Autocrossteam Racing Makkum

Autocrossteam Racing Makkum Autocrossteam Racing Makkum is een team die bestaat uit vier coureurs:
#132 Jorn Adema
#2 Sebastiaan Alle 4 de heren rijden in een scirocco.

Harm Jan begint zijn carrière als autocrosser in 1991, na 13 jaar rijden op verschillende circuits(Wolsum, Lelystad,st Maarten) houdt hij het voorgezien. Na 5 jaar begint hij het crossen toch te missen en staat in 2009 weer aan de start met zijn vertrouwde paarse bolide echter staat hij niet alleen aan de start met een paarse bolide maar wordt hij vergezeld door Jorn en Racing Makkum is een feit!

Jorn is in 2006 begonnen helaas kan hij dat seizoen maar 2 races rijden dit omdat zijn auto teveel beschadigd is. In 2007 kan Jorn niet rijden ivm een stage in het buitenland maar pakt het crossen in 2008 weer op. In 2013 wordt het Team aangevuld met Karel Roorda en Sebastiaan de Haan beide coureurs waren een aantal jaar gestopt maar ook zij pakten de draad weer op.

Nog een weekje
20/04/2016

Nog een weekje

De kop is eraf...De eerste cross van het seizoen zit er op! Racing Makkum was vertegenwoordigd met   en   in de FAC1600 ...
04/04/2016

De kop is eraf...
De eerste cross van het seizoen zit er op!
Racing Makkum was vertegenwoordigd met en in de FAC1600 klasse, #132 Jorn in de stockcar F2.

Uitslagen:
#2 Sebastiaan
Manche 1: 5de
Manche 2: 9de
Manche 3: DNF
Finale: 8ste

#8 Karel
Manche 1: 1ste
Manche 2: 7de
Manche 3: 2de
Finale: 4de
Met deze uitslagen werd Karel 1ste over de dag.🏆

#132 Jorn
Voor Jorn verliep de dag iets minder, na uitval in de 1ste manche en heeft hij de rest van de dag helaas niet meer kunnen rijden..

Op naar de volgende crossen,
Avondcross 26 april
Kingsbattle 27 april

Vandaag begint het seizoen weer voor Racing Makkum op Speedway Blauwhuis...het beloofd een mooie dag te worden🏁
03/04/2016

Vandaag begint het seizoen weer voor Racing Makkum op Speedway Blauwhuis...het beloofd een mooie dag te worden🏁

De FAC1600 clubkampioenwinnaars seizoen 2015!Sebastiaan de Haan op de 3de plaats en Jesse Adema op plaats nummer 4🏆!
06/02/2016

De FAC1600 clubkampioenwinnaars seizoen 2015!
Sebastiaan de Haan op de 3de plaats en Jesse Adema op plaats nummer 4🏆!

Team Racing Makkum wenst een ieder hele goede feestdagen en hopen jullie in 2016 weer langs de baan te zien! Op naar wee...
24/12/2015

Team Racing Makkum wenst een ieder hele goede feestdagen en hopen jullie in 2016 weer langs de baan te zien! Op naar weer een mooi sportief race jaar🏁

🏁Ontknoping van de clubkampioenschappen🏁Afgelopen zondag was de laatste cross van het seizoen, de FAC had voor deze dag ...
06/10/2015

🏁Ontknoping van de clubkampioenschappen🏁

Afgelopen zondag was de laatste cross van het seizoen, de FAC had voor deze dag een bomvol programma! Zo werd vandaag de finale van de SNAP ON Supercup voor de F2 ook verreden. Jorn wist zich via de Semi finale te plaatsen voor de "grote finale"! Na de voorstelling ronde, barste de strijd los tussen de 32 coureurs. Jorn heeft deze race uitgereden en kwam als 18de over de finish.

Karel en Sebastiaan hebben deze laatste wedstrijd van het seizoen met een mooie beker weten af te sluiten!
Beide heren hebben deze dag mooie races laten zien en Karel werd in de finale 3de!
Karel werd 2de over de dag en Sebastiaan 3de🏆🏆!

Dit betekende voor de uitslag van de clubkampioenschappen van de FAC1600:
3. Sebastiaan de Haan
10. Karel Roorda
De heren kunnen terug kijken op veel bewogen seizoen!

Racing Makkum wil hierbij zijn sponsoren, monteurs, fans en alle andere betrokkenen bedanken voor dit sportieve seizoen!
Wij hopen jullie in 2016 weer langs de baan te zien!

