Coachie D

Coachie D Contactgegevens, kaart en routebeschrijving, contactformulier, openingstijden, diensten, beoordelingen, foto's, video's en aankondigingen van Coachie D, Coach, Wimbledonpark, Amstelveen.

24-09-2025, AmstelveenVandaag was het dan zover, de laatste wedstrijd met DVH dames 2. Een uitwedstrijd die thuis gespee...
24/09/2025

24-09-2025, Amstelveen

Vandaag was het dan zover, de laatste wedstrijd met DVH dames 2. Een uitwedstrijd die thuis gespeeld zou worden tegen ODIZ Frogs.

Om 19.45 uur startte we met de wedstrijd die voor een aantal ook de laatste zal zijn.

Een wedstrijd die ik zonder mijn halfbroer Edsel Martis moest doen maar wetende dat hij geniet van een welverdiende vakantie in de zon.

In deze wedstrijd hebben we een aantal keren gewisseld en spelers op plekken gehad waar ze normaal niet zo snel zouden staan.

Gezien ook het contract van de coaching dit jaar afloopt na 3 jaar betekend dit ook voor hen de laatste wedstrijd.

Dank:

Mijn dank gaat uit naar DVH voor het warm ontvangen de afgelopen 3 jaar, alle speelsters die in deze jaren in het team hebben gespeeld en als laatste Edsel Martis, zonder deze topper was ik er niet eens aan begonnen.

Voor nu kan ik zeggen tegen de tegenstanders, bedankt voor de leuke wedstrijden, ook al schijn ik soms niet de leukste coach zijn om tegen te spelen. Tenminste dat beweerd Anne Myrthe dan weer.

Ik gun iedereen het beste op en/of naast de velden. Veel van jullie zal ik ongetwijfeld nog tegenkomen.

Laatste feitjes:

- Als de bruine fruitschaal bij Maran komt is hij bijna leeg als hij door gaat.
- Annabel pas laat in het seizoen echt hard is gaan slaan.
- Ik het geschreeuw van de zusjes vd Hove inmiddels gewend ben.
- We bijna net zoveel geblesseerde spelers als f***e speelsters in het team hebben gehad.

- Ik het zeker ga missen, maar ook wel uitkijk naar wat meer rust.
- Ik het schrijven van verslagen toch wel veel werk vind.
- Ik het voorlopig dan ook niet meer zal gaan doen.

CoachieD-DVH zegt till we meet again! GAME OVER!

Helaas te druk om aan de wedstrijd verslagen te beginnen maar.. Wat wel een feit is, is dat we met zowel DVHD2 als HCAWU...
17/07/2025

Helaas te druk om aan de wedstrijd verslagen te beginnen maar.. Wat wel een feit is, is dat we met zowel DVHD2 als HCAWU15-1 als nummer 1 de zomerstop in gaan, hoe het na de stop zal gaan verlopen weet nog niemand maar dat is voor later. Nu even genieten.

Dik tevreden over de twee mooie teams waar ik coach van mag zijn. 🥎⚾️

14-5-2025, HaarlemNa een lekkere wedstrijd vorige week tegen Pirates mochten we afgelopen woensdag naar Haarlem voor de ...
16/05/2025

14-5-2025, Haarlem

Na een lekkere wedstrijd vorige week tegen Pirates mochten we afgelopen woensdag naar Haarlem voor de volgende kraker tegen DSS. Het team uit Haarlem staat op dat moment nog ongeslagen in dit seizoen. Zouden we tegen dit sterke team ook een goede prestatie kunnen neerzetten? We gaan het zien..

Nadat de dug-outs van het slot waren gedraaid, de buitenveld hekjes waren neergezet en we klaar waren met de warming-up konden we beginnen aan de wedstrijd.

Al snel was duidelijk dat het echt een zware wedstrijd zou worden gezien we een pitcher tegen ons zouden krijgen waar we nog nooit veel punten op hebben gescoord.

En lastig werd het.. In de eerste inning was het alleen Kristen dat op het honk kwam met 4-wijd maar al snel volgde er 3 maal 3-slag en konden we het veld in.

DSS opende ook met een 4-wijd maar wisten gelijk door te komen met 2 honkslagen op rij waardoor we na 3 slagmensen al tegen een 1-0 achterstand aankeken. Gelukkig wisten we verder de aanval te stoppen en 2 honklopers op de honken achter te laten.

De tweede inning verliep een klein stukje beter voor DVH dat opende met een honkslag van Marije en een opoffering stootslag
van Laura maar helaas stopte het daarbij. In het veld kwamen we de gelijkmakende tweede inning na 3 dames het veld uit.

