KOBE SURF better

KOBE SURF better בואו ללמוד ולשדרג את הגלישה שלכם, יותר גלים, יותר שעות במים,יותר סטייל. אימונים פרטיים, קבוצות קטנות, סדנאות, אימוני כושר לגלישה

שיעורים פרטיים במתמטיקה, מזווית שונה 💡מורה למתמטיקה בתיכון בת״אעם ניסיון חיים קצת אחר –מניהול בכיר בהייטק ועד בית ספר לג...
05/05/2026

שיעורים פרטיים במתמטיקה, מזווית שונה 💡

מורה למתמטיקה בתיכון בת״א
עם ניסיון חיים קצת אחר –
מניהול בכיר בהייטק ועד בית ספר לגלישה.

מלמד בגובה העיניים, באווירה פתוחה, רגועה ונטולת סטרס.

בלי לחץ, פשוט מבינים את המספרים ונושמים,
בתהליך עומק לטווח ארוך (ולא רק בשביל הציון הקרוב).

התמחות בכיתות ז עד י׳.

פנוי למספר מצומצם של תלמידים לשיעורים פרטיים.

📍 יפו | נווה צדק | לב תל אביב

אפשרות לשיעורים גם באנגלית.
לתיאום: 054-2480084 (עדיפות לוואצאפ)

26/02/2026

החלום הכי גדול של נורית היום הוא פשוט לקום בבוקר ולהכין לעצמה קפה.

היא מ"פ. ב-7 באוקטובר היא חטפה כדור, שמה לעצמה חוסם עורקים והמשיכה להילחם. היא השתקמה, חזרה לפקד בתוך עזה, ושם איבדה את הרגל מטיל נ"ט.

הנה הסיפור שלה כאן במילים שלה, מתוך הספר 'לוחמות' של אילה דקל. קחו דקה לקרוא:

"קוראים לי נורית, אני מ”פ, והסיפור שלי מתחיל בבוקר של השבעה באוקטובר.
'רימון!' שמעתי צעקה וכולנו נשכבנו על הרצפה. מחבל יצא ממש מולנו מהמסתור שלו וירה צרור. הרגשתי רטיבות ברגל.

הבנתי שקיבלתי כדור ושאני חייבת להמשיך, שאני לא יכולה לשקוע אל תוך הכאב. אין מבוגר אחראי אחר שיכול לקחת אחריות על האירוע. אני מ”פ, אני מובילה את הכוח ויש מחבלים לפנינו. משימתי היא להישאר כאן עד שהקרב הזה נגמר. הכדור שקיבלתי לא רלוונטי.

הוצאתי חוסם עורקים מהווסט ושמתי לעצמי על ירך ימין. הירי היה נמוך יחסית בירך, וממש כמו שצריך וכמו שלימדו אותי ספרתי ארבע אצבעות מעל הפציעה, וקשרתי את החוסם. הרמתי את העיניים וראיתי שגם אחד מהמ”כים ששוכב לידי פצוע. שמתי לב שהוא מתחיל לרעוד ולא כל כך יודע מה לעשות. 'הכול טוב,' אמרתי לו, 'אני דואגת לך.' הוצאתי מהווסט שלו חוסם עורקים נוסף וטיפלתי גם בו.

באותו יום טופלתי בסורוקה, וחזרתי ללחימה. ובהמשך גם נכנסתי עם הפלוגה שלי לעזה.

יום אחד, נסעתי עם אחד הצוותים שלי בתוך עזה. אחרי כמה דקות יש פתאום בום מטורף ממש מעלינו. שמעתי צפצופים באוזניים והבנתי שפגע בנו נ”ט.

פקדתי על הנהגת שלי שתמשיך לנסוע, כי ידעתי שאם היא תעצור הם יירו עלינו עוד נ”ט וזהו, אנחנו נהיה גופות. היא לחצה על הגז וניסתה להתקדם קדימה, אבל בגלל ההדף של הפיצוץ המכסה מנוע עף והסתיר את השמשה, אז היא ממשיכה לנסוע, אבל היא לא רואה לאן. התקדמנו עוד קצת ואז פגענו בסוללת נ”ט והתהפכנו.

'חפ”ק פניקס נפגע מנ”ט, אנחנו שלושה פרחים.' חזרתי על המילים שוב ושוב בקשר: 'חפ”ק פניקס נפגע מנ”ט, אנחנו שלושה פרחים,' ואז הנחתי את הקשר בצד. שמעתי ירי של טנקים מהמוצב שהיינו בדרך אליו אז הבנתי ששמעו אותי, שהמערכת מתחילה להתגלגל ועוד מעט יגיעו אלינו.

חצי שנה אחרי הפציעה אני עוד בשיקום, החלום שלי כרגע הוא להתעורר בבוקר, ללכת על שתי רגליים ולהכין לעצמי כוס קפה. זאת מטרת־העל עכשיו. בלי שבעלי יכין לי את הקפה של הבוקר, בלי שמישהו יצטרך לטפל בי. אני מחכה לחזור לחיים. לחזור לאימוני קרוספיט. לחזור לעשות את כל מה שאני אוהבת. אני מחכה לחיים שעוד יש לפנינו."

אותה ינון מגל לא רוצה כלוחמת בצבא.

14/02/2026

מחריד מזעזע מחדש כל פעם. טבח נתניהו

22/04/2024

חג טוב שיהיה לכם.
יש אנשים בשבי בעזה.
ויש ממשלה ששמה עליהם ועליכם זין.
זין קטן ורקוב

קראו את איל מגד, סופר, ימני ותומך קולני בביבי. תקראו מה הוא אומר

ביבי נתניהו יחריב את ישראל. כבר אי אפשר לא לראות את זה. הוא יהיה מחריב המדינה, מאחר שאין לו ברירה אחרת. נתניהו שבוי בשיגעון הגדלוּת של דיקטטור, שרואה במדינה את רכושו הפרטי. הוא כל כך התרגל לשלוט, שאינו מסוגל להשלים עם מצב שבו מישהו אחר יתפוס את מקומו. מבחינתו, פינוי השלטון כמוהו כהעברת בעלות על נכס.
ביבי הוא כמו בעל קנאי, שלא יכול לדמיין את אשתו בזרועותיו של אחר. זו הפרעה שאין לה מרפא. אני מתחלחל כשהמילים האלה יוצאות ממני. בכל זאת, אדם שתמכתי בו לאורך שנים. שהחשבתי אותו לידידי, וחשוב מזה, ראיתי בו מדינאי בעל שיעור קומה, שעיקר מעייניו נתונים לשלומה ולביטחונה של ישראל.

אבל עכשיו אין לי מנוס אלא לחוש כלימה עמוקה; לא רק נוכח הערכים המעוותים, אלא אפילו מהעדר מוחלט של בושה. אם שיקול הדעת שלו אינו מורה לו, שחובת המופת האישי מצווה למחוק לאלתר את הביזיון המופגן באורח חייו של בנו המתהולל בניכר — בשעה שבני גילו מוסרים את נפשם בשדה הקרב — איך אפשר בכלל לסמוך על שיקול הדעת הזה. רק חוסר רגישות קיצוני, שאני נמנע מלתארו במונחים פתולוגיים, יכול להתיר נעיצת אצבע גסה כזאת בעינם של הורים שכולים, למשל.

דברי הימים מלאים ברודנים מהסוג הזה. בפרק היסטורי שאותו מכיר נתניהו היטב אפשר למצוא דיקטטור ידוע לשמצה עד מאוד, שהיה נוקט באופן סדרתי במילה "מוחלט": "ניצחון טוטלי", "מיטוט טוטלי". ללא פשרות. גם כשממלכתו גססה ופירפרה את פרפוריה האחרונים הוא המשיך לנקוט במונח הזה. חוסר תשומת לב לקונוטציה, מצד מי שבקי היטב במקורה, מעיד עוד יותר על התת־מודע ההרסני הפועל גם במקרה שלו.
הפרנויה הרודנית של נתניהו תשאיר אף היא אחריה עיי חורבות. זהו חזונו של מי שהתגלה — באיחור טרגי — כתומך טרור מספר אחת. לא מנסור עבאס ולא אחמד טיבי, אלא הוא, ביבי, היה זה שהתעקש לממן את מפלצת הטרור העזתית, שעל מנהרותיה ובתוכן שפכו מיטב בנינו את דמם. ועל מה, למען השם? אם לפחות היה פועל לכינון המשטר שיחליף את שלטון החמאס בעזה. אבל בעוונותיו האיומים לא יקדם זאת, כדי לא לערער את ממשלתו וכדי להבטיח את שרידותו.
נתניהו ישלם, על חשבוננו, כל מחיר, ובלבד שהנכס הפרטי שלו — קרי, מדינת ישראל — לא ייפול חלילה בשלמותו בידי האויב. ואין הכוונה לחמאס או לחיזבאללה, ואפילו לא לאיראן, אלא ליורשו בראשות הממשלה, שבתודעתו הרדופה של ביבי הוא הרוע בהתגלמותו, הרוע המוחלט.
ולכן, למרבה הזוועה, אין סיכוי שהמלחמה תסתיים בעתיד הנראה לעין. לא מרצון ולא על פי היגיון. הימשכותה לנצח היא המחסום היחיד שימנע את הקטסטרופה הפרטית שלו. המלחמה תסתיים רק עם הפלתו של נתניהו. מי ששוגה באשליה שאפשר לחכות לגלגלי הדמוקרטיה במסעם האטי לקראת חילופי השלטון — בעיקר אלה הדבקים עדיין בנתניהו — מוטב שיתפכח במהירות מאשלייתו.
פעם אחר פעם אנחנו עדים להחלטות המתקבלות לא לטובתנו, אלא לטובתו האישית של נתניהו, שהישארותו בשלטון היא בעיניו חזות הכל. אבל קצבו של ההרס מהיר ודורסני, ואם חָפֵצי מדינה אנחנו, עלינו לזרז את המהלך שימנע את החורבן הזה.

בחירות עכשיו!"צאו מהבתים שלכם, צאו מההירדמות, צאו מהפחדים! אני רוני, אני שכלתי אח בשבעה באוקטובר, ואני לא אתייאש. אני לא...
23/01/2024

בחירות עכשיו!

"צאו מהבתים שלכם, צאו מההירדמות, צאו מהפחדים! אני רוני, אני שכלתי אח בשבעה באוקטובר, ואני לא אתייאש. אני לא אתייאש, עד שהוא יעוף, עד שכל הממשלה הזאת תעוף! רצחו את אח שלי, פושעים!" את הדברים האלה זעק אתמול, בצווחות קורעות לב, אחד המפגינים שחסמו את הכניסה לכנסת, בעודו נגרר על ידי שני שוטרים אטומי מבע.

לא הרחק משם, בתוככי המשכן, התפרצו בני משפחות החטופים לוועדת הכספים. הסדרנים ניסו להדוף אותם בכוח, אך לא הצליחו לבלום את נחשול היגון האנושי שנשטף לתוך החדר. "על חמץ פירקתם ממשלה ועל השבויים אתם לא מפרקים?!", קרא בגרון ניחר שחר מור, אחיינו של החטוף אברהם מונדר, לעבר חברי הכנסת. "תפרק את הממשלה עכשיו! לך לראש הממשלה ותגיד לו: על חמץ פירקתי, גם על זה פירקתי!" הוא הטיח ביו"ר הוועדה משה גפני, תזכורת למחלוקת הקטנונית שבעקבותיה פרשה עידית סילמן מהקואליציה הקודמת.

גם בוועדת החוקה, חוק ומשפט סערו הרוחות: "איפה אני חיה, שאני צריכה להתחנן בכנסת שתעשו משהו כדי להשיב את האהובים שלי?" שאלה את הנוכחים דליה קושניר, גיסתם של יאיר ואיתן הורן, המוחזקים ברצועת עזה. שאלתה של קושניר רטורית, אך התשובה עליה בכל זאת לא תיאמן: בישראל. היא חיה בישראל, מדינה שחברי הממשלה שלה מפקירים עשרות אזרחים להינמק בשבי, שבה בני משפחותיהם נאלצים להתחנן ולהידחף כדי להישמע בבית המחוקקים, ושבה אחים שכולים נגררים בכוח הזרוע כשהם מבקשים צדק.

האזינו לנהמה הזאת, כמו לבה רותחת, המבעבעת מתחת לפני השטח רגע לפני התפרצות אדירה. זעם טהור, שהולך ומתגבר לנוכח הניתוק והאטימות הבלתי נתפשים של חברי הקואליציה. רק טיפש גמור מסוגל לחשוב שאפשר לעצום עיניים מול הר הגעש הציבורי הזה ולהמשיך לדרוך על האזרחים כתמול שלשום.

למרבה הצער, בממשלה ובכנסת יושבים לא מעט טיפשים גמורים כאלה בדיוק. למשל, השרה לענייני התיישבות ומשימות לאומיות אורית סטרוק, שנזפה בפעיל ממפלגתה, שהתרעם על המדיניות הכלכלית המופקרת שמובילה הממשלה. "אני מכירה שרים שלא גומרים את החודש... כאלה שהוריהם תומכים בהם כלכלית", שטחה סטרוק את מצוקת אדוני הארץ, ודרשה: "פחות עין הרע, יותר ביקורת עניינית ובונה".

שכרם של השרים, צריך להזכיר, הוא כ–53 אלף שקל בחודש, בימים שבהם עסקים קורסים, עובדים מפוטרים ומילואימניקים מתקשים לרכוש מזון לתינוקות.

הניתוק והאטימות של סטרוק ושל שאר חברי הקואליציה הם סופת ההוריקן שמלבה את הזעם הגובר. זכרו אותם — את האח השכול בכניסה לכנסת, את בני משפחות החטופים שזועקים בדיונים, את אביה של התצפיתנית החטופה לירי אלבג, שבהפגנה מול ביתו של בנימין נתניהו בקיסריה בשבת התחייב: "כל עוד אני חי, רק בתי קברות יירשמו על שמו, כי הם התמלאו בגללו", והוסיף: "מאה ימי חסד ישבתי בשקט, אבל לבי כבר לא יכול, אינני יכול עוד".

דבריו של אלבג מהדהדים את הכרזתו של ראש הממשלה מנחם בגין, שההשלכות הקשות של מלחמת לבנון הראשונה גרמו לו להכריז שאינו יכול עוד ולהתפטר מתפקידו. אבל הממשלה הנוכחית קהה ומושחתת מדי, היא תוכל ותאכל עוד ועוד. ולכן הזעם הרותח עולה ומבעבע: הקולות האלה הם נהמתה של מדינה שלמה, שאינה יכולה עוד.

יוענה גונן

08/01/2024

קריאת חובה בדגש על מי שמזדהה כימני

לא פשוט להיות ימני ( ביביסט?) ביום כזה. אמרו להם שאהרן ברק הוא השטן, שהוא אחראי לכל הצרות במדינה, שאסור לתת לו לישון. הם הלכו להפגין מתחת לבית שלו, קיללו אותו, איחלו לו למות בשואה שממנה ניצל. יעקב ברדוגו אמר שהשופט ברק מייחל לגופות של יהודים ברחובות. דודי אמסלם שלח אותו לבלות את שנותיו האחרונות בכלא. זה היה קמפיין ציני של אנשים חסרי ערכים. הקו גם השתנה על פי הצורך. יום אחד יאיר נתניהו ביטל את ברק כפנסיונר לא רלוונטי ויום אחר ינון מגל הכתיר אותו לאיש המסוכן במדינה. הכל לפי האינטרס של אותו רגע. אין אידאולוגיה, אין משנה סדורה. רק כאוס, שנאה והרס. "רעל" זו מילה מחמיאה. זה ביב שופכין מזוהם.

כמו ששלפו את ברק מגמלאות כדי להשמיץ אותו בקמפיין נגד בג"ץ, כך עכשיו מזמנים אותו למילואים כדי לייצג את ישראל בהאג. לא פלא שחלק מהביביסטים מבולבלים. "אני מרגיש שקורה פה משהו שאני לא מבין", צעק בשידור שמעון ריקלין. חוסר האונים שלו נגע ללב. ריקלין הוא לא ציניקן שימושי כמו ינון מגל ושאר ה"פטריוטים". ריקלין הוא שוטה מזיק. "האם אני מרגיש אוויל הערב הזה?", שאל ומיד ענה: "בהחלט אפשרות סבירה". עם תחושות אי אפשר להתווכח.

שמעון ריקלין מרגיש אוויל כי יש מי ששיטה בו. זה דפוס קבוע. זורקים לכלבי הטרף אויב מדומה והלהקה מתנפלת עליו. אחרי זה מתברר שהאויב הוא ידיד נאמן. מי שניבא שביום פקודה טייסי קרב יפקירו את לוחמי הרגלים, רואה עכשיו את רמת המחויבות של חיל האוויר במלחמה בעזה. מי שאמר ש"אחים לנשק" הם בוגדים גילה ב-7 באוקטובר שהם נותנים לעם ישראל יותר משהממשלה נותנת. מי שכינה את הקיבוצניקים פריווילגים מפונקים רואה איזה אנשים קשוחים, מקריבים ולא בכיינים הם. ואלו שסימנו את אהרן ברק כאויב המדינה, מבקשים עכשיו שהשופט הקשיש יגן על מדינת ישראל.

זו מהות הליכוד דהיום. אין עקרונות, רק אינטרסים. לא נותנים, רק לוקחים. לא בונים, רק הורסים. במקום להפריח - מזהמים. לא מטפחים דבר אלא רק משחיתים. זו מורשת יאיר נתניהו. אדם בגיר, בור, רדוף, פחדן וחסר ערכים שרגיל מגיל אפס רק לקחת מהמדינה ולתת לה בחזרה זוהמה. כשפרצה המלחמה הוא חיכה 50 יום להפסקת האש הראשונה כדי לחזור ולהפיץ זוהמה. בזמן שצעירים בני גילו ארזו חבילות לחיילים (או אפילו נלחמו), הוא קידם קונספירציות נגד הצבא. עכשיו, בזמן שאהרן ברק בן ה-87 מתגייס להגן על ישראל בהאג, נתניהו הצעיר תוקף את מפקדי הצבא שנלחמים.

ושיהיה ברור, ביום אחרי שברק יסיים את שירותו, יזרקו אותו שוב. בלי מילה טובה, בלי התנצלות. אם זה ישרת את האינטרס - ימשיכו בטינופים. אם לא - יחוסו עליו וייתנו לו להזדקן בשקט.

21/12/2023

חמאס לא ישחרר חטופים עד שלא נפסיק לחימה סופית.
צריך לעצור כליל! כל משאיות סיוע ולהחזיק את עזה בני ערובה. ולומר להם תחזירו את החטופים ותקבלו.
הם בעצמם יוציאו את סינוואר ודף המנהרות!

פסיכופת נרקסיסט!והנה אחת הדוגמאות שממחישות זאת. אנא שתפובמוצאי השבת האחרונה זה היה עוד אחד ממופעי הנרקיסיזם המופרעים של ...
04/12/2023

פסיכופת נרקסיסט!

והנה אחת הדוגמאות שממחישות זאת. אנא שתפו

במוצאי השבת האחרונה זה היה עוד אחד ממופעי הנרקיסיזם המופרעים של נתניהו. מרוב שבושלנו במים, לא שמנו לב שהעלו את הטמפרטורה, והנה היא הגיעה למידת החום של השמש. 39 דקות דיבר נתניהו במסיבת העיתונאים, 10 דקות נאום כתוב, 29 דקות ענה על שאלות. לצערי צפיתי בנאום באיחור, והבחילה היתה קשה. כבר התרעתי שנתניהו רואה את עצמו כקורבן של המלחמה. הוא לא אחראי לה לשיטתו, הוא זה שסובל ממנה. במקום לקבל פרס נובל לשלום על כינון יחסים עם סעודיה, הוא נאלץ להישאר ער בלילה לעקוב אחר תקיפות חיל האוויר. הקורבן האמיתי של פשעי חמאס הם לא תושבי הקיבוצים, אלא הוא, רעייתו ובנו. וכל זה התפוצץ בדרשה של מוצאי שבת. ריכוז מופרע של אני ואני ואני ואני ואני, חוסר יכולת לקחת אחריות, התגוללות על האחר וחוסר יכול להביע אמפתיה.

יהודה שלזינגר מ"ישראל היום" שאל אותו על המקרה המחריד של ההוצאה להורג (ביטוי שלי) של יובל קסטלמן בידי נער גבעות שחשב שהוא ערבי. התשובה של נתניהו היתה זיקוק הריקבון האנושי. כמו לראות גנב תולש תיק מקשישה.

האינסטינקט של כל אדם בריא הוא צער. בסופו של דבר, יש כאן אדם בן 38, שנסע בבוקר לעבודה, הבחין בפיגוע, עצר את הרכב, חיסל את המחבלים, ואז הוצא להורג בסצינה מחרידה שבה הוא כורע על ברכיו ומתחנן שיפסיקו לירות בו, ואילו מחסלו עולץ לקראת הראיון אצל ינון מגל והגאווה על "האיקס על הנשק". כל אדם בריא נשבר לבו למחשבה על רגעיו האחרונים של קסטלמן הגיבור, אבל לא נתניהו. הוא אדם חולה, והוא פשוט לא מסוגל להבין.

"ברגע שאתה מחלק כלי נשק, המקרים שיכולים לקרות יכולים לקרות... ולכן אני חושב שבמצב הקיים צריך להמשיך עם המדיניות הזאת, אני בהחלט תומך בה. יכול להיות שנשלם על כך מחירים. אלה החיים. תמיד תמצא את הנקודה... פעם איינשטיין שאל כיתה של תלמידים... שאלו אותי שאלות: כמה זה אחת ועוד אחת? שתיים. כמה זה שתיים ועוד שתיים? ארבע, וכו'. שאלו אותו בסוף כמה זה תשע ועוד תשע, והוא אמר 70. כולם פרצו בצחוק. הוא אמר: ראיתם? נתתי לכם שמונה או תשע תשובות נכונות, ואת העשירית - התמקדתם בזה".

זו באמת היתה התשובה. בנאדם מת, והוא פשוט לא מסוגל להביע מילה של אמפתיה. של תנחומים. משהו שמלמד שהוא מסוגל להתחיל להבין את המצוקה של האחר. רק אני וכמה אני חכם וציטוט של איינשטיין עם החיוך הזחוח והמרוצה בעצמו (בעוד שורות אלו נכתבות הוציא סרטון תיקון לאחר ששוחח עם האב, כמובן נטול התנצלות או לקיחת אחריות).

חיים לוינסון

הראשון לזהות?חבר הכנסת נסים ואטורי פנה לראש הממשלה ואמר: "טוב שהיית לבד בתדרוך אתמול מאשר עם עוד 2 שמתנשקים בפה (גלנט וג...
03/12/2023

הראשון לזהות?

חבר הכנסת נסים ואטורי פנה לראש הממשלה ואמר: "טוב שהיית לבד בתדרוך אתמול מאשר עם עוד 2 שמתנשקים בפה (גלנט וגנץ )״

מדויק
26/11/2023

מדויק

08/11/2023

ביבי אשם. כי ביבי יצר את המצב הנוכחי בכסילותו הרבה. לקרוא ולשתף

נתניהו נכשל פעמיים: בתוכן דבריו ובעצם השמעתם. סינוואר היה יכול ללמוד מהם איך אויבו מזלזל בו. כשהתגאה בניצחון על הגא"פ, בעוד חמאס שוב דומם ביציע, בישר נתניהו שהוא – לא מלאך ולא שרף, לא אמ"ן ולא שב"כ - מסיק ש"חמאס מורתע". מדוע? כי נתניהו, שלדבריו אמנם לא המציא את הסיכולים הממוקדים אך שכפל ושכלל אותם לכדי פס ייצור, הוכיח שביכולתו לערוף את צמרת הארגון העזתי, ומה עוד מתוך מצב רגיעה, ללא ההתרעה הגלומה במתיחות מדורגת.

לשיטתו הפומבית של נתניהו מדבריו בחודש מאי, סינוואר קלט את הרמז. גורלם של מפקדי הגא"פ מרחף גם מעל לראשו. הוא פוחד, מבין שלא כדאי לו להתגרות בישראל כזאת, בנתניהו כזה. סינוואר מורתע. ראש אירגון שנבהל מעוצמתו המוכחת של נתניהו.

הבלגת סינוואר היתה עובדה. פירוש ההבלגה כהרתעה היה קפיצה למסקנה. הרי אפשרית גם מסקנה אחרת, שב-7 באוקטובר התבררה לדאבון הלב כנכונה יותר: מבליג, משמע ממתין לנסיבות מיטביות בעיניו לצאת להתקפה. הוא אינו מתגונן – הוא מתכונן.

זה התוכן, אך הכשל נובע גם מהשמעתו ברבים, לצרכיו הפוליטיים והאישיים של הדובר. כשנתניהו אומר שסינוואר מורתע, סינוואר שומע שנתניהו מורגע. כשנתניהו מכריז שסינוואר פוחד, סינוואר יודע שנתניהו לא חושד. אין תשתית נוחה מזו, בתוספת הפגיעה האנושה בכוחו של צה"ל ובדימויו לאורך 2023, לרקום התקפת פתע.

האסון שנתניהו המיט על ישראל רק מתחיל להימדד במונחים אנושיים של חללים, חטופים, פצועים, עקורים, ישובים הרוסים וריקים. חמאס רצה לפגוע לא רק בחיילי אוגדת עזה ובתושבי הנגב. כמו סאדאת, יובל ויום לפניו, סינוואר שאף לערער את תורת הביטחון של ישראל ואת ביטחונם העצמי של הישראלים. לכן השתוללו אנשיו בטבח פראי ובמסע הרס. למעשי האונס, ציין השבוע קצין בכיר הבקי בתרבות המזרח, לא היה הקשר מיני – הם נועדו להשפיל את הגבר, ראש בית-האב, לחלל את כבודו.

תסתיים המלחמה ככל שתסתיים, אף אילו יירשם בה הישג ישראלי אמיתי, לא יהיה בכך כדי לחפות על תבוסת 7 באוקטובר. סינוואר, גם אם לא יחיה לראות את סוף המערכה, הצליח לגרום לנתניהו לכווץ את ישראל, שהתרוקנה ממערב הנגב ומצפון הגליל. איזו תנופה? איזה ניצחון? וזהו לא עניין של רמטכ"ל זה או אחר, כי הממונה האזרחי עליהם הוא המצביא המדיני, המופקד על בחינת המצב לעומקו ולכל הפחות על שימור העוצמה. בדיוק מה שנתניהו לא עשה מיום שהושבעה ממשלתו ועד ל-7 באוקטובר.

עשרות שנים מספרים חסידי נתניהו, והוא מעולם לא מצטנע ומכחיש, שהוא כמעט החכם באדם. במציאות המאובקת והמדממת של המזרח התיכון, הרחק מהסיסמאות המלוטשות בנאומים באו"ם ובראיונות לפוקס ניוז, הוא נחשף במלוא עליבותו. לא רק נאשם בפלילים, ולא רק מי שהחריב חברה ומדינה לתועלתו, אלא גם תם ושאינו יודע לשאול; וכנגדו, וכמה נורא מחיר השאננות והזדון, רשע-חכם שהרדים אותו והערים עליו.

אמיר אורן

Address

חוף מנטה ריי, טיילת תל אביב
Tel Aviv
6521519

Opening Hours

Monday 07:00 - 18:00
Tuesday 07:00 - 18:00
Wednesday 07:00 - 18:00
Thursday 07:00 - 18:00
Friday 07:00 - 16:00
Saturday 07:00 - 18:00
Sunday 07:00 - 18:45

Telephone

+972542480084

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when KOBE SURF better posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to KOBE SURF better:

Share