06/12/2020
Weg!! Weg!!
Weg van hier!!
Ik ben even helemaal klaar met dat kouwe kikkerlandje.
Het begon al met een geheime ontvangst in een niet bestaand plaatsje.
"Corona!" Zeiden ze me.
"Dat moet vanwege de corona. Er mogen geen grote menigtes zijn."
De jaarlijkse onmogelijke operatie waarbij ik, in samenwerking met met honderden hulpsinterklazen, in één weekend in bijna elk dorpje of stad werd onthaald ging dus ook niet door.
Dat gaf natuurlijk gelijk gedonder met de V.V.H.
De Vakbond Voor Hulpsinterklazen.
Dit was volgens hun duidelijk een coronagerelateerde inkomstenderving, maar viel niet onder het noodsteunpakket van de regering. Of ik de niet gewerkte uren toch maar even wilde uitbetalen!
Dikke pepernoot nog an toe zeg!! Ik ben de kerstman niet!
Dan die "anderhalve meter bezoekjes". Je mag nergens in de huizen komen.
Een beetje van verre bij de voordeur staan schreeuwen. Dat mocht nog net.
Mijn witte handschoenen zijn vieze natte lappen geworden door het gebruik van al die pompjes met ontsmettings-gel bij de voordeuren. De handen van mijn zwarte pieten beginnen zelfs al bleek weg te kleuren door die chemische zooi.
En al die kinderen met zo'n mondkapje op. Zo lastig voor iemand die maar één keer per jaar langskomt. Je kent ze bijna niet terug.
En heb je wel een een sinterklaasliedjes gehoord van iemand met een mondkapje op? Het is net op de erwtensoep staat te pruttelen. Je hoort de klok maar de klepel is een wattenstaafje. Niets van te verstaan.
Pepernoten strooien mag niet.
Het gegeven cadeautje is nooit goed.
Heb zelfs 63 bekeuringen en nog veel meer waarschuwingen van Behoorlijk Overspannen Ambtebarbaren gekregen omdat ik met mijn pieten niet uit één huishouden afkomstig waren en we volgens hun toch te dicht bij elkaar stonden.
Voor volgend jaar geef ik al mijn zwarte pieten gewoon een zwarte bivakmuts met ingenaaid mondkapje. Krijg ik tenminste geen bekeuringen meer en is die onmogelijk "zwarte pieten discussie" ook eindelijk afgelopen.
Ik geloof zelfs dat ik die hele Randstad maar over sla. Ze hebben daar een totaal gebrek aan respect voor een oude man als ik. Het enigste wat ze daar willen hebben is aandacht.
Mijn paardje durft al bijna geen dak meer op. Volgens mij heeft hij zonnepanelen-stress. Levensgevaarlijk! Die gladde glasplaten op de daken.
Ben zelfs al een keer verdwaald. Liep ik in een veld met zonnepanelen naar de schoorsteen te zoeken. Zo kansloos!
Nu wordt het aantal schoorstenen toch steeds minder. Over enkele jaren moet ik de cadeaus niet meer bij de kachel zetten maar in de kelder. Bij de aardwarmtepompen.
Ik vertrek.
Wordt knettergek van al die verlengkabels en kunstkerstbomen in de tuinen. Daar is met goed fatsoen geen doorkomen meer aan. Enkele pieten liggen nu met een gebroken been in de ziekenboeg van de stoomboot. Ze zijn gestruikeld over de wirwar aan snoeren rondom de huizen.
Ikzelf ben bijna geëlectrocuteerd toen ik met mijn staf per ongeluk ergens een lampje in de tuinkerstverlichting kapot sloeg.
Wegwezen hier.
Officieel moet ik zelfs nog 10 dagen in quarantaine omdat Nederland "oranje gebied" is.
Heerlijk. Lekker 10 dagen op de boot. Rustig terug naar Spanje.
Laat de kerstman zijn best maar doen.
Ik geef het op.
Volgend jaar kom ik wel weer terug.
En als jullie Nederlanders dan niet beter je best doen?
Dan laat mijn concullega, de kerstman, maar met de eer gaan strijken.
Dan stop ik er echt mee.
Ik ben een vrijgevige bisschop.
Al schijnen jullie daar steeds vaker,
te denken dat ik Malle Pietje ben.....