20/06/2026
Terug naar de basis! 🤗
Na drie jaar (time flies!) was het weer tijd voor mijn herregistratiedagen op de Keulseweg .
Echt ontzettend fijn om er weer te zijn. Blijft een soort van thuiskomen elke keer.🌸
Twee dagen om de methodiek op te frissen, te oefenen en mezelf weer even onder te dompelen in thema’s als gewaarzijn, objectief observeren van de paarden en lichaamsgericht werken en regulatie.
Wat ik steeds opnieuw ervaar als therapeut en coach, is hoe belangrijk het is om niet meteen te willen begrijpen, verklaren of oplossen. Eerst maar eens kijken. Waarnemen wat er van binnen gebeurd. Aanwezig zijn bij wat er is. Vanuit het niet-weten echt aanwezig durven en kunnen zijn. 🌱
Mooi om weer even helemaal ondergedompeld te zijn in de basis van het vak. En tegelijkertijd te merken hoeveel daarvan inmiddels verweven is geraakt in hoe ik werk en begeleid. 🦋
Dankbaar voor alle wijze lessen die ik daar van de paarden en mensen heb geleerd, en die nu de basis vormen van hoe ik werk. Op naar een heerlijke (en hete) dag twee! 🤗
(Op de eerste foto Pascha, mijn kleinste en grootste leermeester door de jaren heen. Ik wist niet of ik haar ooit nog zou zijn toen ik drie jaar geleden vertrok. Ze is volgens mij rond de 45 jaar oud inmiddels. En zo ontzettend wijs. Fijn dat ze er nog is!) ❤️