02/10/2025
כ● י ●פ ●ו ●ר
אפשר לאהוב מישהו, ועדיין לא להיות טוב עבורו.
אפשר שמישהו יאהב אותך, אך לא יהיה האדם שמתאים לך.
כי אהבה לבדה לא תמיד מספיקה.
כדי שאהבה תחזיק, תצמח ותאחד – צריך מיומנויות רגשיות:
אמפתיה. שליטה רגשית. בגרות. חמלה. יכולת להכיל, להקשיב.
וכמו ביחסים בין שניים – כך גם באהבה שלנו כעם.
יש בינינו אהבה, אבל לעיתים חסרות לנו המיומנויות לשמר אותה.
ולכן אנחנו נופלים למריבות, לפילוג, לכעסים.
הלב של כולנו טהור במהותו. בכל אנוש קיים כוח אלוהי, נכון?! אז בכולנו יש איכויות בלי קשר לגזע/מין - וכשאנחנו מבדילים אנחנו יוצרים אפלייה שבעצם מייצרת תנאים 'להתקבל', וכך,בעצם אנשים יצרו ושללו את הכוח שניתן גם למי שלא 'התקבל' מלכתחילה.
מאחלת שכיפור שעבר עלינו עכשיו- יניע חוסר בכפייה, בכוחניות ולא יניע שינוי לכוחות שלא מ"תגמלים" אותנו, שנצא מה'לופ' - וכך תיהיה פריצת דרך
באחדות-בביחד.
בדיוק בשביל זה, כמו באימון גופני, צריכים תרגול פנימי – של חמלה, של הקשבה, של אחריות רגשית –
למנוע להתפזר לרסיסים.
בין אם אנחנו 'מאמינים' ובין אם לא... זהו "חופש הבחירה", כמו
באהבה בינאישית.
מאחלת לנו ש"נניע" את הסביבה לרצות בשינוי, בלי תנאים, קבלה, החלה, מרחב מחייה שיביא חירות ואלה יביאו לאחדות.
לימים עם בשורות משמחות וחג שמח.