Met een 1-0 achterstand begonnen we aan de derde inning. Wederom startte we met een 4-wijd dit keer voor Ylaine. Een 3-slag volgde waarna Maran ook een prima opoffering stootslag neer legde maar de 3e nul viel kort daarna.

In de gelijkmakende 3e inning ging het even hard tekeer aan de kant van DSS en wisten 3 maal te scoren op 3 honkslagen en een foutje in de verdediging van DVH. Stand aan het eind van de 3e inning 4-0 in het voordeel van DSS.

Na 3 keer knipperen was voor ons de vierde slagb***t zo over want er volgde 3 maal 3-slag op rij. Leuk hoor 9 maal 3-slag in 4 innings spelen maar goed "het kan nog steeds", wel gingen we over naar een ander plan. Shanna TV werd in de cirkel 'oh nee die was er niet' vervangen door Kirsten.

Wat Kirsten voor ballen gooit weten we nog steeds niet maar wat duidelijk was is dat de slagploeg van DSS er zeer veel moeite mee
hadden. Vele swings waarbij je zomaar een rug kon verrekken en harde windvlagen volgende en zo kwamen we ongeschonden de 4e inning uit.

De 5e inning gebeurde er aan beide kanten zeer weinig en duurde ook maar 5 minuten voor mijn gevoel. Stand nog steeds 4-0 achter.
Wel hadden we na 2 nullen in deze inning Kirsten vervangen voor Maran die netjes de inning uitgooide.

Dan de 6e inning, Maran opende met een stootslag-honkslag, leuk dacht Shanna vd H dat kan ik ook en zo kwamen er ineens twee honklopers op de kussens met 0 nullen. Wendy wist de bal het midveld in te slaan en de honklopers konden opschuiven. Alle honken bezet en nog steeds 0 nullen. Marije sloeg de bal naar het 3e honk die de bal langs het eerste honk gooide waardoor we 2 punten konden scoren en de stand naar 4-2 konden brengen maar nog steeds 0 nullen en het 2e en 3e honk bezet.

Shanna TV kwam aan slag en sloeg de bal dóór het scheenbeen van de derde honkvrouw van DSS het buitenveld in voor een tweehonkslag waarop Wendy en Marije konden scoren en zo was de stand na de 6e inning ineens 4-4.

Kirsten werd vervolgens weer terug gezet op de plaat om door te gaan waar ze zo goed mee bezig was. Na 4 slagvrouwen was ook de gelijkmakende 6e inning voorbij. Alles komt dus aan op die laatste inning.

Kirsten opende met een honkslag waarna er maar weer eens een 3-slag viel. Shanna vd H sloeg haar 2e honkslag van de avond waarop Kirsten naar het derde honk kon opschuiven. Op een tweehonkslag van Wendy konden Shanna en Kirsten het 5e en 6e punt over de thuisplaat lopen en eindelijk was daar de voorsprong van 4-6, maar wacht er is meer.. Ook Marije kwam door met haar 2e honkslag van de avond waarop Wendy de 4-7 kon scoren. Inning voorbij maar in ieder geval weer een uitstekende inning.

DSS kwam in de laatste inning gelijk door met 2 honkslagen. En een infield-fly tekende voor de 1e nul. De bal werd naar de korte stop geslagen die in aanraking kwam met de honkloopster van twee dus hinderen en de 2e nul.. tenminste dat zou je denken. Iedereen had het gezien maar de belangrijkste man op het veld kon het niet waarnemen gezien deze alleen stond.

Dus door met de inning en alle honken waren vol met 1 uit. De bal werd het veld ingeslagen maar niet goed verwerkt waardoor er 2 punten over de thuisplaat kwamen en de stand weer krapper werd, 6-7 met het gelijkmakende en winnende punt op de honken.
De snoepjes verdwenen ineens erg snel achter elkaar uit de snoeppot door de spanning. Niemand wist wat er verder deze inning ging gebeuren. Nouja.. niemand? Kirsten wel want die maak je niet zo snel gek.

Kirsten gooide nogmaals een toverbal die het binnenveld niet kon verlaten om dat Wendy deze netjes verwerkte naar het eerste honk. En na deze actie was het einde wedstrijd met een overwinning voor DVH.

Misselijk van het snoep maar oh zo trots op het team dat we deze wedstrijd ook hebben kunnen winnen.

