Marijke Wielink Coaching

Marijke Wielink Coaching Werken aan je persoonlijke ontwikkeling zorgt ervoor dat jij jezelf beter leert kennen. Dat je leert Het is meer. Het is lef hebben. wat geloof je over jezelf?

Coaching is niet alleen maar het aan de slag gaan met een probleem of situatie, dit analyseren en er over te praten. Het is aan de slag gaan met jouw ervaring en beleving en het op een veilige en speelse manier op zoek gaan naar de kern. Ik geloof dat iedereen kan leren en zichzelf kan ontwikkelen. Ieder mens heeft het vermogen om eigen keuzes te maken en eigen beslissingen te nemen. Mensen zijn v

eerkrachtig dan we denken: we kunnen tegen een stootje. Ondanks dat het soms pijnlijk, ingewikkeld of verwarrend kan zijn is dit vaak het uitgangspunt van waaruit we met oprechtheid, mildheid en humor tot de kern komen. Coachen hoeft niet zwaar te zijn of effectief te zijn. Ja, er wordt gehuild, maar ook veel gelachen. Een blijvende verandering komt van binnenuit. Jezelf leren kennen: wie ben je? wat geloof je over de ander en het leven? wat doe je en wat levert jou dat steeds weer op? Het is belangrijk dat je begrijpt waarom je doet wat je doet en denkt wat je denkt. Het geeft inzicht, bewustwording en geloven in eigen kunnen. En bij dit proces wil ik jou begeleiden. Een proces van denken naar doen. Lifecoaching en coaching bij stress & burn-out is bedoelt om mensen te helpen antwoorden te vinden op levensvragen en situaties waar ze mee zitten. Waar zijn ze in vastgelopen en wat belemmert hen? Dit kunnen privésituaties zijn, maar ook werkgerelateerde vragen. Werken aan je persoonlijke ontwikkeling: een investering om het beste uit jezelf te halen. Een investering voor het leven. Marijke Wielink | Lifecoach en coach bij stress & burn-out | begeleiding bij persoonlijke ontwikkeling, bij stress & burn-out en bij meer balans in werk en privé!

Rust krijgen in je hoofd! Het is iets wat veel mensen nastreven, maar waar niet iedereen in slaagt. Een belangrijke mani...
07/11/2023

Rust krijgen in je hoofd! Het is iets wat veel mensen nastreven, maar waar niet iedereen in slaagt. Een belangrijke manier om rust in je hoofd te vinden is door te leren voelen.

Dit klinkt misschien wat abstract, maar het gaat erom dat je beter leert omgaan met je emoties en gedachten.

Maar wat bedoelen we met "voelen"? Veel mensen denken bij voelen alleen aan fysieke sensaties, zoals het voelen van de wind op je huid of het voelen van warmte of kou.

Voelen gaat veel verder dan dat. Het gaat ook over het voelen van emoties en gedachten.

Emoties kunnen heel intens zijn en soms lijkt het alsof ze ons overspoelen. Door te leren voelen, leer je om meer afstand te nemen van deze emoties en er op een gezonde manier mee om te gaan.

Een veelgehoorde vraag is dan: 'maar hoe kan ik leren voelen'?

Een manier om te leren voelen is door meditatie. Bij meditatie ga je zitten in een rustige omgeving en richt je je aandacht op je ademhaling. Je probeert je gedachten te observeren zonder erin mee te gaan. Dit klinkt misschien makkelijk, maar in de praktijk is het vaak lastig om je gedachten niet te volgen. Door regelmatig te mediteren, train je je aandacht en leer je om meer afstand te nemen van je gedachten. Dit kan een enorm positief effect hebben op je gemoedstoestand en je helpen om meer rust in je hoofd te vinden.

Een andere manier om te leren voelen is door te introspecteren. Introspectie betekent dat je naar binnen keert en jezelf vragen stelt over je emoties en gedachten. Bijvoorbeeld: waarom voel ik me zo gestrest? Waar komt deze emotie vandaan? Door dit soort vragen te stellen, leer je om meer bewust te worden van je eigen emoties en gedachten. Dit kan je helpen om beter te begrijpen waarom je je zo voelt en wat je kunt doen om je beter te voelen.

Een derde manier om te leren voelen is door te praten met anderen. Soms kan het heel moeilijk zijn om je eigen emoties en gedachten te begrijpen. In dat geval kan het helpen om er met anderen over te praten. Dit kan bijvoorbeeld met een goede vriend of vriendin, maar ook met een coach of therapeut.

