16/11/2021
Corona maatregelen VV Bennekom per 13 november 2021
Het zal u niet ontgaan zijn dat per 13 november de Corona maatregelen weer zijn aangescherpt. Dit raakt helaas ook de amateursport. In de basis volgt VV Bennekom het landelijk beleid en dat van de Gemeente Ede. Een samenvatting daarvan is te vinden op:
https://www.rijksoverheid.nl/documenten/publicaties/2021/11/12/coronavirus-overzicht-sport
De zeer informatieve website van NOC-NSF geeft antwoord op de meest gestelde vragen:
https://nocnsf.nl/wat-doet-nocnsf/sport-en-maatschappij/coronavirus-en-sport-veelgestelde-vragen
Concreet voor Voetbalvereniging Bennekom betekent dit:
*) dat we toeschouwers helaas niet mogen verwelkomen op het sportpark. Ouders die als chauffeur meekomen met bezoekende ploegen zijn functioneel betrokken en kunnen vanuit die rol de wedstrijd bijwonen;
*) dat we, om onoverzichtelijke situaties te vermijden, weer eenrichtingsverkeer willen gaan hanteren op de parkeerplaats (ingang aan noordelijke zijde nabij P2, uitgang aan zuidkant nabij DVO);
*) dat de hutte en het koffiehuis gedurende de looptijd van deze maatregelen gesloten blijven;
*) dat de kantine alleen open is op zaterdag, van 08:00-18:00 uur. We bekijken van week tot week hoe het loopt in termen van veiligheid en aanloop, en zullen ons beleid tav openstelling kantine aanpassen als daar aanleiding toe is;
*) dat voor personen ouder dan 18 jaar toegang tot de kantine alleen mogelijk is op vertoon van een geldige QR-code (uitzondering: mensen die functioneel aanwezig zijn, zoals trainers/leiders, kantinepersoneel, wedstrijdsecretariaat en andere vrijwilligers).
We realiseren ons dat veel mensen deze stap terug als zeer teleurstellend ervaren. Die teleurstelling begrijpen we, en die delen we. Toch doen we een beroep op ieders verantwoordelijkheid, en vragen we om welwillende medewerking aan deze maatregelen. Want dat is de enige manier om snel weer terug te kunnen keren naar het oude normaal, en ons vaste plekje langs de lijn.
Bestuur VV Bennekom