Feitjes:

* DVH kan niet alleen hard slaan maar begint nu ook serieus te stoten wanneer dit nodig is
* Kirsten uitstekend haar pitches van variatie kan voorzien
* We zelfs met 15 maal 3-slag een wedstrijd kunnen winnen
* We 9 honkslagen hebben weten te slaan
* We van de 9 er 8 in de laatste 2 innings hebben geslagen
* We weer achter goede pitches aan zijn gegaan
* We hebben toegeslagen als team!
* Anne-M zomaar een speelster vrij geeft zodat zij zelf kan spelen
* Je beter niet naast de snoeppot kan zitten als het spannend wordt
* Je normaal alleen de lekkere snoepjes pakt maar dat dat bij spanning geen hol meer uitmaakt
* We voorlopig bovenaan staan maar dat de top-4 erg aan elkaar gewaagd is

De volgende wedstrijd betreft ook weer een knaller te worden tegen Sparks
Op 20 mei om 20.00 uur zullen we elkaar treffen in Amstelveen.

Tot dan!

6-5-2025, AmstelveenJawel het was zover, de wedstrijd tegen het gezellige team van Pirates D3. Al jaren draaien deze plo...
14/05/2025

6-5-2025, Amstelveen

Jawel het was zover, de wedstrijd tegen het gezellige team van Pirates D3. Al jaren draaien deze ploegen mee in de top 3 van de 3e klasse en zijn het altijd leuke wedstrijden.

Een wedstrijd waar voor het eerste iedereen aanwezig was binnen het team. En dat al bij de 4e wedstrijd!

Vooraf dus maar even een foto maken van het team..

Dan de wedstrijd, we weten uit eerdere ontmoetingen dat veel scoren er niet vaak in zit dus schade beperken
en zo snel mogelijk op voorsprong komen was het plan. Dat was het plan..

De eerste inning opende we met een nul maar gelijk daarna werden er 3 honkslagen op rij geslagen en werd er één maal
gescoord door de bezoekers. Gelukkig kwamen we toch nog redelijk ongeschonden de inning uit door een sliding catch dubbel
spel van Shanna vd H.

Eens kijken of we dit punt gelijk konden terugpakken..

Kirsten opende met een 4-wijd waarna Kaylee een perfecte stootslag-honkslag neerlegde. Coach enthousiast, spelers blij en doorpakken nu.. tenminste dat zou je zeggen. Echter was pitcher Maja het hier niet mee eens en herstelde met twee maal 3-slag, een vangbal in het buitenveld maakte een eind aan deze inning met dus nog steeds een 0-1 achterstand. Coach ineens minder enthousiast.

De tweede inning kwamen we na 5 slagmensen de inning uit zonder kleerscheuren.

Dus aan slag weer een gaatje in de verdediging zoeken van Pirates. Nu vond Petra vH, de korte stop van Pirates dat het haar inning zou moeten worden. Hoe de ballen ook geslagen werden, alles pakte zij en werden verwerkt voor een nul. Gelukkig wisten we deze inning 3 maal op rij naar haar toe te slaan, super handig!

Ook de 3e inning kwamen we vlot uit, na 2 vangballen in het buitenveld en een 3-slag was het weer de b***t aan DVH.

Al snel vielen er bij ons ook 2 nullen voordat Kaylee (die niet alleen kan stoten) met een honkslag doorkwam. Zij stal het 2e honk en werd netjes achter gelaten op de honken gezien de derde nul viel.

In de 4e inning was het wiggle Wendy die zich in diverse posities en standen moest gooien om de nullen te maken. Zij was goed voor drie maal een 5 naar 3 actie waardoor we aan onze 4e slagb***t konden beginnen. Stand nog steeds 0-1 in Amsterdams voordeel.

Snel vielen er twee nullen wanneer Shanna vd H met een honkslag op het honk kwam. Annabel sloeg de bal naar het derde honk die vervolgens langs de eerste honkvrouw werd gegooid. Shanna kon scoren op deze actie de 1-1 scoren. Verder dan deze actie kwamen we niet, maar.. het staat weer gelijk.

In de 5e inning verliep het bij DVH weer vlekkeloos in het veld. Shanna TV gooide inmiddels haar 5e maal 3-slag en alles wat naast haar het veld in werd gebracht werd goed verwerkt.

In de 5e inning vond de coach het tijd voor een andere aanpak Maran werd aan slag ingezet en opende met een infield hit. Kirsten sloeg vervolgens een honkslag in het midveld. Coach weer blij, oh wacht Maran werd door een 8 naar 4 uitgemaakt op het tweede honk. Helaas maar het kan nog steeds. Kaylee kwam door een veldfoutje op het honk en kon daarop ook door naar twee.