03/10/2015

Hier een filmpje van Jorn zijn debuut op de baan van het Engelse Kingslynn! Jorn lag mooi op kop maar helaas werd hij door een achterblijver er uitgedrukt..Hierbij liep de stockcar dusdanige schade op dat hij niet verder kon..en hield het Engelse avontuur al na 1manche op

17/09/2015

Racing Makkum wenst teamgenoot #132 Jorn Adema heel veel succes morgen in Engeland🏁

🏁Autocross Hallum🏁Na weken van sleutelen had Karel zijn auto gelukkig op tijd klaar voor deze cross en ging hij samen me...
03/09/2015

🏁Autocross Hallum🏁

Na weken van sleutelen had Karel zijn auto gelukkig op tijd klaar voor deze cross en ging hij samen met Sebastiaan de strijd weer aan in de FAC 1600 klasse!!
Manche 1:
Sebastiaan werd hier 4de
Karel DNF wegens een harde klapper.

Manche 2:
Karel werd als 7de afgevlagd.
Sebastiaan had deze manche vrij.

Manche 3:
Sebastiaan werd deze manche wederom 4de.
Karel had deze manche vrij.

Manche 4:
Deze manche had Karel wederom pech en kon ook deze manche niet finishen vanwege een lekke band.
Sebastiaan werd deze manche 3de.

Finale:
Wegens te weinig punten mocht Karel niet starten. Sebastiaan ging als 4de de finale in maar door enige drukkers en een lekke band wist Sebastiaan als 12de te finishen.

De uitslagen van Sebastiaan waren voldoende om 4de over de dag te worden en mocht een beker mee naar huis nemen.

De volgende cross zal zondag 6 september a.s. waar de ontknoping van de clubkampioenschappen zal zijn!
Het zal een spannende dag worden, komen jullie de coureurs ook aanmoedigen?

5juli cross Speedway Blauwhuis,Vandaag stonden  #132 Jorn bij de F2 en  #2 Sebastiaan bij de Fac1600 aan de start. De da...
05/07/2015

5juli cross Speedway Blauwhuis,

Vandaag stonden #132 Jorn bij de F2 en #2 Sebastiaan bij de Fac1600 aan de start.

De dag begon zo mooi, maar vlak voor manche 1 brak de hemel open en kwam het met bakken uit de lucht...wat resulteerde in een spekgladde baan..
Sebastiaan wist bij de start niet goed weg te komen en eindigde hier op de 16de plaats.

De eerste manche voor Jorn ging super hij heeft een mooie race mogen rijden en werd hier 1ste!

Manche 2:
FAC1600,
Sebastiaan reed hier netjes z'n rondjes en werd 8ste.

F2:
Jorn wist hier mooi voorin te rijden maar kreeg halverwege de race een druk,gelukkig kon hij zich weer herstellen en werd hier 11de.

Manche 3:

FAC 1600:
De baan was inmiddels aardig opgedroogd, Sebastiaan kon mooi voorin komen en na enig inhaal acties werd hij deze manche 2de.

F2:
Jorn z'n start ging mooi maar al snel bleek hij problemen te hebben met de stuurinrichting en heeft hij de auto aan de kant gezet.

Inmiddels maakten beide coureurs zich klaar voor de finale...
Maar helaas door het enorme slechte weer veranderde de baan in een grote modderpoel en heeft de FAC terecht besloten om de finales af telasten!
De coureurs gaan nu vakantie vieren en staan op zaterdag 29 augustus weer aan de start bij de cross van Hallum.

🏁Autocross Makkum🏁De thuis wedstrijd van Racing Makkum, de race waar de coureurs het hele jaar al naar uitkijken. Vrijda...
28/06/2015

🏁Autocross Makkum🏁

De thuis wedstrijd van Racing Makkum, de race waar de coureurs het hele jaar al naar uitkijken. Vrijdag werd er nog druk gesleuteld om de auto's in orde te krijgen..
Deze cross waren alle 4 coureurs weer van de partij,
Karel en Sebastiaan stonden zoals gewoonlijk aan de start bij de 1600 klasse, Jorn en Harm jan starten in de Makkum klasse.
Tot grote spijt voor Karel mocht hij niet lang van deze dag genieten. waar hij in de eerste manche nog 1ste werd, kreeg hij in de 2de manche zo'n drukker dat de zijn motor vlam vatte en het voor Karel hier ophield.
De rest van de manches verliep goed voor de coureurs van Racing Makkum en ze wisten zich allemaal te plaatsen voor de finales.
Sebastiaan ging als een speer in de finale maar door een stuurfout belande hij uiteindelijk op de bult en eindigde het Makkum avontuur hier voor hem.
Jorn en Harm jan hebben flink gestreden om de plaatsen 1&2, het was Harm Jan die hier als eerste over de Finish kwam en Jorn 2de.
Tevens kreeg Harm Jan een beker voor snelste Makkumer.

Aankomende zondag 5juli wordt de volgende wedstrijd alweer verreden op het speedway circuit van Blauwhuis.

Kijk voor meer foto's op www.rararacing.nl

Adres

Remswerderleane 1
Blauwhuis
8774 PG

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Autocrossteam Racing Makkum nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen