BVCB Jo15-1

BVCB Jo15-1 Voetbal

Voetbalkamp JO15-1Het was prachtig om te zien, de ontlading van het team na een doelpunt waardoor BVCB JO15-1 de achters...
13/06/2019

Voetbalkamp JO15-1
Het was prachtig om te zien, de ontlading van het team na een doelpunt waardoor BVCB JO15-1 de achterstand verkleinde naar 2-1. Alle spelers, de wisselbank en de staf stormden op de scorende spits af. Maar het was niet alleen een beetje vreemd. Het was bijzonder. Er zit een verhaal omheen.
De doelpunter maker was namelijk Julian en zoals de regelmatige lezer weet staat hij altijd op goal in plaats van in de spits. De wedstrijd ging om de 3e of 4e plaats op het toernooi van OJC Rosmalen, meestal genoemd: Troostfinale. Een verschrikkelijk woord in het voetbal. Alsof het een troost is om zoiets te spelen. Geen voetballer zit erop te wachten. In het sportgekke Amerika waar je alleen maar kan winnen of verliezen zullen ze zeker geen troostfinales hebben. Maar terug naar het verhaal, BVCB kwam er wel in na een zenuwslopende strafschoppenserie. Hoe zenuwslopend? Nu, de uitslag was uiteindelijk van 20-19. In een dergelijke situatie is er natuurlijk grote druk op de keeper. Maar dat was geen probleem voor Juul. Bijna vrolijk zoals we hem kennen stond hij de ballen proberen tegen te houden. En zoals het heet, het lag niet aan hem dat de tegenstander aan het langste eind trok.
De deceptie was zo groot dat op verzoek van de spelers dan ook maar een feestopstelling voor de laatste wedstrijd werd gemaakt. Liever lachend ten onder dan met chagrijn 3e worden. Voetbal moet een genoegen zijn. Bovendien was er geen tastbare prijs voor het laagste podiumplaatsje. Omdat Julian dus dit keer in de spits stond was het duidelijk dat Dominique het doel ging verdedigen. En ook uw immer positief ingestelde scribent zonder verstand van voetballen moet stellen dat daar de voetbaltoekomst van Dominique niet is.
Dat het team überhaupt zo ver kwam was wel tot verbazing van de staf. Immers de dag voor het toernooi bij OJC Rosmalen was het team neergestreken in een klooster in Biezenmortel. Vroeg weg bij de BVCB en gelukkig genoeg ouders die even op en neer wilden rijden. Daar aangekomen was er een vol programma. Het hoogtepunt was natuurlijk de voetbalquiz waar de sportiviteit en zelfkennis hoog in het vaandel stond, getuige de opmerkingen onder een van de antwoordformulieren “Je krijgt 5 euro als je extra punten geeft”. De ingekochte chips verdampten tijdens de quiz. En menig fles raakte leeg. Maar de energie spat van het team af. Daardoor ging de gehele groep ’s avonds laat nog even op stap. En omdat ze de trainer het hadden beloofd waren alle 17 ook gewoon voor 12 uur weer terug in het klooster. Dat het feest vanaf dat moment pas echt losbarstte hoeft niemand te vermelden. De gemiddelde slaaptijd lag onder de drie uur. Om dan een topprestatie neer te zetten op een toernooi is een opgave. Maar telkenmale wist BVCB de wedstrijd naar zich toe te trekken. De laatste, waar werd bepaald wie eerste in de poule zou worden, werd gelijk en alleen op basis van doelsaldo werd het team tweede. De halve finale kwam op de al eerder genoemde strafschoppen aan.
Maar het feest was nog niet ten einde. Samen met veel ouders was er een barbecue waarin het wel en wee van de club werd besproken en de toekomst. Daarna gingen de echte sportievelingen naar bed en gingen de gezellige ouders nog een quiz doen die niets met voetbal te maken had. De spelers waren zich er niet van bewust, die waren bezig om zo lang mogelijk wakker te blijven. Wat een aantal lukte totdat ze in de auto op weg naar huis stapten.
Het Pinksterweekeinde was een prachtige afsluiting van een in vele ogen beste seizoen ooit. Sander is een klasse trainer. Hard soms (duidelijk is een beter woord) maar het groepsproces voelt hij perfect aan. En alle spelers hebben respect voor hem. Ook de rest van de staf paste uitstekend bij de groep. Michel Jourdan maakt al meteen promotie volgend seizoen. Het weekeinde had hij perfect georganiseerd. Ook hulde aan Mark die straks nog een jubileum moet gaan vieren als 10 jaar leider. En laten we ook onze Grens niet vergeten. René vlagt niet alleen helder en duidelijk maar staat ook altijd klaar om te helpen. Hij huurt zelfs een spelersbus. Natuurlijk blijft het jammer dat een relatief groot aantal spelers volgend seizoen andere clubkleuren gaan dragen. Maar “de herinnering blijft” aan het geweldige team JO15-1 van seizoen 2018/2019. Wie het allemaal nog eens wil nalezen kan intekenen op het boek..

OdeIn de laatste wedstrijd in competitieverband ging het om de bekende baard. BVCB JO15-1 was niet meer van de 3e plek a...
28/05/2019

Ode
In de laatste wedstrijd in competitieverband ging het om de bekende baard. BVCB JO15-1 was niet meer van de 3e plek af te krijgen en er waren ook geen kansen om hoger te komen. Kampioen in deze competitie werd JO15-2 Spartaan’20. Met slechts een verloren wedstrijd. Maar dat wel tegen het sterrenteam van Sander die met een uitgekiende tactiek uit wist te winnen. Het geeft aan dat het team zeer talentvol is. Jammer natuurlijk altijd dat het team uit elkaar valt. Enerzijds omdat een aantal naar de JO16 of JO17 gaan maar ook omdat helaas enkele spelers naar een andere vereniging gaan. Het laatste is ze gegund want voetballen moet een Genoegen zijn.
Voor het team staan nog twee toernooien op het programma, het Paul en Paul toernooi bij BVCB en maar eerst met Pinksteren in Rosmalen. Actief als de staf is, maken ze daar een heel weekeinde van waar de ouders ook nog bij aan mogen schuiven. In de verslagen hebben we odes gebracht aan de jongens. En dat vanuit een positieve grondhouding want kritiek hebben is altijd het gemakkelijkst. Bovendien heeft uw scribent geen verstand van voetbal. Hetgeen ook een gave is.
In het verslag van het eerste bedanken de fotografen de schrijver. Laat ik het dus andersom doen en Ivo danken voor de talloze prachtige plaatjes die hij heeft gemaakt en ook vaak mooi heeft bewerkt. Vele meters heeft hij gemaakt om uit elke hoek elke speler vast te leggen. En kon hij een keer niet dan was Etienne direct bereid om in te vallen met dezelfde inzet. Om die reden bij dit verslag alleen de uitslag (0-2) en de foto’s van dit fantastische team. Want een verslag zijn alleen maar letters, de beelden zeggen veel meer.

EensAls je een lange succesreeks als team heb gehad, komt de eerste nederlaag steeds dichterbij en is de stelling ”eens ...
22/05/2019

Eens
Als je een lange succesreeks als team heb gehad, komt de eerste nederlaag steeds dichterbij en is de stelling ”eens geb***t het”. Nu is dat statistisch onjuist. Immers de bal weet niet dat je al 14 keer heb gewonnen en dat het dus “tijd wordt” voor een nederlaag. Elke wedstrijd begint opnieuw op 0-0 en is er een kans van 1/3 op winst.
JO15-1 mocht haar een na laatste wedstrijd tegen de koploper Jodan Boys. Koploper waren de jongens uit Gouda sinds het team van Sander en Co een mooie overwinning boekte tegen Spartaan’20 JO15-1. En de huidige koploper had één keer verloren en wel tegen BVCB in een mooie strijd begin oktober. Voor de tegenstander dus zaak om te winnen. Want bij verlies waren ze wellicht met nog een wedstrijd te gaan hun koppositie kwijt. En die laatste wedstrijd zou dan gaan over wie zich kampioen zou mogen noemen.
Deze druk was duidelijk want er werd fel aangevallen. BVCB moest het helaas stellen zonder Lars die met zijn arm in het gips wel op de bank zat. Julian moest al snel handelend optreden en deed dat natuurlijk voortreffelijk. Helaas was het niet bestand tegen een (natuurlijk onterechte) strafschop. Waardoor de gast heren op voorsprong kwamen. Daarvoor had BVCB al haar kunsten laten zien waardoor zijn terecht de naam “kampioenendoder” mocht hebben.
Jesse wist de bal telkens goed te onderscheppen. Stein stond goed centraal te verdedigen en Denzell kreeg kansen. Op het middenveld gaf Rens lepe balletjes, kwam Dion regelmatig goed op en was Dominique dicht bij een doelpunt. Helaas stond er wel 2-0 voor de rust.
Na de rust zette BVCB aan om toch de aansluittreffer te bewerkstelligen. Siebe werkte hard en Senne zette via het middenveld druk op de goal. George zorgde voor de rust bij de tegenaanvallen en ook Jack werkte de bal als centrale verdediger professioneel weg. Luca liet de tegenstander zien wat je allemaal met een bal kan doen en Dinand was agressief aan de bal. Yorick stelde zich als goed aanspeelpunt aan en kon de bal zo weer naar voren krijgen. Remo legde zijn wil op aan de tegenstander en Brad was - ondanks zijn halve blessure - op jacht naar het doelpunt. Helaas lukte het net allemaal niet. En de tegenstander kon helaas met twee uitvallen de score verdubbelen.
Iedereen was het erover eens dat de kampioen in goede vorm was. En natuurlijk ligt bij Jodan Boys de jeugdopleiding op een ander niveau, dat is algemeen bekend. Dat gesteund door de vele sponsors die te zien zijn op de foto’s en die bekend zijn bij uw scribent. Volgende week de laatste wedstrijd in de competitie. Als deze gewonnen wordt, kan JO15-1 stellen dat zij tegen ieder team in deze competitie heeft gewonnen. En dat is een hele goede prestatie. Wie is het daar niet mee eens?