Door je gedachten en gevoelens te delen met anderen, krijg je een ander perspectief op jezelf en kun je nieuwe inzichten krijgen. Het effect van leren voelen op je gemoedstoestand kan enorm zijn.

Door beter te leren omgaan met je emoties en gedachten, kun je meer rust in je hoofd vinden. Dit kan op zijn b***t weer leiden tot minder stress, meer zelfvertrouwen en een algeheel gevoel van welzijn.

Bovendien kan het je helpen om betere relaties te hebben met anderen, omdat je meer bewust bent van je eigen emoties en beter in staat bent om jezelf uit te drukken.

Tot slot wil ik nog benadrukken dat leren voelen geen quick fix is. Het is iets wat tijd kost en waar je aan moet blijven werken om effect te hebben. Maar als je bereid bent om tijd en moeite te investeren in het leren voelen, kan het je leven enorm verrijken en je helpen om meer rust en balans te vinden.

In mijn blog ‘Rust krijgen in je hoofd en lichaam’ ga ik dieper in op de impact van stress op je lichaam en hoe je de signalen kunt herkennen van een overbelast hoofd. Daarnaast geef ik je tips om stress te verminderen en hoe je weer in balans kunt komen.

Blog: https://www.marijkewielink.nl/contact-maken-met-je-gevoel-hoe-doe-je-dat/

20/04/2023

Hoe komt het toch dat we niet meer kunnen stoppen met hollen?

Alsof ons leven op de automatische piloot staat. Vaak zien de mensen om je heen het wel aankomen, behalve jijzelf.

Herken je dat? Dat we druk, moe, gespannen en gestrest zijn, zonder dat we dit zelf in de gaten hebben. Dat anderen dit wel zien, behalve jijzelf.

Juist omdat we onder invloed staan van al die stresshormonen kunnen we moeilijk stoppen met hollen en doen we er vaak nog een schepje bovenop! Totdat het spreekwoordelijke elastiekje knapt en je uiteindelijk uitgeput thuis zit en bijna niets meer kunt.

We zijn er zo goed in om 'flink' te zijn en ons niet te laten kennen. Want wat zal onze omgeving daar wel niet van vinden? Dus ga je door, terwijl je al op je tandvlees loopt.

Je cijfert jezelf weg en voelt de druk van het moeten. Ondanks dat je moe en uitgeput bent blijf je doorgaan. Omdat het zo lastig is om je grenzen aan te geven... en je niemand tot last wilt zijn.

Slapeloze nachten, onrust in je hoofd, lichamelijke klachten... het is je allemaal niet vreemd. Je voelt je onzeker en hebt weinig zelfvertrouwen. Je denkt aan alles en iedereen, maar vergeet jezelf.

Trap op de rem en stop de roofbouw op je lichaam. Stop het moeten, want het kost je bakken vol energie en het levert je uiteindelijk veel stress op!

In mijn programma resetten we als het ware jouw denken: het terugdraaien naar of herstellen van jouw gevoel! Een holistische aanpak op 3 niveaus: lichaam, gedrag en psyche. Het één heeft invloed op het ander.

Want ik geloof dat een werkelijke en blijvende verandering van binnenuit komt. Dat je jezelf leert kennen: wie ben je? Wat geloof je over jezelf? Wat geloof je over de ander en het leven? Wat doe je en wat levert jou dat steeds weer op?

Zodat je begrijpt waarom je doet wat je doet en denkt wat je denkt. Het geeft inzicht, bewustwording en geloven in eigen kunnen. En bij dit proces wil ik jou begeleiden. Een steun in de rug. Een proces van denken naar doen. MINDER MOETEN EN MEER GENIETEN!

Meer weten? Plan rechtstreeks je afspraak in mijn online agenda voor een gratis adviesgesprek. Zie mijn website https://www.marijkewielink.nl/plan-gratis-adviesgesprek/

Soms is het een goed idee om te doen wat je zelf verkondigt. Oftewel: practice what you preach!Pasgeleden heb ik namelij...
13/04/2023

Soms is het een goed idee om te doen wat je zelf verkondigt. Oftewel: practice what you preach!