Met inmiddels het tweede en derde honk bezet kwam Anne-M voor het eerst aan slag. Zij wachtte niet heel lang en sloeg de bal het buitenveld in voor een honkslag waarop 2 punten scoorde. Stand 3-1 in het voordeel van DVH! Maar we zijn nog niet klaar.
Shanna TV leunde 4-wijd bij elkaar en we hadden honklopers op het 1e en 2e honk met slechts 1 uit. Wendy aan slag .. Die sloeg de bal hoog, hoog het binnenveld in voor een infield fly, twee nullen. Shanna vd H sloeg haar tweede honkslag van de avond maar we werden verder van scoren afgehouden.

De stand van 3-1 bleef ook aan het begin van de 6e inning op het bord door 3 snelle nullen.

Er volgde in de slagb***t van DVH ook snel 2 nullen. Kirsten sloeg een honkslag gevolgd door Kaylee die een bal in het rechtsveld in sloeg, echter werd er een risico genomen door Kirsten door te sturen naar 3. Buitenveldster Kelly liet zien dat zij nog steeds een beste arm had en gooide Kirsten uit voor de 3e nul.

Deur dichthouden was het plan.. Wat er toen gebeurde in het scoreblok, ik heb geen idee maar ik weet wel dat Pirates op de honken kwam en ons goed onder druk zette tot het 2e dubbelspel van de avond na een vangbal van Shanna vd H viel.

Einde wedstrijd en eindelijk viel de overwinning tegen Pirates de kant op van DVH.

Feitjes:

* De korte stop van Pirates was goed voor 6! nullen
* Wij met Wendy ook uit komen op 6 nullen!
* Shanna vd H goed was voor 2 dubbel spellen en 2 honkslagen
* Kaylee niet alleen perfect kan stoten maar ook slaan én honklopen
* Je als coach beter kunt wachten met blij zijn tot de actie over is
* Deze coach over het algemeen best blij is, al denken sommige daar anders over
* Met 9 honkslagen zetten we voorlopig de goede lijn door

De volgende wedstrijd is vanavond als we op bezoek gaan bij DSS de koploper in de 3e klasse.
Dit beloofd weer een zware wedstrijd te worden maar .. Het kan nog steeds!

30-4-2025, AmstelveenNa het gelijk spel tegen Alcmaria wilde het team het beter doen tegen de volgende tegenstander. Odi...
12/05/2025

30-4-2025, Amstelveen

Na het gelijk spel tegen Alcmaria wilde het team het beter doen tegen de volgende tegenstander. Odiz Frogs kwam op bezoek in Amstelveen. Gezien de fijne temperaturen liep het langzaam vol met publiek langs het veld.

Na een snelle veld-inning konden we gaan slaan. Maran kon na een honkslag even later scoren op foutje in het veld van Odiz. Marije die zelf niet uit wilde gaan sloeg de bal zo dichtbij het tweede honk dat Annabel daar de 2e nul werd en na 3 doorgeschoten ballen kon Marije zelf scoren. stand na 1 inning 2-0.

Verdedigend kwamen we de 2e inning weer snel uit na slechts 3 slagvrouwen.

De gelijkmakende 2e inning verliep goed voor DVH en wisten hierin 5 maal te scoren en de stand naar 7-0 te brengen.

Kirsten had de slagploeg de eerste 2 innings goed onder controle maar moest helaas even naar de kant i.v.m. de bloedregel na een sliding. Het werpen werd overgenomen door vakantie ganger Shanna TV die het warm genoeg vond om terug te keren na 3 weken. Na 5 slagvrouwen kwamen we de inning ongeschonden uit met 3 x 3-slag.

Ook in de gelijkmakende 3e inning ging DVH door met scoren door onder andere een 2 honkslag van Wendy en een aantal maal 4-wijd. Stand na 3 innings spelen: 9-0.

Ook in de 4e inning wisten we Odiz van scoren af te houden.

In de gelijkmakende 4e inning vielen er snel 2 nullen. Echter Marije joeg de bal ver het buitenveld in. 3 buitenvelders in paniek achter de bal aan maar we weten inmiddels ook dat als ze op gang is niet meer te stoppen is .. een inside the park walk-off homerun maakte een eind aan deze wedstrijd. 10-0.

Volgend wedstrijd verslag tegen de Pirates volgt snel..

Feitjes voor nu:

* Hogere temperaturen wordt er beter gespeeld
* De knuppels langzaam maar zeker meer aan gaan bij iedereen
* Edsel zijn kip voor in de salade op maat knipt
* Vishoedjes erg in zijn..
* Zo in zelfs dat het ook best goed begint te staan
* Belangrijkste is, ze beschermen de fontanelletjes voor de zon

8-3-2025, AlkmaarDe tweede competitiewedstrijd van de dames van DVH was tegen het eveneens ongeslagen Alcmaria Victrix.E...
18/04/2025

8-3-2025, Alkmaar

De tweede competitiewedstrijd van de dames van DVH was tegen het eveneens ongeslagen Alcmaria Victrix.