LarsOf Mark de arm van hem weer wilde rechtzetten want dan kon hij doorvoetballen. Het kenmerkt de mentaliteit van Lars....
12/05/2019

Lars

Of Mark de arm van hem weer wilde rechtzetten want dan kon hij doorvoetballen. Het kenmerkt de mentaliteit van Lars. Onze centrale rots. Lars zijn ellenboog was uit de kom door het verkeerd neerkomen tijdens een duel om de bal. Later bleek in het ziekenhuis dat zijn arm ook gebroken was en hij ook nog een twee uur durende operatie moest ondergaan. De blessure van Lars was een domper op een van de beste wedstrijden van BVCB JO15-1.
De uitwedstrijd destijds tegen ’s-Gravenzande was een deceptie met een 2-0 nederlaag. Maar de ploeg van trainer Sander haalde sindsdien alleen maar punten. Dus moest deze wedstrijd worden gewonnen voor de spreekwoordelijke eer. Helaas zonder Brad die in de oefenwedstrijd tegen VOC een blessure opliep. Het fanatisme was te zien aan Dion die zowel de eerste verdedigende als aanvallende actie had. En hoogstpersoonlijk zorgde hij voor de 1-0.
Ook Dinand was gebrand op een overwinning en met schijnbaar het grootste gemak veroverde hij telkenmale de bal. Door de inzet hield BVCB de wedstrijd in handen. De tegenstander kwam nauwelijks over de middenlijn en als dat zo was dan werden ze vakkundig opgevangen door Jack. Ook George zorgde voor ervoor dat de tegenstander nauwelijks gevaarlijk kon worden. Aan de andere kant stapelden de kansen zich op maar die werden net niet verzilverd. Rens hard werkend op het middenveld zag zijn inzet net na gaan. Maar zoals het soms gaat in voetbal komt een tegendoelpunt uit de lucht vallen. Derhalve met een ruststand van 1-1 gaat de rust in.
Vol energie gaat het team weer van start. En hoe. Dat Dominique prachtig scoort mag eigenlijk geen nieuws meer zijn. Maar dat de voorzet komt van Julian des te meer. De kansen blijven komen. Siebe is er een keer weer dicht bij en blijft mooie voorzetten geven vanaf de rechterkant. Maar het is aan Yorick de eer om de 2-1 te maken. Met overigens een prachtige kopbal.
De tegenstander dringt aan maar de verdediging laat zich niet meer op het verkeerde been zetten. Rustig verdedigt Stein. Ook Jesse kan zich weer melden na zijn vervelende blessure van drie weken geleden. Zijn snelheid is zeker niet omlaag gegaan. Het spelbeeld wordt fysiek. Maar dat deert Remo niet want die laat zich niet zomaar aan de kant zetten. En tot irritatie van de tegenstander weet hij ook telkens de bal te veroveren.
Ook Luca, nog altijd licht geblesseerd, laat zich niet imponeren en voetbalt met rust. Denzell is nog dichtbij een doelpunt maar helaas lukt het niet. Het is de eer aan aanvoerder Senne om de 4-1 te maken. Op een verbluffende manier namelijk rechtstreeks uit een hoekschop. Het team van Sander en co is dit jaar derhalve ongeslagen en dat kunnen niet veel trainers zeggen. Volgende week spelen we tegen de koploper. Omdat JO15-1 in theorie nog kampioen kan worden zullen de heren er weer voor gaan. Fel aangemoedigd vanaf de bank door Lars. Iedereen hoopt natuurlijk dat hij zich net zo snel herstelt als Jesse want we hebben zijn aanmoedigingen liever in het veld.

