14/05/2025
6-5-2025, Amstelveen
Jawel het was zover, de wedstrijd tegen het gezellige team van Pirates D3. Al jaren draaien deze ploegen mee in de top 3 van de 3e klasse en zijn het altijd leuke wedstrijden.
Een wedstrijd waar voor het eerste iedereen aanwezig was binnen het team. En dat al bij de 4e wedstrijd!
Vooraf dus maar even een foto maken van het team..
Dan de wedstrijd, we weten uit eerdere ontmoetingen dat veel scoren er niet vaak in zit dus schade beperken
en zo snel mogelijk op voorsprong komen was het plan. Dat was het plan..
De eerste inning opende we met een nul maar gelijk daarna werden er 3 honkslagen op rij geslagen en werd er één maal
gescoord door de bezoekers. Gelukkig kwamen we toch nog redelijk ongeschonden de inning uit door een sliding catch dubbel
spel van Shanna vd H.
Eens kijken of we dit punt gelijk konden terugpakken..
Kirsten opende met een 4-wijd waarna Kaylee een perfecte stootslag-honkslag neerlegde. Coach enthousiast, spelers blij en doorpakken nu.. tenminste dat zou je zeggen. Echter was pitcher Maja het hier niet mee eens en herstelde met twee maal 3-slag, een vangbal in het buitenveld maakte een eind aan deze inning met dus nog steeds een 0-1 achterstand. Coach ineens minder enthousiast.
De tweede inning kwamen we na 5 slagmensen de inning uit zonder kleerscheuren.
Dus aan slag weer een gaatje in de verdediging zoeken van Pirates. Nu vond Petra vH, de korte stop van Pirates dat het haar inning zou moeten worden. Hoe de ballen ook geslagen werden, alles pakte zij en werden verwerkt voor een nul. Gelukkig wisten we deze inning 3 maal op rij naar haar toe te slaan, super handig!
Ook de 3e inning kwamen we vlot uit, na 2 vangballen in het buitenveld en een 3-slag was het weer de b***t aan DVH.
Al snel vielen er bij ons ook 2 nullen voordat Kaylee (die niet alleen kan stoten) met een honkslag doorkwam. Zij stal het 2e honk en werd netjes achter gelaten op de honken gezien de derde nul viel.
In de 4e inning was het wiggle Wendy die zich in diverse posities en standen moest gooien om de nullen te maken. Zij was goed voor drie maal een 5 naar 3 actie waardoor we aan onze 4e slagb***t konden beginnen. Stand nog steeds 0-1 in Amsterdams voordeel.
Snel vielen er twee nullen wanneer Shanna vd H met een honkslag op het honk kwam. Annabel sloeg de bal naar het derde honk die vervolgens langs de eerste honkvrouw werd gegooid. Shanna kon scoren op deze actie de 1-1 scoren. Verder dan deze actie kwamen we niet, maar.. het staat weer gelijk.
In de 5e inning verliep het bij DVH weer vlekkeloos in het veld. Shanna TV gooide inmiddels haar 5e maal 3-slag en alles wat naast haar het veld in werd gebracht werd goed verwerkt.
In de 5e inning vond de coach het tijd voor een andere aanpak Maran werd aan slag ingezet en opende met een infield hit. Kirsten sloeg vervolgens een honkslag in het midveld. Coach weer blij, oh wacht Maran werd door een 8 naar 4 uitgemaakt op het tweede honk. Helaas maar het kan nog steeds. Kaylee kwam door een veldfoutje op het honk en kon daarop ook door naar twee.
Met inmiddels het tweede en derde honk bezet kwam Anne-M voor het eerst aan slag. Zij wachtte niet heel lang en sloeg de bal het buitenveld in voor een honkslag waarop 2 punten scoorde. Stand 3-1 in het voordeel van DVH! Maar we zijn nog niet klaar.
Shanna TV leunde 4-wijd bij elkaar en we hadden honklopers op het 1e en 2e honk met slechts 1 uit. Wendy aan slag .. Die sloeg de bal hoog, hoog het binnenveld in voor een infield fly, twee nullen. Shanna vd H sloeg haar tweede honkslag van de avond maar we werden verder van scoren afgehouden.
De stand van 3-1 bleef ook aan het begin van de 6e inning op het bord door 3 snelle nullen.
Er volgde in de slagb***t van DVH ook snel 2 nullen. Kirsten sloeg een honkslag gevolgd door Kaylee die een bal in het rechtsveld in sloeg, echter werd er een risico genomen door Kirsten door te sturen naar 3. Buitenveldster Kelly liet zien dat zij nog steeds een beste arm had en gooide Kirsten uit voor de 3e nul.
Deur dichthouden was het plan.. Wat er toen gebeurde in het scoreblok, ik heb geen idee maar ik weet wel dat Pirates op de honken kwam en ons goed onder druk zette tot het 2e dubbelspel van de avond na een vangbal van Shanna vd H viel.
Einde wedstrijd en eindelijk viel de overwinning tegen Pirates de kant op van DVH.
Feitjes:
* De korte stop van Pirates was goed voor 6! nullen
* Wij met Wendy ook uit komen op 6 nullen!
* Shanna vd H goed was voor 2 dubbel spellen en 2 honkslagen
* Kaylee niet alleen perfect kan stoten maar ook slaan én honklopen
* Je als coach beter kunt wachten met blij zijn tot de actie over is
* Deze coach over het algemeen best blij is, al denken sommige daar anders over
* Met 9 honkslagen zetten we voorlopig de goede lijn door
De volgende wedstrijd is vanavond als we op bezoek gaan bij DSS de koploper in de 3e klasse.
Dit beloofd weer een zware wedstrijd te worden maar .. Het kan nog steeds!