17/10/2022
להתגבר על קשיים. לא לוותר. להתחייב. לעולם לא להפסיק באמצע. כמה שזה נכון :)
מחויבות
מי שמע על ענף ספורט מדהים שקוראים לו טריקיניג? 🤸
בטוחה שמעטים מאוד וחבל כי זה ספורט מגניב ביותר!!!
במשפחה שלנו טריקיניג הוא חלק בלתי נפרד מהחיים
שני הילדים התחילו בגיל 5.5, 6 ז"א שהם מתאמנים בערך חצי מהחיים שלהם.
למה תחת כותרת מחויבות אני מדברת על טריקינג?
כי יש משהו שלמדתי מהבן שלי דרך האימונים שלו על מחויבות.
בן שלי כבר מזמן יודע לבצע תרגילים מטורפים שאין לי מושג איך זה בכלל אפשרי. לא תמיד קל לו, הוא חוזר וחוזר וחוזר אחרי תרגיל שרוצה לעשות עד שמצליח.
הוא מספר לי שקורה לא מעט שהוא פשוט מפחד "לצאת לתרגיל", הפחד עוצר אותו.
ויש משפט אחד שהוא אומר שבלעדיו אין סיכוי להצליח בתרגיל.
‼️אני צריך להתחייב לעשות את התרגיל. ורק אז אני יכול. ‼️
- למה להתחייב, מה זה נותן לך?
🔹 להתחייב זה להתחייב מנטלית, אם אני יוצא לתרגיל אז לא להפסיק אותו באמצע, אני עושה אותו.
🔹 להתחייב זה לא לתת לפחד להשפיע.
🔹 להתחייב זה להרגיש ביטחון שאני יכול, גם אם לא אצליח. כי אני אצליח בפעם הבא.
אמרתי כבר שבן שלי הוא מאמן הכי טוב שלי?
אם לא, אני אומרת עכשיו.
אם כן, אין בעיה. אני אמשיך להגיד את זה עוד מילון פעם 😁
🔹מחויבות בעיניי זה יכולת מנטלית להעריך בצורה נכונה את היכולות שלי.
🔹 כשאני יודעת בוודאות שאני מסוגלת לעשות משהו רק אז אני יכולה להתחייב, רק אז אני יכולה לא לתת לפחד של אי הצלחה להשפיע. כי אני יודעת שאני מסוגלת ואם לא אצליח בפעם הראשונה אני אמשיך לנסות עד שאצליח.
✨ מחויבות זה לדעת לראות את המטרה כהושגה עוד לפני שהתחלתי בפעולה. ✨
וזה בדיוק מה שאני למדתי בשנים אחרונות, לקחת על עצמי מחויבות רק כשאני יכולה בצורה נכונה להעריך את המסוגלות שלי להשגת המטרה.
מחויבות יכולה להיות כלפי עצמי או כלפי אחרים.
🔹ישנם אנשים המספיקה להם מחויבות כלפי עצמי וזה מה שיתן להם כוח לא לוותר.
🔹ישנם אנשים שחייבים להתחייב כלפי משהוא אחרי או כלפי חברה / קבוצה / קולגות / משפחה / קבוצת תמיכה. לא רק שהם צריכים את הכוחות של עצמם, הם גם צריכים את האמונה של הסובבים שהם יצליחו.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
וזה מה שאני כמאמנת יכולה לתת למתאמנים שלי. המתאמן שלי יכול לקחת על עצמו מחויבות מסוימת , להתחייב מולי ואני אהיה לו קבוצת תמיכה בדרך למטרה. ולו רק זה, ככה המתאמנים גם לומדים איך הם יכולים להתחייב לעצמם ולפעול בלי גורם חיצוני בהמשך.
✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨✨
דרך אגב, מחויובות היא דרך טובה להתמודדות עם דחיינות, אבל זה לפוסט אחר.
טוב. אחרי כל הסיפור מי רוצה לקחת על עצמו מחויבות כלשהי, להכריז עליה בתגובה ולהתחייב לכתוב על זה אם הצליח?
חג שמח 🌸🌸🌸🌸🌸🌸