3eEr zijn van die wedstrijden waarvan je weet dat het keurkorps van Sander gewoon gaat winnen. Want Nieuwenhoorn JO15-1 ...
05/05/2019

3e
Er zijn van die wedstrijden waarvan je weet dat het keurkorps van Sander gewoon gaat winnen. Want Nieuwenhoorn JO15-1 had de helft van de punten binnengehaald van BVCB. De thuisontmoeting was een mooie 3-1 met een glansrol van Rens die toen alle doelpunten op zijn naam mocht zetten. Maar zoals het heet, je moet het natuurlijk wel doen. Helaas waren er twee spelers geblesseerd. Zoals bekend Jesse maar zijn hand is inmiddels gelukkig uit het gips. Ook Remo was niet speelfit. Beiden gingen ondanks het vroege uur (7.45 verzamelen) gewoon gezellig mee.
De eerste minuten gaven al snel aan wat voor wedstrijd het zou zijn. Een aanvallend BVCB en een tegenstander die zich rond de 16 opstelt. Het betekende niet dat onze verdedigers konden gaan gamen met elkaar. De tegenstoten kwamen met een lange bal. Maar de snelle aanvallers werden rustig en professioneel opgevangen door George die de bal weer razendsnel naar een speler met dezelfde witte kleur speelde. Denzell was de eerste die dicht bij een doelpunt was maar het geluk lachte hem helaas niet toe. Het was de eer aan Dion om de het eerste te scoren. Een bijzondere want de bal leek na onderkant lat weer het veld in te komen. Maar de goed opgestelde leidsman had geen VAR nodig om te constateren dat het wel een reglementer doelpunt was.
Even later probeerde Dinand met zijn bekende sublieme techniek met een lob de voorsprong te verdubbelen. Ook ons centrale duo kwam zich met de aanval bemoeien. Lars lukte het net niet om in mêlee van spelers het doel te treffen. Ook Jack was dichtbij een doelpunt met het hoofd. Het middenveld controleerde de wedstrijd met Rens voorop die toch een van de talenten is van de BVCB. De rust veranderde weinig aan het speelbeeld. Julian die af en toe de bal mocht aanraken en niet eens hoeft te roepen.
Gelukkig stond er snel weer een doelpunt op het blaadje en door wie anders dan Dominique. Overigens kon hij ook scoren door het voetbalvernuft van Yorrick die een slim overstapje maakte. Het was duidelijk dat de heren graag de score wilden opvoeren. Stein vocht menig robbertje uit op het middenveld en wist natuurlijk altijd als overwinnaar uit de strijd te komen. Ook Senne wist de controle te behouden en stuurde diverse keren de aanvallers naar voren. Brad wist zich echter constant omringd door het halve team van de tegenstander en dan is het voor een aanvaller wat lastiger.
De 0-3 kwam er gelukkig wel. En op een prachtige manier. Siebe die de opening ziet aan de rechterkant en stijf langs de achterlijn hem voorzet. Dominique hoeft hem alleen maar binnen te glijden. Wat hij ook doet. Overigens weer prachtig in beeld gebracht door Ivo. Luca doet de laatste kwartier nog mee (hij was licht geblesseerd). Maar ook zijn lepe balletjes weten helaas de score niet op te voeren. De drie punten waren bijna bij voorbaat al binnen maar ook echt nu op het wedstrijdformulier. En hierdoor is BVCB JO15-1 zeker derde in deze competitie. In theorie kan het nog kampioen worden met nog drie wedstrijden te spelen. Maar dit compliment kan naar Sander en co.

JesseHet belangrijkste nieuws van de wedstrijd BVCB JO15-1 versus Spartaan20 JO15-2 kwam na de wedstrijd. In een app sch...
14/04/2019

Jesse
Het belangrijkste nieuws van de wedstrijd BVCB JO15-1 versus Spartaan20 JO15-2 kwam na de wedstrijd. In een app schreef Rene: “Jesse heeft zijn pols gebroken tijdens de wedstrijd. Hij krijgt zo gips”. Het bleek dat onze linksachter ruim een kwartier met een gebroken pols had gespeeld. Dat zegt alles over de inzet voor het team. Niet klagen maar gewoon doorgaan voor de eer van de BVCB. Want Jesse begreep dat Sander niet meer kon wisselen en dat de nul houden de opdracht van de wedstrijd was.
Het team speelde tegen een van de koplopers en de spelers hadden al weken naar de wedstrijd uitgekeken. Aan de voorbereiding lag het ook niet. Donderdagavond werd er geoefend tegen de JO17-1. Dat de betrokkenheid groot is bij JO15-1 bleek wel uit het feit dat er vele ouders in de kou langs de lijn stonden voor het half uurtje oefenen. Op vrijdagavond werd er nogmaals scherp getraind. De gretigheid was groot op de zaterdagochtend dat zagen we vanaf de aftrap. Ook Julian had zich optimaal voorbereid en was vroeg naar bed gegaan. En die scherpte was nodig want hij werd meteen getest.
Dion zorgde voor de eerste aanvallende mogelijkheden voor de onzen. De gedrevenheid straalde van hem af en hij nam het team op sleeptouw. Ook Luca speelde een prachtige wedstrijd en kon zo aan iedereen laten zien dat hij op simpele manier de bal kon veroveren. George liet zich ook niet onbetuigd en sprintte zijn directe tegenstander eruit om de bal rustig onder controle te krijgen en simpel naar een medespeler te passen zodat BVCB weer kon aanvallen.
De strijd was soms hard en daardoor waren er veel vrije trappen in het voordeel van JO15-1. Dan staat natuurlijk aanvoerder Senne klaar om hem met veel techniek de doelman te kunnen verrassen. Helaas lukte het net niet. Ook Dominique was dichtbij een doelpunt. En dat ondanks dat de aanvaller door minimaal drie man van de tegenstander werd bewaakt. Datzelfde gold voor de andere spits Siebe. Daardoor was hij moeilijk om de opening in de vijandelijke linies te vinden. Het dichtst bij een doelpunt was Dion. Die bijna 1 op 1 met de keeper de bal tergend langzaam helaas naast zag gaan.
Het team bleef vechten voor wat het waard is (en da’s veel). Dat zagen we aan Rens die de tegenstanders wegduwend de bal veroverde. De eerste helft vloog om en iedereen maakte zich op voor een spektakel in de 2e helft. Het was duidelijk dat diegene die scoort ook de wedstrijd zou winnen. Dus alle druk bij de verdedigers. Jack was de rots in de branding en hield zijn tegenstanders onder controle. Ook Stein speelde rustig en was totaal niet geïmponeerd door de technische vaardigheden van de tegenstander. Gewoon de bal veroveren aan naar voren ermee.
Lars lijkt steeds meer op Frenkie de Jong en kan de bal altijd wegwerken, bij voorkeur met het hoofd. De aanvallen worden impuls gegeven door Brad die met een enorme snelheid langs de zijlijn gaat, achterna gezeten door twee tegenstanders. Denzell zorgt voor het balbehoud en weet met kaatsen telkens de vrije medespeler te vinden. Op het middenveld werkt Remo hard en is overal te vinden om of de aanvallers of de verdedigers te helpen. Ook Dinand laat zijn voetbalkwaliteiten zien en weet schijnbaar met het grootste gemak dwars door de linies heen te voetballen. Helaas wordt de inzet niet omgezet in doelpunten en dat is voor het eerst sinds begin november. Maar een tegendoelpunt is er ook niet.
Ook in de slotfase weet Julian de inzetten op soms miraculeuze wijze eruit te houden. De wedstrijd eindigde daardoor zoals hij begon, met 0-0. Voor BVCB leek dat op een overwinning en voor de tegenstander duidelijk als een nederlaag omdat ze nu gewoon nummer twee zijn. Het mooiste compliment kwam van de tegenstander. Jullie zijn de beste ploeg waar we tegen hebben gespeeld. En dat compliment mag dan rechtstreeks gaan naar de Sander die de ploeg zo laat voetballen zodat het elke wedstrijd genieten is. Helaas de komende weken zonder Jesse. Maar hem kennende voetbalt hij straks gewoon weer met een hand in het gips.

HoogMet een hoog winstpercentage van 90% dit jaar mag JO15-1 zich scharen bij succesvolste ploegen bij de BVCB. De staf ...
08/04/2019