Even afwachten hoe laat iedereen aanwezig kon zijn want Alkmaar ligt natuurlijk niet om de hoek. Gelukkig was iedereen op tijd .. Sommige waren zelfs heel erg op tijd..

Zo op tijd zelfs dat ze een half uur voor aanvangstijd aanwezig waren gezien ze de starttijd wisseling niet mee hadden gekregen. Natuurlijk, zoals ik ben noem ik geen namen Katie en Maran.

Net zoals voorgaande weken kreeg Kirsten de bal om te beginnen aan de wedstrijd op het catchen van Annabel.

Een veld dat naast de snelweg ligt en redelijk open ligt maakte het al snel erg fris. Of dit nou komt door de wind van de auto's vanaf die snelweg of dat het gewoon nog Maart is laten we even in het midden.

We opende de wedstrijd voorzichtig met een honkslag van Kaylee, een opoffering stootslag van Maran een tweehonkslag van Kirsten en een honkslag van Ylaine brachten de 0-1 op het scorebord. Gelukkig verliep de gelijkmakende inning goed en bleef de stand zo.

In de tweede inning wisten we twee maal te scoren mede door honkslagen van Kaylee en Nikki stand 0-3. De tweede inning verliep aan de kant van Alcmaria net iets beter waardoor zij terug kwamen in de wedstrijd met 4 runs brachten zij de stand naar 4-3.

Aan de kant van DVH bleef het even rustig in de twee volgende slagb***ten wisten zij niet te scoren waar Alcmaria dit wel bleef doen. Na 4 innings keken we tegen een 7-3 achterstand aan.

In de 5e inning wisten we weer terug te komen tot twee punten door 2 maal te scoren en de stand naar 7-5 te brengen, alle kans dus weer op een positief resultaat.

Hier dacht Alcmaria echter anders over. Na 7 speelsters aan slag keken we weer tegen een grotere achterstand aan: 10-5.

Frisser en Frisser.. Wanneer je in de 6e inning een apenkop of tum tum uit de snoep-pot wilde pakken en deze half bevroren zijn dan weet je dat het tijd wordt voor einde wedstrijd.

De zesde inning startte we met 2 snelle nullen aan slag maar wisten toch nog wat te doen. Een infield hit van Katie, tweehonkslag van Shanna vdH en honkslagen van Kirsten en Ylaine brachten 2 extra punten op het scorebord en de stand was 10-7. Gelukkig kon de tegenstander hier niets op terug doen door prima pitcher werk van Kirsten konden er makkelijke nullen gemaakt worden.

Laatste inning, hierin wisten we Alcmaria wederom van scoren af te houden en was het dus aan ons.

Ook hier startte we weer met 2 snelle nullen dus de hoop was een beetje vergaan maar, HET KAN NOG STEEDS.

Een infield hit van Anne Myrthe, ja u leest het goed! Honkslag van Laura, 4-wijd van Katie en geraakt werper voor Shanna vdH waarop Anne Myrthe de 10-8 kon scoren. De honken waren vol en Kirsten sloeg de bal het buitenveld in voor 2 punten en de stand was weer gelijk 10-10. Helaas bleef het daarbij en was om 22.30 uur de stand net zo als hij begon, gelijk.

We weten inmiddels dat:
* We gemiddeld 10 punten tegen krijgen, wat te veel is.
* Kirsten 7 innings kan gooien, zelfs ver onder de 10 graden.
* Anne Myrthe het wel heel leuk vind om het honk daadwerkelijk ook te bereiken en als ze op gang is niet meer te stoppen is.
* Kaylee helaas moest uitvallen met een 30+ spier in haar bovenbeen dat niet lekker meewerkte.
* De korte stop van Alcmaria steeds maar weer presteerde om op het honk te komen of onder spelers door te glijden.
* De armen van het buitenveld van Alcmaria het al verassend goed doen.

We bedanken Alcmaria voor de leuke wedstrijd waarin wederom niet geleund werd op 4-wijd maar er een slagspelletje van gemaakt werd (zoals het hoort)

De eerstvolgende thuiswedstrijd zal zijn op 6 mei wanneer Amsterdam Pirates op bezoek komt in Amstelveen. Starttijd is 20:00 uur.

Update..Voordat we vanavond alweer voor de tweede competitie wedstrijd naar Alkmaar gaan even een korte samenvatting van...
08/04/2025

Update..