Pasgeleden heb ik namelijk zelf weer eens de stresstest ingevuld. Zomaar. Omdat ik ook wel benieuwd en nieuwsgierig was hoe ik het er van af zou brengen... 😉 Maar, eerlijk is eerlijk, ook omdat ik toch ook wel merkte dat mijn lichaam mij signalen gaf en die wilde ik niet negeren.

En ik kan je vertellen... het was een echte eyeopener!!! Een ‘wake-up-call’ waardoor ik weer even een pas op de plaats moest maken en kijken naar mijn energievreters. En die waren er!
Want naast mijn coachpraktijk, waar ik 1:1 sessies geef, ben ik ook online actief op social media en dus druk met mijn bedrijf. Heb ik een partner en kinderen, ben oppas oma, heb een hond, een sociaal leven, ben ik mantelzorger, wordt ik zelf gecoacht, doe ik een opleiding, ben actief in een netwerkgroep en vind ik het belangrijk om op de hoogte te blijven in mijn vakgebied, dus lees ik veel. En nog veel meer...

En, ondanks dat ik 'eigen baas' ben, kwam ik toch terecht in een patroon van doorgaan en moeten. Want ik stel mijzelf ook deadlines en dit ging ten koste van mijn eigen vrije tijd: mijn me-time ❤️

En dat heb ik gemerkt... lichamelijk! Voelde me onrustig en gejaagd. Signalen waar ik altijd voor waarschuw en die ik dus herkende. Ik moest dus gas terug nemen. Even op de rem trappen.

Gelukkig was ik nog op tijd. Heb weer duidelijke afspraken met mezelf gemaakt. En dat wil ik vast blijven houden. Dat is de afspraak die ik heb met mezelf. Net zo belangrijk als iedere andere afspraak met wie dan ook. Nee... het ALLERBELANGRIJKSTE!!! Want anders hou ik het niet vol...

Zo zie je maar... het sluipt er in: STRESS. Al die dingen die móeten! Het is roofbouw plegen op je gezondheid. Zo ontstaat er moeheid, weinig energie, slaapproblemen en raak je futloos. En wordt het van kwaad tot erger.

Hoe is dit bij jou? Herken je het?

Een stressklacht is een wake-up call. Een signaal vanuit je onbewuste, vanuit je lijf die je iets willen zeggen. Neem het serieus en onderzoek wat er speelt.

Wil je het zeker weten? Vul dan de stresstest in en ontdek welke signalen jouw lichaam je geeft.

https://www.marijkewielink.nl/stresstest-ontdek-wat-stress-doet-met-je-lichaam/

⚡⚡Stress heeft veel invloed op ons dagelijkse leven ⚡⚡En niet alleen in ons gezin en op het werk, maar vooral voor onsze...
06/04/2023

⚡⚡Stress heeft veel invloed op ons dagelijkse leven ⚡⚡

En niet alleen in ons gezin en op het werk, maar vooral voor onszelf: op ons gevoel van gelukkig zijn.

Steeds vaker merk je dat je moe bent... je hoofd zit vol! Het liefst plof je op de bank om er niet meer van af te komen. Niet meer in staat om nog iets te ondernemen. Je voelt je gestrest en opgebrand.

En zo rijgen de dagen zich aaneen in weken en je merkt steeds vaker: wanneer heb ik weer eens tijd voor mezelf? Waarom lukt het me niet meer om te genieten? Geen tijd voor jouw verlangens en wensen! Er is zoveel wat eerst moet.

Toch weet je ergens wel dat het eigenlijk zo niet langer door kan gaan...
Dat je al te lange tijd je gevoel onderdrukt en op je tandvlees loopt...
Maar je durft er niet voor uit te komen. Grenzen aangeven? Nee zeggen? Echt niet! Alleen de gedachte eraan maakt al dat jij je schuldig voelt en dus ga je door.

Je lichaam geeft al langere tijd aan dat je het rustiger aan moet doen. Allerlei klachten, maar je negeert de signalen. Of je herkent ze gewoon niet.
Kon je maar de keuze maken om te stoppen met al dat moeten.
Kon je maar de keuze maken om toe te geven aan jouw moeheid. Aan jouw verlangen om tijd voor jezelf te maken... RUST!
Toch blijf je doorgaan met rennen en vliegen en ben je vooral bezig om het anderen naar de zin te maken.

Maar… je hebt wél een keus! Je hebt de keuze om zo door te gaan met hollen en vliegen OF je stopt NU! Je trapt rigoureus op de rem en kiest voor jezelf, voor je eigen geluk.