Hoog
Met een hoog winstpercentage van 90% dit jaar mag JO15-1 zich scharen bij succesvolste ploegen bij de BVCB. De staf pakt het ook allemaal heel professioneel aan. Zo waren trainer Sander en assistent Michel geheel op eigen kosten op een studiereis (tussen wedstrijd en training door) naar Liverpool om te zien hoe een andere succestrainer speelt. De kennis die daar wordt opgedaan wordt dan de komende trainingen op de jongens overgebracht. Hulde hiervoor.
Deze zaterdag mocht er naar de goud- en zilverstad worden afgereisd. Helaas was Denzell er door een blessure er niet bij. Schoonhoven is niet de moeilijkste tegenstander gezien de thuiswedstrijd van 8-2 (er staat 9-2). Om de druk toch hoog te houden had Sander de ploeg de opdracht gegeven dat er geen tegendoelpunten zouden mogen komen. Dat die opdracht goed werd uitgevoerd bleek niet alleen uit de uitslag, maar ook het gegeven dat Julian nauwelijks in actie behoefde te komen. Hij krijgt vast een deel van zijn contributie terug.
Het middenveld zorgde er ook voor dat de tegenstander niet gevaarlijk kon worden. Luca kon op een simpele manier telkens de bal veroveren. Ook Dinand bracht de Cruyfiaanse uitdrukking “als je de bal heb kunnen hunnie niet scoren” in de praktijk. De tegenstander echter wilde natuurlijk niet een uitslag zoals uit de vorige confrontatie. Derhalve waren er veel spelers in het vijandelijke strafschopgebied. Brad probeerde herhaaldelijk het openingsdoelpunt te maken. Ook Siebe was er vaak dichtbij. En vanuit het middenveld werd het doel ook herhaaldelijk bestookt. Een prachtige kopbal van Rens ging helaas over. Het was uiteindelijk Dominique die de 0-1 kon aantekenen.
De aanvallende impulsen zorgden ervoor dat ook de verdedigers de aanval opzochten. Dion als aanvoerder is even snel van de ene goal naar de andere en de tegenstander loopt dan alleen maar achter hem aan. Jesse zat er dichtbij maar kon helaas niet tegen zijn broer zeggen dat ook hij gescoord had. In de tweede helft had de tegenstander wat meer aanvalskracht ingebracht. Maar de verdedigers hadden daar niet al te veel moeite mee. George had zijn directie tegenstander onder controle en liet hem geen ruimte om gevaarlijk te worden. Stein hield het ook dicht achterin en kon daardoor zich ook gaan bemoeien met de aanval. Een mooi schot werd door de doelverdediger goed opgevangen.
Het stond toen al 0-2 door een prachtige uitgevoerde combinatie. En wie anders dan Senne stond daar aan de basis. Hij gaf de bal keurig op de bekende stropdas aan Siebe die zag dat Dominique er beter voor stond waardoor de laatste kon scoren. Kansen bleven er komen. Jack met zijn lengte kon bijna inkoppen. Ook Remo bleef de bal afjagen om hem naar de aanvallers te krijgen. Dat lukte waardoor Yorick de 0-3 kon maken.
BVCB bleef het doel bestoken. Vooral Lars was dichtbij maar de doelverdediger lag tussen hem en de glorie in. Maar hij weet, eens komt het wel. Dat de keeper van de tegenstander door onze trainer werd gefeliciteerd geeft de klasse aan die BVCB graag uitstraalt. Alle ogen zijn nu gericht op aanstaande zaterdag. Dan mogen we tegen de gedeelde koploper. Het leeft al weken onder de spelers dus gemotiveerder zijn ze niet te krijgen. De trainer wil niets aan het toeval overlaten. Zelf over wie de mooie BVCB shirts mocht wassen is over nagedacht.

TopBVCB JO15-1 draait mee in de top van deze competitie. Vandaar dat de meeste wedstrijden tegen lager geklasseerde ploe...
25/03/2019