Voordat we vanavond alweer voor de tweede competitie wedstrijd naar Alkmaar gaan even een korte samenvatting van de afgelopen weken.

Na een goede voorbereiding in een huiskamer gymzaal in Amstelveen konden de dames eindelijk de weide in.

In de oefenwedstrijden tegen Thamen en Hilversum Hurricanes hebben we een aantal dingen geprobeerd, niet al te veel want zo groot is het team ook weer niet. Gelukkig is het aantal f***e dames nog net iets groter dan de blessurebank.

De slagploeg is redelijk uit de zaal gekomen zo bleek tijdens de eerste competitie wedstrijd thuis tegen Thamen.

Compleet waren we nog niet maar dat mocht de pret niet drukken.

Brutaal nam Thamen een 0-2 voorsprong in Amstelveen en wisten we daar in de eerste inning niets tegen terug te doen en na slechts 3 dames was het alweer wisselen.

De tweede inning verliep wat beter voor de dames van DVH. Een 1,2,3 inning het veld uit en proberen wat terug te doen aan slag.

We startte de inning met 2 maal 4-wijd wanneer er een aantal knuppels werden aangezet. Annabel en Shanna vdH opende met honkslagen waarna Nikki de bal ver over de buitenvelders sloeg voor een driehonkslag, Ylaine zichzelf opofferde in ruil voor een puntje dat kon scoren bracht de stand naar 3-2 in het voordeel.

Maar klaar waren we nog niet. Met back to back to back honkslagen van Kaylee, Maran en Kirsten, 2 maal 4-wijd en een stootslag honkslag van Shanna hadden we 14 dames aan slag gehad en waren we uitgelopen naar een 9-2 voorsprong.

In de derde inning kreeg ook Thamen veel slagmensen aan de plaat. Na acht dames aan slag was de score weer iets geslonken naar 9-5. Uitlopen maar weer.. Ylaine opende met een 3-honkslag waarna ze binnen werd geslagen door Kaylee 10-5.

Ook in de vierde inning kregen we het zwaar te verduren in het veld. Wederom 8 slagvrouwen die goed waren voor een aantal honkslagen en wat foutjes aan onze kant en ineens stond het weer 10-10 ennnnn bedankt Thamen.

In de laatste 2 slagb***ten ging het los aan de kant van DVH. We noteren maarliefst 2 inside the park homeruns. Shanna vdH sloeg de eerste met 2 honklopers op de honken en ook Kaylee sloeg met 2 honklopers de bal in het hek.

Er liepen 9 punten binnen die inning maar de stand is gestopt met 17-10. Natuurlijk tellen we de homer van Kaylee wel.

Dik tevreden al vond de coach dat de runs tegen wel aan de hoge kant.

Na de wedstrijden hebben we wel weer wat feitjes:
* Gemeentes rare ideeën hebben, start seizoen en starten met het veld.
* Hierdoor een thuiswedstrijd ineens een uitwedstrijd werd.
* We daar dan wel weer thuis speelde en een scheids mee hadden.
* Het voor de uitslag niet uitmaakte.
* Zowel Ylaine als Nikki hebben wat last van nachtblindheid of de lampen dat weet ik niet meer zo goed.
* Maran in de clinch ligt met haar brein, werken vaak niet samen.
* We dit nog niet gemerkt hebben.
* Maar voor de zekerheid verteld hebben dat we in Alkmaar spelen vanavond en niet in Haarlem.. Er verwarrend ook een parkeertip voor Haarlem op de dag dat we moeten spelen in Alkmaar.
* We wel weer blij zijn dat het snoeptrommel-rooster weer verspreid is want we hebben gewoon zonder gezeten..
* Ylaine er alles aan heeft gedaan om ook eens vermeld te worden in het verslag

Vanavond dus op naar Alkmaar om de tweede competitie wedstrijd te spelen.

28-1-2025, AmstelveenEn weer een training van DVH D2 in die de boeken in gaat als succesvol!Voordat we aan de training k...
28/01/2025

28-1-2025, Amstelveen

En weer een training van DVH D2 in die de boeken in gaat als succesvol!

Voordat we aan de training konden beginnen hebben we even in het kringgesprek besproken hoe we omgaan met de dader van de aanslag van vorig jaar op Anne Myrthe.

Marietje bekende Anne Myrthe (per ongeluk) te hebben geraakt en gegooid heeft terwijl ze niet keek .. Marietje.. het is je vergeven en hopen dat je je huidige teamgenoten wel heel laat..

Dan de training ..

