28/02/2018
White Elephants - Waldpylken
We komen nu in een fase van de competitie waar wij in de 1ste seizoenshelft 3 belangrijke wedstrijden op rij verloren. Nu is het aan ons om deze 3 wedstrijden zoveel mogelijk punten te pakken om promotie naar de 2de klas veilig te stellen.
De vorige keer werd er terecht met 7-3 verloren van de Waldpylken, dit was van onze kant een zeer slechte wedstrijd.
Gisteren waren we extreem gemotiveerd om te winnen en dat was te zien. Veel supporters en 4 spelers met de nodige adrenaline.
Wietse mocht de partij starten, wisselvallig in zijn vorm moest er vandaag toch echt een winstpartij komen. Door constante punten en goede vlotte checks weet Wietse de 1ste partij van de avond te winnen met 3-1!
Jordi als 2de, wederom weet Jordi zich in een moeilijke positie te brengen. Jordi laat de eerste leg uit zijn vingers glippen en de 2de leg pakt de waldpylken met een mooie 116 finish. Daarna wordt Jordi boos, hij pakt de ene naar de andere tripple en weet weer een beslissende leg er uit te halen. Ook deze wordt weer door Jordi gewonnen! 3-2
Hidde als 3de tegen op papier hun sterkte tegenstander. Hidde geeft 1 leg, maar wat was Hidde ontketend. In de 4de leg gaan alle remmen los. De ene hoge score naar de andere, met een mooie 180 zet Hidde zich weg op 59. De tegenstander komt net onder de 400 punten. Hidde pakt de dubbel 10 en de 3-1 winst is binnen!
Alles gaat tot nu toe nog zoals gehoopt, Sake als laatste aan Ockey. Doede van de Waldplylken had het op zijn heupen en laat Sake verbijsterd achter. Sake wordt met 0-3 van het bord geveegd.
Een mooie 3-1 voorsprong, dit was uit wel anders, toen stonden we 3-1 achter!
Hidde en Sake gaan de eerste 2 koppels spelen. Beide teams gooien een hoog niveau. Hidde en Sake weten de 1ste 2 legs niet te checken en komen 0-2 achter. Daarna is alles anders. De mannen weten nu wel de dubbels te raken en winnen met 3-2.
Nog 1 partij winnen en het punt is binnen!
De 2de koppel krijgen de mannen alleen in de eerste leg de kans om te checken, deze wordt helaas gemist en de mannen verliezen terecht met 0-3.
Wietse en Jordi aan de Ockey, op naar de 3 punten.
De 1ste leg is slecht en wordt gewonnen door de waldpylken. Dan komen beide heren in de flow. Jordi gooit knap punten en Wietse raakt alle dubbels! Wederom komt het aan op een beslissende leg. Met als verlossing de dubbel 10 van Wietse. Het punt is binnen! Nu door!!!
De 2de koppel krijgen de heren wel iets meer kans dan Hidde en Sake. Helaas weten de heren het niet tot een beslissende leg te brengen en verliezen de heren met 1-3.
Alle focus op de biergame, deze is uitermate belangrijk, wetende dat de beste speler van Waldpylken de solo zal gooien. Deze moet dus gewonnen worden. Maar, na 4 baggerb***ten waarbij de hoogste score 34 is. lijkt het erop dat dit het niet gaat worden.
Maar dan, Jordi als 1ste met een ton+ score. Kan de rest volgen? Hidde 100+, Sake 100+, Wietse 100+ en zo gaan we nog even door. Wietse zet uiteindelijk 63 weg voor Jordi. Jordi kan Hidde gaan wegzetten naar D16. Hidde aan de ockey, D16 binnenkant, D8 binnenkant en dan de favoriet, BAM D4 raak!!!
3 punten binnengehaald!
Hidde mag de solo gooien en gooit dit werkelijk waar met een super niveau. De speler van de Waldpylken mag 1 keer ruiken aan een dubbel, maar voor de rest krijgt hij dezelfde rol dan die hij aan Sake gaf, een bijrol.
Hidde dendert met 3-0 over de speler van de walpylken en sleept er voor de White Elephants een mooie 7-3 winst uit!!
Een mooie en knappe teamprestatie!! Supporters bedankt!
Groet,
Een Trotse Captain!