Top
BVCB JO15-1 draait mee in de top van deze competitie. Vandaar dat de meeste wedstrijden tegen lager geklasseerde ploegen is. Ditmaal mocht er worden gestreden tegen de nummer laatst, IJVV de Zwervers. En zoals de IJ al verklapt in IJsselmonde vlak bij het mooiste stadion van Nederland. Echter wie de uitslagen erop na sloeg zag dat zij de nummer 2, Spartaan ‘20, op een gelijkspel wisten te houden.
Het team is dus gewaarschuwd. En bij een ruststand van 2-3 was het duidelijk dat het een spannende wedstrijd was. Sommigen durfden zelfs niet van de tribune af in de rust. Helaas was Denzell te geblesseerd om mee te doen maar hij kwam zijn team natuurlijk wel supporteren. Het strijdplan van de tegenstander was direct duidelijk. Met twee snelle buitenspelers het BVCB doel bestoken. Julian werd direct getest. Maar onze keeper is direct vanaf de eerste minuut scherp. Volgens de echte kenners wordt hij ook met de week beter. Ook onze backs zijn scherp. Ondanks de snelheid van de tegenstander weet George hem toch in toom te houden en rukt ook regelmatig op. Jesse weet ook de tegenstander zijn wil op te leggen zodat er minder gevaar komt.
BVCB neemt dan ook het heft in handen en vergroot de druk op het vijandelijke goal. Uit een hoekschop weet Senne bijna te scoren. Het eerste doelpunt komt op naam van Dominique, die genadeloos op een Depay manier een fout van de verdediging van de tegenstander weet af te straffen. Kort daarop is het de b***t aan Luca die op een prachtige manier snoeihard de 0-2 binnenschiet. De tegenaanvallen blijven komen. Er wordt fel verdedigd. Lars werkt op alle mogelijke manieren de bal weg, ook koppend bijna op kniehoogte. Remo tracht eveneens de aanvallen te stuiten en de bal op het middenveld te onderscheppen en de aanvallers te bereiken. Yorick probeert de bal vast te houden en te scoren. Vooral Senne zet op het middenveld duidelijk de lijnen uit.
Toch gaat het even mis en komt de 1-2 op het papiertje. Kan gebeuren denk je als neutrale toeschouwer alhoewel de trainer er anders over denkt. Wellicht daardoor passeert Dominique 5 tegenstanders (volgens sommigen 6 maar we houden het veilig) en scoort de 1-3. Maar wederom een kleine tegenvaller met de 2-3. De ruststand derhalve en blijkbaar heeft de evaluatie in de kleedkamer wat opgeleverd want Rens gaat meteen druk geven op de bal. De 2-4 is een prachtige. Een schitterende voorzet van Dinand en Siebe die hem hard binnenschiet. Dinand sleurt en is overal in het veld te vinden.
Conditioneel zit BVCB goed in elkaar met twee trainingen in de week en men blijft aanvallen. Dion komt regelmatig gevaarlijk op. Stein weet regelmatig met zijn voetbalinstinct de bal te veroveren. Via Yorick kan Dominique de 2-5 aantekenen. Jack houdt het achter goed dicht en weet daardoor de middenvelders en aanvallers richting het andere doel te sturen. Rens krijgt de kans op een doelpunt, maar deze gaat er helaas met 0,015 mm over (nagemeten) en schiet ook een keer hard tegen de keeper aan.
Een klein misverstand zorgt nog wel voor de 3-5 maar dan staat Brad op. Ondanks zijn (lichte) blessure weet hij na een mooie solo de 3-6 aan te tekenen. En dankzij Rens scoort hij ook de 3-7. BVCB JO15-1 staat nu op de derde plaats met slechts 4 punten achterstand op de gedeelde koplopers. Het wordt zeker spannend aan de top. Volgende week geen competitiewedstrijd. Maar onze fanatieke trainer heeft vast wel een oefenwedstrijd.

WeerPatrick Lodewijks stelde ooit een voetbalvraag aan de kenners van de Feyenoord Business Club: “Het waait en het rege...
17/03/2019

Weer

Patrick Lodewijks stelde ooit een voetbalvraag aan de kenners van de Feyenoord Business Club: “Het waait en het regent. De doelman schiet de bal uit. Door de wind draait de bal en komt in zijn doel terecht. Wat is het?” Een discussie volgde of het doelpunt wel of niet telde. Maar het antwoord was heel simpel: “Klereweer”. En dat was het ook tijdens de wedstrijd BVCB JO15-1 versus SHO JO15-1.
Vooral de wind is voor een voetballer lastig. Want een voetballer moet in een fractie van een seconde beslissingen nemen. Het doelpunt van Mané in de wedstrijd Bayern München tegen Liverpool was daar afgelopen week een voorbeeld van. Als echter de wind de bal beroert lukt het allemaal net niet. Het spel is dan ook niet mooi. Daarnaast was er nog een probleem, namelijk veel blessures. Luca, Brad en Denzell waren geblesseerd. Daar kwam ook nog bij dat Remo op schoolreis was. Aanvulling kwam van JO15-2 van Finn.
Op papier was de tegenstander niet de sterkste maar je hebt nog niet gewonnen voordat de wedstrijd begint. Het begin van de wedstrijd ging moeizaam. Vanzelfsprekend was BVCB het team dat de wedstrijd dicteerde. Yorick zorgde voor een van de eerste doelpogingen. Maar de tegenstander trok zich vaak geheel terug in het eigen strafschopgebied. Ook Siebe zorgde voor druk op de goal en was dichtbij de openingstreffer. Achterin zat het dicht. Jack kon met gemak diverse keren de bal onderscheppen.
Jesse als linksback kwam regelmatig op om een opening te forceren. Op het middenveld werd hard gewerkt. Rens soleerde regelmatig door de linies heen en zorgde ervoor dat tegenstanders telkens achter hem aan moesten. Uiteindelijk was het aan Yorick de eer de 1-0 te scoren. BVCB ging direct makkelijker voetballen en zo kon Dominique al snel de 2-0 aantekenen. Aanvoerder Senne probeerde het saldo nog te verhogen maar zijn afstandsschot ging net over.
Na de rust waren er nog meer tegenslagen. Senne was geblesseerd. Dat zorgde ervoor dat ondanks zijn blessure en met geleende schoenen Denzell toch zijn team kwam helpen. Gelukkig scoorde Dominique op een prachtige assist van Dion. Voor de heren was het natuurlijk nog niet genoeg. Helaas viel ook Rens uit met een blessure. Hierdoor verhuisde Lars naar het middenveld en dat gaf hem de kans om op zoek te gaan naar een doelpunt. Dinand op het middenveld nam de taak als balafpakker op zich en dat zorgde natuurlijk weer voor hoogstandjes. En Stein zorgde voor de rust op het middenveld.
De tegenstander probeerde te profiteren van de wind in de rug met snelle uitbraken maar George zorgde ervoor dat de spits niet gevaarlijk kon worden. De tweede helft werd wederom gekenmerkt door een BVCB dat probeerde goed te voetballen. Finn droeg daar zeker aan bij. Maar ook Dion kwam vele malen prachtig op en kreeg zelfs complimentjes van de tegenstander. Dat de 0 bleef was te danken aan Julian die een uitstekende wedstrijd stond te keepen. Een nuttige overwinning.
Volgende week weer een op papier mindere tegenstander maar het begint met 0-0 en het is te hopen dat het de diverse spelers weer snel fit zijn. Een ding lijkt zeker: het weer wordt beter.