Daarvoor heb je inzicht nodig. In wie je bent. Werken aan jezelf is inzicht krijgen in wat de stress veroorzaakt in je leven. Inzicht in welke energie er weglekt en wat jou energie geeft.

Heb jij het lef om de regie weer te pakken van jouw leven? Ontdekken wat jouw behoeften zijn? Waar jij energie van krijgt, zodat je het dagelijkse leven weer aan kunt en je weer zin hebt in de dag en alles wat de dag je brengt?

Plan rechtstreeks in mijn online agenda een afspraak voor een gratis adviesgesprek. Samen kijken we naar jouw situatie en of ik wat voor je kan betekenen.

https://www.marijkewielink.nl/plan-gratis-adviesgesprek/

Een hoofd vol stress en onrust is niet fijn. Het zorgt ervoor dat je de focus kwijtraakt bij de dingen die je aan het do...
30/03/2023

Een hoofd vol stress en onrust is niet fijn.

Het zorgt ervoor dat je de focus kwijtraakt bij de dingen die je aan het doen bent, maar het zorgt ook voor piekeren en slecht slapen. En voor nog veel meer klachten waarvan we niet direct aan stress denken.

Maar het zijn stresssignalen van je lichaam: STOP! Doe het even rustiger aan.
In ons drukke bestaan hollen we maar door en maken we te weinig tijd vrij om uit te rusten en op te laden. En dat gaat ten koste van ons geluk en plezier.

Want als je lichaam voortdurend onder spanning staat en te weinig tijd heeft om te herstellen, raakt het uitgeput. Het stressmechanisme in ons lichaam ‘slaat op hol’ en krijgt niet de kans om te herstellen. Overspannenheid en uiteindelijk burn-out kan dan het gevolg zijn.

Welke klachten krijg je bij stress, overspannenheid en burn-out?

• Je hebt voortdurend een gejaagd gevoel
• Je bent vaker ziek (ontregeld immuunsysteem)
• Je voelt je vaker somber; het leven heeft minder kleur
• Je voelt je angstig en/of hebt last van paniekaanvallen
• Je hebt last van negatieve gedachten
• Je hebt allerlei lichamelijk klachten die je niet kunt verklaren
• Je krijgt last van slaapproblemen (piekeren/malen)
• Je wordt vergeetachtig en hebt last van concentratieverlies
• Je gedrag is impulsiever
• Door de spierspanning krijg je pijnlijke en stijve spieren

Misschien wordt je door dit te lezen wakker geschud en herken je enkele klachten bij jezelf.

Wat het ook is, realiseer je dat je er nu nog wat aan kunt doen, om erger te voorkomen. Maak gebruik van de gratis stresstest om te ontdekken in welke fase van stress jij zit.

Of maak een afspraak in mijn online agenda voor een gratis adviesgesprek. We kijken dan samen naar jouw situatie. Hoe jij stap voor stap weer grip kunt krijgen op jouw leven. Een leven met rust in je hoofd!

https://www.marijkewielink.nl/plan-gratis-adviesgesprek/

Als je veel stress hebt of een burn-out, dan lukt het steeds minder om alle ballen in de lucht te houden. Zowel op je we...
16/11/2022

Als je veel stress hebt of een burn-out, dan lukt het steeds minder om alle ballen in de lucht te houden. Zowel op je werk als privé.

Ervaar je al langere tijd stress en spanning dan kun je last krijgen van zowel lichamelijke als geestelijke uitputting. Je voelt je 'opgebrand'. Chronische stress en een burn-out is dus niet alleen een psychisch probleem, maar ook duidelijk te voelen in je lichaam.

Ik hoor het vaak als cliënten bij mij komen met stressklachten. Ze hebben lichamelijke klachten als hoofdpijn, rug- nek- of schouderklachten. Ze ervaren veel onrust, zijn angstig, extreem moe en kunnen niet meer genieten. Ze moeten zoveel maar voelen zich opgebrand!

Belangrijk dus om inzicht te krijgen in de stressklachten en wat dit met je lichaam doet.

Als stress & burn-outcoach werk ik volgens de CSR-Methode waarbij je stressklachten en burn-out psycho-biologisch aanpakt. Dat betekent dat je wordt gecoacht op drie niveaus: lichaam, gedrag en psyche. Het terugdraaien en herstellen van de (ziekmakende) effecten van chronische stress.

De grootste valkuil bij chronische stress en burn-out is dat je geen nee kunt zeggen en over je grenzen heen (laat) gaan. Vaak voel jij je overal verantwoordelijk voor of wil je het graag helemaal perfect doen.

Daarom is zelfkennis van groot belang bij het herstellen van chronische stress en burn-out. Wie ben je echt? Hoe kijk je naar jezelf? Wat zijn jouw behoeften en verlangens en wat zijn je verwachtingen? Hierdoor worden vaak ook de hardnekkige patronen zichtbaar, die steeds weer terugkeren. Patronen die je vaak niet makkelijk los kunt laten en die je belemmeren in je doen en laten.

In een coachtraject gaan we hier samen mee aan de slag. Grip krijgen op je stress, zodat je weer helderheid hebt in je hoofd, ruimte en vrijheid ervaart om dingen te doen waar jij behoefte aan hebt. Van plichtsgetrouw naar trouw aan jezelf. Luisteren naar de signalen van je lichaam door stil te staan bij jezelf en te voelen wat jij nodig hebt.

Maak gebruik van de gratis stresstest. Welke signalen herken je? Ontdek in welke fase je zit. Je krijgt direct de uitslag.

Word stress de baas! Voorkom een burn-out.

-out

Altijd weer een fijn moment, de laatste sessie. Terugkijken op het coachtraject. Zo ook vandaag.Ik ben in gesprek met El...
19/10/2022

Altijd weer een fijn moment, de laatste sessie. Terugkijken op het coachtraject. Zo ook vandaag.

Ik ben in gesprek met Elaine. Ze was opgebrand… zoals ze zelf aangaf. Totaal geen energie meer. Een burn-out. We kwamen er al snel achter dat ze het lastig vond om haar grenzen aan te geven. ‘Ja maar…’ zei ze… ‘ze hebben toch mijn hulp nodig! Dan kun je toch niet zomaar ‘nee’ zeggen’.

Het is de grootste valkuil bij een burn-out. Geen nee kunnen zeggen en over je grenzen heen (laten) gaan. En haar vraag was dan ook ‘hoe krijg ik die automatische knop “ik help je wel” uit, zodat ik weer meer energie krijg in mijn leven en meer zelfvertrouwen’.

Ik werk volgens de CSR-Methode waarbij je stressklachten en burn-out psyco-biologisch aanpakt. Dat betekent dat je wordt gecoacht op drie niveaus: lichaam, gedrag en psyche.

En zo gaan we aan de slag en zorgen we voor meer rust. Dat betekent veel slapen.
Want slaap zorgt voor herstel. Je brein heeft constant in de overleef stand gestaan en weet niet beter dan op die manier door te gaan. Daarnaast kijken we naar de energievreters en -gevers in je leven. Hoe is de balans tussen deze beiden?

Het zelfbeeld is altijd een belangrijk onderdeel in het coachtraject. Hoe kijk je naar jezelf? Wat zijn jouw behoeften en verlangens en wat zijn je verwachtingen? Hierdoor worden vaak hardnekkige patronen zichtbaar. Patronen die je vaak niet makkelijk los kunt laten en die je belemmeren in je doen en laten.

Daar zijn we mee aan de slag gegaan. En nu kijken we terug. Evalueren. En zoals ze zelf zegt ‘wat heb ik veel nieuwe inzichten gekregen’. Ik ben weer aan het werk, heb energie en weer meer zelfvertrouwen. Ik kan mijn grenzen duidelijker aangeven en durf mezelf wat vaker op de 1e plaats te zetten door voor mezelf op te komen! Dankjewel Marijke, je hebt geluisterd, niet geoordeeld. Jij hebt mij regelmatig een spiegel voorgehouden. Je bent empathisch, vriendelijk en professioneel.

En ik? Ik ben dankbaar en tevreden. De afbeelding op de foto heeft ze zelf getekend. Het staat symbool voor wie ze nu is. En zo zwaai ik haar uit. Ze lacht weer en loopt vol vastberadenheid de deur uit... en dat voelt goed 😊

VAKANTIE!!! Tijd voor zelfreflectieEindelijk even rust! Vakantie… wat heb je er naar uitgekeken. Even niet meer de sleur...
29/07/2022

VAKANTIE!!! Tijd voor zelfreflectie

Eindelijk even rust! Vakantie… wat heb je er naar uitgekeken. Even niet meer de sleur van alledag, maar tijd voor je gezin, voor leuke dingen doen. En dus ook tijd voor jezelf.

Vakantie is een goed moment voor zelfreflectie: jezelf een spiegel voorhouden en stilstaan bij wie je bent, wat je motivatie en je doelen zijn en welke keuzes jij hebt gemaakt. Stilstaan bij jouw gedachten, gevoelens, herinneringen en gedrag.

Waar sta je nu? Wat gaat er goed en wat gaat minder goed?
Door écht even te luisteren naar je lichaam en je bewust te worden van de signalen die je lichaam je geeft.

⚡Ben je vaak moe en opgebrand en kom je niet meer toe aan ontspanning?
⚡Slaap je slechter en ben je regelmatig vroeg wakker?
⚡Heb je het gevoel dat je nog zoveel moet?
⚡Zijn de keuzes die jij maakt niet altijd jouw keuzes, maar laat jij je keuzes leiden door anderen?
⚡Merk je dat je vaker piekert en lukt het je niet om je gedachtestroom te stoppen?
⚡Ben je snel geïrriteerd en merk je dat je een korter lontje hebt?
⚡Voel je spanning in je nek en schouders of heb je vaker last van hoofd- en/of rugpijn?

Allemaal signalen van je lichaam die jou vertellen dat je het wat rustiger aan moet gaan doen. Je lichaam de kans te geven om zich te kunnen herstellen.

Met zelfreflectie kijk je naar jouw leven, naar jezelf. Je houdt jezelf een spiegel voor: wie je bent, wat je motivatie en je doelen zijn en welke keuzes jij hebt gemaakt de afgelopen periode. Stilstaan bij jouw gedachten, gevoelens, emoties, herinneringen en gedrag.

Vaak denken we dat drie weken vakantie wel genoeg zijn om van ons drukke leventje te herstellen. En na onze vakantie pakken we de draad gewoon weer op, zonder iets te veranderen. Met als gevolg dat je roofbouw pleegt op je lichaam. Je raakt op den duur uitgeput waardoor er veranderingen ontstaan in je stresssysteem.

Zelf merk je niet dat je inteert op je reserves, omdat je aan dat vermoeide gevoel gewend raakt. Je lichaam gaat juist een tandje extra bijzetten om de vermoeidheid te compenseren. Daar zorgt het stressmechanisme voor. Om voldoende te herstellen moet jouw ontregelde brein weer normaal gaan functioneren. En dat gaat niet vanzelf en heeft veel tijd nodig.

Daarom kun je beter voorkomen dat het zover komt, door dagelijks te zorgen voor voldoende ontspanning (me-time) en voldoende slaap. Door stil te staan bij jouw energievreters en energiegevers.

Als je wat dieper naar binnen kijkt, ga je ontdekken wat echt belangrijk is voor jou: volgens welke waarden wil jij leven en welke automatische, ingesleten gedragspatronen zitten je daarbij in de weg?

Door zelfreflectie kun je je bewust worden van gevoelens waaraan je in het dagelijkse leven voorbijgaat. Omdat je altijd mentaal druk bent en altijd maar ‘aan’ staat.

Vakantie is daarom vaak hét moment om hier eens bij stil te staan. Een moment om te voelen wat je lichaam je wil zeggen: zijn er signalen van je lichaam die je hebt genegeerd? Wat heeft jou veel energie gekost de laatste tijd? En wat gééft jou juist energie? Wat vind jij belangrijk in je leven? Wat zijn jouw kwaliteiten en valkuilen? Vragen en antwoorden die jou inzicht geven.

Zo zorg je ervoor dat je keuzes maakt die bij je passen, waardoor je lekkerder in je vel gaat zitten en beter presteert. Het is van belang voor de interactie tussen jou en de mensen om je heen. Je weet wat je wel kunt, maar ook wat je niet of minder goed kunt.

Vakantie -> zelfreflectie = even letterlijk afstand nemen van je huidige leven en terugkijken vanaf het punt waar je nu staat.

Hoe start je met zelfreflectie en welke vragen kun je jezelf stellen?

Ik geef je een aantal vragen om over na te denken. Klik op deze link en bekijk de vragen die jou helpen om te reflecteren.
https://www.marijkewielink.nl/zelfreflectie-hoe-doe-je-dat/

Wat heb jij nodig om relaxter in het leven te staan en meer te kunnen genieten?Vraag jij je vaak af of het nu nooit eens...
14/06/2022

Wat heb jij nodig om relaxter in het leven te staan en meer te kunnen genieten?

Vraag jij je vaak af of het nu nooit eens ophoudt, die onrust in je hoofd?

Die constante stroom van gedachten die je maar niet kunt stoppen!

Het geeft je:
🔥 veel spanning en stress in je leven
🔥 het gevoel van constant ‘AAN’ te staan
🔥 lichamelijke klachten als hoofd-, nek- en/of schouderpijn
🔥 een constant gevoel van moe-zijn en geen energie meer hebben voor leuke dingen

Wanneer het op je werk of in je persoonlijke leven niet goed gaat dan laait de stress op en neemt de onrust toe.

Vaak zit er een diepere oorzaak achter, zoals onbalans, onzekerheid of een negatief zelfbeeld. Dit heeft veel invloed op je leven en kan zelfs leiden tot een burn-out of een depressie.

Oorzaken van stress en burn-out zijn vaak een hoge werkdruk, maar de privéomstandigheden en andere denk- en gedragspatronen spelen een even zo belangrijke rol bij stressklachten.

Er is vaak meer aan de hand dan je denkt. Door stil te staan bij jouw leven (zelfinzicht) kun je erachter komen wat jou belemmert en wat je nodig hebt om te kunnen zijn wie je bent en wat jij wilt: welke dingen er toe doen in jouw leven.

🍀🍀In de online workshop ‘Word stress de baas’ leer je in vier weken tijd inzicht krijgen in jouw leven. Je leert je stresssignalen (beter) herkennen en krijgt tools om je veerkracht te vergroten, zodat je sterker in je schoenen staat en weer rust krijgt in je hoofd.

Benieuwd? Bekijk hier mijn aanbod https://www.marijkewielink.nl/workshop-word-stress-de-baas/

Een hele tijd geleden heb ik een blog geschreven over een negatieve spiraal en een negatief zelfbeeld. Ik post deze nu, ...
26/05/2022

Een hele tijd geleden heb ik een blog geschreven over een negatieve spiraal en een negatief zelfbeeld. Ik post deze nu, omdat het een ‘probleem’ is waar heel veel mensen last van hebben.

‘’Hoe doorbreek je een negatieve spiraal (negatief zelfbeeld)”

Herken jij dat… dat je in een negatieve spiraal zit? Dat je je somber voelt en niet meer weet hoe je er uit moet komen? Het lijkt wel of alles tegenzit!

“Een negatieve spiraal wordt vaak versterkt door negatieve gedachten die je over jezelf hebt. Ze zitten in je geheugen gegrift. Als jij bijvoorbeeld gelooft dat men jou niet leuk vindt, dan gedraag jij je er ook naar. Je hebt de gedachte dat men jou niet aardig vindt en dat ze jou niet leuk vinden.’’

Wil jij meer lezen? Ga dan naar https://www.marijkewielink.nl/negatief-zelfbeeld/

➡️ Jezelf leren kennen en vertrouwen op je eigen mogelijkheden?➡️ Je bewust worden van je eigen kwaliteiten, maar ook je...
20/05/2022

➡️ Jezelf leren kennen en vertrouwen op je eigen mogelijkheden?
➡️ Je bewust worden van je eigen kwaliteiten, maar ook je tekortkomingen en je zwakke plekken?
➡️ Rust en balans in je leven, zodat je weer toekomt aan leuke dingen?
➡️ Moeilijkheden gaan zien als een uitdaging en niet als probleem?
➡️ Zelfvertrouwen hebben waardoor jij jezelf kunt ontplooien, zodat je minder afhankelijk wordt van anderen?
➡️ Voor jezelf opkomen en uit te komen voor jouw mening of standpunt?

Is dit iets waar jij naar verlangt en aan wilt werken? Ga naar https://www.marijkewielink.nl/neem-contact-op-met-marijke/

Adres

Bellerthof 14
Beemte
7341PW

Openingstijden

Maandag 09:00 - 17:00
Dinsdag 09:00 - 17:00
Woensdag 09:00 - 17:00
Donderdag 09:00 - 17:00
Vrijdag 09:00 - 17:00

Telefoon

+31621974819

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Marijke Wielink Coaching nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen