’een beetje’’ zenuwachtig, maar precies moeten weten in welke wisselzone ik mijn spullen moest achterlaten zorgde voor nog meer chaos.

Om bij de start te komen moesten we 11km fietsend afleggen. Dat gaf in ieder geval de gelegenheid nog iets van de mooie omgeving te zien. Hoewel ik een beetje door moest fietsen om Marleen en Mark bij te kunnen houden.

Reden voor toenemende zenuwen waren alle andere atleten die er super getraind uitzagen. Ik ben bij de start zo ver mogelijk naar achteren geschuifeld, mezelf afvragend waar ik aan begonnen was. Er moesten twee rondjes van 750m gezwommen worden, met Australian exit.

Ik kon na het zwemmen tevreden op mijn fiets stappen en mezelf weer terug naar Aarschot begeven. Eenmaal in Aarschot werden er nog 3 rondes gereden (in totaal 60km). Ik was al gewaarschuwd door Marleen dat er een aantal kuitenbijtertjes in het parcours zaten. Misschien had ik moeten vragen wat Marleen daar precies onder verstaat. Ik rij hooguit een viaduct op en af in een trainingsrondje. Laten we het zo zeggen, hier was ik niet op voorbereid. Ronde 1 ging nog ‘’prima’’, maar daarna werd het overleven. Ik weet dat ik geen sterke fietser ben, maar het werd nu wel onderstreept.

Ik was vreselijk blij eindelijk van mijn fiets af te zijn, maar dat betekende wel dat ik nu moest gaan lopen. Op twee lege benen. En daar had ik ook allerminst zin in. Mij was tijdens het fietsen niet ontgaan dat er ook in het looprondje een lange klim zat. Waarvan ik tot mijn spijt het laatste steile stuk moest wandelen. Maar als je het zwaar hebt kun je van kleine dingen genieten. In mijn geval was dit de cola bij de drankposten. En uiteindelijk over de streek komen natuurlijk.

IRONMAN FRANKFURT door Stijn KouijzerTwee jaar geleden stelde ik mezelf het doel om meer met duursporten aan de slag te ...
02/08/2025

IRONMAN FRANKFURT door Stijn Kouijzer

Twee jaar geleden stelde ik mezelf het doel om meer met duursporten aan de slag te gaan. Het leek me een mooie uitdaging om een marathon te lopen. Dat lukte, en zoals velen van jullie zullen begrijpen, werkte duursport ook op mij behoorlijk verslavend. Dus werd er een nieuwe stip op de horizon geplaatst: de Ironman in Frankfurt.

De voorbereidingen verliepen goed. Ik heb ongeveer een jaar getraind, veel informatie ingewonnen bij de TVB (waarvoor nogmaals bedankt!), en af en toe nieuwe spullen aangeschaft in de hoop dat ik sneller zou worden, of er in elk geval sneller uit zou zien. Aan de voorbereiding heeft het in ieder geval niet gelegen.

Op donderdag vertrok ik naar Frankfurt, samen met een supportersgroep van vijf man sterk. Door de aanhoudende hitte en een voorspelde temperatuur van 33 graden was het vooruitzicht spannend, maar ik had er vooral heel veel zin in. Op zaterdag nog even proef gezwommen met Lotte, Sander en Paco (oud-lid), want zij deden ook mee aan de wedstrijd.

Zondag was het dan zover. Vroeg in de ochtend met de bus naar de start, nog snel wat extra lucht in de banden… en ja hoor, band lek. Ik rijd tubeless (voor het laatst!), en het repareren van de band bleek op korte termijn niet mogelijk. Vlak voor de start liep ik nog langs de omroeper met mijn verhaal, en via via kon hij een nieuw wiel voor me regelen. Met een hartslag die waarschijnlijk hoger was dan op welk moment dan ook tijdens de race, kon ik eindelijk van start.

De race zelf verliep fantastisch. De watertemperatuur was die nacht toch gestegen tot boven de 24,5°C, waardoor we zonder wetsuit moesten zwemmen. Voor mijn doen heb ik prima gezwommen (1 uur en 22 minuten). Tijdens het fietsen werd het zwaarder. Van de 180 km reed ik er zo’n 170 in de volle zon, en bij 33 graden begon ik het behoorlijk te voelen. Uiteindelijk deed ik er 6 uur en 9 minuten over.

Door naar het hardlopen. De benen voelden goed en ik heb tot kilometer 40 met een grote glimlach kunnen rennen. Daarna was het even doorbijten, maar des te mooier was de finish. Met een eindtijd van 11 uur en 55 minuten ben ik dik tevreden. Ook Lotte (10 uur en 22 minuten) en Sander (9 uur en 18 minuten) hebben het echt fantastisch gedaan. Nu is het tijd om tijdens de vakantie na te genieten van deze geweldige ervaring en op het gemakje de volgende triathlon plannen te maken.

Frysman 5 juli 2025 door PaulNa veel trainingsuurtjes  stond voor Jan Peter, Carin en mij de Frysman op het programma. E...
30/07/2025

Frysman 5 juli 2025 door Paul
Na veel trainingsuurtjes stond voor Jan Peter, Carin en mij de Frysman op het programma. Een mooi evenement op slechts 1 afstand (de hele) met 275 deelnemers en evenzoveel enthousiaste vrijwilligers.
Iedereen had een slaapplekje in de buurt geregeld dus konden we in de middag ervoor rustig de startbewijzen afhalen, pasta eten en de briefing bijwonen. Hoort toch een beetje bij de voorpret !
Kitty, onze razende reporter, en hondje Semmie waren onze supporters, waar Kitty nauwgezet de app bijhield met onze vorderingen op het parcours.
S’ochtends 07.00 uur ging het startsignaal en doken we het kolkende IJsselmeer in. Zwemmen met windkracht 5, veel golven met af en toe regen, was toch wel een ervaring wat misschien ook wel bij de Frysman hoort. Voor de veiligheid was het parcours iets verlegt en moest iedereen een roze zwemboei meenemen wat denk ik een goede beslissing was.
Het fietsen ging in dezelfde weersomstandigheden in 4 rondes waarna nog 6 rondjes moest worden gerend. Tijdens het rennen werden we verrast op 2 nieuwe supporters Mark B en Dennis die ‘even’ naar Friesland waren gereden. Samen met Kitty hebben ze ons door de moeilijke stukjes heen gecoached en aangemoedigd. Hulde !
Nadat we alle drie waren gefinished, en waren gehuldigd met de woorden – jij bent een Frysman - was het nog even nagenieten en napraten over deze mooie maar zware editie van de Frysman.

Rotterdam was op zondag 29 juni ook het strijdtoneel voor de Eredivisie met het NK standaard 🇳🇱🏆. Onze mannen werden kna...
19/07/2025

Rotterdam was op zondag 29 juni ook het strijdtoneel voor de Eredivisie met het NK standaard 🇳🇱🏆. Onze mannen werden knap 11e met het team met Robbie (37e), Kevin (40e), Tim (41e) & Mark (43e). De dames werden 6e met het team met Marleen (13e), Elena (18e), Annabel (33e) & Lieke (36e) 😃💪🏼

De  ging voor onze 1e divisie dames door met een Standaard triathlon in Rotterdam. Op zaterdag 28 juni knokten Ilona, Ve...
16/07/2025

De ging voor onze 1e divisie dames door met een Standaard triathlon in Rotterdam. Op zaterdag 28 juni knokten Ilona, Vera, Franziska & Sofie in de hitte van de roeibaan. Voor Vera was het haar eerste standaard afstand en Ilona behaalde knap een bronzen plek! Als team leverde dit een 11e plaats op.
Op zondag 29 juni was het 3e divisie Heren team weer aan de b***t in Wijchen. Een Sprint afstand waar André, Dion, Frank & Jan een mooie 19e plaats behaalden en 2 teams achter zich lieten.

Adres

Breda

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Triathlon Vereniging Breda nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Triathlon Vereniging Breda:

Delen