We begonnen vanmiddag met 11 dames en na het bericht dat we iets speciaals gingen doen kwam de teller uit eindelijk op 8 speelsters uit.

We hebben weer veel kunnen doen, genoeg swings gemaakt en grondballen kunnen pakken.

Er is zelfs een start gemaakt met het synchroon vangen! Zo ver zijn ze al, de toppers!

De lol, energie en inzet wat het team laat zien doet een coach genieten..

Met vlagen wordt er ook zelfs in één keer geluisterd!

We hopen dat we volgende week kunnen beginnen met het voorstellen van de nieuwe speelsters en kunnen melden dat we vol zitten.

Het wachten is nog op het antwoord van de buitenlandse speelster, onderdak is gelukkig geregeld!

Inmiddels weten we dat:

* Edsel heel vaak ehm, um of uh zegt
* shanna vd H het lastig vindt als er dingen ineens veranderen
* Kirsten zelfs tijdens een spelletje strikt van de regels is
* Vele meiden liever hebben dat Anne Myrthe niet meedoet met het spelletje
* Ik nu ook weet waarom, ze is er heul goed in
* Veel dames niet weten hoe er gedraaid wordt en waar de bal heen moet tijdens het station terwijl we al 4 keer gewisseld zijn
* De coach niet alleen zo trainingen verzint maar zijn choreografie ook dik in orde is (zie foto)

Tot volgende week!

En dan was het gisteren weer tijd voor de tweede training.. Even werd de schade opgemaakt van de getroffen speelsters va...
22/01/2025

En dan was het gisteren weer tijd voor de tweede training.. Even werd de schade opgemaakt van de getroffen speelsters van vorige week alvorens we konden beginnen aan de warming up.

Tijdens de warming up van de dames zette DJ Edsel een muziekje op en konden we de training even doornemen zodat alles weer soepel zou verlopen.

Voordat u denkt wow heftige planning.. dit stond al op het bord maar hebben ze natuurlijk niet gedaan, wellicht dat we dit wel in de app gaan zetten als er zich teveel speelsters hebben opgegeven voor de training en het dus eigenlijk te druk is. Grote kans dat er dan wat speelsters afmelden, of dat er niemand komt maar dat is even afwachten.

Met een aanwezigheid van 8 dames hebben we weer een prima training gedraaid. Met minder slachtoffers ditmaal. Wel was het Anne-Myrthe dat voor het tweede jaar op rij getroffen werd door een bal op haar hoofd en NEE Shanna nu weten we wel dat jij het vorig jaar niet deed :). Echter zijn we nog wel aan het bedenken wie de dader vorig jaar was.

Wel merk je dat na zo'n actie bij iedereen de focus weer terug is en dat het wat stiller wordt, maar om nu steeds Anne-Myrthe hiervoor te lenen vind ik wel een dingetje worden.

Nadat we het fielden en slaan hebben afgerond ook nog even de pitchers de gelegenheid kunnen geven om wat te gooien..

Op naar volgende week

Feitjes:

* Zachte ballen kunnen ook blauwe plekken veroorzaken
* Laura en Kaylee vroeger nooit zo blauw werden maar dit schijnt door de leeftijd te komen
* Shanna vd H op zich wel fel kan reageren als ze onterecht wordt verdacht van iets (alleen werd het wel anders gezegd)
* Het zonder bepaalde speelsters ook wel een stukje rustiger is
* Dit eigenlijk ook wel wat saaier maakt, onrust hoort in dit team
* Het op een bepaald moment van de training drukker was op de bank dan in de zaal zelf
* Iedereen voldaan de zaal heeft verlaten

16/01/2025

En dan was het weer zover..

DVH-2 gaat na een succesvolle transfer periode van start met de voorbereidingen van 2025. We hebben een aantal dames moeten laten gaan maar ook een paar dames die in de rij stonden om aan te sluiten.

Op 14 januari jongsleden stond dan de eerste training op het programma. In een grote zaal (zo dachten we tenminste). Genietend van nog een basketbal team wat aan het trainen was in een mega grote hal, wachtte we op onze b***t.

Verschillende gesprekken kwamen tijdens het wachten voorbij en zo weten we nu dat ShannaTV (buiten dat zij al moe was voordat de training begon) de witte en gekleurde was gewoon bij elkaar dondert en dat Edsel velletjes wasmiddel gebruikt.

Ineens kwam er een volgende groep dat zich meldde bij (onze) hal.. De twijfel of we hier wel goed zaten begon toch wel te komen. Na een aantal minuten kwam het verlossende bericht, we moesten naar boven en konden we trainen in een ietwat gekrompen zaal met een raam wat al half kapot was.

Oké het is maar voor een paar weken dus even doorbijten en voor nu geen verassingen meer. Verrassing was het wel voor Maran die als enige de starttijd van de training goed had maar in Bussum stond. Dertig minuten later kon zij ook gelukkig aansluiten in Amstelveen.

Met een groep volwassen dames in een kleine hal trainen vergt wat aanpassingen. Wel weten we inmiddels weer dat het ook wel eens verkeerd kan gaan, maar dat houd het spannend.

Zo weten we inmiddels dat Kaylee een bal tegen kan houden zonder haar handschoen te gebruiken, de locatie laten we even in het midden.
Shanna tijdens het spelletje de andere Shanna omver gleed en dan nog zegt 'ik raakte je niet toch' nee hoor we verdedigen altijd liggend op de grond..
Edsel geen zoom op zijn camera nodig had om Shanna vd H in beeld te krijgen (zij verdedigde Edsel gezien er een bal zijn richting op kwam)

Al met al kwamen we redelijk goed de eerste training door.

Blij zijn we met de nieuwkomers: Maran, Lu en Annabel en zijn we nog bezig met een speelster uit het buitenland om te kijken of we dat rond kunnen krijgen.

We houden u op de hoogte.

10-9-2024, HuizenDe zomerstop zit er weer op en we zijn weer aan de bak. Een aantal dames hebben in de stop gebruik gema...
10/09/2024

10-9-2024, Huizen

De zomerstop zit er weer op en we zijn weer aan de bak. Een aantal dames hebben in de stop gebruik gemaakt van trainingen gecombineerd met het andere softbal team van DVH om nog een beetje in vorm te blijven.

Op 28-4-2024 kregen we Alcmaria Victrix thuis op bezoek. Met een aantal dames nog niet terug van vakantie, geblesseerd of niet fit lieten we deze wedstrijd toch doorgaan.

Op zich een goede wedstrijd, want spannend bleef het tot de laatste bal.

Echter was de korte stop van Alcmaria wel bijzonder uitgerust uit de stop gekomen. Goede nullen en harde klappen leverde het team van DVH hun tweede verlies partij van dit seizoen op.

Was er dan verder dan de korte stop van Alcmaria dan niets op het veld te zien, jawel hoor. Onze Marije was weer zeer nuttig en slaat altijd op belangrijke momenten haar honkslagen, zo ook nu weer.

Het werd na 7 innings spelen 4-5 voor de bezoekers.

Feitjes komen na de volgende wedstrijd.

Dan de wedstrijd op 6-9-2024 tegen en bij Kinheim.

Ditmaal waren we weer compleet dus startte we met veel zin aan de wedstrijd.

Marley werd ditmaal als pitcher ingezet op het catchen van de net bevallen Anne Myrthe. Verrassend goed ging dit, of we dit vaker zullen doen weten we nog niet maar voor nu oké.

Shanna TV sloeg na vorige week alleen maar lucht en vliegjes ook haar honkslagen. Marietje op kort plukte alle ballen weg die voorbij kwamen en zo wist Kinheim niet te scoren.

Langzaam liepen we weg van de thuisploeg. In de 4e inning maakte we zelfs nog een triple play! Laura dook in het midveld voor de bal en ving deze ook nog, toste de bal naar Nikki die in de buurt was en zij maakte de aangooi naar 2 en 1 (2 x 4 wijd) deze waren niet nog op tijd terug, dus snel deze inning uit.

Het werd uiteindelijk 0-7 in ons voordeel met een no-hitter voor Marley.

Maar, toen werd ik wakker en bleek dit allemaal gedroomd want Kinheim kon helaas geen team op de been brengen.

Feitjes:
* Shanna TV haar knuppel schoon heeft gehouden door niet veel te raken.
* Shanna vd H veel slidings maakt ongeacht hoe ze neerkomt.
* Edsel aan het genieten is van een welverdiende vakantie.
* Madelon en Ylaine weer wat gespeeld hebben na hun blessure.
* We Marley echt niet in een wedstrijd zullen laten pitchen.
* Anne Myrthe al blij is dat ze überhaupt weer kan lopen, dus zeker niet zal catchen.
* Wendy liever gespeeld had dan vrij was geweest, gezien een opgelopen oogblessure.

We zullen ons langzaam opmaken voor de thuiswedstrijd tegen Pirates op 11 september. Of de weergoden ons een beetje helpen is vanaf deze tijd steeds maar afwachten.

Tot snel!

Adres

Wimbledonpark
Amstelveen
1185XN

Telefoon

06-53728256

Website

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Coachie D nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Coachie D:

Delen

Type