VoorspellenVoorspellen is een kunst en niet velen gegeven. Maar bij de JO15-1 zitten er wel een paar. Tim de Neve voorsp...
11/03/2019

Voorspellen

Voorspellen is een kunst en niet velen gegeven. Maar bij de JO15-1 zitten er wel een paar. Tim de Neve voorspelde de 0-2 en ook assistent-scheidsrechter de heer R. Bornkamp had dit in de voorbeschouwing genoemd. En hoewel we nooit uit de kleedkamer klappen had ook trainer Sander de heren verteld dat hij wist dat ze zouden winnen. Een nuttige overwinning want Den Hoorn stond voor aanvang 2 punten achter. Na deze wedstrijd mag BVCB zich bij de top drie rekenen. En dat is een uitstekende prestatie van het team.

We startten helaas zonder Denzell en Remo. Yorick van de JO15-2 was vervanger. De eerste zet was voor BVCB. Senne als aanvoerder zorgde ervoor dat we in de eerste helft wind tegen en in de tweede helft met de wind mee speelde. George gaf direct aan wat de ambities waren van het team en onderschepte de bal om die via het middenveld naar de aanvallers te spelen. Dinand, geïnspireerd door afgelopen dinsdag, had bijna het eerste doelpunt gemaakt. En Yorick was dichtbij het openingsdoelpunt na goed voorbereidend werk van Siebe. De tegenstander verdedigde onze spits op een felle wijze maar je duwt hem niet zomaar om. Ook Rens trachtte het eerste doelpunt te maken van afstand maar gezien de weeromstandigheden bijkans onmogelijk want de bal zwabberde alle kanten op.

Binnen het strafschopgebied was het lastig omdat de tegenstander zich terugtrok. Ook een verrassend hakje van Dominique zorgde niet voor een voorsprong. De snelle uitvallen van de tegenstander werden vakkundig opgevangen door Dion. Ook Julian stond een uitstekende wedstrijd te keepen. Hij heerst in het strafschopgebied en is wellicht het best in zijn element als er een speler alleen op hem afkomt. Niet dat dat vaak gebeurde want met Lars als centrale man is de verdediging ijzersterk. Nadat Lars met de bal aan de voet nog even had gecontroleerd of de stand klopte, floot de leidsman af.

In de tweede helft werd het bekende tandje erbij gezet. Met name door Dion die de eerste doelpoging waagde. Jesse weer ijzersterk als linksbuiten bracht de bal uit een vrije trap richting Rens waar het net niet bij lukte. De openingstreffer was voorbehouden aan Luca op werkelijk fenomenale manier. Op eigen speelhelft een meter voor de middenlijn kreeg hij een vrije trap. En in een streep kwam de bal achter de doelman. Zo’n doelpunt zorgt voor een opluchting niet alleen bij de spelers. De ploeg ging op zoek naar nog meer. Senne probeerde het nog eens van afstand. Ook Stein, de rust zelve op het middenveld, trachtte de score te verdubbelen. Achterin waren er nauwelijks problemen en Jack kon geregeld prachtige passes verzenden. Uiteindelijk was het Brard die de definitieve uitslag mag maken. Maar hij had in de ochtend al voorspeld dat hij zou scoren.

Adres

Sporthoekpad
Bergschenhoek

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer BVCB Jo15-1 nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen