柔 道
ג'ו - רכה, דו - דרך
ג'ודו היא אומנות לחימה יפנית מודרנית שנוסדה בסוף המאה ה-19 על ידי פרופסור ג'גורו קאנו המשלבת בתוכה עקרונות של שיווי משקל, גמישות,קואורדינציה ושליטה עצמית תוך פיתוח כל מרכיבי הכושר הגופני.
ענף הג'ודו הינו ספורט אולימפי המשתייך למשפחת ענפי הקרב, בעל מגוון רחב של תרגילים ומצד שני היינו "אומנות לחימה", התפתחות מודרנית של אומנות הקרב העתיקה יותר הג'יו ג'יטסו בה התאמנו לוחמים סמ
וראים בעבר.
הג'ודו מפתח יכולות גופניות רבות כגון: כוח, שיווי משקל, התמצאות במרחב, סבולת, גמישות, קואורדינציה, מהירות ושליטה עצמית.
הג'ודו מחנך לערכים של כבוד, סבלנות, סובלנות, משמעת עצמית, יכולות אישיות וחברתיות ומקנה אורח חיים ספורטיבי ובריא.
הג'ודו תורם רבות להתפתחות האישית והחברתית של הילד ומהווה הכנה מצויינת לבית הספר ולחיים על ידי כך שמקנה בטחון עצמי ויעיל מאוד להגנה עצמית ולהתמודדות במצבי לחץ.
גיא פוגל יליד העיר רעננה, בעל חגורה שחורה בג'ודו וכיום מאמן נבחרת ישראל עד גילאי 21 ועוזר מאמן נבחרת הגברים בג'ודו.
חבר נבחרת ישראל והנבחרת האולימפית לשעבר בעל הישגים בין לאומיים בג'ודו ספורטאי סגל אולימפי לאטלנטה 1996 ולסידני 2000 מקום שביעי בעולם יפן 1995 , מקום שלישי באירופה הולנד 1994 ואלוף ישראל לשעבר 7 פעמיים ברצף 1993-1999. בעל תואר ראשון בחינוך גופני, מורה ומרכז מגמת הג'ודו בבית הספר שי עגנון נתניה.
התחלתי להתאמן בג'ודו בגיל 7 במועדון ברעננה. השתתפתי בתחרויות מקומיות ובהמשך גם בתחרויות ארציות בהן נחלתי ניצחונות רבים וגם הפסדים.
הניצחונות גרמו לי להאמין בעצמי וביכולות שלי ואילו ההפסדים דרבנו אותי להמשיך להתאמן ולהשתפר.
כעבור כמה שנים זומנתי לנבחרת ישראל ובגיל 17 זכיתי לראשונה באליפות ישראל בוגרים.
בהמשך התחלתי לטוס עם הנבחרת לתחרויות ומחנות אימונים שהתקיימו בכל רחבי העולם.
זכורות לי במיוחד הנסיעות הרבות למחנות האימונים ביפן, מולדת הג'ודו, שם התרשמתי מהרמה הגבוהה של הספורטאים וגם מהתרבות והאהבה שיש להם לג'ודו.
כיום כמורה ומאמן בעל ותק של 15 שנים בהדרכת ילדים, נוער ובוגרים אני מקנה לספורטאים את כל אותם ערכים חשובים של ענף הג'ודו תוך התמקדות על הנאה ואהבת הספורט וענף הג'ודו בפרט.